Skocz do zawartości
marcin80wlkp

6420 premium -działanie przedniego napędu

Polecane posty

Witam. 

Mam zamiar kupić JD 6420 premium

Trochę nim dziś pracowałem i mam pytanie dotyczące działania przedniego napędu.

Po włączeniu przedniego napędu i pracy z turem zauważyłem, że jak nabieram pełną łyżkę piasku to tylne koła się kręcą, ale przednie stoją w miejscu i słychać jakby lekkie jęczenie pompy. Czy to przez obciążenie tura? Czy gdybym jechał do przodu i np ciągnął pług to przedni napęd działałby prawidłowo? Gdy załączam przedni napęd w starym MF-ie to działa non stop i mógłbym zadusić ciągnik a i tak wszystkie koła będą się kręcić. Jak jest w JD? Trochę mnie to niepokoi. Proszę o sugestie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

Załącza sie, bo koła przednie wyraźnie ruszają, ale później pompa wyraźnie jęczy i przedni napęd nie ma takiej siły jaką mieć powinien. Czy tam są tarczki, które być może uległy wytarciu? Jaka jest zasada załączania i działania przedniego napędu?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
damianzbr    1205

W JD 6115M napęd jest załączany na zasadzie koszyczka sprzęgła w WSK.

Czyli gdy zgasimy ciągnik (hydraulika nie działa) (nie trzymasz rączki od sprzęgła w motorze) to masz załączony napęd.

 

I są dwie opcje albo tarczki się wytarły, albo sprężyna do kitu i odpowiednio nie zdusza. 

 

Ja to przerabiałem w swoim nowym JD na gwarancji. Raz mi wymienili tarczki, drugi raz nawet nie zgłaszałem. Oskarżali mnie że sam popsułem bo pracowałem z za dużą łyżką do tura.

Tylko najlepsze jest to że doskonale wiedzieli do czego mi sprzedają ciągnik (ładowanie wapna, piachu i ziemi) i sami mi dobrali łyżkę.

 

W polu ciągnąć ciągnie, ale z nabraną łyżką ziemi wyjechać do tyłu pod górkę często dochodzi do poślizgu tych tarczek przy czym wydostaje się charakterystyczny skrzypiący odgłos.

 

Moim zdaniem tarczki u mnie są ok, sprężyna też, a cała ta sytuacja spowodowana jest błędem konstrukcyjnym JD. Nie wiem jak w innych ciągnikach, ale JD po prostu nie ma stałej blokady między mostowej. A uślizg na tarczkach musi być np. podczas zawracania z pełną łyżką ziemi na betonowym placu. Jednak aby być bezkonkurencyjnym z zachowaniem kompromisu powinien mieć jakiś mechanizm blokujący ten koszyk tarczek sprzęgłowych na prostych kołach, a tylko podczas skręcania niech się trochę poślizgują aby opon nie drzeć.

 

Aby sprawdzić tego jaśka to wjedź przodem do jakiegoś dołka bez osprzętu do ładowacza i bez ładunku oczywiście. Następnie próbuj wycofać, jeśli nic nie będzie wyło to jest w miarę ok.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
damianzbr    1205

U mnie tarczki to są zaraz przy skrzyni, na oko to centralnie pod siedzeniem operatora, czyli jednak olej z przedniego mostu nie ma tam dostępu, po za tym w nowym ciągniku 200 mtg nie ma raczej mowy o jakiś złych olejach.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
przemek28_28    74

Ale jak niebierzesz pełna łyżkę to rozłączy napęd? A jaka duża masz łyżkę do 6115 m? Ja mam 6100rc wiec mniejszy niż Twój. Ja miałem na myśli tarczki od blokady przedniego mostu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dachu127    79

