Skocz do zawartości

Amortyzator antywstrząsowy


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
http://allegro.pl/hydroamortyzator-wstrzasowy-do-ladowacza-tur-i1862387398.html do tego wężyk za 40zł i trójnik za 10zł to i tak jest 700zł a nie 1800 tak jak chcą np.w polmocie, ktoś napisał że działa tylko z dużym obciążeniem ciekaw jestem czy producenci stosują różne bańki do ładowaczy o różnych udzwigach bo jeśli tur ma 1650kg udzwigu to musi mieć bańkę o niższym ciśnieniu lub o chociaż wiekszej pojemności bo jest inny przekrój siłowników niż tur o mniejszym udźwigu, najlepszym rozwiązaniem były by 2 zawory do 2 baniek do transportu z małym cisnieniem i od pracy z dużym, ciekawe czy taka z mniejszym ciśnieniem nie pęknie szybciej no i ciekawe co się dzieje jak tak abańka pęka i azot dostaje się do oleju hydraulicznego i wędruje po skrzyni pompach itd
Opublikowano (edytowane)

w Stoll-u działa z każdym obciążeniem, działa trochę gorzej jeśli nie ma oprzyrządowania na ładowaczu, ale i tak jest lepiej niż jazda bez ładowacza :) Amortyzacja wytrzymuje 2 tonowe obciążenie juz od 3 lat

Co do azotu... a w powietrzu to niby co jest w 80% :P

Edytowane przez b0gdan
Gość Profil usunięty
Opublikowano

Kalkulator do ręki i sam obliczysz jakie ciśnienie potrzebne i jaka pojemność.

Ciśnienie ma wpływ na zakres amortyzacji, jak ma amortyzować pod obciążeniem to ciśnienie zbliżone do maksymalnego-pewnie jakieś 150 atm.

 

Pojemność decyduje o skoku siłowników. Znając ich wymiary można łatwo obliczyć jaka pojemność jest potrzebna.

Opublikowano

łatwo i nie łatwo skąd mam wiedzieć jakie ciśnienie jest na siłownikach, sprzedawca z tego linka wyżej odpisał że dobierze amortyzatory pod warunkiem że otrzyma dane jakie jest ciśnienie na siłownikach w momencie podnoszenia ciężaru o małej masie i dużej masie, a tego policzyc tak łatwo się nie da, zastanawia mnie jeszcze kwestia jak to jest rozwiązane bo niektóre tury mają jedną bańkę inne 2 bańki czy są to bańki o takim samym ciśnieniu czy różnym

Gość Profil usunięty
Opublikowano

Jeśli przy pełnym obciążeniu np 1650 kg masz 160 atmosfer(a to podaje producent ładowacza), to przy obciążeniu xxx kg masz w przybliżeniu (xxx * 160)/1650 atmosfer.

 

2 amortyzatory działają zapewne przy różnym obciążeniu, jeden na pusto, drugi pod obciążeniem.

Opublikowano

hmmmm w agromaszu, czy tracliftach zetorowych jest jedna bańka, ja myślę że po to 2 bańki żeby te membrany miały większą żywotność tak jak koła bliźniaki, czy nikt nie ma przy swoim ładowaczu nic napisane jakim ciśnieniem są nabite te bańki?

Opublikowano

łatwo i nie łatwo skąd mam wiedzieć jakie ciśnienie jest na siłownikach, sprzedawca z tego linka wyżej odpisał że dobierze amortyzatory pod warunkiem że otrzyma dane jakie jest ciśnienie na siłownikach w momencie podnoszenia ciężaru o małej masie i dużej masie, a tego policzyc tak łatwo się nie da, zastanawia mnie jeszcze kwestia jak to jest rozwiązane bo niektóre tury mają jedną bańkę inne 2 bańki czy są to bańki o takim samym ciśnieniu czy różnym

 

Wkręć zegar w obwód i będziesz miał 100% pewność.

2 Bańki są dla lepszej amortyzacji z małym i dużym obciążeniem.

Opublikowano

Ja mam w metal fachu dwa akumulatory i tylko jest napisane skąd są. Włoska firma Flex . A obok napisane flamastrem 60 bar. Czyli są nabite azotem po 60 bar.

