Piotrass

John deere 6095mc czy New holland T5.100

Polecane posty

Piotrass    5

Witam ma do wyboru dwa ciagniki , ciagnik bedzie pracowal przy turze w wekszosci czasu. Nh mam  okazje kupic za 185 netto a Jd za 220tys, warto doplacac 35 tys?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dobruchowskiYT    163

Za jd nie warto, zwłaszcza za serie MC. W NH napewno bedzie ci bardziej wygodnie jak w tej MC i bedziesz bardziej zadowolony tymbardziej ze nh ma bardziej ściętą maske co ułatwi prace z turem poprzez poprawienie widoczności z przodu ;) w NH na pewno masz wygodniejsze biegi jak w jd i wiecej miejsca w kabinie. Wiem z doświadczenia. Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
cris10    55

Wsiadaj do jednego i drugiego i zobacz w którym będzie Ci lepiej. Użytkownicy MC'ków jakoś nie bardzo narzekają na nie z tego co piszą na internecie. Kiedyś Johny to był Johny a dzisiejsze nowe to już nie to samo ... Taka prawda , nie mniej jednak póki co z osób które w okolicy mojej kupili JD , ewentualnie co się psuje to czujniki ... A to od tls a to od ehr ... Poza tym spokój . Myślę że na Twoim miejscu wybrałbym Johnego .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

johniy861    78

@LukaszBro t5 zamiast 1614? raczej to nie zda egzaminu ( inne klasy ciągników)

@Piotrass w nowych mc jest tls który na pewno chodzi lepiej niz w nh tyle że john może trochę więcej palić a przy turze trochę czasu traktor musi pyrkac na tych obrotach

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ROLIK    5

U mnie JD 6130 z turem i innych robotach średnio ciągnie po 6 litrów na godzinę więc tragedi nie ma. I ważna kwestia do tura wg mnie to rama której w smerfie brak.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
daniel10    8

Mama RC i wszystko OK ale widoczność do pracy z turem kiepska,bardzo wysoka maska utrudnia widoczność tylko czy w NH jest lepiej?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
stasiek45    22

New Holland na pewno spali mniej w ładowaczu, u mnie na testach T5 spaliła w granicach 4 litry. Zdecydowanie żwawiej reaguje na pedał gazu, jest zwrotniejsza ze względu na brak ramy, skrzynia do prac pomocniczych jest fajniejsze jak w Jd, no i przede wszystkim NH pali zimą bez największego problemu co w Jd nie jest już takie oczywiste :D Ja bym brał NH jeśli to miałby być ciągnik głównie do pomocy, lecz jeśli chcesz pracować nim również w polu to bierz JD bo moc NH z tych 3.4 litra to zupełnie inna moc niż JD 4.5 litra :P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Patryk1222    108

Johna to tylko R inaczej nie warto przepłacać.
John jest dla bardziej zamożnych pali więcej droższy w zakupie i eksploatacji napewno będzie wygodniejszy od T5 ale z drugiej strony nh ma przekładnie powershift która jest lepsza od tej zwykłej JD ale ma swoją wadę że wyje niektórym to przeszkadza innym nie.
Maska ważna sprawa i niestety JD ma bardzo wysoką...
Mam T4 85 {podobny do T5} i jestem zadowolony chociaż mocy nie ma za bardzo chociaż to tylko 85km ale za to pali malutko zbiornik mieści 80l paliwa co mówi samo za siebie pali w lekkich robotach bardzo malutko nawet poniżej 4l/h co innego w polu za dzień wyciągnie wszystko :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
FROG1979    11

Osobiście wybrałem Johna. Ma zastąpić 1224 na 25ha gospodarstwie. Silnik w NH jest z Fiata. Miałem fiata 1,9jtd 150KM i do 200tyś klimetrów spoko potem turbina, DPF, EGR, świece żarowe, dojechałem do 280tyś i zaczeły lać wtryski. Auto serwisowane co 15tyś w ASO fiata. Największa zaleta to spalanie. Wracając do Ciągników kuzyn mający 3 letniego Case 110km radził, żeby brać coś innego. Zimą bez plaka nie zapali :) A case jest podobno lepszy od NH. Z większym spalaniem johna już sie pogodziłem bo w cięzkiej robocie każdy swoje spali. Przy pracu w ładowaczu to bankowo zapcha Ci się DPF. Mi Dealer Johna po gwarancji proponuje zwiększenie mocy i wyłączenie eko cudów(dpf). Silnik z Johna 4,5l wychodzi fabrycznie nawet 140KM. Dopiero od 148KM montują silniki 6 cylindrowe. Co do skrzyni w NH strasznie wyje i szyby z tyłu nie otworzysz. Taki c-360 :)     

