Skocz do zawartości

Jak Wam odpalają ciagniki zimą?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Koledzy warszawie w mpo miałem okazie zobaczyć silnik jelcza po samostarcie-wyrwało głowice ze szpilek i 2 tłoki z korbami do wyrzucenia.samostart daj go za dużo to zobaczy jeden z drugim niedowiarkiem co potrafi zrobić.to już samostart do bęzyniakow jest  bezpieczniejszy do diesla ale niema jak plak.kolego Seweryn chcesz to sprubój i zobaczysz jakie będą efekty w dużym nadmiarze samostartu.tam jest eter a to wybucha

Opublikowano

Powiem ci tak............ kiedyś też tak myślałem. Ale przestałem.

Widziałem kilkanaście najmniej akcji odpalania silników samochodowych które są o wiele delikatniejsze i to niemożliwie brutalnego odpalania. sam zresztą na prośbę właściciela miałem okazję i........ nic. Stare diesle mają taki zapas wytrzymałości konstrukcyjnie że samostart może im nasrać. 

Jeśli ty widziałeś głowicę która z jego powodu odpada (w co wątpię)  to wina była w czymś  innym. 

Od razu powiem ci że gdy silnik obciążysz i osiągnie on swoje maksymalne parametry dochodzi do o wiele większych ciśnień, obciążeń niż na samostarcie.

Samostart na pewno trochę kopie układ korbowy, głowicy nie jest wstanie wyrwać, ogólnie robi dużo huku i tyle.

Opublikowano

Zgadzam sie z sewerynem zeby przedawkowac trzeba chyba pol wpryskac.
Nf 255 pali jak w lato grzalka robi swoje c 330 odpalila by napewno bo przeleje goronca woda ma nowe baterie i stoja w cieplyn garazu mtz nie ma mowy ponizej 10 stopni akumulator nie daje rady trzeba kupic na wiosne nowy bo teraz rusek nie potrzebny

Opublikowano

W samostartach jest około 30% eteru reszta to mieszaniny butan, propan i ciort wie co jeszcze. Środka możesz nawalić do cylindra ile chcesz nie ma to znaczenie spali się tylko tyle na ile starczy ilość tlenu. Reszta będzie sobie podskakiwać z tłokiem gdybyś to wlał co jest niemożliwe a na pewno  zostanie wydmuchana w wydech. To co kolega pisze to bajki.

Praktycznie głowicy nic nie wyrwie z substancji jakie normalnie zapodaje się silnikowi jak rozpylone paliwo, samostarty, plaki, PB, wd40. Może za to dynamit, woda.

 

Opublikowano

Case maxxum 110 miesiacnie odpalany wczoraj od strzała odpalił  john deere 6810 codzieniie odpalany do -15 ładnie pali ze trzy sekundy przeba pokręcić rozrusznikem c 360 ostatnio odpalana pod koniec października zalałem ciepłą wodą i też piec sekund zakręciłem i pali ogólnie wszystko ładnie odpala

Opublikowano

Widziałem jak u nas w pracy mechanicy dojeżdżali na samo starcie na warsztat jeden za kierownicą a drugi cały czas pryska do filtra i nic się nie działo. To akurat była straż pożarna z silnikiem jelcza. Sami nieraz odpalamy wózki widłowe nowe lub stare albo ładowarki każdy pryska ile chce najwyżej nie da rady przekręcić albo trochę do filtra strzeli ale pali i nigdy jeszcze nic się nie zepsuło. Ciągniki jakie posiadam np. t25 jak mróz poniżej 10 to jak już koniecznie trzeba odpalić to odpalamy silnikiem kW (taki patent wymyślony kiedyś przez ojca) a zetor 7011  to tylko przycisk na pompie trzeba wcisnąć.

Opublikowano

Czytam i w niektóre posty nie chce mi się wierzyć bo przy minus 20tu mam problem auto zapalić i nie mówię tu o dieslu ale też i benzynie. Pytanie do Was zasadnicze czy macie ciagniki w garażu czy na zewnątrz. Moje stoją na dworze więc formalnie przy -10 i wietrze odczuwalna jest -20...

