Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Zrobiłem troche orki i temperatura110-120st . Po odkręceniu korka unosi się prawie nie widoczny dymek. Palca mogę włożyć do chłodnicy i się nie oparzyć więc chyba jest dobrze 😅🤔

Edytowane przez PaweLisowicz
Opublikowano (edytowane)

Witam,

Dołączę się do tematu. Moje problemy zaczęły się od tego, że c360 pompował duże ciśnienie do chłodnicy, wtedy miałem chłodnicę dziurawą i wywaliło całą wodę i ciągnik się zagotował. Wymieniłem chłodnicę to wodę wywalało wężykiem przelewowym. Wymieniłem uszczelki pod głowicami, nie pomogło. Wywaliłem termostat i ciśnienia w chłodnicy nie ma, ale teraz trzyma za wysoką temperaturę. Bez obciążenia na granicy zielonego i czerwonego a w orce albo przy bronach z 3mm ponad zielone i gotuje się woda. Co może być przyczyną? Dodam że wodę w chłodnicy mam trochę rdzawą, płukałem i dalej jest brązowa. Zapchane kanały w bloku mogą być przyczyną? Zastanawiam się czy nie włożyć termostatu bo czytałem, że może woda częściowo omijać chłodnicę. To takie podstawowe moje spostrzeżenia bo nie za bardzo znam się na mechanice :) 

 

I mam jeszcze pytanie, czy ta rurka w termostacie co jest pośrodku powinna być drożna? Bo jak dmucham w nią to powietrze nie przechodzi. Wrzuciłem termostat do wrzątku i się otwiera

Edytowane przez maniek00000
Opublikowano

moje zdanie  ,jesli pompa pracuje prawidłowo ,termostat tez ,to wine ponosi chłodnica  niedrożna ,zasyfiona lub wentylator, lecz ten ostatni to bezsprzecznie musi pracować wiec go wykluczam ,termostat powoduje podciśnienie w chlodnicy ,ale jest potrzebny

jego brak powoduje, wyrzucanie nadmiaru płynu przez przelew i jest niekorzystne dla silnika ,zwłaszcza przy nagrzewaniu

wykluczam zapchane kanaly silnika ,ponieważ dobrze oddaje ciepło ,gorzej z jego oddawaniem ,czyli chłodnica

Opublikowano

Od tak takiego ciśnienia nie ma w układzie chłodzenia,gdzieś idzie kompresja do układu skąd może iść to napisał @asharot problem jest czemu się grzeje? Być może chłodnica szajs i nie chłodzi dobrze.U mnie z termostatem 10 min z roleta musi minąć zanim złapie pod zielone pole,ale chłodnice mam jak szła pierwszy montaż to trudno zagrzać na 90 stopni a co mówiąc o przegrzaniu.Jaki masz wentylator? zwykły czy zetorowski  i jaką chlodnice dokładnie kupiłeś?

Opublikowano
25 minut temu, Partyzant85 napisał:

Jakiś mały zacier np, stary olej lub zapchany filtr powietrza np

niewiele ma wspólnego

maniek zostaw ten orginalny ,on robi dobra robotę ,szkoda kasy

lepiej wywal chłodnicę, sprawdź jej drożność ,i czystość

Opublikowano (edytowane)

Jak nic to wina głowic, w lutym reperowałem C 360 po rozmrożeniu. Dwie głowice pierwsza i ostatnia udało się zregenerować, ale dwie środkowe pękły. Więc kupiłem dwie nowe i dwie zostały zregenerowane. Założyłem na ciągnik i d*pa, po minucie pracy zaczęło wzrastać ciśnienie w układzie chłodzenia. Rozebrałem wszystko i zawiozłem regenerowane głowice do reklamacji, ale coś mnie tknęło i wziąłem też nowe do sprawdzenia na szczelność. W zakładzie sprawdzili przy mnie wszystkie głowice i te regenerowane były szczelne a nowe firmy Korurs Warszawa nieszczelne, przedmuchy spod tulei wtryskiwacza. Dlatego jak pisali koledzy wyżej głowice są do regeneracji (sprawdzenie zaworów, planowanie i podstawa to sprawdzenie szczelności) dopiero wtedy możesz mówić że wymieniłeś naprawdę uszczelki pod głowicami, sama wymiana uszczelek to tylko podwójna niepotrzebna robota. A i po tym incydencie zwrócono mi kasę za nowe głowice Korurs, dołożyłem kasę i kupiłem głowice z Tucholi. Teraz ciągnik z termostatem chodzi prawidłowo. 

