Skocz do zawartości

[Belarus 820] Wydmuchiwanie uszczelki pod głowicą.


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Coś źle robicie skoro nic się nie działo do czasu kiedy zdemontowaliście głowicę. Po waszym montażu powtarza się historia jak w poprzednim silniku. A teflony idealnie zakrywały całą powierzchnie cylindrów? Myślę że za słabo dokręcasz głowicę lub kolejność dokręcania śrub nie prawidłowa. Ktoś już ci wcześniej o tym pisał 

Gość Profil usunięty
Opublikowano

Śruby mają być dokręcane w koklejności takiej jak zaleca producent, a nie jak ty sobie to wymyślisz.

Dzisiaj tez ogladał go mechanik i mowi ze pierwszy raz widzi teflony i czemu uszczelka ma takie duze otwory na tuleje ze uszczelka powinna wychodzic na kołnierzi tu powinna dociskac ja głowica.

Zmień  od razu tego "mechanika" i powiedz mu, żeby więcej się tak nie nazywał, bo obraża tym innych. Lepiej niech każe na siebie mówić: "uczę się naprawiać silniki".

 

A ty splanuj głowicę, bo przez te twoje wymyślne sposoby dokręcania już ją skrzywiłeś, załóż nową uszczelkę, dokręć jak fabryka przykazała i będzie dobrze.

Opublikowano

Ze starego silnika nic nie przekładałem kupiłem kompletny inny silnik który chodził 1,5 roku a pożniej po odkreceniu głowicy zaczelo dmuchac te uszczelki.

Robilismy własnie go w piatek tydzien temu i dzisiaj znowu wydmuchało uszczelke tylko ze na innym cylindrze. Jak zakładam teflony to przy dokręcaniu glowicy rozchodzą sie na kołnierz tuleji, czy to dobrze?

Dzisiaj wyszło tez ze jedna tuleja jest troszeczkę wyzej może to jest przyczyną.

Dzisiaj tez ogladał go mechanik i mowi ze pierwszy raz widzi teflony i czemu uszczelka ma takie duze otwory na tuleje ze uszczelka powinna wychodzic na kołnierzi tu powinna dociskac ja głowica.

I wszystko jasne... zmień tego " mechanika"

Opublikowano

Sruby sa dokręcane od srodka

Otwory w uszczelce maja po 122 mm

Nie wystarczy dokręcać od środka ,to że od środka to jedno i po drugie kolejność dokręcania musi być zachowana inaczej z skrzywisz głowicę, nieraz jest do uszczelki załączona ulotka z kolejnością dokręcanie a jak nie ma to w necie można znależć.

Opublikowano

A wgl dobra uszczelke dostajesz ? ja do swojego dwa powiaty zjezdziłem zanim odpowiednia uszczelke dostałem dziury cylindrów na niby nowej uszczelce byly przesuniete o 1-2mm niz cylindy i mi mówili ze te pierscienie trzeba skrobac z jednej strony dopiero w jednym sklepie podszedłem zrezygnowany, prosze o uszczelke i bam kobieta przynosi dwie i który typ mam pomierzyłem popatrzyłem i wybrałem ta sama co była fabryczna i działała do jesieni teraz trzeba znowu ja zmieniac ale działała z jakiej nie wiem 8 -10 lat ? cos takiego, wydmuchało przez swoja głupote bo była dziura w chłodnicy ( ja nie zauwazyłem i przygrzałem go) i leci taka mgiełka w strone zbiornika oleju hydrauliki

Opublikowano

To dla mnie tez było dziwne. Pamietam ze otwór do oleju niby w tym nowym typie był mniejszy od tego mojego.To gołym okiem tak nie widac od razu tylko gdy kładłem uszczelke na bloku cos mi sie nie zgadzało bo ta uszczelka nie pokrywała sie całkiem z tulejami i inyymi otworami tak na 100% tak jakby cała była przesunieta o te 1-2 mm. problemów było co nie miara ale udało sie w koncu to zrobic.Cały czas prosiłem o uszczelke do d-240 w sklepach i dawali mi jedna ta zła az wkoncu natrafiłem na sklep  http://www.zumi.pl/481312,F_H_P_Stomarol_Piotr_Wrona,Wola_Rzedzinska,firma.html. Wszystkie czesci do rusina maja od ręki. I w miare po rozsadnych cenach nawet myslałem zakładac ta zła z tymi rzeźbeniami bo miałem zwiazane rece juz robota w polu co bedzie to bedzie ale jak kładłem pomału głowice to ona sie rwała przy skrecaniu i sprezynowała i zrezygnowałem i przeciez dziadostwa nie bede robił.