Opublikowano

E no ja mam dla siebie na wycierkę stare punto 1,1 z przebiegiem 280 tys, zagazowane do tego i pali przy -27 bez większego problemu. Ciągnik MTZ już niestety nie i  przy każdej temp. po niżej -5 staram się załączać grzałkę płynu. Wszystko stoi na polu.

Opublikowano

co to za różnica ,patrząc realnie czy to garaż czy wiata zamnknięta różnica w stopniach to max 5 st. ,ciągniki nieodpalane moga stwarzać problem .lecz auto tym bardziej w benie jak nie odpali to na szrot

Luke bez urazy ale tak myśle

 

Opublikowano (edytowane)

Tomasz tu nie rozchodzi się o szrot tylko akumulatory padają. Mimo że mam praktycznie nowe bez dodatkowego rozruchu lub wyciagniecia na noc, nie ma szans cokolwiek odpalić. Akumulatory tracą pojemność.

Edytowane przez Luke16
Opublikowano (edytowane)

Nie no różnica jest zależy jaki garaż i na pewno nie jest to 5 stopni. U mnie w garażu woda zamarza dopiero poniżej -10 czyli już jest 10 stopni różnicy. 

Stare diesle szczególnie z bezpośrednim wtryskiem i im większy tym mają ciężej odpalić i nic w tym dziwnego.

Benzyna jako tako powinna palić ustrojstwo nawet kompresji za bardzo nie wymaga wielkiej.

Aku na pewno spadają z pojemnością ale nie odczujesz tego aż w takim stopniu jeśli silnik szybko odpali. 

Jak trzeba kręcić a starego klekota najczęściej trzeba to zaczyna sie problem.

Edytowane przez seweryn20
Opublikowano

na swoim przykładzie rusek pali dobrze baterie 7 rok nigdy nie wyjmowałem na zime ,60tka masakra nowa bateria nieszczelna juz głowica na zaworach i pali na ciepłą wode lub w grzanym garażu powyzej 0 c . auta miałem zawsze w benie i to o duzej pojemności zwykle v-ki mogły stac na dworze i przy - 20 palily jak to ktoś wyżej napisał od strzała  ,teraz mam auto w dieslu i tez nie ma problemu dwa razy świece podgrzeje i gada 

Opublikowano

U mnie też może jest wina paliwa. Nasz orlen ma kiepską jakość. Z resztą ostatnio wujek przyjechał z DE i popsulo mu się auto. W PL wcześniej tankowal też na orlenie przedwczoraj chciałem mu auto odprowadzić. A nie szło go zapalić bo w wezykach paliwowych dosłownie lód był mimo że było tylko -7 stopni, auto przenocowalo w ciepłym garażu i na drugi dzień po przedmuchaniu filtra paliwa odpalilo...

Opublikowano

paliwa wszedzie te same różnią sie tylko komponentami dodawanymi przy rozlewaniu do cystern ,jedynym wyjatkiem jest petrochemia Płock ,

jak chrzczone to wiadomo problemy ,sam sie przekonałem jaka jest różnica miedzy letnim a zimowym ,mianowicie ,pompa która tankuje paliwo troche cieknie i pod nia mam podłożone naczynie które zbiera wycieki ,zima nazbierało sie ok 5 l letniego z sezonu ,chcąc zlac na mrozie do innych celów okazało się ze to kaszka ,az strach pomyśleć że to mogło by sie znależdz w układzie paliwowym ,tak że jakość ma znaczenie

Opublikowano

Zetor 7045 po wcisnieciu przespiszacza pali aby akumulator w miare dobrze zakrecil jak słaby to nic mu nie pomoze. Do -15 ok ,ponizej jest wlasnie problem z akumulatorem. C360 bez wiekszych problemow w kazdy mroz jaki byl w tym roku.

Opublikowano

Moim zdanie jak Orlen zimą to tylko werwa ale drożej wychodzi tylko ,że ma dużo niższą temp krzepnięcia.  Jak  tankowałem zwykłą to silnik więcej spalał (w samochodzie).

