Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

 

Planuję zmodyfikować nieco instalację w moim Ursusie C-330. Otóż chcę założyć rozrusznik szybkoobrotowy oraz alternator. Zmieniony byłby też akumulator. Jaki akumulator wystarcza do takiego rozrusznika? Czy to może być taki, jak w samochodach osobowych 55-65 Ah? A może potrzebny jest większy?

Opublikowano

55-70 Ah spokojnie wystarcza. Oczywiscie z alternatorem. Obecnie w 360 mam 90Ah stary akumulator. Smiga az milo na starym rozruszniku.. Przed tym bala Futura 65Ah i tez pieknie smigalo, ale musielismy ja oddac bo pozyczona byla.

Zreszta Rozrusznik w 30 czy 60 ma zaledwie ok 2,5kW. To naprawde nie wiele w porownaniu z tymi w dieslach ok 2l pojemnosci. A w autach zadko kiedy stosuje sie powyzej 90Ah akumulatorki. Zaloze sie ze sprawny silnik to nawet na akumulatorku z malucha bez zajakniecia zapali.

 

To trzydziestki jak dasz ok 60Ah to bedzie az milo smigalo. To silnik zaledwie 2l pojemnosci.

Opublikowano

nie porównój silników z dostawczaków bo to inna kategoria ,one lżej kręcą niż te w ciągnikach ,a może mają rozruszniki z przekladnią ?

Sam mam w 330 90Ah i stary rozrusznik i niestety bardzo ciężko jest zimą ,bez prostownika nie zapali .Ale ty będziesz miał szybkoobrotowy i co za tym idzie mniejszy silnik (właśnie ile on ma) to no niewiem musisz poczekać na kogoś kto ma taki rozrusznik by ci pomógł .A jaki akumulator masz obecnie ,a alternator to konieczny jest przecierz będzie mniejszy akumulator.

Opublikowano

Sebe nie wiem dokladnie jak to sie ma do trzydziestki dokladnie . Jak ona rzeczywiscie pali. sugerowalem sie tym ze w 360 mialem 65Ah z alternatorem 70A i naprawde nie bylo najmniejszego problemu z zapaleniem. Co prawda tej zimy ciodgnik satal nie uzywany jakies 2 miesiace. Gdy byl potrzebny poprostu kilka standardowych zabiegow zrobilem. Przelalem chlodnice letnia woda tak zeby przez kraniki wyleciala odrazu, dalem mu w kolektor powachac cieblego powietrza za opalarki. Kilka ruchow pomki co by miec pewnosc ze paliwo sie ruszylo. Obrocil zwawo ze 3 razy rozrusznikiem i maszynka juz uruchomiona. Przy akumulatorku nic nie robilem. Poprostu od strzala odpalil.

Oczywiscie jak nie ma mrozow to zapala od pierwszego obrotu. Obecnie na wiosne zalozony jest akumulator starej daty ale jeszcze dobry o pojemnosci 90Ah.

 

ffox moze zanimpoczynisz jakies zakupy co do akumulatora to moze np wyciag z samochodu na chwile jakis mniejszy. Podlacz pozadnie i sprobuj. Przeciez to ni eboli a bedziesz wiedzial jak sie zachowuje.

 

Co do trzydziestki troche moje obawy moze zwiekszac koniecznosc uzycia swiec zarowych. I tu moze faktycznie np te 55Ah akumulator moze byc ciut za maly.

 

Moze naüpisze dokladnie jak sie ztalo ze u nas w 60 zalozylismymaly akumulator.

