Skocz do zawartości

Jak podłączyć halogeny do C-360?


alek162

Rekomendowane odpowiedzi

Wybrane dla Ciebie

Witam. Zamierzam kupić 4 takie halogeny: Link Chcę je zamontować w Ursusie C-360. Mam kilka pytań odnośnie instalacji:

- Od czego poprowadzić zasilanie i jakiej grubości kablem?

- Jak rozdzielić dalej, żeby świeciły po dwa?

- Jakie bezpieczniki dać?

- Jakiej grubości kable powinny iść po rozdzieleniu?

- Wyłączniki od malucha będą dobre?

- Co będzie mi potrzebne i w jakich ilościach?

Będą montowane na kabinie. Chodzi mi o całą instalację, bo nie wiem co i jak, a nie chcę spowodować spalenia całej instalacji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tia ale najbardziej pamięta się te nauki które kosztowały najbardziej po kieszeni.

 

A tak poważnie - kabel od skrzynki bezpiecznikowej (lub od rozrusznika lub akku ale wtedy bezpiecznik na nim), dwa włączniki (przód/tył) i montaż.

Ja w zeszłym roku montowałem LRK5 produkcji wessem. Dwie sztuki w ciapku na tyle. Kabel poszedł od gniazda wycieraczki, dwie lampy, dwa włączniki aby nie musiały obie lampy świecić jednocześnie bo nie zawsze mi są potrzebne obie, na razie mało używane ale przydaje się bardzo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat wieleokrotnie wałkowany na forum jak podłaczyć dodatkowe oświetlenie z przekaźnikami..aco do montazu ..sam powinienes sobie dobrać odpowiednie punkty montazu bo kazdy montuje do swoich potrzeb..Zalecane przekaźniki bo po niedługim czasie bedzie problem z wypalaniem styków w łacznikach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przełącznik służy jedynie do uruchomienia przekaźnika. To przekaźnik bierze na siebie całe obciążenie związane z załączeniem odbiornika. Wybierz się na jakiś szrot i z poldka wyłuskaj przekaźniki 30A, 5 pinowe [TYP 541], przełączniki także się przydadzą. Opis: 30-przewód prądowy główny, 87-odbiornik, 85- przełącznik, 86-masa. Przełącznik montujesz na mostku 30 do 85. Ja podłączyłem właśnie na tych przekaźnikach i przełączniku dwustopniowym do świateł Wesemy dwu żarówkowe LPR7

Edytowane przez agromatik
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przełącznik służy jedynie do uruchomienia przekaźnika. To przekaźnik bierze na siebie całe obciążenie związane z załączeniem odbiornika. Wybierz się na jakiś szrot i z poldka wyłuskaj przekaźniki 30A, 5 pinowe [TYP 541], przełączniki także się przydadzą. Opis: 30-przewód prądowy główny, 87-odbiornik, 85- przełącznik, 86-masa. Przełącznik montujesz na mostku 30 do 85. Ja podłączyłem właśnie na tych przekaźnikach i przełączniku dwustopniowym do świateł Wesemy dwu żarówkowe LPR7

 

 

Możesz napisać coś więcej o jakości świecenia tych lamp?

 

 

@asharot ten bezpiecznik powinien być pomiędzy akumulatorem a przekaźnikiem, a ściślej mówiąc jak najbliżej akumulatora.

 

@pasiu, masa może być skądkolwiek, ważne by była pewna. Jeśli zacisk 58 włącza światła to dobrze myślisz.