ja w moście carraro miałem taki problem, serwis twierdzil ze przy obciażeniu ma prawo hałasowac bo to tarczki hałasuja. olej w moscie miałem fuscha 80w90 ale nie byl to olej Limited slip. jeden fachowiec zalecił mi olej 80w140 ze niby poczatkowo fabryka lała ten olej . ale ze wzgledu na to ze pracuje nim w okresie zimowym to nie chciałem takiego gestego. po gwarancji zalalem tani polski Jasol 80w90 z oznaczeniem LS i po problemie. tarczki odzywaja sie tylko delikatnie przy duzych obciazeniach przy wysokich temp.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanie dotyczące włącznika od przedniego napędu. Ma on funkcję auto, która wydaje mi się u mnie nie działa. Dlaczego? Bo jak włączę przedni napęd w funkcję auto, to od razu zapala mi się kontrolka od przedniego napędu. czy tak powinno być, czy powinna się zapalać dopiero, jak traktor wyczuje, że poslizg kół tylnych jest za duży i załącza przód i w tym momencie gdy go załącza to zapala się kontrolka od napędu?  A może  kontrolka na auto świeci cały czas tylko napęd załącza się wtedy kiedy czuje że potrzebuje? I czy jadąc drogą powyżej jakiejś prędkości powinno go rozłączać, nawet jak jest włączony nie na auto ale na stałe?

Edytowano przez marcin80wlkp

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez Kobra66
      Witam! Miga kontrolka ciśnienia oleju w silniku a wymiana czujnika nic nie dała po wkręceniu zegara wskazuję właściwe ciśnienie. Czyżby nowy czujnik był nie sprawny? A może problemu trzeba szukać gdzieś indziej. Pozdrawiam.
    • Przez CezaryRoszkowski
      Halko,
      kupiłem prasoowijarke i potrzebny mi load sensing (ls) do lepszego funkcjonowania maszyny.
      Ciągnik 6820, co to za gniazdo ? Zwyklę wyjście hydraulicze czy moze jakis swobodny spływ ?
      Zdj dla znawców
       


    • Przez allesias
      witam wszystkich użytkowników,nie wiem czy taki temat był zakładany tak więc z góry przepraszam. mam kłopot z ciągnikiem jd 6620 jak w temacie. mianowicie podczas jazdy ciągnikiem wyskakuje na desce rozdzielczej pierwsza kontrolka (spirala od świec żarowych),zakładam że chodzi to o jakiś błąd od strony silnika. wtedy ciągnik spada z obrotów i można maksymalnie dać gazu do 1400obrotów,kiedy zgaszę ciągnik i odczekam pare chwil aż kontrolka przestanie wyskakiwać i jest po odpaleniu wszystko dobrze. sytuacja się powtarza co jakiś czas czasem co 20 minut czasem częściej a czasem się zdarza że cały dzień wszystko jest ok . proszę o pomoc jeśli ktoś miał styczność z takim problemem dodać mogę że kod jaki mi wyskakuje na ECU jest taki 2804,tylko wydaje się mi on coś krótki i nie mogę odnaleź o co chodzi,proszę o pomoc, z góry dziękuje
    • Przez jareq66
      Witam.
      mam problem z zapalajacą się czerwoną kontrolką w jd 6920S 2002rok( tryb z kropelką w środku strzałkami do środka). wg instukcji jest to kontrolka oznaczająca niskie ciśnienie w skrzyni biegów. Zaczyna migać przeważnie po godzinie, dwóch godz pracy. zdarza się, że miga od razu po zapaleniu zimnego silnika. Następnie po zgaszeniu i zapaleniu ciągnika przez pewien czas nie miga i ponownie zaczyna migać po jakimś czasie. W Ciągniku wymieniłem olej i dwa filtry hydrauliczne- oryginał john deere, stan oleju jest prawie na maximum. myślałem, że wymiana oleju rozwiąże problem, niestety kontrolka dalej miga.Ciągnik pracuje normalnie podczas migającej kontrolki. proszę o pomoc, może ktoś wie jak rozwiązać problem i czy może to być coś poważnego??
    • Przez marcin80wlkp
      Witam. 
      Czy to normalne, że JD 6420 z systemem CR po około 10 minutach normalnej pracy nagle zmieni dźwięk silnika? Staje się taki ostrzejszy, jakby bardziej słychać zawory. Nie wywala przy tym żadnego błędu, moc normalna. Czy jest coś takiego, że celowo przestaje pracować na wszystkie cylindry? Proszę o podpowiedzi
×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.