  • Haha 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kos_pl    106

SCR można wyłączyć, ale DPF to jak ktoś chciałby się jego pozbyć, to musiałby też go zdemontować fizycznie, bo to jest zwykły filtr plus jeszcze dezaktywować go w oprogramowaniu sterującym silnikiem. W MC/RC jest i SCR, i DPF, i jeszcze też zawór EGR. Taki oto ekologiczny triplet. W razie potrzeby wypadałoby być też przygotowanym na włączenie z powrotem tego wszystkiego. T5 ma SCR i EGR.

Ciężki wybór, gdyby jeszcze RC był w tej cenie, a to + 35 tys zł netto i MC.

Do skrzyni EC z NH też imo trzeba mieć ogarnięty serwis, bo nieraz potrafi ona szarpać przy zmianie półbiegów, a kalibracja nie pomaga. Może nie zdarza się to często, ale na wszystko wypadałoby być przygotowanym. Takk aby się to wszystko całkiem nie popsuło, bo wtedy koszt naprawy będzie b. duży - i u NH, i u JD. Zresztą u JD i skrzyni PwrQuad Plus zdarzają się podobne problemy.

Edytowano przez Kos_pl

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
johniy861    78

ogólnie z tym dpf to ciężka sprawa bo narazie nikt w jd ich nie wywala ( ciężko zmienić oprogramowanie) ale jeśli jest włączone automatyczne wypalanie to tez tragedi nie ma. Posiadam jd 6100 RC z dpf bez adblue ( egr mam odłączony komputerowo - spadło spalanie) i narazie jest spokój a pracuje i na wolnych obrotach i wysokich ( fakt - ciągnik mam 3 lata i tysiąc godzin :-D )

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MF675ursus    841

Osobiście wybrałem Johna. Ma zastąpić 1224 na 25ha gospodarstwie. Silnik w NH jest z Fiata. Miałem fiata 1,9jtd 150KM i do 200tyś klimetrów spoko potem turbina, DPF, EGR, świece żarowe, dojechałem do 280tyś i zaczeły lać wtryski. Auto serwisowane co 15tyś w ASO fiata. Największa zaleta to spalanie.

Decyzja o wyborze ciągnika na podstawie doświadczeń z autem. Brawo...

  • Like 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Mikruss    448

W ciagnikach akurat jest silnik iveco i wg mnie jedne z fajniejszych silniko. Nie wiem jak teraz z 8ch zywotnoascia ale starsze byly nie do zajechania

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kos_pl    106

W NH T5, T6 od kilku lat są silniki Perkins ze znaczkiem Fiata.

Edytowano przez Kos_pl

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dachu127    80

cos ci sie pomyliło. to fiat robił dla perkinsa silniki 854e. tu sa silniki fpt czyli stare iveco o ile dobrze pamietam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Patryk1222    108

Moim zdaniem to całe to porównanie jest bez sensu bo chyba do T5 trzeba by porównać 5100R bo ten 6Mc to taka trochę kaleka duży a zarazem słaby i drogi a nie oferuje nic ciekawego. I do niego można porównać serię T6 która wyjdzie pewnie jak ten John tyle że moc zupełnie inna i to już jest trochę ciągnika nie byle zabawka do tura.
Mam Też T6 i skrzynia biegów działa bardzo fajnie zwłaszcza w transporcie i przynajmniej mi nic nie szarpie i nie trzeba wajchowac biegów jak w JD

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kos_pl    106

cos ci sie pomyliło. to fiat robił dla perkinsa silniki 854e. tu sa silniki fpt czyli stare iveco o ile dobrze pamietam.

 

Hm,

https://www.perkins.com/en_GB/products/new/perkins/industrial/industrial/1000000646.html

Nie ma go na stronie Fiata, stąd myślałem, że to jest ich silnik. Ale silnik o pojemności 4,5 l jest na stronie FPT, fakt.

