marcin80wlkp

6420 premium -działanie przedniego napędu

Polecane posty

marcin80wlkp    38

Witam. 

Mam zamiar kupić JD 6420 premium

Trochę nim dziś pracowałem i mam pytanie dotyczące działania przedniego napędu.

Po włączeniu przedniego napędu i pracy z turem zauważyłem, że jak nabieram pełną łyżkę piasku to tylne koła się kręcą, ale przednie stoją w miejscu i słychać jakby lekkie jęczenie pompy. Czy to przez obciążenie tura? Czy gdybym jechał do przodu i np ciągnął pług to przedni napęd działałby prawidłowo? Gdy załączam przedni napęd w starym MF-ie to działa non stop i mógłbym zadusić ciągnik a i tak wszystkie koła będą się kręcić. Jak jest w JD? Trochę mnie to niepokoi. Proszę o sugestie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marcin80wlkp    38

Załącza sie, bo koła przednie wyraźnie ruszają, ale później pompa wyraźnie jęczy i przedni napęd nie ma takiej siły jaką mieć powinien. Czy tam są tarczki, które być może uległy wytarciu? Jaka jest zasada załączania i działania przedniego napędu?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

W JD 6115M napęd jest załączany na zasadzie koszyczka sprzęgła w WSK.

Czyli gdy zgasimy ciągnik (hydraulika nie działa) (nie trzymasz rączki od sprzęgła w motorze) to masz załączony napęd.

 

I są dwie opcje albo tarczki się wytarły, albo sprężyna do kitu i odpowiednio nie zdusza. 

 

Ja to przerabiałem w swoim nowym JD na gwarancji. Raz mi wymienili tarczki, drugi raz nawet nie zgłaszałem. Oskarżali mnie że sam popsułem bo pracowałem z za dużą łyżką do tura.

Tylko najlepsze jest to że doskonale wiedzieli do czego mi sprzedają ciągnik (ładowanie wapna, piachu i ziemi) i sami mi dobrali łyżkę.

 

W polu ciągnąć ciągnie, ale z nabraną łyżką ziemi wyjechać do tyłu pod górkę często dochodzi do poślizgu tych tarczek przy czym wydostaje się charakterystyczny skrzypiący odgłos.

 

Moim zdaniem tarczki u mnie są ok, sprężyna też, a cała ta sytuacja spowodowana jest błędem konstrukcyjnym JD. Nie wiem jak w innych ciągnikach, ale JD po prostu nie ma stałej blokady między mostowej. A uślizg na tarczkach musi być np. podczas zawracania z pełną łyżką ziemi na betonowym placu. Jednak aby być bezkonkurencyjnym z zachowaniem kompromisu powinien mieć jakiś mechanizm blokujący ten koszyk tarczek sprzęgłowych na prostych kołach, a tylko podczas skręcania niech się trochę poślizgują aby opon nie drzeć.

 

Aby sprawdzić tego jaśka to wjedź przodem do jakiegoś dołka bez osprzętu do ładowacza i bez ładunku oczywiście. Następnie próbuj wycofać, jeśli nic nie będzie wyło to jest w miarę ok.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
przemek28_28    2078

A moze macie zły olej w przednim moście? U mnie jak serwis zalał na wymianie inny olej to znow cały czas hałasowały tarczki bo sie kleily.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

U mnie tarczki to są zaraz przy skrzyni, na oko to centralnie pod siedzeniem operatora, czyli jednak olej z przedniego mostu nie ma tam dostępu, po za tym w nowym ciągniku 200 mtg nie ma raczej mowy o jakiś złych olejach.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
przemek28_28    2078

Ale jak niebierzesz pełna łyżkę to rozłączy napęd? A jaka duża masz łyżkę do 6115 m? Ja mam 6100rc wiec mniejszy niż Twój. Ja miałem na myśli tarczki od blokady przedniego mostu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

Wszystko zależy od ciężaru czy rozłączy czy pojedzie. A łyżka to 0,8 czy 1m3.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dachu127    80

ja w moście carraro miałem taki problem, serwis twierdzil ze przy obciażeniu ma prawo hałasowac bo to tarczki hałasuja. olej w moscie miałem fuscha 80w90 ale nie byl to olej Limited slip. jeden fachowiec zalecił mi olej 80w140 ze niby poczatkowo fabryka lała ten olej . ale ze wzgledu na to ze pracuje nim w okresie zimowym to nie chciałem takiego gestego. po gwarancji zalalem tani polski Jasol 80w90 z oznaczeniem LS i po problemie. tarczki odzywaja sie tylko delikatnie przy duzych obciazeniach przy wysokich temp.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marcin80wlkp    38

