Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Czołem,

chyba kupię kosiarkę, która potrzebuje trzech sekcji hydrauliki. Jak najprościej dołożyć trzecie gniazdo z tyłu? Pociągnąć z bocznego na tył? Wężami, czy rurkami jakimiś?Tura podczas koszenia używał nie będę, a nawet jeśli, to przepnę. Nie wiem tylko, czy dobrze to wymyśliłem, bo mam małe doświadczenie.

Kosiarka potrzebuje dwie sekcje do składania/rozkładania w płaszczyźnie poziomej i jedną do podnoszenia. 

 

Opublikowano (edytowane)

Boczne jest równiez z tyłu. Rozdzielacz przy kierownicy obsługuje 2 gniazda hydrauliki zewnętrznej i podnośnik. Jeśli chcesz trzecie niezależne gniazdo/sekcję, to musisz przerobić hydraulikę albo dołożyć niezależny rozdzielacz

 

Rozumiem, że to kosiarka bijakowa i potrzebujesz sterowania kątem pochylenia, ramieniem i dodatkowo zasilania bijaków. Najprościej jest wpiąć się pod gniazdo hydrauliki z osobnym rozdzielaczem.

Edytowane przez jahooo
Opublikowano

raczej się nie mylę napisałem przecież że wystarczy się wpiac w sekcję od podnośnika z zaworem i wąż pociągnąć do tyłu i wtedy można operować 3 dzwigniami, przelaczmy na wyjście zew. a podnośnik jest wyłączony. PRoste

Opublikowano

Rozdzielacz ma trzy sekcje ale tylko dwie są od hydrauliki zewnętrznej. Komplet wyjść z lewej i tył to ta sama sekcja jeśli się nie mylę. Zawory trójdrożne załóż dwa na sekcję od tura i wyprowadź dodatkową parę wyjść na tył ciągnika. Chcesz tura przekręcasz zawory w jedną stronę, chcesz tył w drugą zamykając układ hydrauliczny tura.

Opublikowano

Właśnie przerabiam ten temat. Mam jedną parę z tyłu (z niej zawsze korzystałem do wywracania przyczep itp.) do prawej przedniej podłączony jest rozdzielacz do ładowacza czołowego i pomyślałem żeby się wpiąć w trzecią parę oddzielnym rozdzielaczem i z niego kolejne pary wyjść jednak po podłączeniu nie działa. Dzisiaj właśnie sprawdziłem i trzecia wajcha od kierownicy steruje podnośnikiem więc to raczej prawda że nie są dostępne trzy pary. Jutro wpinam się rozdzielaczem pod parę wyjść z tyłu w których wiem że działają, były korzystane i zobaczymy czy zadziała. Przy okazji mam nadzieję że rozwiąże się inny problem a więc to że gdy miałem załączoną sekcję do ładowacza albo będę miał podłączoną pierwszą pod inny rozdzielacz to nie mogłem sterować podnośnikiem ani nie trzymał ciśnienia przykład (podniosłem opryskiwacz na podnośniku do góry a gdy tylko przełączyłem sekcję ładowacza tak żeby działał to momentalnie podnośnik opuścił i podłączona maszyna opadała, może gdy w tym czasie będę operował tą trzecią wajchą przy kierownicy a nie przy siedzeniu to podnośnik będzie działał jak należy. Jutro dam znać jak czegoś się dowiem i wstawię zdjęcia jak już uda mi się to rozwiązać i będzie działało w miarę sensownie.

Opublikowano

Ale skoro ja potrzebuję jedną sekcję dwustronnego działania (para złączy), oraz jedną jednostronnego (podnoszenie ramienia, opadanie siłą grawitacji), to powinno mi wystarczyć jako jednostronne to jedno boczne, co do tura jest, dobrze myślę? Czyli jedna wajcha składa/rozkłada kosiarkę poziomo (tył/bok), druga podnosi ramię - opadanie siłą grawitacji. Będzie to tak działało?

 

 

Opublikowano

Ale czy zajmiesz jedne wyjście czy dwa to nie ma znaczenia bo i tak dana sekcja jest zajęta, ja mam u siebie wyjście na kiper pod następne mam podlaczony rozdzielacz od tura, i na ostatnim mam podnośnik, też myślałem żeby wywalić dodatkowy rozdzielacz i turem podpiąć się do głównego tylko musiał bym wpiac ten zawór o którym mówiłem żeby przekazywał ciśnienie z podnośnika na dodatkową sekcję, bo tur 3 sekcyjny jest. tylko wadą taką że podczas pracy turem nie użyje podnośnika.