Opublikowano

Ja ostatnio jeżdżę na BP ok. 14km ode mnie. Paliwo droższe od orlenowego ale bez porównania. Jutro może pojadę z kanistrami żeby do ciągników powlewac. Ale u nas jest kiepsciutko jeżeli chodzi o paliwo. Będąc w DE i kupując nawet na wynos tankujac tam paliwo czy w aucie czy ciagniku silnik inaczej pracował... no ale to Polska :P

Opublikowano

To kup sobie dodatek do ropy i sam produkuj zimowa ja tak robie i nie nazekam na orlena. Co do odpalania samochodow to w tamtym roku odpalalem corse z 94 roku 1.5 td z nowym akumulatorem topla w 20 stopniowy mroz i odpalil od strzala ale na jesieni poszedl na szrot

Opublikowano (edytowane)

C330 akumulatory słabe przelanie gorącą wodą i pali. Dla mnie najlepsza metoda to przelanie gorącą wodą aż do momentu gdy z kranika bloku zacznie lecieć choć chłodna woda po co męczyć aku i rozrusznik. Tylko zimą odpalam rzadko. W codziennej eksploatacji było by to uciążliwe.

Edytowane przez Zbyszkos
Opublikowano

Mało kto przyzna się żeby odpalać od 1- strzała  musi mieć albo nowy albo dobrze doładowany akumulator -czyli sprawny - i dodatkowo dobre na tę porę paliwo 

 

 

 

 

 

 

 

 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez AdrianFanDeutz
      Gdzie mozna kupic ile kosztuje obciaznik do ciagnika na przedni tuz waga jaka mnie interesuje to ok 800kg
    • Przez Dastan
      W zimie poskładałem silnik Cumminsa, robiona głowica, pompa paliwa, wtryskiwacze, nowe pierścienie blok honowany. Przyczyną remontu była zatarta panewka. Od początku dwa cylindry po odpaleniu bardzo kopcą na jasny gryzący dym dopóki się silnik nie zagrzeje potem to nie występuje. Dodam że przed remontem tak nie było.  Pompa ustawiona na znaki. Silnik ma przepracowane 30mtg i dalej to samo, a liczyłem że muszą się pierścienie dotrzeć, ale nie jestem pewny czy to to bo oleju nic nie ubywa. Jak to zdiagnozować? Może źle pierścienie założone? Ale to by brał olej? Kąt wtrysku?
    • Przez KatarzynaJeziorkowska
      dzień dobry,
       
      jestem pośrednikiem kredytowym i pozwoliłam sobie napisać do Państwa z propozycją finansowania skierowaną do Waszej grupy zawodowej a mianowicie - kredyt dla rolników poz zastaw ziemi na max 15 lat
      max kwota BRAK
      pod zastaw hipoteczny
      uproszczone procedury - do 500 tys na oświadczenie o osiąganym dochodzie
      na okres 15 lat
      szybka decyzja
      bez wpisu do bik
      spłacamy inne zobowiązania do 500k na uproszczonej procedurze, powyżej polisa i zestawienie faktur(bez faktur i przelewów;)) konsolidujemy inne zobowiązania wpisane na hipotece
      w każdej chwili możliwa wcześniejsza spłata bez żadnych dodatkowych kosztów hipoteka możliwa i na domu i na ziemi, itd, itp   zapraszam do kontaktu dkfinanse.spzoo@gmail.com tel 695 588 952 w swojej ofercie mam produkty zarówno dla osób z dobrymi bazami bik jak i złymi cała Polska   pozdrawiam   Katarzyna Jeziorkowska DK Finanse sp. z o.o. wpis do KNF RPK037045
    • Przez Fugeo
      Poszukuję sprawdzonych lamp roboczych ledowych na tył ciągnika.  Na chwilę obecną będą założone dwie. Preferowane z wbudowanym złączem typu AMP. Pierwsze jakie znalazłem to takie:
      https://elmoto.pl/lampy-robocze/4562-lampa-robocza-led-4000-lm-owalna-amp-wesem-kat-60-5905445633354.html
      Mogą być? Mają odpowiednią moc, strumień świetlny i kąt?
    • Przez przemyslaw111187
      Witam
      Mam dwie duże przyczepy Pronar 14 ton ciągnik 150km mam problem z wyjechaniem z kukurydzy po kiprowaniu na bok . Jazda prawie na wprost nie ma możliwości wykręcenia na bok lub zajechania drugi raz.Do tej pory miałem mniejsze przyczepy i nie było problemu
      Może ktoś doradzi jaka kolejność i jaka technika wyjeżdżania?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v