Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Za jd nie warto, zwłaszcza za serie MC. W NH napewno bedzie ci bardziej wygodnie jak w tej MC i bedziesz bardziej zadowolony tymbardziej ze nh ma bardziej ściętą maske co ułatwi prace z turem poprzez poprawienie widoczności z przodu ;) w NH na pewno masz wygodniejsze biegi jak w jd i wiecej miejsca w kabinie. Wiem z doświadczenia. Pozdrawiam

Opublikowano

Wsiadaj do jednego i drugiego i zobacz w którym będzie Ci lepiej. Użytkownicy MC'ków jakoś nie bardzo narzekają na nie z tego co piszą na internecie. Kiedyś Johny to był Johny a dzisiejsze nowe to już nie to samo ... Taka prawda , nie mniej jednak póki co z osób które w okolicy mojej kupili JD , ewentualnie co się psuje to czujniki ... A to od tls a to od ehr ... Poza tym spokój . Myślę że na Twoim miejscu wybrałbym Johnego .

Opublikowano

@LukaszBro t5 zamiast 1614? raczej to nie zda egzaminu ( inne klasy ciągników)

@Piotrass w nowych mc jest tls który na pewno chodzi lepiej niz w nh tyle że john może trochę więcej palić a przy turze trochę czasu traktor musi pyrkac na tych obrotach

Opublikowano

U mnie JD 6130 z turem i innych robotach średnio ciągnie po 6 litrów na godzinę więc tragedi nie ma. I ważna kwestia do tura wg mnie to rama której w smerfie brak.

Opublikowano

New Holland na pewno spali mniej w ładowaczu, u mnie na testach T5 spaliła w granicach 4 litry. Zdecydowanie żwawiej reaguje na pedał gazu, jest zwrotniejsza ze względu na brak ramy, skrzynia do prac pomocniczych jest fajniejsze jak w Jd, no i przede wszystkim NH pali zimą bez największego problemu co w Jd nie jest już takie oczywiste :D Ja bym brał NH jeśli to miałby być ciągnik głównie do pomocy, lecz jeśli chcesz pracować nim również w polu to bierz JD bo moc NH z tych 3.4 litra to zupełnie inna moc niż JD 4.5 litra :P

Opublikowano

Johna to tylko R inaczej nie warto przepłacać.
John jest dla bardziej zamożnych pali więcej droższy w zakupie i eksploatacji napewno będzie wygodniejszy od T5 ale z drugiej strony nh ma przekładnie powershift która jest lepsza od tej zwykłej JD ale ma swoją wadę że wyje niektórym to przeszkadza innym nie.
Maska ważna sprawa i niestety JD ma bardzo wysoką...
Mam T4 85 {podobny do T5} i jestem zadowolony chociaż mocy nie ma za bardzo chociaż to tylko 85km ale za to pali malutko zbiornik mieści 80l paliwa co mówi samo za siebie pali w lekkich robotach bardzo malutko nawet poniżej 4l/h co innego w polu za dzień wyciągnie wszystko :D

Opublikowano

Osobiście wybrałem Johna. Ma zastąpić 1224 na 25ha gospodarstwie. Silnik w NH jest z Fiata. Miałem fiata 1,9jtd 150KM i do 200tyś klimetrów spoko potem turbina, DPF, EGR, świece żarowe, dojechałem do 280tyś i zaczeły lać wtryski. Auto serwisowane co 15tyś w ASO fiata. Największa zaleta to spalanie. Wracając do Ciągników kuzyn mający 3 letniego Case 110km radził, żeby brać coś innego. Zimą bez plaka nie zapali :) A case jest podobno lepszy od NH. Z większym spalaniem johna już sie pogodziłem bo w cięzkiej robocie każdy swoje spali. Przy pracu w ładowaczu to bankowo zapcha Ci się DPF. Mi Dealer Johna po gwarancji proponuje zwiększenie mocy i wyłączenie eko cudów(dpf). Silnik z Johna 4,5l wychodzi fabrycznie nawet 140KM. Dopiero od 148KM montują silniki 6 cylindrowe. Co do skrzyni w NH strasznie wyje i szyby z tyłu nie otworzysz. Taki c-360 :)     

  • Haha 1
Opublikowano (edytowane)

SCR można wyłączyć, ale DPF to jak ktoś chciałby się jego pozbyć, to musiałby też go zdemontować fizycznie, bo to jest zwykły filtr plus jeszcze dezaktywować go w oprogramowaniu sterującym silnikiem. W MC/RC jest i SCR, i DPF, i jeszcze też zawór EGR. Taki oto ekologiczny triplet. W razie potrzeby wypadałoby być też przygotowanym na włączenie z powrotem tego wszystkiego. T5 ma SCR i EGR.