Opublikowano

Ale skoro ja potrzebuję jedną sekcję dwustronnego działania (para złączy), oraz jedną jednostronnego (podnoszenie ramienia, opadanie siłą grawitacji), to powinno mi wystarczyć jako jednostronne to jedno boczne, co do tura jest, dobrze myślę? Czyli jedna wajcha składa/rozkłada kosiarkę poziomo (tył/bok), druga podnosi ramię - opadanie siłą grawitacji. Będzie to tak działało?

Dokładnie. Dobrze myślisz.

Opublikowano

U mnie również sprawa się rozwiązała i wszystko działa. Teraz pod pierwszą sekcję (pierwsza wajcha od kierownicy) podpięty jest rozdzielacz 3-sekcyjny a z niego 3 pary wyjść hydraulicznych na zewnątrz do tyłu, pod drugą parę rozdzielacza głównego mam podłączony rozdzielacz 3 sekcyjny do tura a trzecim w tym samym czasie mogę sterować podnośnikiem czyli jest tak jak planowałem od początku. Jakbym od razu wiedział że 3-cia sekcja jest od podnośnika a nie od hydrauliki zewnętrznej )na początku nawet o tym nie myślałem bo są 3 wajchy i 3 pary wyjść więc niby logiczne a jednak)  to poszłoby szybciej a tak to nie wiedziałem czemu nie działa, tak czy inaczej ważne że już jest ok i może ktoś następny który tu zajrzy już będzie miał nieco łatwiej.

Opublikowano

Uuuu ja mam całkowicie przerobioną hydraulikę.

[galleryimg=594396]

Ogólnie folozofii nie ma albo wkręcasz nyple w rozdzielacz i węże albo zakuwasz na wężach oczka i przykręcasz do rozdzielacza tak samo śrubami drążonymi jak rurki. Jeśli chodzi o same szybkozłącza najlepiej kupić tzw grodziowe. Dorabiasz odpowiednią blachę z otworami i przykręcasz.

https://allegro.pl/listing?string=szybkoz%C5%82%C4%85cze%20grodziowe&order=m&bmatch=base-relevance-floki-5-nga-uni-1-5-0511

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez AgrostokParczew
      Witam, mam na magazynie kilka czapek oryginalnych Belarus, ciepłe obszyte od środka, jakby ktoś był zainteresowany proszę dzwonić pod 516-220-311 


    • Przez Kulik
      Witam tak jak w temacie w jaki sposób inżynierowie ustalili ciśnienie na siłownik od womu ?? czy ktoś ma taką wiedzę ? proszę nie pisać że ciśnienie wstala króciec wkręcony w monoblok bo sprawdziłem i jest to nieprawdą jedynie co to on utrzymuje stałe ciśnienie na wolnych obr,podejrzewam że musi być coś w rozdzielaczu z elektrozaworami bo przecież ciśnienie idzie bezpośrednio z pompy i w rozdzielaczu zmniejszą może przez jakiś zaworek czy coś.Czekam na ciekawe pomysły
    • Przez Phosgen
      Cześć, wałkowany temat, do kupienia ciągnik w niewielkich pieniadzach.
      Niemam doświadczenia w tego typu maszynach ile według Was mógłby kosztować (chce go po prostu kupić) i proszę o wyrozumiałość pierwszy raz na forum  silnika nie słyszałem, dużo wycieków taki standard rusin 😁


    • Przez kukum
      Witam znalazłem coś takiego https://www.agroinform.com/pl/rynek-arkusz-danych/czesc/czesci-do-ciagnikow/zestaw-do-konwersji-mechanicznej-blokady-mechanizmu-roznicowego-mtz/h_7470875 I interesuje mnie właśnie taka blokada bo powiem szczerze ze nie chce mi się walczyć już z moja oryginalna , myślałem nad pneumatyka nawet ale znalazłem coś takiego jak mechaniczna blokada na dźwigienkę i pytanie moje jest takie czy udało się komuś to ściągnąć z Węgier bo ja nie mogę się wgl z gościem skontaktować 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v