Gdy kupilismy ciagnik do remontu wyposarzony byl w pradnice standardowa oraz mial na blotniku wpakowany wielki akumulator 12V od ciezarowki. Pochodzil moze z rok i kaplica. Problem w odpaleniu byl nawet latem. Mielismy okazje i na pare zloty wymienilismy ten stary akumulator na kilkumiesieczny dobry akumulator z dzialajacego jeszcze Autosana, ktory szedla na pociecie na zlomie. I znowu przez pierwszy rok dzialal spokojnie. Wzimie pojawily sie pierwsze niedomagania. Oczywiscie doladowywny byl systematycznie. Ale i tak wytrzymal tylko 2 sezony. Wine zwalilem na pradnice. Zamontowalem alternator i oczywiscie ladowanie juz bylo bardzo dobre, niestety akumulator byl juz nie do odratowania. ÄNotorycznie po kilku dniach postoju tracil pojemnosc. Zawsze z pomoca przychodzila Centra futura 65Ah. Podpinana z apomoca dodatkowych przewodow na rozrusznik. Na takim bajpasie zapalalo bez problemow za kazdym razem. W koncu wyrzucilem ten uzy akumulator i zamontowalem na probe ta mala Centre. No i tak zostala na ponad rok. Teraz ta centra zostala oddana wujkowi i juz 2 sezon smiga w Seacie. Tak wiec widac krzywda sie jej nie stala przez ten rok czy poltora w ciagniku. Teraz jak pisalem jest w ciagniku aku 90Ah z mercedesa. W zimie raz radio w samochodzie rozladowalo ten akumulator. Nie znalismy wtedy przyczyny czemu sie rozladowal. Pojechalismy i kupilismy nowy akumulator do mercedesa. A ten stary probowalem naladowac. LAdowal sie tak chyba z 48h na pradzie nie wiekszymjak 5A. Okazalo sie ze jest to calkiem zdrowy akumulator i juz chwile ladna pracuje w traktorze.

 

Byc moze nie wytrzyma tych 6-7lat jak niektorzy pisza o akumulatorach oryginalnych 6V w ciagnikach. Ale jak narazie spisuje sie rewelacyjnie.

Oczywiscie pozadne ladowanie z alternatora. Zeby bylo ciekawiej to alternator ma co zasilac. Mam tam zarowki 100W H4, ktore sa prawie zawsze wlaczone.

 

Poczytaj dokladnie tematy na tym forum, zerknij na inne fora. Jest naprawde wiele osob ktore uzywaja malych akumulatorow i sa zadowoleni. Oczywiscie ladowanie to podstawa. Z pradnica mozesz zapomniec o uzywaniu takiego akumulazora szczegolnie na krotkie odcinki pracy i drogi traktorka. Alternator bez problemow obsluzy ci ten zestaw.

Gość Profil usunięty
Opublikowano

Akumulator 12 V 100 Ah wystarczy. Oczywiście im większa pojemność tym lepiej, ale bez przesady. Osobiście polecam akumulatory 2 x 6 V tak jak to jest w oryginale ponieważ w tych akumulatorach jest więcej miejsca i mają grubsze siatki w płytach a przez to mniejszą rezystancję wewnętrzną i są mniej awaryjne. Jezeli zdecydujesz się na 12 V to wybierz ten o jak największym prądzie rozruchowym ale podanym według norm ISO bo tylko wtedy porównanie jest wiarygodne.

Opublikowano

ja mam 92 może ciut więcej a miałem 110 ale padł po 4 latach ,ale w zimie bez pomocy prostownika nie zapali ,podgrzewacze trochę ciągnął a i 2 cylindry i oczywiście odprężnik.

Myślę że 12 może mieć też lepszą budowę podobną do 6 ale muszą być do większych obciążeń tzn ciągników i innych maszyn np budowlanych czy ciężarówek, a nie dostawczaków .Zresztą są takie aku że nie dają nawet gwarancji jeżeli włoży się je do ciągnika

Gość Profil usunięty
Opublikowano

Oczywiście, że 12 voltowy akumulator też może sporo wytrzymać, ma nawet jedną zaletę mianowicie nie jest konieczne połączenie między akumulatorami tak jak w 2x6 V, które czasami też jest przyczyną niedomagań. Wszystko zależy jednak od sposobu użytkowania ciągnika, obsługi akumulatorów (lub jej braku), stanu instalacji elektrycznej. Dlatego nie ma sensu porównywać, że u jednego akumulator wytrzymuje 5 lat a u drugiego 10 lat.

Opublikowano

Ja mam w c330 centre 110. juz kilka ładnych lat pracuje. Były z nim problemy ale dla tego , że miałem prądnice która nie doładowywała aku... więc zmieniłem na alternator zakupiłem 6 diodowy od poldka i teraz jest ok. Z tym ze przy montażu alternatora trzeba odwrucić aku... dać minus na mase a nie plus tak jak to jest w oryginale. Do rozrusznika z przekładnią napewno styknie 55Ah

Opublikowano

Ja w ciapku miałem akumulatory 2x6V czyli tak jak oryginalnie przez 13 lat i gdyby było tato a nie zima to jeszcze rok by chodziły a na mrozie to już bez prostownika i odprężnika nie było szans :P

 

Według mnie alternator tak ale akumulatory tylko 2 x 6V

Opublikowano

Też jestem za 2x6V.Nie ma co ale kopa to mają a to się szczególnie liczy do prawidłowego odpalenia Diesla.Ja mam 2x6V po 165 Ah i altek od poldka i wspaniale się ten zestaw spisuje.Tylko słabo pali bo kompresję to już ma taką że szkoda gadać(lata i dawanie w du*e ciągnikowi robi swoje).

