Skocz do zawartości
marcin80wlkp

6420 premium -działanie przedniego napędu

Polecane posty

Witam. 

Mam zamiar kupić JD 6420 premium

Trochę nim dziś pracowałem i mam pytanie dotyczące działania przedniego napędu.

Po włączeniu przedniego napędu i pracy z turem zauważyłem, że jak nabieram pełną łyżkę piasku to tylne koła się kręcą, ale przednie stoją w miejscu i słychać jakby lekkie jęczenie pompy. Czy to przez obciążenie tura? Czy gdybym jechał do przodu i np ciągnął pług to przedni napęd działałby prawidłowo? Gdy załączam przedni napęd w starym MF-ie to działa non stop i mógłbym zadusić ciągnik a i tak wszystkie koła będą się kręcić. Jak jest w JD? Trochę mnie to niepokoi. Proszę o sugestie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

Załącza sie, bo koła przednie wyraźnie ruszają, ale później pompa wyraźnie jęczy i przedni napęd nie ma takiej siły jaką mieć powinien. Czy tam są tarczki, które być może uległy wytarciu? Jaka jest zasada załączania i działania przedniego napędu?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
damianzbr    1032

W JD 6115M napęd jest załączany na zasadzie koszyczka sprzęgła w WSK.

Czyli gdy zgasimy ciągnik (hydraulika nie działa) (nie trzymasz rączki od sprzęgła w motorze) to masz załączony napęd.

 

I są dwie opcje albo tarczki się wytarły, albo sprężyna do kitu i odpowiednio nie zdusza. 

 

Ja to przerabiałem w swoim nowym JD na gwarancji. Raz mi wymienili tarczki, drugi raz nawet nie zgłaszałem. Oskarżali mnie że sam popsułem bo pracowałem z za dużą łyżką do tura.

Tylko najlepsze jest to że doskonale wiedzieli do czego mi sprzedają ciągnik (ładowanie wapna, piachu i ziemi) i sami mi dobrali łyżkę.

 

W polu ciągnąć ciągnie, ale z nabraną łyżką ziemi wyjechać do tyłu pod górkę często dochodzi do poślizgu tych tarczek przy czym wydostaje się charakterystyczny skrzypiący odgłos.

 

Moim zdaniem tarczki u mnie są ok, sprężyna też, a cała ta sytuacja spowodowana jest błędem konstrukcyjnym JD. Nie wiem jak w innych ciągnikach, ale JD po prostu nie ma stałej blokady między mostowej. A uślizg na tarczkach musi być np. podczas zawracania z pełną łyżką ziemi na betonowym placu. Jednak aby być bezkonkurencyjnym z zachowaniem kompromisu powinien mieć jakiś mechanizm blokujący ten koszyk tarczek sprzęgłowych na prostych kołach, a tylko podczas skręcania niech się trochę poślizgują aby opon nie drzeć.

 

Aby sprawdzić tego jaśka to wjedź przodem do jakiegoś dołka bez osprzętu do ładowacza i bez ładunku oczywiście. Następnie próbuj wycofać, jeśli nic nie będzie wyło to jest w miarę ok.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
przemek28_28    54

A moze macie zły olej w przednim moście? U mnie jak serwis zalał na wymianie inny olej to znow cały czas hałasowały tarczki bo sie kleily.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
damianzbr    1032

U mnie tarczki to są zaraz przy skrzyni, na oko to centralnie pod siedzeniem operatora, czyli jednak olej z przedniego mostu nie ma tam dostępu, po za tym w nowym ciągniku 200 mtg nie ma raczej mowy o jakiś złych olejach.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
przemek28_28    54

