Skocz do zawartości
piotrek6587

mtz nie odpala

Polecane posty

WHATEVER

piotrek6587    0

witam, moj mtz 89r od dłuzszego czasu nie chce odpalac to znaczy niekiedy odpali z pierwczego kopa, ale zazwyczaj to jest problem i zachowuje sie tak jakby byl slaby aku, a napewno nie jest i na innym to samo, w momecie jak nie chce odpalic to słychac takie dziwne brzeczenie i raczej to to bedzie przyczyną tylko nie wiem co to moze byc. Zeby ulatwic to dodam co juz wymieniłem na nowe: rozrusznik (szybkoobrotowy), przekażnik rozrusznika, stacyjka, regulator napięcia, przewód guby plusowy od akumlatora. Wszelkie sugestie mile widziane, z góry dzięki

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

PrzemoO    8

Masę ma dobrą? A próbowaliście odpalać go na krótko tzn zewrzeć śrubokrętem styk od cewki z przewodem plusowym?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Sprawdź wszystkie połączenia masy, tzn. od akumulatora do wyłącznika masy, mocowanie samego wyłącznika, oraz połączenie kabiny z korpusem ciągnika. MTZ-y mają masę podłaczoną do kabiny, a kabina jest na poduszkach gumowych i dlatego ważne jest połaczenie kabiny z ciągnikiem. Najlepszym rozwiązaniem byłoby połączenie przewodem

70 mm2 wyłącznika masy z rozrusznikiem (masę podłacz pod jedną ze śrub mocujących rozrusznik), wtedy nie będzie z nią problemów.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl


piotrek6587    0

połączyłem kablem bezpośrednio akumlator ze śrubą mocująca rozrusznik i niestety zadnego efekyu, ma ktos jeszcze jakis pomysł bo mnie to juz zaczelo wk*******

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach



U wujka było coś podobnego akumulatory sprawne, ładowanie było rozrusznik miał szybkoobrotowy roczny, i przy odpalaniu rozładowywało akumulatory, a słychać było takie strzelanie z rozrusznika. Po rozebraniu rozrusznika okazało się, że szczotki są za krótkie, a powierzchnia wirnika była pokryta takim brudem, który być może nie przewodził dobrze prądu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

MarcinO10    6

Mam problemy z ładowaniem akumulatora w rusku. Dziś mi nie odpalił (nawet nie dał rady obrócić wału) , dodam że parę dni robił w polu i powinien być doładowany, wcześniej nawet mrozami odpalał. Wskaźnik ładowania pokazuje że alternator podaje prąd, po odłączeniu akumulatorów na odpalonym silniku światła się świecą. Ale mam rozruch na 24V i jeden z akumulatorów jest naładowany (ten od strony włącznika masy), natomiast drugi stracił napięcie, Jak to jest w mtzcie z ładowaniem? przecież alternator ma 12V. Raz ładuje jeden akumulator, a raz drugi? Mi się wydaje że ten drugi nie jest doładowywany. Jak to sprawdzić?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

marka    0

Mam problemy z ładowaniem akumulatora w rusku. Dziś mi nie odpalił (nawet nie dał rady obrócić wału) , dodam że parę dni robił w polu i powinien być doładowany, wcześniej nawet mrozami odpalał. Wskaźnik ładowania pokazuje że alternator podaje prąd, po odłączeniu akumulatorów na odpalonym silniku światła się świecą. Ale mam rozruch na 24V i jeden z akumulatorów jest naładowany (ten od strony włącznika masy), natomiast drugi stracił napięcie, Jak to jest w mtzcie z ładowaniem? przecież alternator ma 12V. Raz ładuje jeden akumulator, a raz drugi? Mi się wydaje że ten drugi nie jest doładowywany. Jak to sprawdzić?

Nic dodać nic ująć sam też zauważyłem ten problem na razie ratuje się prostownikiem , ale ile można ,a po za tym co oznacza czerwona lampka na wskaźniku ładowania w instrukcji jest tylko opis 'kontrolka zewnętrznego ładowania.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

PrzemoO    8

A sprawdzaliście bezpiecznik od ładowania?

Ale nie w kabinie tylko pod maską z przodu po prawej stronie jest chyba regulator i tam jest bezpiecznik.

Znajomy kupił sobie Belarusa z odpalaniem na 24 i też pokazywał że ładuje a kontrolka się świeciła i znalazłem właśnie ten bezpiecznik.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

u mnie kiedyś poluzowały się wewnątrz altelnatora przewody, tzn przy jednej diodzie i niby ładował, kontrolka nie świeciła, wskaźnik volty pokazywała, ale akumulator był tak ładowany, że praktycznie nie był.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Akumulatory są łączone szergowo jedynie na czas rozruchu, podczas normalnej pracy są połączone równolegle. Jeżeli jeden akumulator jest niedoładowywany (zakładam, że jest w dobrej kondycji), przyczyny należy szukać w przełączniku 12/24V. Są tam styki, które odpowiednio łączą akumulatory i mogą okazać się wypalone. Możliwe jest też, że przełącznik jest źle wyregulowany.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

marka    0

Oczywiście że bezpiecznik w przełączniku 12/24V a co gorsza ja ten bezpiecznik pół roku temu oglądałem i nic nie było widać że jest przepalony, tyle dobrego że w tym tygodniu to już druga bzdurna awaria jaką dało mi się usunąć.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

powsinoga    0

witam, moj mtz 89r od dłuzszego czasu nie chce odpalac to znaczy niekiedy odpali z pierwczego kopa, ale zazwyczaj to jest problem i zachowuje sie tak jakby byl slaby aku, a napewno nie jest i na innym to samo, w momecie jak nie chce odpalic to słychac takie dziwne brzeczenie i raczej to to bedzie przyczyną tylko nie wiem co to moze byc. Zeby ulatwic to dodam co juz wymieniłem na nowe: rozrusznik (szybkoobrotowy), przekażnik rozrusznika, stacyjka, regulator napięcia, przewód guby plusowy od akumlatora. Wszelkie sugestie mile widziane, z góry dzięki

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

kamis    0

witam mam pytanie gdzie podłączyć prostownik w belarusie 820 rozruch 24v i jakim prądem ładować 12 czy 24v .bo jak podłączyłem przy rozruszniku to prostownik nie ładuje. amperomierz nic nie pokazuje jak by nie był podłączony , a może prostownik za mało ładuje bo mam taki od samochodu osobowego który bardzo powoli ładuje

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach


ROLNIK7    16

A włączyłeś "masę" w ciągniku? Jak podłączasz koło rozrusznika to wtedy ładujesz na 24V.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Przy rozruszniku laduje sie tez na 12v,a jezeli nie laduje ci jednego aku to tak jak pisano wczesniej zle wyregulowany przelacznik 12/24,one czasem prosto ze sklepu sa zle ustawione.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

ROLNIK7    16

Ale te nowe już nie mają przełącznika 12/24 tylko są na układzie prostowniczym (sam jeszcze do niedawna byłem w błędzie, myślałem ze też mam przełącznik 12/24 bo tak słyszałem od użytkowników starszych MTZ-ów, kiedy pytałem jak to jest rozwiązane). A jednak jest inaczej...

 

Może się mylę ale moim zdaniem, w tych nowszych Belarusach przy rozruszniku powinno się ładować na 24V.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

kamis    0

o masie nie pomyślałem , ale raczej miałem włączone .jutro sprawdzę i spróbuje jeszcze raz .ciągnik na dwa lata.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez dzony9203
      Mam problem. Od niedawna nie mogę załączyć przedniego napędu w belarusie 920. Przedni napęd na krzyżakach, załączany dźwignią.
      Dźwigienka jest w jednej pozycji, jakby zablokowana i nie można jej przestawić. 
      Co może być przyczyną?
      Pozdrawiam.
    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez Peron
      Witam
       
      Czy ktoś z Was wymieniał fotel w swoim MTZ 82 na bardziej komfortowy? Nie chcę kombinować z samochodowymi, chciałbym kupić coś dedykowane do ciągników. Najlepszy to byłby oczywiście jakiś Grammer pneumatyczny, no ale jakiś dobry mechaniczny też może być. 
       
      Zastanawiam się nad czymś takim:
       
      http://allegro.pl/agro-mar-fotel-siedzenie-komfortowe-mtz-pronar-mf-i6574126281.html
       
       
      http://allegro.pl/agro-mar-siedzenie-fotel-mtz-ursus-mf-pronar-i6574129397.html
       
       
      Jeśli ktoś ma, to byłbym wdzięczny za opinie.
    • Przez marka
      Kilka wieczorów poświęciłem na przejrzenie forum dotyczące MTZ i Belarusa i stwierdziłem że każdy ciągnik jest z innej bajki więc postanowiłem otworzyć własny temat na którym będę opisywał własne kłopoty z belarusem 820.3 rocznik 2008 i rozwiązania problemów, zwłaszcza że dzięki forum rozwiązałem już dwie "awarie"patrz problem z WOM w MTZ - Agrofoto.pl Forum - strona 2 i mtz nie odpala - Agrofoto.pl Forum
      A na dzisiaj nowy problem czyli niedziałający wentylator nagrzewnicy oraz prawdopodobnie świeca żarowa .studiując schemat doszedłem do wniosku że za wentylator odpowiada przekaźnik pierwszy licząc od strony kierowcy i na kostce powinno być napięcie idące od bezpiecznika .Czy z tą awarią mogą mieć związek bezpieczniki zabezpieczające ładowanie i gdzie one są fizycznie w ciągniku ?
    • Przez kuba3120
      Witam wszystkich, opiszę mi ktoś połączenie tego alternatora z regulatorem, poniżej fotki, pozdrawiam  
       


×