Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

 

Piszę w imieniu znajomego ma on zetorka 7745. Jest w nim problem z ładowaniem a właściwie jego brakiem. Zaczeło się od tego że kontrolka od ładowania zaczeła się jarzyć, i ładowanie na poziomie 12,4V. Diagnoza zużyte szczotki po wymianie żadnych efektów. Alternator wylądował u speca i zdiagnozował przepalone mostki. Po zamontowaniu pochodziło prawidłowo przez jakiś czas i powtórka z rozrywki, świecąca się kontrolka ładowania. Dodam że jeszcze przed oddaniem alternatora do mechanika został podmieniony na próbę nowy zewnętrzny regulator napięcia i w tedy kontrolka nie świeciła się ale żadnych efektów w zmianie napięcia ładowania mierzonego na zacisku rozrusznika.

 

Proszę o szybką odpowiedź.

 

Jeśli zły dział proszę moderatorów o  przeniesienie.

Opublikowano

Przewód który idzie do kontrolki(wzbudzenie) może dotykać gdzieś masy, miałem tak w JCB 3CX, chyba z 4 regulatory tak rozwaliłem, aż w końcu pociągnąłem nowy przewód bezpośrednio z alternatora pod kontrolkę i do dziś spokój :)

Opublikowano

Sprawdź jeszcze stacyjkę u mnie też był ten problem wymiana pomogła

Opublikowano (edytowane)

Ja też stawiam na regulator. regulatory są w dwóch typach do mostków 6 diodowych i 9 diodowych. 7745 może mieć regulator przy bezpiecznikach w kabinie ale wszystko zależy od założonego alternatora. Ja ostatnio w 6340 wymieniłem regulator i śmiga ładowanie aż miło. polecam tego sprzedawcę regulatorów http://allegro.pl/polski-regulator-napiecia-avia-12v-55a-zetor-skoda-i6467260846.html 

EL-TRAKTOR Andrzej Widok

1 Maja 86

47-480 Pietrowice Wielkie


U zetora to normalne że nie ma prądu jeszcze zetor 7745 miał akumulator pod kabina a zetor 7340 był na przodzie to już całkowicie z prądem było kiepsko

Położenie regulatora nie ma żadnego znaczenia. Najczęściej przy alternatorze montowane są tzw pastylki często połączone ze szczotkami. Najczęściej to nowsze typy alternatorów starsze wyprowadzone miały instalacje do kabiny bo tam bywały jeszcze stykowe mechaniczne regulatory

Edytowane przez jlapeta
Opublikowano

Moim zdaniem to jak nic jest to regulator, musi pozwalać na zbyt duże napięcie w układzie ładowania przez jarzy się kontrolka a następnie przepala się któraś z diod (czy  coś takiego) w alternatorze.

Jeżeli coś źle napisałem proszę mnie poprawić a koledze życzę żeby jak najszybciej uporał się z usterką. Pozdrawiam ;)

Opublikowano

W tym momencie Ci nie powiem bo po wizycie i speca jeszcze nie mierzylem. Przed wszystkimi zabiegami było tak jak pisalem było 12.4v. Aktualne ładowanie będę znał jutro popołudniu, gdy będę się widział ze znajomym.

Opublikowano

Byłem i jak się okazało na regulatorze napięcia były odwrotnie założone przewody D+ oraz DF tzn szczotki i wzbudzenie. Moje pytanie jak bardzo mógł ucierpieć regulator/alternator?

Opublikowano

Witam mam taki problem z kontrolką ładowania, kupiłem nowy alternator do Ursusa 914 firmy Jubana pod B+ Podłączyłem przewód od rozrusznika od pod D+ przewód do kontrolki odpalam ciągnik a kontrolka dalej świeci jak świeciła nawet jak zwiększe obroty. Co moze byc?

Opublikowano

Co do tego ma moc żarówki ? :huh: Elektrotechnik wracaj !!!

Opublikowano

Nie prościej by było po prostu odpowiedzieć ? Wytłumacz co się stanie po wymianie 2W na 4W.

Opublikowano

Zdarza się że alternator potrzebuje większego prądu wzbudzenia i jak na 2W zacznie ładować przykładowo od 800 obr/min to na 4W zacznie ładować od 600 obr/min.