 

@Patryk1222

5R ma z kolei dużo mniejszy rozstaw osi niż T5, 5R ma rozstaw osi prawie jak NH T4. Ale 5R jest znacznie twardszą konstrukcją niż T4, i większe DMC, i silniejszy tylny podnośnik.

Edytowano przez Kos_pl

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ppiotr    50

U mnie w okolicy jest kilka JD i każdy właściciel mówi że palą bardzo dużo i drugi raz by go nie kupili.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
krystek1992    11

NH to to samo co Steyr i Case bo grupa CNH czy jakoś tak. I tam siedzą silniki fiata tylko inaczej na nie mówią :D I skrzynie wielosprzęgłowe jak w NH mają największe straty mocy ponieważ mają dużo sprzęgieł które jednak mają minimalne poślizgi ale mają. I to właśnie te sprzęgła wyją. Nic innego. 


Zetor 9641 + ładowacz

John Deere 6120M...

 

... walczą dzielnie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
macin87    69

Już niedługo CNH ale najpierw do t6 wprowadza skrzynie dwusprzęgłowe i pewnie wycie się skończy. Podejrzewam że za pół góra rok t5 też ją będą mieli

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Mikruss    448

N8by jedna grupa ale maja bardzo duzo różnic.
Co do strat mocy wielotarczowe sprzeglo i tak ma je mniejsze jak skrzynia bezstopniowa.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
johniy861    78

@ppiotr jeśli takie złe są te jd to czemu je kupowali ? przecież ktoś musiał być pierwszym kupującym i od niego przeważnie idzie opinia na rejonie. A to że więcej palą - zapnij mu odpowiedni sprzęt tzn taki który wykorzystuje 75- 90% możliwości ciągnika( john deere oczywiście) i dopiero wtedy można porównać spalanie do innych marek. A i jeszcze coś - john to john- byle czego się nie boi

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Marco123
      Witam planuję kupić case mx 150 lub 170 słyszałem że to dobre maszyny proszę o pomoc 
    • Przez Aklik
      Witam.
      Przymierzam się do zakupu nowego ciągnika około 100-120km i zostało mi  5 marek do wyboru. Pod uwagę biorę:
      Steyr 4115 Profi
      Steyr 4100 Multi
       
      John Deere 6120M
      John Deere 5100M
      John Deere 5100R
      John Deere 6110R
       
      Valtra A104
      Valtra A124
      Valtra N104
       
      Massey Ferguson 3709 Wersja zwykła nie sadownicza
      Massey ferguson 5S 120km ale wiadomo jeszcze nie ma w Polsce to opinie nie będzie
       
      Claas Atos 340
      Claas Elios 240
      Claas Arion 440
      Claas Arion 510
       
      Jakie macie opinie na temat tych ciągników? Jak ze spalaniem, awaryjnością?
      Za odpowiedzi z góry dziękuje.
       
    • Przez adam92
      Witam szukam ciągnika na 20ha w pieniądzach do 65 tys o mocy od 90 do max 120 co byście polecili rozglądam się nad Deutz fahre Agrotron 6.00 albo MF 6150. 6160 czy może jakiś inny byście polecili najmniej awaryjny i w miarę tani w serwisie odrazu mówię że nie szukam ciągnika w typie Belarus czy zetory chce coś wygodniejszego lecz nie zależy mi na rewersie hydraulicznym. Ciągnik ma posłużyć okolo 5 lat jako główny a później chce kupić nowy na prow bo teraz złożyłem wniosek na młodego rolnika na maszyny dziękuje z wszystkie odpowiedzi
    • Przez Lok125
      Witam panowie staje przed wyborem nowego ciągnika w mocy około 75 km, będzie to ciągnik którego będę używał można pow do wszystkich rzeczy czyli orka, uprawa, rozsiewnie nawozów i uprawa w truskawce. Zastanowialem się nad 4 markami : Kubota m4072, New Holland t4.75, Case farmall 75c, Deutz fahr 5080g. Macie o nich jakieś opinie złe/dobre? Ktory z nich byłby najlepszy?
    • Przez alex0937
      Witam,mam okazje kupic fajnego steyra 8130,o mocy 130 koni z 1992 roku,wiecie moze jak z czesciami do niego ? i jak cos sie stanie to gdzie szukac pomocy ? i jak z awaryjnoscia tych ciagnikow ?
×
×
  • Utwórz nowe...

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.

Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj