Skocz do zawartości
News
panmino

Jak dołożyć trzecie gniazdo hydrauliki z tyłu w MTZ 82

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
galeria
Gniazdo
panmino    6

Czołem,

chyba kupię kosiarkę, która potrzebuje trzech sekcji hydrauliki. Jak najprościej dołożyć trzecie gniazdo z tyłu? Pociągnąć z bocznego na tył? Wężami, czy rurkami jakimiś?Tura podczas koszenia używał nie będę, a nawet jeśli, to przepnę. Nie wiem tylko, czy dobrze to wymyśliłem, bo mam małe doświadczenie.

Kosiarka potrzebuje dwie sekcje do składania/rozkładania w płaszczyźnie poziomej i jedną do podnoszenia. 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jahooo    495
(edytowany)

Boczne jest równiez z tyłu. Rozdzielacz przy kierownicy obsługuje 2 gniazda hydrauliki zewnętrznej i podnośnik. Jeśli chcesz trzecie niezależne gniazdo/sekcję, to musisz przerobić hydraulikę albo dołożyć niezależny rozdzielacz

 

Rozumiem, że to kosiarka bijakowa i potrzebujesz sterowania kątem pochylenia, ramieniem i dodatkowo zasilania bijaków. Najprościej jest wpiąć się pod gniazdo hydrauliki z osobnym rozdzielaczem.

Edytowano przez jahooo

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ursusek94    15

albo wepnij w przewód od silownika podnoszenia zawór trojdrozny i wtedy będziesz sterowal wszystkimi wajchami ale nie podnosnikiem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

Kolega chyba się myli, mtz ma 3 sekcyjny rozdzielacz wyjścia z prawej lewej i z tyłu. Tak więc najtaniej będzie pociągnąć węże do tyłu tak jak to opisales

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ursusek94    15

raczej się nie mylę napisałem przecież że wystarczy się wpiac w sekcję od podnośnika z zaworem i wąż pociągnąć do tyłu i wtedy można operować 3 dzwigniami, przelaczmy na wyjście zew. a podnośnik jest wyłączony. PRoste

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    786

Rozdzielacz ma trzy sekcje ale tylko dwie są od hydrauliki zewnętrznej. Komplet wyjść z lewej i tył to ta sama sekcja jeśli się nie mylę. Zawory trójdrożne załóż dwa na sekcję od tura i wyprowadź dodatkową parę wyjść na tył ciągnika. Chcesz tura przekręcasz zawory w jedną stronę, chcesz tył w drugą zamykając układ hydrauliczny tura.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ursusek94    15

No to o tym samym pisałem tylko o podnośnik mi chodziło ale do tura też może być.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kris94    23

Właśnie przerabiam ten temat. Mam jedną parę z tyłu (z niej zawsze korzystałem do wywracania przyczep itp.) do prawej przedniej podłączony jest rozdzielacz do ładowacza czołowego i pomyślałem żeby się wpiąć w trzecią parę oddzielnym rozdzielaczem i z niego kolejne pary wyjść jednak po podłączeniu nie działa. Dzisiaj właśnie sprawdziłem i trzecia wajcha od kierownicy steruje podnośnikiem więc to raczej prawda że nie są dostępne trzy pary. Jutro wpinam się rozdzielaczem pod parę wyjść z tyłu w których wiem że działają, były korzystane i zobaczymy czy zadziała. Przy okazji mam nadzieję że rozwiąże się inny problem a więc to że gdy miałem załączoną sekcję do ładowacza albo będę miał podłączoną pierwszą pod inny rozdzielacz to nie mogłem sterować podnośnikiem ani nie trzymał ciśnienia przykład (podniosłem opryskiwacz na podnośniku do góry a gdy tylko przełączyłem sekcję ładowacza tak żeby działał to momentalnie podnośnik opuścił i podłączona maszyna opadała, może gdy w tym czasie będę operował tą trzecią wajchą przy kierownicy a nie przy siedzeniu to podnośnik będzie działał jak należy. Jutro dam znać jak czegoś się dowiem i wstawię zdjęcia jak już uda mi się to rozwiązać i będzie działało w miarę sensownie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
panmino    6