Edytowane przez SipmaZ224
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślę, że są warte swej ceny, odbłyśnik jest metalowy, solidnie emaliowany, hermetycznie połączony z szklanym kloszem. Plastikowa obudowa jest masywna, zaopatrzona w silikonową uszczelkę do klosza, a uchwyt do zamocowania wykonany z głową, solidny, prosty i co najważniejsze wygodny w montażu. Zamontowałem je w ciągniku z ładowaczem czołowym, pracującym codziennie przy napełnianiu paszowozu. Teraz, już po włączeniu pierwszej żarówki jest wystarczająco jasno by wygodnie pracować, po włączeniu drugiej jest lux. Zaletą tych reflektorów jest zmienna ogniskowa, czyli w razie potrzeby można wydłużyć i zwęzić snop światła, lub go skrócić i rozszerzyć. Ta druga opcja jest szczegulnie przydatna przy pracach z ładowaczem. Przy parze takich świateł można zrobić miks, jeden będzie dalekosiężnym, drugi będzie oświetlał pole robocze przy ciągniku. Godne polecenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@asharot ten bezpiecznik powinien być pomiędzy akumulatorem a przekaźnikiem, a ściślej mówiąc jak najbliżej akumulatora.

 

A to niby dlaczego?

Zawsze myślałem że bezpiecznik umieszcza się jak najbliżej odbiornika aby w przypadku zwarcia wyeliminować zjawisko oporności przewodu co może w skrajnych przypadkach gdzie jest zamontowany za duży bezpiecznik doprowadzić do pożaru instalacji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez patrykwil
      Witam.jak podpiąć taki alternator w c360

       

    • Przez Rafał2222
      Dzień dobry. Chciałabym sobie doświetlić pole widzenia za traktorem. Chciałabym to zrobić bezpośrednio z aku kablem 2x1.5 po drodze bezpiecznik potem jakiś włącznik, i tym kablem na tył kabiny tam zdobić ala kostkę która pozwoli mi rozgałęzić już do dwóch lamp LED 60w. Czy coś takiego można zrobić żeby to działało i się nie grzało? Co sądzicie o tym  tylko jaki by bezpiecznik zastosować.😃
    • Przez Kam78245
      Witam serdecznie 
      Próbowałem samemu rozwiązać problem lecz niestety, ale wiem że na Was można liczyc:) !
      Otóż, podczas próby rozruchu mojej 60tki rozrusznik na początku krecił jak zwykle lecz dosłownie po sekundzie zaczał wolniutko mielic i zgasł, zauważyłem jednocześnie błysk w skrzynce bezpieczników. Potem juz brak reakcji na przycisk start. Akumulatory są dobre, wszystkie światła i to co na prąd w maszynie działa...oprócz rozrusznika. Nie wiem jak prądnica bo jeszcze taka w nim jest ze względu na to że używam 60tki dwa razy na kwartał. Sprawdzałem klemy, mase 
      Proszę o pomoc 
      Pozdrawiam Kamil 
    • Przez Polski_czlowiek
      Jak naładuje akumulatory to padają następnego dnia albo w ten sam dzień
      Alternator chyba ładuje 
      Ursus c360 
    • Przez Mateusz100
      Witam ostatnio widziałem na internecie jak ktoś zrobił niby profesjonalną instalacje do ursusa c 360, a mianowicie puścił kabel od rozrusznika do puszki hermetycznej takiej instalacyjnej  ktorą umieścił w ciagniku i do tej puskzi ten kabel i za pomocą złaczek wago połączył tam do tego bezpiecznik na kablu samochodowy dał i jakieś właczniki i podłaczył lampy tylnie i przednie oczywiście ledowe. Moje pytanie czy to ma sens i będzie działać? od rozrusznika dał dwużyłowy kabel 2x1,5mm   jest od odpowiedni? Z tego co widziałem to kabel prądowy bezpośrednio do kostki wago i od niej innymi kablami do przełaćznikow dawał. Nie wiodziałęm żadnego rozłączania tego prądu ale niby mu to działa. Co wy na to jest to bezpieczne i dobre? Chciałbym to zrobić i zamontować lampy dwie ledowe ktore maja 29w jedna czyli razem niecałę 60w pobierają wytrzyma coś takiego? Oczywiście muszę wymienić prądnice na alternator bo inaczej to ciagnika nawet nie odpale haha o tym wiem.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v