Opublikowano

Ja stosuję uszczelki MOR-PAK ze ścieżką silikonową i oczywiście teflony są. Głowica owszem, dociska je, ale nie miażdży. One mają być umocowane sztywno w uszczelce. Kolejność przykręcania i siła są niesamowicie ważne. Ja przykręcałem głowice na trzy etapy. Jak już dociśniesz ostatnią śrubę, to okazuje się, że pierwsza jest luźna - Więc ma prawo wydmuchać.

http://www.eht-triptis.de/shop/media/unknown/d_243_d_245_operation_and_maintenance_manual.pdf   

Strona 42 - jest rysunek z kolejnością. Siła przykręcania to [(147.5 +- 7.4 lb.ft   (20+-1) kgfm]

W googlach można sobie to przeliczyć na jednostkę na polskich kluczach ( Nm ).

 

Daj znać wogóle co z tym remontem.

Opublikowano

Witam, nie chciałem zakładać nowego tematu a chciałem zapytać czy zbyt duża dawka paliwa może być powodem wybijania uszczelki pod głowicą ? Posiadam zetora 8245 z dołozonym turbem i przez ostatni rok wybija uszczelke 2-3 razy. Głowica była planowana, tuleje równo ustawione, a problem zaczął sie odkąd zwieźliśmy pompe do sprawdzenia , ponieważ nie było zbyt dużej różnicy w mocy po założeniu turbo i okazało się że nie było ustawionej dawki na turbo ? nie znam się na tym za bardzo ale odkąd dawka została zwiększona co chwile trzeba robić uszczelke a wiadomo nie psuje sie jak stoi :) 

Opublikowano

Post wcześniej kolega pisał o  uszczelkach W instr. obsługi znajdż kolejność dokrencania i z jaką siłą  Siłę podziel na trzy etapy i kreć oczywiśćie kluczem dynamometrycznym Może kup uszczelkę innego producenta Jeżeli głowica była plantowana to może blok też zechce tego samego

 

po zwiekszeniu dawki ciś. wzrosło

Opublikowano

I to zetorcyna, a nie emtezecina. Na początek złożyć jeszcze raz ściśle trzymając się instrukcji. Coś nie tak, ale okazało się po zwiększeniu ciśnienia. Jeszcze istotne w jaki sposób wywala uszczelkę. Miałem taki przypadek, że z powodu pękniętej głowicy uszczelka była wypalana i woda na 110.

Opublikowano

Spróbujemy jeszcze z tym dokręceniem głowicy, pęknięta nie jest na pewno ale ciągle coś z nim nie tak i właśnie zaczeło sie to wtedy kiedy dawka paliwa została zwiększona. Czyli od samego zwiększenia dawki uszczelki nie moze wybijać ? Jest taka możliwość że uszczelka nie wytrzymuje z powodu tego zbyt wysokiego ciśnienia ? 2 razy zdarzyło się tak że wydmuchało uszczelke do kanału wodnego ale nie wyglądało to na przepalenie 

Opublikowano

Jeśli z turbo w oryginale wytrzymuje to dla czego teraz nie powinno? Chyba że jest inna. 

Wymień szpilki, nakrętki czy co tam jest na nowe tak by dokręcanie kluczem  dynamometrycznym było wiarygodne a po kilkunastu czy kilkudziesięciu godzinach pracy dokręć głowicę jeszcze raz.

Opublikowano

Może jest jakaś granica dawki paliwa której nie powinno się przekroczyć , przy której elementy nie bedą wytrzymywały ? Wiem tyle że podobno pompa jest ustawona na górną dawke a jak jest w oryginale to nie wiem :)  Znam jeszcze jedną osobe która robiła pompę tam gdzie ja i po dołożeniu turbo tak samo bije uszczelke a pompiarz zaprzecza że od dawki tak się nie może dziać 

Opublikowano

No nie za bardzo. Im większa dawka po przekroczeniu jakiejś  granicy ciśnienie w cylindrze spada a rośnie temperatura.