Ale skoro ja potrzebuję jedną sekcję dwustronnego działania (para złączy), oraz jedną jednostronnego (podnoszenie ramienia, opadanie siłą grawitacji), to powinno mi wystarczyć jako jednostronne to jedno boczne, co do tura jest, dobrze myślę? Czyli jedna wajcha składa/rozkłada kosiarkę poziomo (tył/bok), druga podnosi ramię - opadanie siłą grawitacji. Będzie to tak działało?

 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ursusek94    15

Ale czy zajmiesz jedne wyjście czy dwa to nie ma znaczenia bo i tak dana sekcja jest zajęta, ja mam u siebie wyjście na kiper pod następne mam podlaczony rozdzielacz od tura, i na ostatnim mam podnośnik, też myślałem żeby wywalić dodatkowy rozdzielacz i turem podpiąć się do głównego tylko musiał bym wpiac ten zawór o którym mówiłem żeby przekazywał ciśnienie z podnośnika na dodatkową sekcję, bo tur 3 sekcyjny jest. tylko wadą taką że podczas pracy turem nie użyje podnośnika.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    786

Ale skoro ja potrzebuję jedną sekcję dwustronnego działania (para złączy), oraz jedną jednostronnego (podnoszenie ramienia, opadanie siłą grawitacji), to powinno mi wystarczyć jako jednostronne to jedno boczne, co do tura jest, dobrze myślę? Czyli jedna wajcha składa/rozkłada kosiarkę poziomo (tył/bok), druga podnosi ramię - opadanie siłą grawitacji. Będzie to tak działało?

Dokładnie. Dobrze myślisz.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kris94    23

U mnie również sprawa się rozwiązała i wszystko działa. Teraz pod pierwszą sekcję (pierwsza wajcha od kierownicy) podpięty jest rozdzielacz 3-sekcyjny a z niego 3 pary wyjść hydraulicznych na zewnątrz do tyłu, pod drugą parę rozdzielacza głównego mam podłączony rozdzielacz 3 sekcyjny do tura a trzecim w tym samym czasie mogę sterować podnośnikiem czyli jest tak jak planowałem od początku. Jakbym od razu wiedział że 3-cia sekcja jest od podnośnika a nie od hydrauliki zewnętrznej )na początku nawet o tym nie myślałem bo są 3 wajchy i 3 pary wyjść więc niby logiczne a jednak)  to poszłoby szybciej a tak to nie wiedziałem czemu nie działa, tak czy inaczej ważne że już jest ok i może ktoś następny który tu zajrzy już będzie miał nieco łatwiej.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
panmino    6

Zabieram się za tę robotę i zastanawiam się czy można całość na wężach gumowych zrobić.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    786

Można. Ja mam wszystko na wężach.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
panmino    6

Mógłbyś wrzucić fotki, jak to masz zrobione? Chodzi o wpięcie boczne i mocowanie gniazda z tyłu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    786

Uuuu ja mam całkowicie przerobioną hydraulikę.

[galleryimg=594396]

Ogólnie folozofii nie ma albo wkręcasz nyple w rozdzielacz i węże albo zakuwasz na wężach oczka i przykręcasz do rozdzielacza tak samo śrubami drążonymi jak rurki. Jeśli chodzi o same szybkozłącza najlepiej kupić tzw grodziowe. Dorabiasz odpowiednią blachę z otworami i przykręcasz.

https://allegro.pl/listing?string=szybkoz%C5%82%C4%85cze%20grodziowe&order=m&bmatch=base-relevance-floki-5-nga-uni-1-5-0511


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
panmino    6

Dzięki, będę wiedział, jak się za to zabrać. A sterowanie  podnośnikiem TUZ na zewnątrz z tyłu też sobie zrobiłeś?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    786

Tak. Tu na zdjęciu jeszcze go nie ma.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
panmino    6

Zawodowo:) Robisz takie rzeczy ludziom, na zamówienie mam na myśli, czy tylko dla siebie?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Sadek    530

Przy prawym kole masz jakiś czujnik prędkości?