Edytowane przez maarianek88
Opublikowano

Chciałem zapytać czy mogło się coś stać w mojej c-360. Jak prasowałem to przez dłuższy czas zegar pokazywał temperaturę na granicy zielonego i czerwonego pola ale wtedy pracowałem dalej. Wcześniej też tak pokazywał w pracach gdy było gorąco. I w pewnym momencie zobaczyłem że wskazówka zegara wskoczyła tak z 1 lub 2 milimetry na czerwone pole. Wtedy zatrzymałem ciągnik i poczekałem aż wystygnie. Ale nie wiem, może z 5 minut albo 10 tak mogłem pracować bo patrzyłem na wskaźnik temperatury co jakiś czas a nie bez przerwy. Płyn chłodniczy nie zagotował się i ze 3 minuty po zgaszeniu traktora otworzyłem korek chłodnicy przez grubą szmatę i płyn nie rozlał się po wyjęciu korka. Wtedy chłodnica zalazła sianem które prasowałem  i dlatego pewnie weszło na czerwone pole. Dzisiaj przedmuchałem chłodnicę sprężarką i też wodą i było trochę syfu w tych otworach co przechodzi przez nie powietrze gdy wiatrak chodzi. Czy mogłem przytrzeć trochę tłoki przez takie coś ? 

Opublikowano
2 godziny temu, seba2017 napisał:

Gdy tłoki się przycierają to silnik zaczyna stawać  ?  I płyn chłodniczy musi być zagotowany żeby do takiego czegoś mogło dojść ? 

A co ty myślałeś Tłoki puchną i silnik przestaje ci pracować w ten sposób przycierają się pierścienie oraz tłoki.Płyn ma wyższą temperaturę gotowania więc żeby na 100 weszło to nic by się nie stało ale optymalna temperatura to 82-90 stopni 95 to już się tobie grzeje.

Opublikowano
Przed chwilą, Adi96 napisał:

A co ty myślałeś Tłoki puchną i silnik przestaje ci pracować w ten sposób przycierają się pierścienie oraz tłoki.Płyn ma wyższą temperaturę gotowania więc żeby na 100 weszło to nic by się nie stało ale optymalna temperatura to 82-90 stopni 95 to już się tobie grzeje.

Czyli myślisz że w moim przypadku nawet i pierścienie się nie przytarły i silnik nie powinien nic brać więcej oleju niż do tej pory ?

Opublikowano
8 godzin temu, Adi96 napisał:

A co ty myślałeś Tłoki puchną i silnik przestaje ci pracować w ten sposób przycierają się pierścienie oraz tłoki.Płyn ma wyższą temperaturę gotowania więc żeby na 100 weszło to nic by się nie stało ale optymalna temperatura to 82-90 stopni 95 to już się tobie grzeje.

 95 st to nic nadzwyczajnego. Pracowałem przy silnikach w których wiatrak w chłodnicy załączał  się w temp. 107st i zbijał do 100st. Jeśli jest na płynie to temp wrzenia przeważnie 120 st.  w c 360  to by zamknęło chyba wskaźnik.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez wojtasn
      Witam 
      Czy to jest blok silnika c355 był w ostrowku ale ma pompę od zetora 
       




    • Przez grzegorz0378
      ile powinna wystawac tuleja z bloku silnika.?
    • Przez Tadeusz1212
      Duzo jest roboty zeby wymienić uszczelka pod głowica w Ursusie C-360 ??? Pobawić sie samu czy lepiej dać do mechanika ??? Musze wymienić bo olejek zaczyna lecieć jeszcze nie wydmuchuje ale czym prędzej tym lepiej.
    • Przez lukano
      Witam co moze byc kopcenia na białawo pompa była robiona wtryskiwacze tez silnik włanie sie skonczył docierac wymieniłem filtr powietrza na nowy i niewiedziałem ile wlac oleju czy zbyt wysoki poziom oleju w filtrze moze byc skutkem kopcenia???
    • Przez Ursusc385
      Co jest przyczyna ze od korka do ktorego leje sie olej do silnika wydmuchuje olej i dym leci?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v