Opublikowano

do 30-tki powino sie instalowac akumulatory 2x6v ich zaleta jest to ze maja duzy prad rozruchowy i tej chwili sa nieco droższe od 12v120ah. równiez bardzo ważna rzecza pomojano przez użutkowaników jest stan przewodów rozruchowych, nie czarujmy sie tym ze stare przewody przepuszcza nam tyle pradu co nowe ai ilosc pradu która dochodzi do rozrusznika w momencie rozruchu jest ważna i najleoiej by było aby była ona jak najwieksza ja osobiście wymieniam przewody co 4 lata i nie mam problemu z rozruchem

Gość Profil usunięty
Opublikowano
do 30-tki powino sie instalowac akumulatory 2x6v ich zaleta jest to ze maja duzy prad rozruchowy i tej chwili sa nieco droższe od 12v120ah. równiez bardzo ważna rzecza pomojano przez użutkowaników jest stan przewodów rozruchowych, nie czarujmy sie tym ze stare przewody przepuszcza nam tyle pradu co nowe ai ilosc pradu która dochodzi do rozrusznika w momencie rozruchu jest ważna i najleoiej by było aby była ona jak najwieksza ja osobiście wymieniam przewody co 4 lata i nie mam problemu z rozruchem

Nie ma co przesadzać z tak częstą wymianą przewodów bo koszt 1 m przewodu 70mm2 to 34 zł (przynajmniej u mnie). Wszystko zależy od ich stanu. Jeżeli są przegrzane to rzeczywiście czas na wymianę. U mnie są oryginalne przewody tylko klemy są założone mosiężne i dodatkowo są przylutowane do przewodów. I zmieniłem też punkt przymocowania masy mianowicie przykręciłem ją pod jedną ze śrub mocujących pokrywę tylnego mostu. Dodatkowo dwa razy w roku czyszczę i smaruję wazeliną podłączenia przewodów do rozrusznika oraz do masy. C-330 jest z 1976 roku.

Opublikowano

Zgadzam sie z Elektrotechnik-iem akumulator 12V 110 Ah wystarczy do c 330

nawet z pradnica

Tak jest u mnie akumulator ostatni wytrzymal ponad 8 lat w tym 7 bez ladowania

a i dodam że c 360 ma lżejszy rozruch w zimie niz c 330

jak przelejesz woda i dasz mu knota to można go baterią paluszkiem odpalić

;)

Gość Profil usunięty
Opublikowano

Witam. Chciałbym się dowiedzieć, czy ktoś ma w 330 aku. od bizona? Gdzie da się go wsadzić, lub gdzie umieścić na niego skrzynkę

Opublikowano

a poco Ci takie cuś????

jak pisze kolega wyżej

odkręć stare korytko na akumulator

i w jego miejsce daj nowe dłuższe lub to stare przedłuż

ja mam w c 330 1 akumulator 12 V o pojemności 100 Ah

Wystarcza w zupełności

Opublikowano

do tyłu korytka nie przedłuży bo podnośnik.

prawego do przodu nie przedłuży bo dźwignia podnośnika.

jedynie lewą stronę do przodu da sie radę.

 

IMHO - kupić nowe akku i nie robić samoróbek bo takie oszczędzanie czasem kończy się biedą i kalectwem.

Gość Profil usunięty
Opublikowano

Dokładnie tak jak pisze @Nikita_Bennet. Cena 12V akumulatora o pojemności 190 Ah jest taka sama jak cena 2 akumulatorów 6V. Jednak akumulatory 6V są trwalsze, bo mają grubsze płyty oraz siatki płyt, przez co mają też mniejszą rezystancję wewnętrzną. Więc takie przeróbki nie mają większego sensu.

Gość Profil usunięty
Opublikowano

Rodzaj zastosowanego akumulatora nie ma tu znaczenia (2x6V czy 12V). Prawdopodobnie to zwykły przypadek. Masz prądnicę czy alternator? Jeżeli napięcie ładowania jest prawidłowe (13,8-14,4V) to pojemność akumulatora nie ma znaczenia. Naprawdę ciekawy przypadek.

