Skocz do zawartości
restrukturyzacja2016

BELARUS, a ARiMR [?]

Polecane posty

Witam,

 

Planuję zakupić jakiś ciągnik rolniczy z racji udziału w programie unijnym "restrukturyzacja".

Wiem, jakie są ciągniki, ceny, ale szukam czegoś na mój portfel.

MTZ 82 czy inne jego wersje przypadły mi do gustu. Słyszałem jednak, że teraz nie można kupować belarusów z unijnych programów itp. Chodzi o rejestracje / emisje spalin?

Czy to w ogóle prawda? Czy jednak kupując go w wersji z emisją spalin [tier IIIa] jest dozwolona taka inwestycja? Czy można go po prostu kupić z tego programu, biorąc model z odpowiadającą normą spalin? 

 

Pozdrawiam,

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kuba24051    130

chlopie jak juz ci zwroca czesc kasy to kupuj chociaz ursusa i nie baw sie w te belarusy/mtz-y. takie jest moje zdanie.....

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pWnedMTZ    10

Napisał że szuka czegoś na swój portfel, nawet gdy ci zwrócą coś kasy to i tak będzie drożej niż MTZ :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

belarus to ciągnik dziwny jeśli olej nie kapie to znaczy że go nie ma xD I prosze nie hejtować ponieważ byłem posiadaczem 920 podkreślam BYŁEM ja ci polecam Polski ciągnik nie patrzył bym na twoim miejscu na Czecha bo to przereklamowany ciągnik.Mój znajomy ma Farmtracka i jest bardzo zadowolony wiem że jest droższy od belarusa ale w miare fajny i 100 razy wygodniejszy. Jednym słowem bier wszystko oprócz ruska czy tam białoruska xD

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    728

Cieknie jak się ogarnąć nie umie. Niestety trzeba do niego czasem z kluczem podejść. Ursusy pod tym względem szczególnie dużej serii wcale nie są lepsze. 

Pomijając fakt że kolega zadał inne pytanie.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kaczor4011    4

Kolega pewnie pyta o oryginalnego ruska z bialorusi, one nie spelniaja europejskich norm spalin i nie mozna ich zarejestrowac bez problemow w EU. Sa pewne kombinacje - miedzy innymi rejestruja jako uzywany, ale wtedy raczej nie mozna dostac dotacji. Jesli masz mozliwosc kupienia takiego co spelnia normy europejskie to jak najbardziej.
A co do wycieków to jak Seweryn napisał, troche umiejetnosci i idzie ogarnac. Prosty ciagnik ktory naprawisz przyslowiowym mlotkiem i srubokretem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Meg5    467

Wiecie z Belarusami branymi na programy unijne , sprawa wygląda tak ,że nie Agencja ma jakieś widzi mi się ,a problem jest z Urzędami Komunikacji . Otóż ,jedna Polska ,a prawo nie we wszystkich urzędach takie same . W  2012 roku też już był problem z zakupem owego Belarusa (920 ) ,a dokładnie z jego rejestracją w powicie lipnowski . Dodam ,że nie byłam odosobnionym przypadkiem . Natomiast np. powiat Kutno rejestrował Belarusy bez problemu .

Autorze tematu ,dowiedz się ,czy do programy z jakiego chcesz skorzystać wystarczy by ciągnik był nowy i zarejestrowany ,a w  swoim Urzędzie Komunikacji czy takiego Belarusa Ci zarejestrują . 


Jedyną rzeczą jaką mam naprawdę [...] , jest moje własne życie i mój własny punkt wiedzenia .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez grego
      Mój MTZ miał straszne problemy z odpalaniem, jesli nawet juz załapał to nie był w sytanie wejśc na obroty. Wytypowałem że to wina pompyt wtryskowej.
      Znalazłem u siebie właściwie taką sama pompe, symbol ten sam zdaje się UTN -5, po założeniu i odpowietrzeniu pali na dotyk i wchodzi na obroty, ale...maksymalne obroty to tylko 1600 ob/min. Jak sie dobrze przyjrzałem to nawet tak pisze na tej pompie. Wykręciłem tą śrube regulacyjną, ale teraz max obroty to i tak tylko około 2000. Do sie jeszcze coś z tym zrobić?
    • Przez Karwan91tdi
      Witam kupiłem ostatnio mtz 82 z 1984 r usterki w nim to nie działający przekaźnik wom oraz z hydraulika gdyż siłownik podnosi tylnie cięgła do góry a po powrocie dźwigni w pozycje 0 cięgła samoczynnie opadają . Czy ktoś może mi poradzić jakie mogą być przyczyny podanych usterek?
    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez MichaPieprzak
      Witam przymierzam się do remontu skrzyni w mtz 82 powodem jest wycie nie zależnie czy sprzęgło jest wciśnięcie czy nie podejrzewam jakieś łożysko napędu pompy hydraulicznej wycie na tak zwanym żułwiu i wycie 5.8 bieg proszę o porady o czym pamiętać na co uważać trzeba jakieś luzy w skrzyni ustawiać etc z góry dzięki pozdrawiam 
    • Przez Narko
      Witam Wszystkich
      Temat poswiecony totalnej metamorfozie i remontowi JUMZA 6M.
      Jestem na etapie modyfikacji i kapitalnego remontu ciagnika.
      Cel jest prosty... zrobic z niego ciagnik,ktory spelni moje wymagania a praca nim sprawiala przyjemnosc.
      Na dzien dzisiejszy silnik jest po kapitalnym remoncie. Teraz hydraulika no i tu jest wielkie pole do popisu... rozdzielacz na linkach 7 sekcji ale teraz nie o tym. Pytan mam kilka do uzytkownikow Jumza w kwestii szczelnosci tylnego mostu. Zmieniajac  olej w przekladni glownej zauwazyliscie jakies zmiany w oleju, tzw. "mleko" ? Czy zauwazyliscie w oleju jakies zabrudzenia,ktore moglyby sie dostac np. przez okno rewizyjne ? Do czego zmierzam? Z racji duzej ilosci oleju w wannie przekladni glownej chcialbym go wykorzystac do zasilenia calej hydrauliki Jumza. Hydraulika to bedzie dosc mocna strona ciagnika,ktora bedzie dosc mocno eksploatowana wiec chcialbym zapobiec grzaniu sie oleju... stad pomysl by wykorzystac te kilkadziesiat litrow oleju w przekladni.
      Zmodyfikowales/usprawniles  swojego Jumza,pochwal sie i podyskutujmy o tym.
      Hejt czy stwierdzenia " po co ,to nie ma sensu, Jumz nigdy nie bedzie pelnowartosciowym ciagnikiem, sa lepsze i fajniejsze traktory,mogles wybrac inny ciagnik " sa mi zbedne... wiec sie nie wysilajcie i nie robcie mi smietnika w temacie.
      Fotki z remontu sa i beda kolejne ale nie teraz... a bedzie co ogladac
×