Według mnie to że mam 2 sztuki to jest dla tego żeby lepiej pracowały. Jedna tak by nie wytłumiała skoków ciśnień.

Opublikowano (edytowane)

dzięki @Tomek73 w metalfach oba podpisane że po 60 bar a jak myślisz mają po 1l czy po 0,7l pojemności? i jak uważasz dobrze spełniają swoją funkcję czy są za twarde tzn tylko z dużymi ciężkimi ładunkami siłowniki się uginają czy w transporcie jak latasz z lekkim narzędziem to poddaje się troszkę siłownik na wybojach>? Bo gdyby były za twarde to można sobie zamówić poza producentem np. nabite po 55 bar

 

Na mój gust to jest po 2 takie same amortyzatory żeby membrany nie pękały, bo jak są 2 amortyzatory to ciśnienia rozkładają się na 2 membrany więc tak jakby membrana była 2 razy mocniejsza, tak samo jak bliźniacze koła w ciężarówkach

Edytowane przez Ferdek07
Opublikowano

To są raczej litrowe. Z dużym ciężarem jadę tak jak bym miał sprężyny zamiast siłowników , bardzo ładnie pracują.Siłowniki uginają się aż miło.Wystarczy że wezmę z 100 kg i już widać.

Bez ciężaru ta prawie nie widać żeby chodziły ale jak wjadę w dziurę to nie uderzy tak jak miałem kiedyś w MTZ.

Jestem ciekaw jak by założyć aku np. z citroena.Przecież one też są nabite azotem.

Opublikowano

Kontynuując temat ... a jak by tak połączyć równolegle dwa amortyzatory. Jeden nabity dużo niższym ciśnieniem by amortyzował pusty ładowacz podczas jazdy bez jakiegokolwiek obciążenia, a drugi nabity takim ciśnieniem by amortyzował ładowacz w okolicach 75% obciążenia maksymalnego? Amortyzatory i tak muszą mieć membrany wytrzymujące ciśnienie w okolicach maksymalnego czyli koło 210 atmosfer więc temu z mniejszą ilością gazu nic stać się nie powinno, a mielibyśmy amortyzację w każdej stresującej sytuacji i odcinanie amortyzatora byłoby niepotrzebne.

Ma ktoś jakiś sensowny kalkulator do policzenia pojemności i ciśnienia gazów w amortyzatorach? Ewentualnie może ktoś podrzuci jakieś sprawdzone wzorki i patenty jeśli robił amortyzację obchodząc narzuty producentów TURów?

 

Pozdrawiam

Rafał

Opublikowano

Hmmm teoretycznie to pewnie by było cacy, jeśli do maksymalnych obciążen potrzebne jest 0 bar to do jazdy bez obciążenia można by zastosować bańkę 40 bar, no ale jeśli tam bańka z niższym ciśnieniem membranę dociskała by na maxa to nie wiem czy dłygo taka membrana by wytrzymała, coś na zasadzie jazdy przyczepą z dużym ładunkiem i bardzo niskim ciśnieniem w kołach, na mój gust to lepsze rozwiązanie zastsował np. metalfach stosując 2 duże litrowe bańki, a 2 bańki to tak jakby ciśnienie rozkładało się na 2 membrany zamiast jedna ugnie się duzo to 2 ugną się o połowę mniej

Gość Profil usunięty
Opublikowano

Ugną się tak samo bo ciśnienie jest jednakowe, nie ważne czy jest jeden czy dwa amortyzatory. Dwa amortyzatory dadzą większy skok siłowników.

