Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

 

Mam problem z hamulcem ręcznym, ewentualnie może pedał sprzęgła, przechodzę do rzeczy, podczas ,gdy wcisnę pedał sprzęgła zaciąga mi się ręczny, (wajcha podnosi się tak 2-3 cm ), w czym może być problem ?? 

Opublikowano

Wałek może i nowy, ale jak tulejka w pedale wydarta to pedał w momencie naciskania go wykoleja się pociągając krzywkę od ręcznego. Nie wiem czy jest, ale pomiędzy pedał a krzywkę ręcznego wstawić podkładkę dystansową. Po wciśnięciu nie będzie bezpośrednio ocierał i pociągał.

Opublikowano

U mnie w robocie zapowietrzyły sie hamulce w c-360 bo brakło płynu, nikomu sie nie chciało isc do sklepu po płyn ale był za to olej hydrauliczny,wlalismy go do zbiorniczka i nawet nie odpowietrzalismy i hamuje jak brzytwa jak w czesniej miał kaprysy tak teraz koła stoja w miejscu po lekkim nacisnieciu :D Nie swój traktor to kto bedzie sie przejmował a ze skutki pozytywne to i szefu sie cieszy bo nie musi rozbierac hamulców

Opublikowano

To nie samochód, gdzie płyn nagrzewa się do dość wysokich temperatur. 2 cylinderki hamulce szczękowe, które nie ocierają o bęben jak tarcze.

Opublikowano

Ocierają to może za mocne słowo, jednak tarcie występuje. W zaciskach nie ma żadnych sprężyn odciągających. Przecież wiesz jak gorąca jest tarcza po dłuższej jeździe.

Opublikowano

Jeżeli chodzi o tarczówki to luz jest minimalny i jest wywoływany sprężynowaniem gumki uszczelniającej tłoczek. Literatura choć ciężko mi się z tym pogodzić podaje że klocki zostają cofnięte przez minimalne nierówności tarczy. W każdym razie nie ma mowy że tarcza jest gorąca bo klocki cały czas trą. Na dobrą sprawę w warunkach w jakich ja używam perkinsa (góry) bębny nagrzewają się tak samo.

Opublikowano

Ocierają to może za mocne słowo, jednak tarcie występuje. W zaciskach nie ma żadnych sprężyn odciągających. Przecież wiesz jak gorąca jest tarcza po dłuższej jeździe.

Widziałeś kiedyś kompletny zacisk hamulców tarczowych na oczy?

Tam nie ma prawa występować nawet minimalne tarcie, zawsze przy hamulcach tarczowych jest sprężyna w postaci drutu lub blachy.

Opublikowano

Nie nigdy nie widziałem, czoraj się urodziłem. Niepotrzebnie zacząłem temat. Co do oleju to na pewno bym go w normalnej sytuacji nie wlał.

Opublikowano

Sprężyny czy druty jak to określiłeś w tarczowych zaciskach są po to by klocki nie miały luzu zacisku. Jeśli będą pogięte tub ich nie będzie trzepią się w zaciskach dzwoniąc niemiłosiernie. Cylinderek cofa jak ktoś to napisał kwadratowa uszczelka tłoczka a każdy luz, drgania czy nierówność tarczy pomaga w tym.

 

Opublikowano

Chory byś była jak byś nie napisał swojej złotej myśli.

Pierwsza nierówność na tarczy cofa tłoczek, a sprężyna w postaci drutu lub blachy utrzymuje ją w tej pozycji do następnego wciśnięcia pedału hamulca.

Mowy o tarciu tutaj nie ma.

Opublikowano (edytowane)

Pierwsze tłoczek cofak oring o kwadratowym przekroju  a szczęki rozbije tarcza.  

Nie pisałem o tarciu tylko skąd bierze się luz pomiędzy tarcza a klockami. Sprężyny utrzymują sztywno klocki żeby nie miały luzu w zacisku. Tyle.

I nie chory tylko ty pierdoły wypisujesz.

Edytowane przez seweryn20

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez Ursusc385
      Witam !
      Niewiem co sie dzieje ale jak jezdze dłuzej c-355 to zaczyna mi isc dym z bębnow hamulcowych (biały) jak sie szybciej jezdzi, az w kabinie sie robi biało i trzebo po wode jechac zeby to zgasic.Co moze byc przyczyną, dodam ze hamulce były 2/3 lata temu robione wymienione zostały szczeki, przewody i opaski na beben do recznego
    • Przez Grubson124
      Witam mam taki problem gdyż w moim deutzu zaczęły łapać hamulce na przednim wale pedynm więc postanowiłem to rozebrać i naprawić i odkręciłem ten zasisk wyciągłem stare klocki a raczej kawelk blachy co po nich pozostało i jeden tłoczek cofkem ładnie a tego drugiego co jest do mostu przykręcony nie mogę próbuje na siłę breszka to aż się tarcz wygina a to ani mam się nie wsunie. Z góry dziękuję za pomoc 
    • Przez ceston
      Witam mam nowe cylinderki tarcze i przewody. jak to prawidłowo odpowietrzyć? zdjąć ta gumkę z odpowietrznik a i go jeszcze zluzować? bo pompuje pompuje a efektu brak jak tylko zdejmę gumke
    • Przez ceston
      Jak w temacie macie jakiś sposób na to poza wymiana samego cylindra? początek gwintu jest uszkodzony reszta jest ok. jak to wkręcić. Swoją drogą brawo dla konstruktora za tak wlfantastyczne umieszczenie gwintu
    • Przez ursusikc330m
      Wymieniłem ostatnio cylinderek hamulcowy i bęben okładziny zostały stare bo nie były jeszcze mocno zużyte i jest teraz taki problem że po kilku krotnym odpowietrzeniu słabo hamuje
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v