Ale jak niebierzesz pełna łyżkę to rozłączy napęd? A jaka duża masz łyżkę do 6115 m? Ja mam 6100rc wiec mniejszy niż Twój. Ja miałem na myśli tarczki od blokady przedniego mostu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dachu127    78

ja w moście carraro miałem taki problem, serwis twierdzil ze przy obciażeniu ma prawo hałasowac bo to tarczki hałasuja. olej w moscie miałem fuscha 80w90 ale nie byl to olej Limited slip. jeden fachowiec zalecił mi olej 80w140 ze niby poczatkowo fabryka lała ten olej . ale ze wzgledu na to ze pracuje nim w okresie zimowym to nie chciałem takiego gestego. po gwarancji zalalem tani polski Jasol 80w90 z oznaczeniem LS i po problemie. tarczki odzywaja sie tylko delikatnie przy duzych obciazeniach przy wysokich temp.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanie dotyczące włącznika od przedniego napędu. Ma on funkcję auto, która wydaje mi się u mnie nie działa. Dlaczego? Bo jak włączę przedni napęd w funkcję auto, to od razu zapala mi się kontrolka od przedniego napędu. czy tak powinno być, czy powinna się zapalać dopiero, jak traktor wyczuje, że poslizg kół tylnych jest za duży i załącza przód i w tym momencie gdy go załącza to zapala się kontrolka od napędu?  A może  kontrolka na auto świeci cały czas tylko napęd załącza się wtedy kiedy czuje że potrzebuje? I czy jadąc drogą powyżej jakiejś prędkości powinno go rozłączać, nawet jak jest włączony nie na auto ale na stałe?

Edytowano przez marcin80wlkp

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez Maniek11001
      Koledzy w Johnie zrobilem kapitalny remont skrzyni biegow Power Quad. Przyczyna remontu bylo salbe cisnienie i tarpiacy wsteczny. Po remoncie jest wszytsko ok ale rewers dalej troche do tylu tarpie. Z noznego sprzegla Nie , ale z reweesu tak. Serwisant uznal ze to tak jest w tych modelach i tak musi byc. A mi to nie daje spokoju. Moze ktos mi podpowiedzieć  badz odp na przykladzie swojego ciagnika czy to faktycznie tak jest czy nie. Rewees mechaniczny na linke. Dziekuje za odpowiedzi
    • Przez szymi4512
      Witam,szukam dokładnych oznaczeń RAL farby John deera do modelu 6220 i pochodne ,bo z tego co wiem są trzy odcienie żółtego i zielonego a nie chce źle zamówić.
      Potrzebuje farby żółtej i zielonej pozdrawiam.  
    • Przez sebastiankula120
      Nie mogłem znaleźć podobnego tematu.. a więc co sądzicie o John deere 6820? jak spalanie? awaryjność? wady, zalety? Przymierzam się do kupna i chce wiedzieć jak najwięcej, pozdrawiam. 
    • Przez roger9
      Witam. Mam problem z moim ciągnikiem, mianowicie pali się bezpiecznik od świateł oraz od świecy żarowej. Bezpiecznik od świecy żarowej pali się w momencie jej uruchomienia, a od świateł (ma 70 A) gdy zostaną włączone wszystkie światła.
      Macie jakieś pomysły co może być nie tak?
    • Przez jan222
      Witam!
       
      Jak w temacie czy ciężko jest wymienić uszczelkę pod głowicą w tym ciągniku? Dziś po odpaleniu zaczął dymić na biało, po oględzinach zauważyłem lekkie bąbelkowanie w zbiorniku wyrównawczym płynu. Kupując ten ciągnik słyszałem, że uszczelki pod głowicą siadają po ok 10tyś godzin czy to prawda? Na co zwrócić uwagę podczas wymiany. Dodam, że silnik pracuje bez zmian przydymi mocno podczas odpalania i jakiś czas po. W oleju czysto nie ma śmietany. Znalazłem komplet uszczelek za niecałe 170zł czy warto? czy lepiej oryginalną za ok 400zł a resztę pod kolektory itp innych producentów? Aha ile może za taką robotę wziąć serwis?
      pozdrawiam
       
×