Skocz do zawartości
News
panmino

Jak dołożyć trzecie gniazdo hydrauliki z tyłu w MTZ 82

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
galeria
Gniazdo
panmino    5

Czołem,

chyba kupię kosiarkę, która potrzebuje trzech sekcji hydrauliki. Jak najprościej dołożyć trzecie gniazdo z tyłu? Pociągnąć z bocznego na tył? Wężami, czy rurkami jakimiś?Tura podczas koszenia używał nie będę, a nawet jeśli, to przepnę. Nie wiem tylko, czy dobrze to wymyśliłem, bo mam małe doświadczenie.

Kosiarka potrzebuje dwie sekcje do składania/rozkładania w płaszczyźnie poziomej i jedną do podnoszenia. 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jahooo    320

Boczne jest równiez z tyłu. Rozdzielacz przy kierownicy obsługuje 2 gniazda hydrauliki zewnętrznej i podnośnik. Jeśli chcesz trzecie niezależne gniazdo/sekcję, to musisz przerobić hydraulikę albo dołożyć niezależny rozdzielacz

 

Rozumiem, że to kosiarka bijakowa i potrzebujesz sterowania kątem pochylenia, ramieniem i dodatkowo zasilania bijaków. Najprościej jest wpiąć się pod gniazdo hydrauliki z osobnym rozdzielaczem.

Edytowano przez jahooo

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ursusek94    15

albo wepnij w przewód od silownika podnoszenia zawór trojdrozny i wtedy będziesz sterowal wszystkimi wajchami ale nie podnosnikiem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

Kolega chyba się myli, mtz ma 3 sekcyjny rozdzielacz wyjścia z prawej lewej i z tyłu. Tak więc najtaniej będzie pociągnąć węże do tyłu tak jak to opisales

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ursusek94    15

raczej się nie mylę napisałem przecież że wystarczy się wpiac w sekcję od podnośnika z zaworem i wąż pociągnąć do tyłu i wtedy można operować 3 dzwigniami, przelaczmy na wyjście zew. a podnośnik jest wyłączony. PRoste

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    726

Rozdzielacz ma trzy sekcje ale tylko dwie są od hydrauliki zewnętrznej. Komplet wyjść z lewej i tył to ta sama sekcja jeśli się nie mylę. Zawory trójdrożne załóż dwa na sekcję od tura i wyprowadź dodatkową parę wyjść na tył ciągnika. Chcesz tura przekręcasz zawory w jedną stronę, chcesz tył w drugą zamykając układ hydrauliczny tura.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kris94    23

Właśnie przerabiam ten temat. Mam jedną parę z tyłu (z niej zawsze korzystałem do wywracania przyczep itp.) do prawej przedniej podłączony jest rozdzielacz do ładowacza czołowego i pomyślałem żeby się wpiąć w trzecią parę oddzielnym rozdzielaczem i z niego kolejne pary wyjść jednak po podłączeniu nie działa. Dzisiaj właśnie sprawdziłem i trzecia wajcha od kierownicy steruje podnośnikiem więc to raczej prawda że nie są dostępne trzy pary. Jutro wpinam się rozdzielaczem pod parę wyjść z tyłu w których wiem że działają, były korzystane i zobaczymy czy zadziała. Przy okazji mam nadzieję że rozwiąże się inny problem a więc to że gdy miałem załączoną sekcję do ładowacza albo będę miał podłączoną pierwszą pod inny rozdzielacz to nie mogłem sterować podnośnikiem ani nie trzymał ciśnienia przykład (podniosłem opryskiwacz na podnośniku do góry a gdy tylko przełączyłem sekcję ładowacza tak żeby działał to momentalnie podnośnik opuścił i podłączona maszyna opadała, może gdy w tym czasie będę operował tą trzecią wajchą przy kierownicy a nie przy siedzeniu to podnośnik będzie działał jak należy. Jutro dam znać jak czegoś się dowiem i wstawię zdjęcia jak już uda mi się to rozwiązać i będzie działało w miarę sensownie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
panmino    5

Ale skoro ja potrzebuję jedną sekcję dwustronnego działania (para złączy), oraz jedną jednostronnego (podnoszenie ramienia, opadanie siłą grawitacji), to powinno mi wystarczyć jako jednostronne to jedno boczne, co do tura jest, dobrze myślę? Czyli jedna wajcha składa/rozkłada kosiarkę poziomo (tył/bok), druga podnosi ramię - opadanie siłą grawitacji. Będzie to tak działało?

 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ursusek94    15

Ale czy zajmiesz jedne wyjście czy dwa to nie ma znaczenia bo i tak dana sekcja jest zajęta, ja mam u siebie wyjście na kiper pod następne mam podlaczony rozdzielacz od tura, i na ostatnim mam podnośnik, też myślałem żeby wywalić dodatkowy rozdzielacz i turem podpiąć się do głównego tylko musiał bym wpiac ten zawór o którym mówiłem żeby przekazywał ciśnienie z podnośnika na dodatkową sekcję, bo tur 3 sekcyjny jest. tylko wadą taką że podczas pracy turem nie użyje podnośnika.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    726

Ale skoro ja potrzebuję jedną sekcję dwustronnego działania (para złączy), oraz jedną jednostronnego (podnoszenie ramienia, opadanie siłą grawitacji), to powinno mi wystarczyć jako jednostronne to jedno boczne, co do tura jest, dobrze myślę? Czyli jedna wajcha składa/rozkłada kosiarkę poziomo (tył/bok), druga podnosi ramię - opadanie siłą grawitacji. Będzie to tak działało?

Dokładnie. Dobrze myślisz.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kris94    23

U mnie również sprawa się rozwiązała i wszystko działa. Teraz pod pierwszą sekcję (pierwsza wajcha od kierownicy) podpięty jest rozdzielacz 3-sekcyjny a z niego 3 pary wyjść hydraulicznych na zewnątrz do tyłu, pod drugą parę rozdzielacza głównego mam podłączony rozdzielacz 3 sekcyjny do tura a trzecim w tym samym czasie mogę sterować podnośnikiem czyli jest tak jak planowałem od początku. Jakbym od razu wiedział że 3-cia sekcja jest od podnośnika a nie od hydrauliki zewnętrznej )na początku nawet o tym nie myślałem bo są 3 wajchy i 3 pary wyjść więc niby logiczne a jednak)  to poszłoby szybciej a tak to nie wiedziałem czemu nie działa, tak czy inaczej ważne że już jest ok i może ktoś następny który tu zajrzy już będzie miał nieco łatwiej.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
panmino    5

Zabieram się za tę robotę i zastanawiam się czy można całość na wężach gumowych zrobić.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    726

Można. Ja mam wszystko na wężach.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
panmino    5

Mógłbyś wrzucić fotki, jak to masz zrobione? Chodzi o wpięcie boczne i mocowanie gniazda z tyłu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    726

Uuuu ja mam całkowicie przerobioną hydraulikę.

[galleryimg=594396]

Ogólnie folozofii nie ma albo wkręcasz nyple w rozdzielacz i węże albo zakuwasz na wężach oczka i przykręcasz do rozdzielacza tak samo śrubami drążonymi jak rurki. Jeśli chodzi o same szybkozłącza najlepiej kupić tzw grodziowe. Dorabiasz odpowiednią blachę z otworami i przykręcasz.

https://allegro.pl/listing?string=szybkoz%C5%82%C4%85cze%20grodziowe&order=m&bmatch=base-relevance-floki-5-nga-uni-1-5-0511


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
panmino    5

Dzięki, będę wiedział, jak się za to zabrać. A sterowanie  podnośnikiem TUZ na zewnątrz z tyłu też sobie zrobiłeś?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    726

Tak. Tu na zdjęciu jeszcze go nie ma.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
panmino    5

Zawodowo:) Robisz takie rzeczy ludziom, na zamówienie mam na myśli, czy tylko dla siebie?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Sadek    478

Przy prawym kole masz jakiś czujnik prędkości?


