Skocz do zawartości

Polecane posty

RolPro10    13

Witam! 

Kupiłem wczoraj JD 2030 4x4 (1979r.) tak na spontanie w okazyjnej cenie i nawet tak dokładnie sie mu nie przyglądałem tylko sprawdziłem główne podzespoły czy są sprawne itp. Sprawdzałem wałek, kręcił sie dobrze wszystko chodziło jak należy. Dziś już u siebie na gospodarstwie podjeżam pod rozrzutnik i chce sprawdzić moj nowy nabytek w polu i wgl. Zakładam wałek od maszyny i jak zawsze po podpięciu sprzetu sprawdzam "na sucho" czy wszystko działa. Włączam przekaźnik i nic sie nie dzieje. Łańcuchy sie nie przesuwają wałek sie nie rusza. Odpinam sprzęt, odjeżdżam kawałek i sprawdzam wałek. Nie działa. Duże obroty wałek ani drgnie. Gdy jest włączony nie działa nawet próbowałem ręką go przekręcić ale nic to nie dało. Jest zablokowany, ale gdy traktor jest wyłączony wałkiem można ruszać i nie stawia oporów w obydwie strony. Nie wiem co może byc przyczyna :( Bardzo Prosze o Pomoc i Rade! Zaczynam swoją przygode z JD a tu taka niemiła niespodzianka :( Co może być przyczyną i jak sie do tego zabrać by to naprawić. Sezon na całego sie już, ciągnik stoi a ja nie moge nic nim zrobic :( POMOCY ! 

Edytowano przez RolPro10

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawel_rawa    7

wyglada to tak jakby nie był włączony dzwignią bo te ciągniki posiadaja hamulec wom i teraz putanie czy masz właczanie walka przy kierownicy tak jak w 1640 czy gdzie?
popatrz gdzie prowadzi dzwignia do wlączania wom i przestaw bezpośrednio przy skrzyni bo mogło jakieś cięgiełko spaść albo ma duze luzy i nie załącza

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
RolPro10    13

Tak mam przy kierownicy. Na placu działało wszystko elegancko a u mnie włączam i zero reakcji :( Nic nie strzeliło ani nic skrzynia i tylni most cichutko 

A gdzie jest ten hamulec womu i jak sie go wyłacza/włacza ?

 

post-157751-0-68606700-1491417488_thumb.jpg

Edytowano przez RolPro10

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

Konrad2112    3

trza mu wytłumaczyć precyzyjniej że po uruchomieniu silnika w układzie hydraulicznym pojawia się ciśnienie i ono działa w koszu sprzęgłowym wom,       przy      NIE  włączonym wom  powoduje zaciśnięcie tarczek hamulca i niemożności obrotu wałka . Gdy włączysz wom ciśnienie oleju zmienia kierunek i zwalnia hamulec a z kolei zaciska tarczki napędu wom . Jeśli nie ma przyczyny na połączeniu wajchy z rozdzielaczem to problem może być w nieszczelności lub zużyciu tarczek kosza wom.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawel_rawa    7

ja bym stawiał jednak na wine dzwigienek załączającycych bo dziwne by było zeby tak z dnia na dzień rozszczelnił sie na tyle zeby nawet hamulca nie puscił

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

A po prawej stronie przy siedzeniu masz dźwignię od ustawiania obrotów na 500 i na 1000? Może być tak że jest ona w położeniu neutralnym i nie będzie wałek się kręcić. wiem że czasami ciegielko luzuje się od tego przełącznika i niby jest włączone 500/min a nie dosuwa ciegla i wałek nie kręci się. Ale jeśli tam byłoby na neutralnym to chyba mógłbyś kręcić go ręką przy oddalonym ciagnika.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
RolPro10    13

W moim egzemplarzu nie ma zmiany miedzy 1000 a 540. Są stałe obroty 540 jest tylko jedna dzwignia od WOM (załaczanie) Ale to wszystko dobrze jest podłaczone. Dziś podłaczyłem pod rozrzutnik i drgną wałek delikatnie sie przekręcił ale pozniej znów sie nie kręcił 

 

 

Edytowano przez RolPro10

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
RolPro10    13

Okazało sie że wina leży w tych dzwigienkach. Ma za duze luzy i w tej pozycji nie załączała

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez user88
      Witam.
       
      Mam problem z napędem.
      Włącznik w kabinie wł/wył naped wiec ciśnienie i wszystko po drodze powinno byc ok.
      Przy małym obciążeniu przód wspomaga tylne koła, ale problem zaczyna sie  gdy zapieram o drzewo - na półsprzgle jeszcze widac, że przód chce krecic, ale po puszczeniu przednie koła i wał napedowy przeskakuja jakby omykał (coś po drodze  w przystawce lub skrzyni?).
      Po zdjęciu przystawki - wałek pośredni wałka WOM jest cały i ma luz na oko max 1 mm(za łożyskach igiełkowych)
      Wieniec na dzwonie ma luz dość spory na boki pod katem można go układać. Byłem u Agroszyszki bo mam niedaleko to dali mi taki pierścień który blokuje wieniec, żeby się nie zsunął, ale nie wiem jak to zdemontować...na prasie stawia opór.
      Jak się dobrze przyjrzę to widać, że na wieńcu na styku z koszem sa trochę wyrobione frezy - może to one przeskakują pod dużym obciążeniem, ale tarczki chyba szybciej by popuściły...
       
      Prosze o sugestie i z góry dziekuje.
      Grzegorz
       
       
    • Przez dario1601
      witam koledzy czy ktos posiada tma z orginalnym przednim womem? chodzi mi o to ze kupilem taki tuz  nie wiem gdzie wciac przewody hydrauliczne od sprzegla wom . byl bym wdzieczny za podpowiedz.
    • Przez Adrian16JP
      Niedawno kupiłem MF 590 i nie moge wyłączyć wałka,cały czas chodzi gdzie sie go wyłącza?
    • Przez kacper10
      Witam, mam problem z hydrauliką w deutz dx 85 a mianowicie tur bardzo trzęsie i wolno podnosi a na dodatek olej jest jak śmietana. Może miał już ktoś z tym doczynienia. Z góry dziękuję za pomoc??
    • Przez WiktorGorzaa
      Witam, posiada ktoś z was renault 110.54 banalne pytanie, zauważyłem tak jakby mały głośnik pod kierownica tam gdzie bezpieczniki w tym schowku, on powinien działać na zapłonie? 
×