Sofik2

Olej w układzie chłodzenia.

Polecane posty

Sofik2    0

<p>Witajcie! Mam w swoim Zetorze 7011 problem, który już nie raz był przerabiany na tym forum: olej w chłodnicy. Jestem pewny, że to olej, bo widzę i czuję jego zapach. Olej ma kolor rudy, jasnobrązowy, robi się rosół i cały czas go przybywa, bo mimo płukania układu, olej nadal się pojawia. Zatyka chłodnicę i silnik się grzeje. Myślałem, że to uszczelka pod którąś głowicą, ale uszczelki jak nowe (głowice już ściągnięte i raczej szczelne) Tuleje też powinny być całe (są prawie nowe, jeszcze ślady są po honowaniu). Dodam, że obieg wody jest spokojny, bez bulgotów. Dawniej był zalewany wodą, ale teraz chodzi na płynie. Może gdzieś przegnił blok. Niewiem, dlatego proszę Was o pomoc.</p>
<p>P.S. Wody nie ma w oleju!</p>

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piotrb14    192

sprawdzałeś głowicę czy na oko mówisz że szczelna? uszczelka też może wyglądać jak nowa a może przepuszczać, w przypadku pękniętej tulei czesciej miałbyś wodę w oleju i przy zapalaniu traktor dymiłby Ci na biało.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Sofik2    0

<p>Ale nawet jak głowica pęknięta, to nie powinno czasem mi bulgotać w chłodnicy?</p>
<p>EDIT: Głowice były u specjalisty i są dobre. Ale to i tak przyczyna nie leży w głowicach ani uszczelkach, bo tam nie ma oleju pod ciśnieniem, który mógłby się przeciskać do wody/płynu. Będę jeszcze patrzył kamerką do bloku. Jak macie jakieś pomysły to piszcie.</p>

Edytowano przez Sofik2

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
klj    54

A uszczelniacze między tuleją a blokiem nie puszczają gdzieś ?

Tylko nie wiem czy wtedy woda do oleju nie pójdzie a nie jak u ciebie na odwrót.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Sofik2    0

Wtedy woda by szła do oleju. Ale prawdopodobnie zlokalizowałem przeciek. Otóż jak jest kranik w bloku do spustu płynu z układu to pod nim pod kątem 90° przebiega magistrala olejowa, a traktor był prawdopodobnie rozmrożony i jeździł na wodzie, więc ten wypust rozmroziło, a że jeździł na wodzie to przegniło i teraz z tej magistrali olej pcha się do wody, bo chyba nie ma innego miejsca w tym silniku gdzie olej pod ciśnieniem spotyka się bezpośrednio z wodą. Jeżeli się mylę to mnie poprawcie.

EDIT: Problem zażegnany. Potwierdziły się moje przypuszczenia. Ścianka wypustu została uszczelniona i olej już nie idzie do wody. Dziękuję za pomoc. Temat wyczerpany.

Edytowano przez Sofik2

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DarekD    70

mieliśmy ten i sam problem z olejem w w układzie chłodzenia (zetor 5011)  ,ale  wywalało płyn przez korek . U nas przegniły tuleje ( chodził wcześniej tylko na wodzie ) i to była przyczyna .

W jaki sposób uszczelniłeś ten wypust ????

Edytowano przez DarekD

nowy

 
 
 
 
 
 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez skarpetahanzo
      Witam wymienilem filtr oleju baka na wymienny i mam problem z duzym cisnieniem oleju , podobno trzeba zmienic tez zawor cisnienia oleju na pompie i pytanie mam zwyczajnie kupic nowy czy do filtra wymiennego powinien byc inny ? Rozbieralem stary zawor ale brak tam podkladek wiec zbytnio nie mam jak zmniejszyc tego cisnienia na starym zaworze .
    • Przez Kondzio55
      Witam,Problem ciagnie się już kolejny rok i problemu nie rozwiazalismy.Sezon jakos przechodził ale do sedna. Ma nadal problemy z odpaleniem po np nocy,łapie na 2 tłoki pozniej na 3 i na 4 .Dym ze idzie sie udusić No dobra idąc dalej cisnienie oleju w normie,zimny trzyma 5,5atm, ciepły (80st) trzyma 3atm.Pompa paliwa daje cisnienie,po kompletnej regeneracji,wtryski prawidłowo rozpylaja,cisnienie 170-180, Kompresja 1 cylinder 24 ,2 cylinder 21(próba olejowa wzrosło do 24) 3 cylinder 22, 4 cylinder 22.Teraz gdzie szukać przyczyny?? Czy złe tłoki i pierscienie? Rocznik 88   i z tego co wyczytałem to powinien być tłok z 3 pierscieniam wiec prawidłowo załozone. Ja już nie mam pojecia co moze byc nie tak..Moze ktos miał taki przypadek? Dodam ze oleju nie przybywa,ani nie ubywa 
    • Przez Lukasz93
      Owy Zetor zaczał czasem pod obciazeniem wyganiać płyn z chlodnicy i szybko się zagrzewał, załozylem bańkę na przelew, pozniej zaczęła wariowac temperatura jakby zaciał sie termostat, wyrzuciłem więc termostat. Sprawdziłem go we wrządku w 100 % sprawny, wahler. Wkoncu zaczął przy byle obciążeniu wyrzucać płyn, w chlodnicy pełno bąbli powietrza. Zalozony nowy korek chlodnicy, jeszcze gorzej. Cisnienie w pracy sie zrobiło ze zaczeło wypychac plyn przewodem od chlodnicy. W oleju nie ma płynu, odwrotnie też.
      A wiec jakis przedmuch tak czy siaķ. Glowice zostały zrzucone i do regeneracji. Na jednej uszczelce może był jakis przedmuch do kanału. Tuleje wydawyaly sie ok. Wszystkie glowice okazały się dobre na regeneracji. Założone nowe uszczelki, 1 odpalenie i odrazu tak samo bąble w chlodnicy. Wymieniona następnie pompa wodna. Nic nie dało. Test na co² robiony, kolor czynnika się nie zmienia, jakby nie bylo przedmuchu. Zrzuciłem paski z pompy wodnej, wsadzilem rurkę pcv zamiast korka i zalałem płyn aż do tej rurki. Po zapaleniu bez kręcącej się pompy rośnie płyn w tej rurce aż wkoncu strzeli bombel.
      Próbowałem znaleźć na ktorym cylindrze jest przedmuch podkładając monetę pod trzonek zaworu wydechowego żeby odprężyć cylinder. Na każdym cylindrze tak samo płyn rośnie.
      No jakby przedmuch ale test co² nie pokazuje. Za co się tu brać teraz może ktos ma jakieś rady?
    • Przez niunieq666
      Witam forumowiczów
       
      Od ok 12 lat jestem posiadaczem Zetorka 4718, gdy w końcu klękneła pompa wtryskowa przyszedł czas na remont. Niestety, naprawa jej nie była taka prosta. Gość któremu to zleciłem stwierdził że do tak starego modelu nie ma już części i stąd moje pytanie. Czy podejdzie do tego pompa od powiedzmy 5211?
    • Przez MaciejSZ
      Witam. Ostatnio zauważyłem w moim zetorze 5011 bardzo duze wibracje na całym ciągniku, na wysokich obrotach. Jest to strasznie uciążliwe i chce się tego pozbyć. Do tego ciągnik dosyć mocno kopci. Poczytałem w necie i podejrzewam ze moze to byc wina wtryskiwaczy.  Moze ktoś miał podobny problem. Z góry dziękuje za odpowiedź   
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj