Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Za siedzeniem łączysz plus z minusem, jeśli masz prądnice plus z lewego aku dajesz na masę, a minus z prawego na rozrusznik, jeśli masz alternator to plus na rozrusznik minus na masę.

 

Mam alternator to znaczy ze dobrze podłaczone ?

Opublikowano

Witam

Mam problem z ładowaniem akumulatorów przez prądnice. Kupiłem nowe akumulatory, podłączyłem, i z początku prądnica ładował (żarówka w stacyjce gasła) a teraz nie ładuje (żarówka świeci się cały czas). Sprawdziłem wszystkie styki i przewody i nic, prądnica jak działa to jest zimna. Co może być przyczyną nie ładowania akumulatorów? Z góry dzięki za odpowiedź.

Opublikowano

Wszystko jest dobrze podpięte, + na masie, po założeniu nowych akumulatorów przez 2 miesiące wszystko działało tak jak trzeba, a od jakiegoś czasu kontrolka ładowania świeci się cały czas. A jak sprawdzić czy regulator napięcia jest w porządku?

Opublikowano

mam mały problem wyjełem na zimę akumulatory i nei wiem czy dobrze je teraz załoze mam 2 x 6v i tak w parwym daje minus na masę a w drugim plus na rozrusznik i kablem pradowym spinam + z - z tyłu dobrze mysle czy nie

 

mam mały problem wyjełem na zimę akumulatory i nei wiem czy dobrze je teraz załoze mam 2 x 6v i tak w parwym daje minus na masę a w drugim plus na rozrusznik i kablem pradowym spinam + z - z tyłu dobrze mysle czy nie

Opublikowano

Kolego jak już piszesz to chociaż do końca prawdę. Były seryjnie z minusem na masie pod koniec produkcji. Jeśli masz alternator to masz minus na masę na pewno jeśli prądnice najpewniej plus na masie(zależy od roku produkcji).

Opublikowano

Przecież to widać po klemach na przewodach masowym i tym od rozrusznika. Klemy plusowe jak i minusowe maja rożną sernicę wewnętrzną na słupek akumulatora.

Słupek i klema minusowa mała średnica, klema i słupek plusowy duża średnica.

Źle założyć to trzeba by umieć. :lol:

Opublikowano

Kolego jak już piszesz to chociaż do końca prawdę. Były seryjnie z minusem na masie pod koniec produkcji. Jeśli masz alternator to masz minus na masę na pewno jeśli prądnice najpewniej plus na masie(zależy od roku produkcji).

 

 

 

Zależnie który rocznik bo z sąsiadem mamy różnie ja mam "-" na masę a sąsiad "+" na masę .

 

Jeżeli jest założony alternator to musi być "-" na masie.

Opublikowano

Witam mam zamiar kupić akumulator do c330 , który z tych będzie lepszy? http://allegro.pl/ak...3083375205.html , http://allegro.pl/ak...3150628891.html i powiedzcie mi dlaczego takie ceny są tych aku , bo widziałem że są droższe , czy to są może jakieś regenerowane itp? Z góry dzięki za pomoc.

nie wiem jak z jakością , ale wg mnie za mały prąd rozruchu do pojemności????? i czy wejdzie ci do c330

Opublikowano (edytowane)

Mówisz że 1000A lub 870A nie starczy ? Ja w ciapku mam 690A i kręci jak wariat :D

 

A co do tego czy się zmieści to spokojnie wejdzie w oryginalne miejsce :)

Edytowane przez kamil927
Opublikowano

Dzisiaj kupiłem CG1102 Centra 12v 110 Ah 750A prąd rozruchowy. Rozrusznik 2,9kW i alternator, myślę, że dobry wybór. Ciągnik stoi pod wiatą zalany płynem zobaczymy co będzie w zimie.