Opublikowano (edytowane)

Witam wiec było tak jak pisaliscie była żarówka 2W zmieniłem na T4W 12v to mi ją spalilo na biało to założyłem druga taka samo to świeci mi ciągle tak jak ta 2W. I co to może być? A może stacyjka? No bo jak alternator nowy to byłby zepsuty? A jeszcze jedno pytanie bo jak patrze na tych internetowych schematach jak podlaczyc ta kontrolke to widzę ze Kabel od rozrusznika idzie do alternatora a drugi wychodzi bezpośrednio do stacjki a zaś u mnie idzie z rozrusznika do alternatora a dopiero z alternatora do stacyjki czy to ma jakieś znaczenie?

Edytowane przez szef2206
Opublikowano

wyjmij żarówkę z oprawką  , ustal który przewód jest przewodem połączonym ze stacyjką ( będzie na nim prąd  jak wciśniesz kluczyk o ile prąd dochodzi ze stacyjki) ,ściągnij ten przewód a końcówkę oprawki żarówki połącz innym przewodem  z plusem -najprościej z głównego przewodu na cewce rozrusznika .

Inny sposób na sprawdzenie czy dochodzi plus do żarówki to użycie innej żarówki i połączenie jej z jednej strony z masą pojazdu a z drugiej z  przewodem od stacyjki . Jak wciśniesz kluczyk powinna się palić ,jak nie świeci to już wiesz ,że plus ze stacyjki nie dochodzie i nie musisz łączyć kontrolki na tzw krótko  a szukać przyczyny w stacyjce .

Opublikowano

No to u mnie tak jest ze jak jeden kabel ze stacyjki(15) podłącze do żarówki a drugi kabel od żarówki dotykam do masy i wcisne kluczyk to świeci. A skąd powinien być doprowadzony prąd do stacyjki z alternatora czy z rozrusznika?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez Dariusz123456789
      Witam nie mogę uzyskać wysokiego pedału hamulca prawego zetor 72 11 ( nowa pompka,wyrównywacz, przewód cylinderek i szczęki proszę o pomoc
    • Przez ZimowyZolnierz
      mam problem z zetorem 9540 jak w tytule traktor po wciśnięciu pedału sprzęgła hamuje, od czego zacząć poszukiwania? Dodatkowo jak obsługiwać wzmacniacz momentu obrotowego (pierwszy traktor z tego typu bajerami) skrzynia 4 biegowa.
    • Przez toobek
      Witam. Mam taki problem, mianowicie orałem zawsze moim Zetorem 7211 pługiem 3 skibowym Unia Grudziądz. Orałem zawsze na trybie pracy hydrauliki POZYCYJNA i ustawiałem głębokość kołem pługa. Wszystko szło pięknie orka ładnie szła. Niestety mam bardzo zakamienione pola i postanowiłem przetestować pług z jakimś zabezpieczeniem. I tak przetestowałem już 3 pługi. Problem polega na tym że te pługi były cięższe, brały szerzej na skibę i na POZYCYJNEJ i kole podporowym ciągnik nie mógł uciągnąć nawet mój obecny pług Unię TUR 35. Przestawiłem więc tryb pracy hydrauliki na MIESZANA i ciągnik bez problemu ciągnie pług nawet przy głębokiej orce tylko nie mogę ustawić głębokości orki. Raz głębiej raz płyciej. Gdy przednie koła wpadną w dołek to pług potrafi wyskoczyć gdy wjadą na górkę to pług zagłębia się po ramę. Proszę o radę czy da się coś z tym zrobić czy jednak muszę wrócić do starej uni Grudziądz. Myślę nad pługiem obrotowym chociaż 2 skibowym ale boję się że będzie to samo. A pola mam nie regularne zakamienione i teren górzysty. Jest jakaś rada na to z góry dziękuję za pomoc i pozdrawiam!
    • Przez ZimowyZolnierz
      Witam w katalogu części naszego Zetora występują 4 świece żarowe w głowicy, natomiast fizycznie mamy świece płomieniową w kolektorze. Czy to oznacza że głowica jest nieoryginalna czy w starszej wersji z mostem zetorowskim po prostu tak jest? Oraz mam mega problem z rozruchem, w mrozy jak złapie początkowo chodzi na jeden cylinder, pora się szykować do remontu?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v