Opublikowano

To zakłada się te banieczki na sekcji co podnosi tura, a co z sekcją co opuszcza tzn co działa w 2gą stronę że ciągnik może się podnieść na turze, czy to nie zapowietrza siłowników czy też nie ma jakiegoś znaczenia? rózni producenci stosują różne membrany i róznica w cenach amortyzatorów jest ogromna, zastanawia mnie jak to jest jeśli np. hydramet we wszystkich ładowaczach stosował by te same amortyzatory 0bar a pewnie tak jest to w ładowaczu o udzwigu 1100kg szybciej będzie amortyzował niż w łaodwaczu o udzwigu 1650kg a rama ładowacza może być właściwie taka sama :o

Opublikowano

Witam, postanowiłem że dokupię sobie do tura (pol-mot warfarma 6) akumulatory hydr, a mianowicie dwa po 0,7l i moje pytanko jest takie, jakim ciśnieniem byście proponowali je nabić?? waham się w granicach od 40 do 70 barów , pozdrawiam

Opublikowano

Witam mam pytanie odnośnie akumulatorów montowanych w ładowaczach Trac-Lift, gdyż oni też montują podwójne i pojedyncze czym one się różnią? Czy tak jak we wcześniejszych postach już ktoś napisał ,że podwójne działają zarówno przy małym jak i dużym ładunku, a pojedynczy tylko przy dużym lub małym(czyli na pustym ładowaczu). I jeszcze taka ciekawostka, bo ostatnio byłem z wujkiem zamawiać w/w ładowacz to pan, który nas obsługiwał wymienił tylko amortyzator za 700zł (pewnie ten pojedynczy) i jak brałem kiedyś cennik to też był tylko ten jeden, więc czy wgl te TL co idą na Polske mogą być wyposażone w ten podwójny, jesli tak to jaka jest róznica w cenie. Sorry że tak się rozpisałem ale chciałem zrozumiale to opisać. Proszę kogoś obeznanego o odp.

Opublikowano

wiem że bańka z tym niszym ciśnieniem powina mieć 15 bar to jest na sam ładowacz z osprzetem albo bez i wtedy ładnie tłumi w zalezności od wielkości ładowacza. ta wieksza powina mieć sporo więcej w zalezności od obciązenia np. jezeli podnosimy cięzar o wadze 1000kg to cisnienie powino miec ok 100bar i tu sie zaczyna problem bo cięzar przewożony ładowaczem ma ogromną rozbierzność i w tym przypadku jest trudno dostosowac ćiśnienie

Opublikowano

Założyłem na NH T5060 ładowacz agromasz ł106 z zmortyzatorami. Podłączone są do dwóch siłowników jeden do lewego na strone od podnoszenia, drugi na prawy pod przewód opuszczania. czy to tak ma być podłączone ,jak macie w zachodnich ładowaczach? W polskich wszędzie widziałem jeden lub dwa ale zawsze podłączone na podnoszenie.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez Arturo1610
      kupię ładowacz czołowy mx t10 lub t12 do ciągnika mccormick imc albo od case mx c. moze ktoś wie gdzie mógłbym coś takiego dostać bo na olx ani nigdzie indziej nie mogę znaleźć takie adaptacji pod ten ciągnik
    • Przez velFoka
      Witam. Czy ktoś wie do czego służy te wejście w rozdzielaczu O1?

    • Przez MałyRolas
      Mam problem z szybkim zakresem biegów w fadrome. A konkretnie to z jego brakiem. Chodzi o te biegi przy fotelu nie te przy kierownicy. Kojarzy ktoś co może być tego przyczyną? I czy da się coś zrobić bez wyjmowania skrzyni?
    • Przez panmino
      Hej, czy myślicie że da radę pracować łyżką na takiej ramce na przednim tuzie? Chciałbym tym robić jakieś roboty ziemne, korytowanie przesuwanie skarpy itp,  dla których trochę szkoda ładowacza bo delikatny mam. Ma ktoś doświadczenie z pracy z taką ramką?
      Ramka: adapter euro ramka przejściówka TUZ  z siłownikiem.
       

    • Przez Rider
      Jak w temacie, co sądzicie o ładowaczach Agromasz z Mrągowa, planuje zakup nowego ładowacza do MF3070 i za Agromasz (1600kg udźwigu, joystick)dealer ceni 14000, pierwotnie miał być Hydramet, ale on wyjdzie około 17000. Tak więc co by było lepszym wyborem

×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v