Mam pytanie dotyczące włącznika od przedniego napędu. Ma on funkcję auto, która wydaje mi się u mnie nie działa. Dlaczego? Bo jak włączę przedni napęd w funkcję auto, to od razu zapala mi się kontrolka od przedniego napędu. czy tak powinno być, czy powinna się zapalać dopiero, jak traktor wyczuje, że poslizg kół tylnych jest za duży i załącza przód i w tym momencie gdy go załącza to zapala się kontrolka od napędu?  A może  kontrolka na auto świeci cały czas tylko napęd załącza się wtedy kiedy czuje że potrzebuje? I czy jadąc drogą powyżej jakiejś prędkości powinno go rozłączać, nawet jak jest włączony nie na auto ale na stałe?

Edytowano przez marcin80wlkp

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Adamox
      Witam
      Mam problem
      W ciągniku widocznym na zdjęciu tj 7820 pojawił się problem z układem (chyba) paliwowym lub elektrycznym, lecz do tej pory nie jest to pewne 
      Przez pewien czas wyskakiwał błąd filtra paliwa , spontanicznie lub wtedy gdy pracując w polu traktor dostawał większego obciążenia ,lecz błąd był ignorowany gdyż filtry były wymienione na nowe
      Dzisiaj pracując w polu nie dało się ujechać 50m bez awarii , pracując z pługiem ciągnik zaczął przerywać podczas jazdy, ginęły obroty silnika a traktor na sekundę przygasał.
      Obroty nie były wgl sczytywane bo w miejsce obrotów pojawiały się - - - - - a podczas tego wyskakiwał błąd układ łączności , w międzyczasie również pojawił się błąd, lecz nie zawsze ,regulatory operatora 
      Zostały sprawdzane bezpieczniki lecz nic to nie dało 
      Był również pomysł z układem paliwa , zostały zakupione i założone nowe filtry paliwa ,pompka, przewody sprawdzone czy są drożne, odpowietrzenie zbiornika itd
      Co najlepsze zjawisko to występuje tylko podczas pracy w polu na biegu C3/4 gdyż na takim pracowałem 
       w trakcie jazdy po drodze wszystko jest w porządku (nie wiem czy ma to jakiekolwiek znaczenie jednak naprawdę jest to dziwny zbieg okoliczności) 
      Dodam jeszcze ze problem ten pojawił się już na wiosnę gdy ciągnik pracował na jałowych obrotach , na chwile przerwał prace silnika (nie gasnąc) i ginęły obroty oraz błąd układ łączności oraz gdy stał w garażu jakiś czas , przed odpaleniem już nie czytał obrotów ponieważ w tym miejscu tak jak i teraz pojawiały się kreski a nie 0 itd
      Można powiedzieć że Problem ten wtedy rozwiązał się sam bo wszystko nagle zaczęło działać i pracować , kilkadziesiąt hektarów przerobione bez problemu , a teraz z dnia na dzień zepsuł się i przyczyna jest nieznana do tej pory
      Może ktoś spotkał się z czym takim lub podobnym 
      Z góry dzięki

    • Przez zielo0ony
      Problem bardzo dziwny, otóż brak tylnych kierunkowskazów przy John Deere 7820. Przednie mrugają zgodnie z prawidłowym rytmem. Po podpięciu np przyczepy kierunkowskazy w przyczepie też działają prawidłowo. 
      Światła awaryjne działają również tylko z przodu.
      Mieliście może taki przypadek? 
      Proszę o jakieś wskazówki.
    • Przez slawek_82
      Witam. Mam takie pytanie chodzi o John Deere 6920 na Coman Rail przy każdym uruchamianiu silnika musi jakąś chwilę, kilka sekund zakręcić dlatego pytanie czy to normalne i tak te silniki mają czy może coś być nie tak i powinien palić od tzw. strzała...
    • Przez slawek_82
      Witam. Chodzi o układ pneumatyczny a konkretnie o sprężarkę powietrza czy jest możliwość wyłączania kompresora i załączania tylko kiedy jest potrzeba, tak aby nie byla ona cały czas aktywna i nie pompowała powietrza??
    • Przez Kuba1234444
      Witam mam pytanie dotyczące pracy silnika John Deere 6320 premium common rail
      pytanie dotyczy tego że za każdym razem jak odpalę ciągnik to na początku chodzi normalnie ale po około 10 min silnik nagle zaczyna pracować głośniej i bardziej klekocze
      co może byc tego przyczyną?
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj