Barm03

Renault 110.54 lewarek skrzyni biegów

Polecane posty

Barm03    5

Witam Szanownych agrofotowiczów :),
ostatnio oglądałem pewien egzemplarze renault 110.54 z 1994 roku na długich lewarkach. Zastanawiała mnie w nim jedna rzecz, a mianowicie luzy na lewarku skrzyni biegów. Rewers, żółw-zając i półbieg działały idealnie. Natomiast lewarek id 1,2,3,4 miał bardzo duże luzy. Biegi wchodziły normalnie, nie było zgrzytów, czuć było wrzucanie biegów nic nie wyskakiwało. Natomiast był luz jak wrzuciło się bieg mniej więcej 8/10 cm dookoła. Czym może być to spowodowane ? Czy trzeba by zajrzeć do wybieraka, czy może problem leży gdzieś głębiej ? Za odpowiedzi z góry dziękuję 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
AlaCapone    5015

A jak myślisz?


"Nie dyskutuj z głupszym, bo sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona swoim doświadczeniem!" - ciągle muszę o tym pamiętać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Barm03    5

Ja obstawiam lewarek, ale chce się upewnić, dlatego pytam. Wiesz może jak to jest skonstruowane ? Masz może jakiś rysunek złożeniowy ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
AlaCapone    5015

Trzeba zacząć od lewarka. Nie ma tam nic trudnego, tym bardziej iż wszystko masz na zewnątrz.

Jeśli się upierasz i chcesz zobaczyć, jak to wygląda wejdź na stronę CLAASA: http://www.claas.pl/service/aplikacje/ersatzteilkatalog

Wybierasz "język", zaznaczasz "Akceptuję" i wciskasz "Login". Na następnych stronach wybierasz interesującą Cię maszynę.

 

Należy znaleźć, skontrolować a następnie usunąć wszelkie luzy. Zapewnij sobie pomoc drugiej osoby. Jedna porusza lewarkiem, zaś druga patrzy (na ile to możliwe) co dzieje się na wejściu do skrzyni na tzw "łączniku wałków".

Jeśli po usunięciu luzów na zewnątrz problem nadal istnieje trzeba podnieść kabinę i zajrzeć do środka. Mogą być luzy na widełkach, palcach, sworzniach (wyrobione otwory, poluzowane śruby mocujące, itd...).


"Nie dyskutuj z głupszym, bo sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona swoim doświadczeniem!" - ciągle muszę o tym pamiętać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Barm03    5

Dziękuję, czyli to nie są jednoznaczne objawy ? Muszę dokładnie przejrzeć sobie ten schemat, bo właśnie kazałem tacie siedzieć w kabinie i ruszać wajchą, rozumiem, że po wyeliminowaniu luzy na lewarku, będą widoczne dalsze bolączki skrzyni ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
AlaCapone    5015

Objawy są jednoznaczne, ale życie jest bogatsze niż teoretyczne założenia, czy dywagacje.

 

Jeśli (jak pisałeś wcześniej) biegi wchodzą lekko, płynnie i bez zgrzytów oraz podczas jazdy i hamowania silnikiem a także przy spadku podłoża ciągnik toczy się do tyłu a włączony był  lub aktualnie włączany jest rewers do jazdy do przodu po puszczeniu sprzęgła nie ma zgrzytu lub nie wyskakuje bieg wszystko jest OK.


"Nie dyskutuj z głupszym, bo sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona swoim doświadczeniem!" - ciągle muszę o tym pamiętać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Barm03    5

Mhm, rozumiem, dziękuję za wypowiedź. Mam jeszcze jedno pytanie, czy kiedykolwiek naprawiałeś takie traktory ? Czy one po prostu tak mają, ze ten wybierak się tak wyrabia, czy jeżeli są takie objawy to wiadomo, że to już jednak skrzynia, czy to ten lewarek 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
AlaCapone    5015

Zdarza się, że naprawiam. :D

Jak sam zauważyłeś dźwignia zmiany biegów jest długa, dlatego nawet delikatne luzy z drugiej strony odbijają się na niej w taki właśnie sposób. Dużo zależy od kierowcy i jego "ręki" (od pługa granatem oderwany będzie szarpał dźwignią, jak wariat) a także od samej ilości kierowców i przebiegu ciągnika.

Jeśli chcesz wiedzieć przed zakupem ile wydasz na naprawę i ile czasu zajmie Ci naprawa to jednoznacznej odpowiedzi ode mnie nie będzie - musiałbym sam doświadczalnie przekonać się, jak to wygląda. Z wcześniejszych moich wypowiedzi na ten temat możesz wiele wyczytać.


"Nie dyskutuj z głupszym, bo sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona swoim doświadczeniem!" - ciągle muszę o tym pamiętać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez lukasz51195
      Witam,Panowie mam dziwny problem z ładowaniem w ciągniku renault 461, po odpaleniu ciągnika ładowanie jest wzorowe ale po czasie gdy włączę wszystkie światła ładownie spada, i alternator się grzeje ( szczególnie koło pasowe)po wyłączeniu obciążenia wszystko wraca do normy, i teraz moje pytanie co może być przyczyną takiego dziwnego problemu, alternator pochodzi z Mazdy 626 2.0D 12V, 80A, dane akumulatora dodaje w zdjęciu, a i mechanik założył mi taki kabel od ładowania (jak na zdjęciu) a ja teraz założyłem od spawarki bo myślałem że coś pomoże. A 2 sprawa u mnie jest pasek 10mm czy jest jakaś opcja przerobienia alternatora z jakiegoś VW na taki pasek, bo wiem że golfy 2 miały na 10mm ale wolał bym coś nowszego. Pozdrawiam 🙂🤚🤚🤚🤚i czekam na Pomoc.



    • Przez Kamilmok
      Witam . Problem zaczął się od dmuchniętej uszczelki pod głowicą , w trakcie naprawy mechanik wysłał pompę paliwa do regeneracji alby ją od razu sprawdzić . kupiliśmy nowe ori wtryski .  
      Po złożeniu wszystkiego brak mocy , orka na 4 skiby ziemia cieżka i jak było ciężko to zamiast grzebać kołami to dusiło ciągnik na biegu 1-1. 
      Postawiliśmy do drugiego mechanika pompiarza , niby wszystko posprawdzał pobawił sie zapłonem  i mówił ze wszystko jest dobrze . Pali na dotyk . teraz w polu nie był testowany jeszcze ale jak ciągną 6 ton pszenicy pod górkę to prędkość spada ze trzeba zbijać pół biegi . takze chyba nie jest dobrze . 
       
      gdzie szukać przyczyny ?
       
    • Przez Griszka92
      Witam
      Po wymianie sprzęgła na nowe całego kompletu marki Kawe oraz obróbce koła zamachowego sprzęgło nie wysprzęgla, jedynie idzie wrzucić wsteczny poza tym WOM nie działa. Sprzęgło niby ustawione fabrycznie bo śruby znaczone !? Wie ktoś może jak to ustawić ? Jakieś dane czy cokolwiek 
    • Przez lukasz3564
      Witam poszukuję drzwi lewych do renault 9034 TX jeśli ktoś posiada proszę o wiadomość.
    • Przez MarcinKa
      Witam
      Może ktoś podpowie czy jest jakis zawór czy jakaś inna przesłona czy jakby tam zwał na przejściu pomiedzy zbiornikami górnym a tym pod kabina??
      Pytam bo lalem paliwo i zapełniłem górny na maksa i nie poszlo w dolny dopiero jak przejechałem na pole to paliwo spadło do dolnego zbiornika...
      Dziwne trochę,przewód łaczacy oba gruby jest powinno samo lecieć nie ma zadnych kraników nie wiem co za przypadłość...
      Ktoś coś??
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj