Polecane posty

plati    6
Napisano (edytowany)

Witam

 

Niestety kolejny raz przyszło mi się zmagać z usterka złomu jako kupiłem, a mianowicie MF 6190. 

 

Po problemach ze sprzeglem, jazda po rozgrzaniu, rewersem itd, pojawił się kolejny problem...

 

Przy prasowaniu rozłaczył się wom. Okazało się że końcówka mocy zaczęła się ruszać. Po wyciągnięciu jej w kierunku prasy pojawił się opór i wałek ruszył na moment. 

Po rozebraniu okazało się, że zatarlo się łożysko tak mocno że wytarlo obudowę tylnego mostu. 

Nigdy nie spotkałem się z tym, żeby łożysko które jest w oleju tak się zatarlo. 

 

Szczerze mówiąc jestem załamany. 

 

Jest na to jakaś rada, czy zostaje tylko wymiana tylnego mostu? 

 

Za wszystkie podpowiedzi będę bardzo wdzięczny. 

 

Pozdrawiam 

 

Edytowano przez plati

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
plati    6
13 minut temu, witejus napisał:

można wytulejować otwór  pod łożysko

Myślisz o zrobieniu otworu pod większe łożysko?  

Wiesz jak wyglada taka procedura i kto świadczy takie usługi? 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

witejus    1029

nie ,roztoczyć otwór do momentu wyrównania ścian otworu i dorobienia stalowej tulei o średnicy wewnętrznej zewnętrznej średnicy łożyska istniejącego ,oczywiście z zachowaniem odpowiedniego dopasowania

  • Thanks 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
artur125    1033

wszystko zależy ile jest miejsca, mobilne tulejowanie można obdzwonić.

  • Thanks 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
plati    6
45 minut temu, artur125 napisał:

wszystko zależy ile jest miejsca, mobilne tulejowanie można obdzwonić.

Ok, jutro bedę dzwonił. Widzialem na olx takie oferty.

 

Otwór przez który jest dostep ma okolo 100mm. Łożysko około 70mm. 

 

Zastanawiam się czy uda się podejść tej maszynie. 

 

Pewnie najlepiej jak zadzwonię i zapytam. 

 

Dzięki za podrzucenie pomysłu 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
witejus    1029

ostatecznie można by wkleić łożysko na paście stalowej jeśli otwór jest nie bardzo rozbity

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
plati    6
4 godziny temu, witejus napisał:

ostatecznie można by wkleić łożysko na paście stalowej jeśli otwór jest nie bardzo rozbity

Też nad tym myślałem, jeśli nie da rady wytulejowac to jedyna opcja. Nic innego nie przychodzi mi do głowy...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
plati    6

Dzwoniłem w sprawie tego tulejowania i sprawa nie wygląda dobrze, bo wszystko wskazuje na to, że trzeba wymontowac most i wyjąć z niego środek żeby zamontować punkty podparcia z drugiej strony tulejowanego otworu 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
plati    6
13 minut temu, witejus napisał:

no to kiepsko,pozostaje pasta☹️

Wtedy musiał bym to zmierzyć dokładnie srednicowka, dorobic taki pierścień i wkleić. Innego pomysłu nie mam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukbold    816

pochwal się, gdzieś TY ten traktor znalazł? bo te wszystkie historie rodem z koszmarów

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
plati    6
13 godzin temu, witejus napisał:

 otwór jest bardzo rozbity?

Około 2mm mniej więcej centrycznie.  

 

13 minut temu, lukbold napisał:

pochwal się, gdzieś TY ten traktor znalazł? bo te wszystkie historie rodem z koszmarów

Mój koszmar zaczął się u handlarza w świętokrzyskim. Wychodzę z założenia teraz że ciężko kupić traktor 130km w wieku 20 lat żeby nie był wyjechany, bo nikt bo nie kupił 20 lat temu żeby robić na 30ha

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
witejus    1029
Napisano (edytowany)

to masz wybór rozebrać i roztoczyć lub wkleić ,pochwal się co zrobiłeś ,wstaw zdjęcia tego otworu jak możesz

Edytowano przez witejus

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
plati    6
1 godzinę temu, witejus napisał:

to masz wybór rozebrać i roztoczyć lub wkleić ,pochwal się co zrobiłeś ,wstaw zdjęcia tego otworu jak możesz

Pewnie wkleję, bo to mniej inwazyjna metoda. Może do zimy dochodzi, a  wtedy coś pomyślę. 

 

Miał przyjechać wczoraj gość od tulejowania ale mnie wystawił 

received_927219424282217.jpeg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
witejus    1029

to jest ten otwór w głębi ? to oczywiście wkleić tylko dobrze ustawić łożysko i będzie na lata

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
plati    6
2 godziny temu, witejus napisał:

to jest ten otwór w głębi ? to oczywiście wkleić tylko dobrze ustawić łożysko i będzie na lata

Tak. To ten otwór w głębi. 

Dziś był tokarz, popatrzył i stwierdził że zrobi 2 tuleje. Wziął wymiary i jedna zrobi większą, a druga mniejsza. 

I mówi, żeby poprobowac, która będzie lepiej pasować, wkleić i powinno być dobrze. 

 

Zobaczymy co z tego wyjdzie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
plati    6

Łożysko wklejon wczoraj. Weszło pasowanie w pierścień, a pierścień w obudowe więc jest nadzieja ze będzie dobrze. 

Dziś mam zamiar złożyć, a jutro zobaczyć jak to będzie działać 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
plati    6
Napisano (edytowany)
2 minuty temu, master21 napisał:

plati. Z jakich okolic świętokrzyskiego ten handlarz?

Sędziszów. Mierzawa chyba konkretnie 

Edytowano przez plati

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
master21    2

Też szukałem Jakiegoś masseya ale wszystko co oglądałem to widać było że już swoje przerobił

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
plati    6
1 godzinę temu, master21 napisał:

Też szukałem Jakiegoś masseya ale wszystko co oglądałem to widać było że już swoje przerobił

Jeśli wszystko działa to ciągnikiem jeździ się naprawdę dobrze. Przeszedłem się z ursusow 4 i 6 cylindrów. Komfort jeśli chodzi o kabinę i pracę ciągnikiem( polskiego, rewers, hydraulika) jest nieporównywalny, minusem koszt naprawy, bo za to co w niego wladowalem to miałbym już 914 w dobrym stanie. 

 

Chyba ciężko kupić ciągnik po 20 latach żeby nie był zużyty. Nikt nie sprzeda ciągnika, w który rok czy dwa wcześniej zrobił skrzynię za 30k. Mechanicznie drogo, a najgorsze problemy i tak sa z elektryka jeśli kable są w kiepskim stanie. Wariuje autotronic itd. 

 

Ja niestety nie miałem szczęścia, ale są osoby, którym się pewnie udaje znaleźć coś fajnego. 

 

Po wszystkim wszyscy namawiali mnie na fendta, ale cena na takim modelu i 20k większa. 

 

Dużym minusem jest też to, że w moich stronach nie ma fachowców od tych ciagnikow. Dopiero musiałem wiezc to 170km na laweciei mi chłopak go w miarę ogarna,  ale co coś naprawie to znowu nawala co innego 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
master21    2

plati. Udaje się kupić niewyrobione ciągniki ale to jest jeden na ileś tam sztuk i to trzeba się najeździć za takim żeby go znaleźć. Ja szukam 6260 I na chwilę obecną te co są na ogłoszeniach to szkoda sobie głowę nimi zawracać. Kolega kupił 6 lat temu 6270 z przebiegiem 6000 mtg i ciągnik wyglądał na ten przebieg i przez te 6 lat zrobił ponad 1800 mtg i tylko alternator robił. I to co oglądam to sobie porównuje do jego ciągnika i niby na zegarze przebiegi podobne ale stan już całkiem inny

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
plati    6
19 minut temu, master21 napisał:

plati. Udaje się kupić niewyrobione ciągniki ale to jest jeden na ileś tam sztuk i to trzeba się najeździć za takim żeby go znaleźć. Ja szukam 6260 I na chwilę obecną te co są na ogłoszeniach to szkoda sobie głowę nimi zawracać. Kolega kupił 6 lat temu 6270 z przebiegiem 6000 mtg i ciągnik wyglądał na ten przebieg i przez te 6 lat zrobił ponad 1800 mtg i tylko alternator robił. I to co oglądam to sobie porównuje do jego ciągnika i niby na zegarze przebiegi podobne ale stan już całkiem inny

Motogodzina motogodzinie nie równa  :). 

druga sprawa 1800 na 6 lat to nie jest jakoś dużo. Może i można kupi, ale nie jesteś e stanie wszystko zdiagnozować na pierwszy rzut oka, także dalej uważam że trzeba mieć furę szczęścia  :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez pWnedMTZ
      Witam panowie, tak jak w temacie, nigdzie nie mogę znajsc informacji czy brona aktywna Rabewerk wmke można pracować na 1000 obrotow?
    • Przez Vroobel
      Witam! 
      Prawdopodobnie padł rozdzielacz WOM/żółw-zając, rozbieral go ktoś? bo nie wiem czy szukać nowego czy rozbierać ten 
    • Przez zacx18
      Witam mam następujące pytanie  dotyczące obrotów WOM w ciągniku deutz agroplus 100 otóż jeśli mam wybrany wałek 540 eco  to ze wskazań deski rozdzielczej wynika że 540 obrotów osiąga przy około 1500 obrotów silnika  ,ostatnio zauważyłem w instrukcji  że 540 eco powinien osiągnąć przy 1721 obrotów silnika na minutę  i nie wiem czy instrukcja źle podaje ,czy traktor źle liczy obroty wom .
    • Przez Domek96
      Cześć mam pytanie czy w renault 75.14 z 84r trzeba wciskać pedał sprzęgła, żeby włączyć i wyłączyć dźwignią wałek wom
×
×
  • Utwórz nowe...

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj Anuluj