"Cogito ergo sum"
Pozostaję: otwarty, elastyczny, ciekawy.

 

GG 8872878

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    726

Tylko dla siebie. Przy prawym kole jest czyunik od licznika hekatrów.

 


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Sadek    478

Ja mam przy lewym podobnie mocowany.


"Cogito ergo sum"
Pozostaję: otwarty, elastyczny, ciekawy.

 

GG 8872878

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez Karwan91tdi
      Witam kupiłem ostatnio mtz 82 z 1984 r usterki w nim to nie działający przekaźnik wom oraz z hydraulika gdyż siłownik podnosi tylnie cięgła do góry a po powrocie dźwigni w pozycje 0 cięgła samoczynnie opadają . Czy ktoś może mi poradzić jakie mogą być przyczyny podanych usterek?
    • Przez grego
      Mój MTZ miał straszne problemy z odpalaniem, jesli nawet juz załapał to nie był w sytanie wejśc na obroty. Wytypowałem że to wina pompyt wtryskowej.
      Znalazłem u siebie właściwie taką sama pompe, symbol ten sam zdaje się UTN -5, po założeniu i odpowietrzeniu pali na dotyk i wchodzi na obroty, ale...maksymalne obroty to tylko 1600 ob/min. Jak sie dobrze przyjrzałem to nawet tak pisze na tej pompie. Wykręciłem tą śrube regulacyjną, ale teraz max obroty to i tak tylko około 2000. Do sie jeszcze coś z tym zrobić?
    • Przez MichaPieprzak
      Witam przymierzam się do remontu skrzyni w mtz 82 powodem jest wycie nie zależnie czy sprzęgło jest wciśnięcie czy nie podejrzewam jakieś łożysko napędu pompy hydraulicznej wycie na tak zwanym żułwiu i wycie 5.8 bieg proszę o porady o czym pamiętać na co uważać trzeba jakieś luzy w skrzyni ustawiać etc z góry dzięki pozdrawiam 
    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez Narko
      Witam Wszystkich
      Temat poswiecony totalnej metamorfozie i remontowi JUMZA 6M.
      Jestem na etapie modyfikacji i kapitalnego remontu ciagnika.
      Cel jest prosty... zrobic z niego ciagnik,ktory spelni moje wymagania a praca nim sprawiala przyjemnosc.
      Na dzien dzisiejszy silnik jest po kapitalnym remoncie. Teraz hydraulika no i tu jest wielkie pole do popisu... rozdzielacz na linkach 7 sekcji ale teraz nie o tym. Pytan mam kilka do uzytkownikow Jumza w kwestii szczelnosci tylnego mostu. Zmieniajac  olej w przekladni glownej zauwazyliscie jakies zmiany w oleju, tzw. "mleko" ? Czy zauwazyliscie w oleju jakies zabrudzenia,ktore moglyby sie dostac np. przez okno rewizyjne ? Do czego zmierzam? Z racji duzej ilosci oleju w wannie przekladni glownej chcialbym go wykorzystac do zasilenia calej hydrauliki Jumza. Hydraulika to bedzie dosc mocna strona ciagnika,ktora bedzie dosc mocno eksploatowana wiec chcialbym zapobiec grzaniu sie oleju... stad pomysl by wykorzystac te kilkadziesiat litrow oleju w przekladni.
      Zmodyfikowales/usprawniles  swojego Jumza,pochwal sie i podyskutujmy o tym.
      Hejt czy stwierdzenia " po co ,to nie ma sensu, Jumz nigdy nie bedzie pelnowartosciowym ciagnikiem, sa lepsze i fajniejsze traktory,mogles wybrac inny ciagnik " sa mi zbedne... wiec sie nie wysilajcie i nie robcie mi smietnika w temacie.
      Fotki z remontu sa i beda kolejne ale nie teraz... a bedzie co ogladac
×