"Cogito ergo sum"
Pozostaję: otwarty, elastyczny, ciekawy.

 

GG 8872878

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    786

Tylko dla siebie. Przy prawym kole jest czyunik od licznika hekatrów.

 


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Sadek    530

Ja mam przy lewym podobnie mocowany.


"Cogito ergo sum"
Pozostaję: otwarty, elastyczny, ciekawy.

 

GG 8872878

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez ziomekq
      Witam jako,że mój stary rozdzielacz juz mocno przecieka, hałasuje, i puszcza mam zamiar zmienić go na taki:http://allegro.pl/rozdzielacz-hydrauliczny-40l-3-z-sekcja-plywajaca-i4076419476.html teraz takie pytanie: czy będzie pasował?,jak nie to jaki inny z sekcja plywajaca. W hydrauliczne nic nie zmieniane, Wywalony tylko ten regulator z pod siedzenia. Pozdrawiam
    • Przez Alchemik
      W czasie pracy ładowarką, gdy pociągniemy za dźwignię, żeby podnieść  ramię, lub ładowarkę na "łapach" w pierwszym momencie zamiast unoszenia to mamy gwałtowne opadanie kilka cm w dół  ( z 1000kg w łyżce podejrzewam że obecnie mogłaby się ładowarka przewrócić przy maksymalnym wysięgu, a przy ładowaniu normalnych ładunków przedni lemiesz odrywa się na moment od ziemi.... )
      ładowarka jak kolegi zwc18 z forum:

      schemat hydrauliki na 95% jak tu:
      schemat
      Problem się nasila z biegiem czasu, mimo, że pracuje sporadycznie.  Ramiona same nie opadają - 500kg można za zgaszonym silniku zostawić na kilka godzin, minimalnie opadnie, ruchy ramion przy pracy są dosyć szybkie, czasami silnik nawet pracuje na za niskich obrotach ze względu na szybkie ruchy ramion.
      Gdzie szukać przyczyny?
      - zatrzaski hydrauliczne przy siłownikach?
      - rozdzielacz (który?)
      - zawory przelewowe, bezpieczeństwa w rozdzielaczach?
      - zawór łączący pompy zasilające przy rozdzielaczu?
       
    • Przez Eryko
      Witam.jak podłączyc czujnik poziomu paliwa w MTZ? w załączniku fotka jak to wygląda

    • Przez audi80b4
      zaczeło mi ostatnio spadać ciśnienie oleju w belarusie 952 na czerwone pole wiem gdzie się zwiększa trzeba wykręcić ten korek przy filtrze i jest tam taka śruba na śrubokręt ale nie wiem w którą strone się zwiększa w którą strone mam kręcić zeby zwiększyć ciśnienie oleju i ile ma być na rozgrzanym?
    • Przez KubAE86
      Witam posiadam MTZ 82 pronar z 1996r, problem w nim jest taki że cisnienie oleju w cięższych pracach na zegarze szybko spada, gdy po nocnym postoju i odpaleniu wskazuje 3,5 - 4 atm tak po godzinnej robocie zegar wskazuje już z 1 atm czy da się pompę jakoś podkręcic czy tylko nowa? Główny problem to taki że tak jak i spada ciśnienie tak i jednakowo spadają obroty silnika.  1.5h pracy z pługiem  i silnik chodzi jak by sie miał zaraz rozpaść.(Nie traci mocy). Po ostygnięciu silnik znowu pracuje jak nowo narodzony. Czy ktoś wie co się dzieje dół silnika do roboty czy może coś innego ?
×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.