Gość Profil usunięty
Opublikowano

Musiałbym to widzieć osobiście i dokonać pomiarów, bo tak to naprawdę trudno powiedzieć. Nigdy nie miałem takiego przypadku, żeby po zmianie akumulatora przestał ładować.

Opublikowano

On nie przestał ładować tylko tj. nie doładowywał. Na dwóch w tej zimy raz podłączyłem prostownik a jak miałem założony jeden to prostownik musiał być pdłączony co dzień, a pracowal bardzo krutko bo 10-15 min dziennie. Jak sobie przypominam to miał jakieś 120Ah

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez Patryk6
      Dzień dobry czy posiada ktoś instrukcje do opryskiwacza tecnomy ( nie wiem jaki model będzie na zdjęciu) chodzi mi najbardziej o instrukcje do sterownika. Lub zajmuje się ktoś naprawianiem tych opryskiwaczy w szczególności chodzi mi żeby można było zmieniać dawkę a nie pryskać cały czas na jednej. Od kad kupiłem w Francji jest jedna stała dawka.



    • Przez DonPadre
      Witam,
      Wiem że to forum rolnicze ale kierunkowskazy w mszynach też są. Mam problem w moim peugeocie 208gti z kierunkowskazem ledowym w przedniej lampie od strony pasażera. Po przekręceniu zapłonu ale nie odpalaniu dioda jak i kierunkowskaz działają poprawnie ale gdy odpalę samochód to nagle dioda na desce zaczyna migać szybko jak przy spalonej żarówce a taśma ledowa w lampie niewyraźnie o równie szybko miga. Jak to naprawić, może zamontować opornik w jakiś sposób żeby zmniejszyć napięcie gdy samochód jest odpalony?
      Proszę o pomoc nie jestem orłem z elektroniki.

    • Przez Wiktorrrr
      Czy polecacie taką instalację do C-360?
      https://elmot-swidnica.pl/produkt/instalacja-c-360-laczona-kompletna-alternator-elmot-premium-line/
    • Przez gruber9
      Witam, mam problem z ciągnikiem. Ursus C-328 z silnikiem C-330. Akumulator 12V, 62Ah, rozrusznik szybkoobrotowy. Problem jest tak jak na filmiku, raz pali normalnie, a potem ciężko mu przekręcić i przełamać się, winny jest akumulator, czy co? Zrobiłem dotychczas tak
      -wyjąłem rozrusznik, zdjąłem i sprawdziłem czy nie ma luzów na łożyskach i brak luzów, na imadle bez obciążenia kręci jak oszalały
      - akumulator padł w sobotę mi, choć palił wcześniej dobrze, podładowałem go i założyłem i przy rozruchu jak tak ciężko kręci ma spadki na akumulatorze do 10v a i niżej typu 6-8V, i co ciekawe z zacisku alternatora podczas pracy silnika wychodzi napięcie 14V, a na samym akumulatorze na 1600 obrotach dopiero łapie 13,9V, więc trochę lipne ładowanie, czy może być winny przewód zasilający temu? Czy sama akumulator jest wyeksplatowany i nie ma siły rozruchu i nie przyjmuje ładowania? Choć trzyma, bo od soboty do dziś trzymał w granicy 12,7V. Co polecacie? Zmiana akumulatora?
      Filmik poniżej: 
      481796126_9719509461406820_9059274403169755457_n.mp4
    • Przez YeLoN3
      Witam. Założyłem czujnik ciśnienia powietrza dd20e z mtz i taki wskaznik https://allegro.pl/oferta/wskaznik-cisnienia-powietrza-mtz-60-mm-0-10-bar-12v-z-kontrolka-15832259774 i zawór mam ustawiony na 6 barów a ten wskaźnik dochodzi do 10 a go zamyka. Przy 5bar pokazywał ponad 8. Podobny problem mam z czujnikiem i wskaźnikiem ciśnienia z c385 po odpaleniu odrazu go zamyka 10bar a w rzeczywistości ma 5 bar ciśnienia oleju. https://allegro.pl/oferta/czujnik-cisnienia-oleju-c-385-zetor-oryginal-ursus-5035392031
      https://allegro.pl/oferta/wskaznik-cisnienia-oleju-c-385-elektryczny-89352931-4959889766 
      Wiem że czujnik musi być sparowany ze wskaźnikiem ale jak widać jest z tym problem przy takich ilościach producentów? Można to wyskalować za pomocą rezystorów?
      Podłączenie i masa są dobre.



×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v