Opublikowano

Ja wczoraj do C330 złożyłem Centre CG1102 12V 110 Ah i 750A rozruchowy. Alternator i standardowy rozrusznik R11a, jak na razie bardzo dobrze jestem ciekaw co będzie w zimie, chłodnica zalana płynem może ma ktoś doświadczenie z takim akumulatorem ?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez Patryk6
      Dzień dobry czy posiada ktoś instrukcje do opryskiwacza tecnomy ( nie wiem jaki model będzie na zdjęciu) chodzi mi najbardziej o instrukcje do sterownika. Lub zajmuje się ktoś naprawianiem tych opryskiwaczy w szczególności chodzi mi żeby można było zmieniać dawkę a nie pryskać cały czas na jednej. Od kad kupiłem w Francji jest jedna stała dawka.



    • Przez DonPadre
      Witam,
      Wiem że to forum rolnicze ale kierunkowskazy w mszynach też są. Mam problem w moim peugeocie 208gti z kierunkowskazem ledowym w przedniej lampie od strony pasażera. Po przekręceniu zapłonu ale nie odpalaniu dioda jak i kierunkowskaz działają poprawnie ale gdy odpalę samochód to nagle dioda na desce zaczyna migać szybko jak przy spalonej żarówce a taśma ledowa w lampie niewyraźnie o równie szybko miga. Jak to naprawić, może zamontować opornik w jakiś sposób żeby zmniejszyć napięcie gdy samochód jest odpalony?
      Proszę o pomoc nie jestem orłem z elektroniki.

    • Przez Wiktorrrr
      Czy polecacie taką instalację do C-360?
      https://elmot-swidnica.pl/produkt/instalacja-c-360-laczona-kompletna-alternator-elmot-premium-line/
    • Przez gruber9
      Witam, mam problem z ciągnikiem. Ursus C-328 z silnikiem C-330. Akumulator 12V, 62Ah, rozrusznik szybkoobrotowy. Problem jest tak jak na filmiku, raz pali normalnie, a potem ciężko mu przekręcić i przełamać się, winny jest akumulator, czy co? Zrobiłem dotychczas tak
      -wyjąłem rozrusznik, zdjąłem i sprawdziłem czy nie ma luzów na łożyskach i brak luzów, na imadle bez obciążenia kręci jak oszalały
      - akumulator padł w sobotę mi, choć palił wcześniej dobrze, podładowałem go i założyłem i przy rozruchu jak tak ciężko kręci ma spadki na akumulatorze do 10v a i niżej typu 6-8V, i co ciekawe z zacisku alternatora podczas pracy silnika wychodzi napięcie 14V, a na samym akumulatorze na 1600 obrotach dopiero łapie 13,9V, więc trochę lipne ładowanie, czy może być winny przewód zasilający temu? Czy sama akumulator jest wyeksplatowany i nie ma siły rozruchu i nie przyjmuje ładowania? Choć trzyma, bo od soboty do dziś trzymał w granicy 12,7V. Co polecacie? Zmiana akumulatora?
      Filmik poniżej: 
      481796126_9719509461406820_9059274403169755457_n.mp4
    • Przez YeLoN3
      Witam. Założyłem czujnik ciśnienia powietrza dd20e z mtz i taki wskaznik https://allegro.pl/oferta/wskaznik-cisnienia-powietrza-mtz-60-mm-0-10-bar-12v-z-kontrolka-15832259774 i zawór mam ustawiony na 6 barów a ten wskaźnik dochodzi do 10 a go zamyka. Przy 5bar pokazywał ponad 8. Podobny problem mam z czujnikiem i wskaźnikiem ciśnienia z c385 po odpaleniu odrazu go zamyka 10bar a w rzeczywistości ma 5 bar ciśnienia oleju. https://allegro.pl/oferta/czujnik-cisnienia-oleju-c-385-zetor-oryginal-ursus-5035392031
      https://allegro.pl/oferta/wskaznik-cisnienia-oleju-c-385-elektryczny-89352931-4959889766 
      Wiem że czujnik musi być sparowany ze wskaźnikiem ale jak widać jest z tym problem przy takich ilościach producentów? Można to wyskalować za pomocą rezystorów?
      Podłączenie i masa są dobre.



×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v