Nie przegrzewa ci się silnik?Gdzieś było że są różne uszczelki niektóre mają zaślepione kanały wodne. Może tutaj jest wina. Pytaj, kombinuj może ktoś zna sprawę.

Opublikowano

Jeśli chodzi o normalną prace to temperatura jest ok , ale jeśli wybiło uszczelkę i się zagapiłem to zagotowało wode. Uszczelka jest ok w sensie pod turbo chyba że jakościowo są jeszcze lepsze. Dobra dzięki za pomoc :)

Opublikowano

Ktoś już pisal sprawdź czy blok jest równy bo to jest dosyć częste,podziel na 3 etapy i ostatni daj etap na gorąco to znaczy  po jeździe 1 godzinnej lub 2 godzinnej dokręć jeszcze zgodnie z instrukcją

Opublikowano

Dziękuje za pomoc i cierpliwość  , nie dałem rady odpisać , ponieważ w pracy byłem i nie było jak za bardzo. No bloku to nie planowaliśmy , uszczelke robiliśmy w jesieni przy orce zimowej i mieliśmy zrobic kilka mtg i dopiero teraz mamy dociągnąć głowice. Ja nie bardzo mam jak sprawdzić tą instrukcje bo nie moge jej otworzyć, ale mechanik jak dokręcał to na pewno nie na raz. 
 

Opublikowano

U mnie uszczelka padła po raz kolejny (takie odczucie), para wali odmą, kompresja w chłodnicy i oleju w misce dużo dużo ponad stan..........!!! Szkoda, że szybciej nie odpaliłem po zimie. Wydawało mi się że jak odstawiałem do leżakowania to wszystko było ok. Nawozy trzeba wysiewać a tu nie ma czym...:( 

Opublikowano

Zamroziłeś go?

Ja nie mogłem tego silnika opanować u siebie, to się gotował, to nie palił. 

Te głowice słyną z podatności na pękanie bez powodu. Polecam zmianę silnika na normalny. Jak chcesz mieć ten mniejszy, to znajdź D-242 z agregatu jakiegoś i będziesz miał spokój.

Opublikowano

Przymarzł mi delikatnie na kranikach ale zaraz się skumałem że był mróz szybko odpaliłem i moment woda poleciała. Wątpię aby coś pękło. Silnik już mam drugi ale nie poskładany. Blok po osiowaniu, głowica po remoncie i wał. Nie ma kiedy złożyć chyba na szybko wymienię uszczelkę może pomoże aby nawozy ogarnąć. 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez AgrostokParczew
      Witam, mam na magazynie kilka czapek oryginalnych Belarus, ciepłe obszyte od środka, jakby ktoś był zainteresowany proszę dzwonić pod 516-220-311 


    • Przez Kulik
      Witam tak jak w temacie w jaki sposób inżynierowie ustalili ciśnienie na siłownik od womu ?? czy ktoś ma taką wiedzę ? proszę nie pisać że ciśnienie wstala króciec wkręcony w monoblok bo sprawdziłem i jest to nieprawdą jedynie co to on utrzymuje stałe ciśnienie na wolnych obr,podejrzewam że musi być coś w rozdzielaczu z elektrozaworami bo przecież ciśnienie idzie bezpośrednio z pompy i w rozdzielaczu zmniejszą może przez jakiś zaworek czy coś.Czekam na ciekawe pomysły
    • Przez Phosgen
      Cześć, wałkowany temat, do kupienia ciągnik w niewielkich pieniadzach.
      Niemam doświadczenia w tego typu maszynach ile według Was mógłby kosztować (chce go po prostu kupić) i proszę o wyrozumiałość pierwszy raz na forum  silnika nie słyszałem, dużo wycieków taki standard rusin 😁


    • Przez kukum
      Witam znalazłem coś takiego https://www.agroinform.com/pl/rynek-arkusz-danych/czesc/czesci-do-ciagnikow/zestaw-do-konwersji-mechanicznej-blokady-mechanizmu-roznicowego-mtz/h_7470875 I interesuje mnie właśnie taka blokada bo powiem szczerze ze nie chce mi się walczyć już z moja oryginalna , myślałem nad pneumatyka nawet ale znalazłem coś takiego jak mechaniczna blokada na dźwigienkę i pytanie moje jest takie czy udało się komuś to ściągnąć z Węgier bo ja nie mogę się wgl z gościem skontaktować 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v