Ciężki wybór, gdyby jeszcze RC był w tej cenie, a to + 35 tys zł netto i MC.

Do skrzyni EC z NH też imo trzeba mieć ogarnięty serwis, bo nieraz potrafi ona szarpać przy zmianie półbiegów, a kalibracja nie pomaga. Może nie zdarza się to często, ale na wszystko wypadałoby być przygotowanym. Takk aby się to wszystko całkiem nie popsuło, bo wtedy koszt naprawy będzie b. duży - i u NH, i u JD. Zresztą u JD i skrzyni PwrQuad Plus zdarzają się podobne problemy.

Edytowane przez Kos_pl
Opublikowano

ogólnie z tym dpf to ciężka sprawa bo narazie nikt w jd ich nie wywala ( ciężko zmienić oprogramowanie) ale jeśli jest włączone automatyczne wypalanie to tez tragedi nie ma. Posiadam jd 6100 RC z dpf bez adblue ( egr mam odłączony komputerowo - spadło spalanie) i narazie jest spokój a pracuje i na wolnych obrotach i wysokich ( fakt - ciągnik mam 3 lata i tysiąc godzin :-D )

Opublikowano

Osobiście wybrałem Johna. Ma zastąpić 1224 na 25ha gospodarstwie. Silnik w NH jest z Fiata. Miałem fiata 1,9jtd 150KM i do 200tyś klimetrów spoko potem turbina, DPF, EGR, świece żarowe, dojechałem do 280tyś i zaczeły lać wtryski. Auto serwisowane co 15tyś w ASO fiata. Największa zaleta to spalanie.

Decyzja o wyborze ciągnika na podstawie doświadczeń z autem. Brawo...

  • Like 1
Opublikowano

Moim zdaniem to całe to porównanie jest bez sensu bo chyba do T5 trzeba by porównać 5100R bo ten 6Mc to taka trochę kaleka duży a zarazem słaby i drogi a nie oferuje nic ciekawego. I do niego można porównać serię T6 która wyjdzie pewnie jak ten John tyle że moc zupełnie inna i to już jest trochę ciągnika nie byle zabawka do tura.
Mam Też T6 i skrzynia biegów działa bardzo fajnie zwłaszcza w transporcie i przynajmniej mi nic nie szarpie i nie trzeba wajchowac biegów jak w JD

Opublikowano (edytowane)

cos ci sie pomyliło. to fiat robił dla perkinsa silniki 854e. tu sa silniki fpt czyli stare iveco o ile dobrze pamietam.

 

Hm,

https://www.perkins.com/en_GB/products/new/perkins/industrial/industrial/1000000646.html

Nie ma go na stronie Fiata, stąd myślałem, że to jest ich silnik. Ale silnik o pojemności 4,5 l jest na stronie FPT, fakt.

 

@Patryk1222

5R ma z kolei dużo mniejszy rozstaw osi niż T5, 5R ma rozstaw osi prawie jak NH T4. Ale 5R jest znacznie twardszą konstrukcją niż T4, i większe DMC, i silniejszy tylny podnośnik.

Edytowane przez Kos_pl
Opublikowano

NH to to samo co Steyr i Case bo grupa CNH czy jakoś tak. I tam siedzą silniki fiata tylko inaczej na nie mówią :D I skrzynie wielosprzęgłowe jak w NH mają największe straty mocy ponieważ mają dużo sprzęgieł które jednak mają minimalne poślizgi ale mają. I to właśnie te sprzęgła wyją. Nic innego. 

