Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Powiedział co wyczytał w instrukcji. To spróbuj nabić do starego nawet pustego układu 2,3kg, a co będzie jak została połowa też będziesz wpychał 2300, ma być tyle czynnika aby praca była poprawna, kontroluje się to odczytując niskie i wysokie ciśnienie w układzie, czyli mówiąc krótko nabijasz do pełna. Idiotyzmem jest zadawanie pytań o pojemność układu a jeszcze większym odpowiadanie podając ilość nominalną dla pustego fabrycznie. Dla użytkownika może to być jedynie informacja ile ma przygotować maksymalnie kasy za nabzykanie choć przy cenie czynnika ok 50-60 zł/kg to nie majątek.

Opublikowano (edytowane)

Obsługa układu klimatyzacji polega na jego opróżnieniu z czynnika i oleju a nastepnie układ jest czyszczony poprzez utrzymywanie próżni. Nikt mający cokolwiek pojęcia o obsłudze układu klimatyzacji nie " dobija " czynnika tak na oko. Sama obserwacja ciśnień  jest miarodajna pod warunkiem posiadania szczegółowych danych odnośnie maksymalnego ciśnienia w układzie .  Ciśnienie jest  w znacznym stopniu zależne od temperatury otoczenia  . Błędne odczyty ciśnienia będziemy mieć również przy niedostateczny chłodzeniu skraplacza Zbyt wiele jest czynników mających wpływ na wartość cisnienia układu klimatyzacji dlatego obserwację wykorzystujemy bardziej  do wykrywania niesprawności w układzie.Skoro znasz przybliżoną cenę czynnika podejrzewam ,że tym się zajmujesz i posiadasz stosowne uprawnienia do jej obsługi poprzedzone szkoleniem. To co napisałem to są podstawy aczkolwiek nie będę się rozpisywał bo zagadnienie jest obszerne. Wartość ilości czynnika jaką podałem nie wyczytałem z instrukcji bo takowej nie posiadam , a że posiadam takie dane , nawet do wielu ciągników to je użyczyłem. Dodatkowo ilość czynnika jaka zostanie odessana jest wskazówką , jakie dalsze kroki należy poczynić w przypadku nieszczelnego układu.

Jeżeli juz coś piszesz to najpierw to przemyśl .Jeżeli układ jest pusty to jest pusty i połowa nie zostanie bo wszystko zostanie odessane  i w JD 7730 ma wejść bez problemu  2300 g.

Edytowane przez andrzej78
Opublikowano

Jak przyjedzie klient dziesięcioletnim pojazdem bo mu słabo chłodzi to 99% warsztatów dobije mu "do pełna" obserwując tylko ciśnienie, bez przeprowadzania całej procedury, operacja potrwa 20 minut, klient zapłaci stówkę i będzie zadowolony na następne 5 lat albo do czasu aż się układ rozszczelni.

A co zrobisz jak nie będziesz miał danych do pojazdu, albo jak klient zwali się z jakimś kombinowanym układem.

Opublikowano

To ,że 99% pseudo serwisów tak robi wcale nie oznacza ,że należy tak postepować. Rzeczywiście w  przypadku braku danych pozostaje odczyt z manometrów,ale jest to ostateczność gdyż łatwo o błędną ocenę wyników i trudno wtedy o wychwycenie usterek typu : wadliwości zaworu rozprężnego , zaworu dławiącego, zużycia kopresora oraz zbyt duzej ilosci oleju czy zbyt dużej ilości czynnika.Nie bedę sie rozpisywał o skutkach . Jeżeli układ jest prawidłowo napełniony to i 10 lat może działać bez serwisu.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez Mateuszek12
      Witam pomoże ktoś może miał ktoś problem tego typu. Niekce działać mi klimatyzacja w john deere 6910s co to może być za przyczyna.
    • Przez Dominik4321
      Witam mam do wyboru dwie prasy pasowe. Jedna z nich to McHale V660 która posiada 3 pasy. Drugą z nich jest John Deere V451M która posiada 6 pasów. Proszę o wypisanie wad i zalet  tych pras i czy lepsze bele są z prasy 3 pasowej czy 6 pasowej.
    • Przez czmochu97
      Witam, ten oto kawał...... robi sobie ewidentnie z nas zarty. Temperatura zewnętrzna powyżej 20 stopni i już wali go w łeb. Aczkolwiek, podczas pracy, o ile to można nazwać pracą, przejechałem jakieś 700 metrów z agregatem i gaśnie, nie odpale, bo zapowietrzony. Delikatne psikniecie plakiem i znowu chodzi i tak później może przejade z kilometr, a może już nie. Co mu może być, dodam że rok temu pod koniec prac letnich też tak zaczął robić, ale tylko jak temperatura zeszła niżej, było okej.
    • Przez endrju
      Witam. Niestety nie znalazłem podobnego tematu pod który mógłbym się podpiąć więc zakładam nowy. Mam otóż taki problem z John deerem 6610 z 1998 roku. Silnik po odpaleniu pracuje równo zarówno na niskich jak i wysokich obrotach, z komina nie wydobywa się żaden niepokojący dym. Natomiast, gdy ciągnik schodzi z wysokich obrotów (np. z około 2tys )  i puszczam gaz to gaśnie po czym można go odpalić  bez problemów i znów pracuje bez zarzutów . Filtry wymienione, zero brudu w filtrze, paliwo z baku spuszczone również nie budzi zastrzeżeń. Gdzie szukać przyczyny ?  Poniżej filmik

      2019-06-10_09_21_56.mp4
    • Przez AchimR
      Udało nam się przerobić eS-kę na wersję brazylijską.
      Nieważne czy wersja z 9l czy z 13l silnikiem. Wszystkie kombajny JD z DPF i dodatkowym kompresorem śrubowym można przerobić na wersję brazylijską, czyli z odłączonym kompresorem co dodaje mocy!!!
      Wkrótce więcej zdjęc.
      Kombajn już po testach.
       
      Tak było


      A tak jest teraz.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v