Opublikowano

@ppiotr jeśli takie złe są te jd to czemu je kupowali ? przecież ktoś musiał być pierwszym kupującym i od niego przeważnie idzie opinia na rejonie. A to że więcej palą - zapnij mu odpowiedni sprzęt tzn taki który wykorzystuje 75- 90% możliwości ciągnika( john deere oczywiście) i dopiero wtedy można porównać spalanie do innych marek. A i jeszcze coś - john to john- byle czego się nie boi

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez zadenrolnik
      Cześć, chcialbym sie przywitać i jednocześnie zadać pytanie. 
      Po pierwsze w ogole nie znam sie na ciągnikach ale musze kupić. 
      Potrzebuje sprzęt który bedzie miał tura o udzwigu 1600kg żeby czasem rozładować palety z tira oraz potrzebuje go do odśnieżania placu, podłączyć solarke, obowiązkowo 4x4. Musze podłączyć zamiatarke zeby umyć droge po budowie i może pociągnąć zwykłą przyczepę. 100% pracy na utwardzonym terenie. Nie bedzie w ogole wykorzystywany w polu. Chyba w okolicy 90-100KM 
      Powiedzcie co wybrać, czego szukać. Nie chcę wydawać ogromnych pieniedzy bo sprzet bedzie używany sporadycznie. Chcialem zeby mial klimę ale w sumie mozna dołożyć aftermarketową.
      Póki co patrze na MF 390, 3090, Deutz dx85, 6.31, case 5130, cs78, renault ergos 100km, pronar 85, 
      Nawet nie wiem czy dobrze patrze. Chcialbym prosty sprzet zeby jak najmniej sie mogło posypać. raczej wole coś do 5t wagi zeby nie trzeba bylo balastu jak bedzie rozładowywał ciężką palete.
      Budżet zakladalem 40000 ale juz jestem czy 70000. A wolałbym wybadać mniej bo ani to nie bedzie zarabiać ani nic. To tylko na własny użytek w kole komina. 
      Bede wdzieczny za wszystkie rady, sugestię itd 
      Pozdrawiam 
    • Przez zadenrolnik
      Cześć, chcialbym sie przywitać i jednocześnie zadać pytanie. 
      Po pierwsze w ogole nie znam sie na ciągnikach ale musze kupić. 
      Potrzebuje sprzęt który bedzie miał tura o udzwigu 1600kg żeby czasem rozładować palety z tira oraz potrzebuje go do odśnieżania placu, podłączyć solarke, obowiązkowo 4x4. Musze podłączyć zamiatarke zeby umyć droge po budowie i może pociągnąć zwykłą przyczepę. 100% pracy na utwardzonym terenie. Nie bedzie w ogole wykorzystywany w polu. Chyba w okolicy 90-100KM 
      Powiedzcie co wybrać, czego szukać. Nie chcę wydawać ogromnych pieniedzy bo sprzet bedzie używany sporadycznie. Chcialem zeby mial klimę ale w sumie mozna dołożyć aftermarketową.
      Póki co patrze na MF 390, 3090, Deutz dx85, 6.31, case 5130, cs78, renault ergos 100km, pronar 85, 
      Nawet nie wiem czy dobrze patrze. Chcialbym prosty sprzet zeby jak najmniej sie mogło posypać. raczej wole coś do 5t wagi zeby nie trzeba bylo balastu jak bedzie rozładowywał ciężką palete.
      Budżet zakladalem 40000 ale juz jestem czy 70000. A wolałbym wybadać mniej bo ani to nie bedzie zarabiać ani nic. To tylko na własny użytek w kole komina. 
      Bede wdzieczny za wszystkie rady, sugestię itd 
      Pozdrawiam 
    • Przez juras390
      John Deere 7600
      Czy ktoś jest posiadaczem bo ja jestem i będę potrzebował porady
      Proszę 
    • Przez raffik4
      Witam zwracam się z prosbą o doradzemie mi jaki mam wybrać ciagnik do 60km na co prawda małà działke 2h na ktorej uprawiam warzywa,jest sad ciagnik miałby słuzyc do ogolnych zastosowań ziemia jest ciezka duzo pracy nie bedzie orka,glebogryzarka,kultywator,czasem koszenie trawy,zalezy mi na prostocie ,trwałosci i dobrego dostepu do czesci dodam iz mam na mysli ciagnik uzywany.
    • Przez lukaszgg
      Witam. Stoję przed wyborem ciągnika na gospodarstwo, wolę kupić coś nowego. I tutaj moje pytanie skierowane do was, co aktualnie polecacie? Coś co by mnie interesowało to przedział w granicach 80 - 110 KM  cena 200 netto 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v