Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Eh czytam ten temat i współczuje widlarzom i taczkarzom.... U mnie działa wyciąg hydrauliczny z de laval (chetnie sprzedam) przy 11 krowach a przy cieletach zgrzebło zapiete do linki i wyciągarka sterowana radiem.... z tyskim w rece można wywalać ten gnój :D

Gdzie mógłbym znaleźć zdjęcie takiego zgrzebła na linkę i jak to działa?

Edytowane przez kotwczapce
Opublikowano

http://www.google.pl/imgres?client=firefox-a&hs=0AK&sa=X&rls=org.mozilla:pl:official&biw=1024&bih=606&tbm=isch&tbnid=Ixfb1pkIPCpc4M:&imgrefurl=http://www.agrofoto.pl/produkcja-zwierzeca/mechanizacja-produkcji-zwierzecej/zgarniacze-obornika/wyciag-linowy-do-obornika.html&docid=MEJT1i6idbc5gM&imgurl=http://www.agrofoto.pl/img/800/600/n/upload/6/6yF2CK9U.jpg&w=800&h=600&ei=C9ZFUtyyEbSa4gTaoYGoDw&zoom=1&ved=1t:3588,r:3,s:0,i:91&iact=rc&page=1&tbnh=187&tbnw=256&start=0&ndsp=12&tx=125&ty=77

 

http://www.iagro.pl/zgarniacz-obornika-linowy,at-51676.html

Opublikowano

Dzięki.Próbuję namówić kumpla na wyciąg, trzy kanały w poprzek obory, ok. 8szt w rzędzie i znalazłem coś takiego:

.Wyciąg po modyfikacji na całą oborę wyniósłby pewnie 1000-1500 zeta
Opublikowano

ja mam wyciąg linowy zrobiony z : przekładnia ze starego mieszalnika paszy dla świń koło na przekładni które ciągnie line od koparki tzw. "wędki" napinacze liny z kół pasowych od bizona (od wytrząsaczy) koło podtrzymujące linę na słupie (z regulacją napinania liny) z felgi od poloneza. Silnik siłowy 6 kw lina średnicy 16 mm szufla z blachy kwasoodpornej aha i przełącznik musi być ze zmianą kierunku obrotów silnika (taki przekręcany przód-tył) Działa od u mnie już od jakiś 17 lat i się sprawdza. Tylko wiadomo że gdzieś co 5 lat trzeba wymienić linię bo od obornika się jednak zużywa i gdy zrobi się cienka może pęknąć.

Opublikowano

ja mam silnik z całą przekładnią w oborze i lina z szuflą przechodzi przez cały budynek (od jednych do drugich drzwi) słup ma wysokość około 3 może 4 m nie pamiętam dobrze. Także jak usuwam to sobie tylko widłami biorę z kanałów kładę na szufle i tak co kilka metrów posuwam aż do końca.

Opublikowano

Mam linowy z Krotoszyna, użytkuje już 5 lat jak narazie jest bezawaryjny. Jedyną jego wadą jest niska temperaturach trzeba się pilnować i czyścić kanał

Potwierdzam, ale mam zwykły linowy, jeżeli zamarza wylot zaraz za oborą to jest bardzo nieciekawie, trzeba po każdym wyciagnięciu obornika idealnie wypolerować szypą kanał bo inaczej szypa z ładunkiem nie przejdzie tzn. stanie silnik albo co gorsza pęknie linka jak jest już lekko przegnita w okolicach szypy bądź na kole napędowym.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez fliegl
      Jaki jest kod RAL lub nazwa tego koloru?
       



    • Przez aniszek1
      Witam,
      Ponieważ po przeczytaniu tu na forum kilku obszernych tematów o malowaniu w tej chwili więcej nie wiem niż wiem, dlatego pozwoliłem sobie założyć ten wątek aby dowiedzieć się co jak i czym malować aby było dobrze
       
      Mam kilka sprzętów do pomalowania mianowicie:
      1: stare pługi -stan: farba oryginalna z odpryskami zadrapaniami i rdzą.
      2: sanki do bel, kulek,  - stan: sama stal bez żadnego podkładu ani farby w tej chwili cała pokryta rdzą.
      3: nowa dwukółka dopiero co pospawana - stan: stal nowa hutnicza ze składu więc gdzie nie gdzie trochę nalotu rdzy - zwłaszcza na belkach stalowych.
       
      Jakie efekty chce osiągnąć:
      - zabezpieczyć i odnowić maszyny aby nie rdzewiały,
      - farba na maszynach nie wyblakła za 2 lata. Maszyny będą pracowały w różnych warunkach deszcz, słońce, mróz
      - nie dało się tak łatwo sprzętów uszkodzić, zadrapać, porysować etc.. Wiadomo są to sprzęty rolnicze nie samochód wiec nikt nie będzie na nie dmuchał i chuchał.
       
      No i teraz od początku:
      To że trzeba oczyścić materiał ze rdzy i starych odprysków farby (czy cała farbę zdzierać?), potem odpylić i odtłuścić benzyną ekstrakcyjną to to wiem. Dalej nie wiem jaki podkład użyć? PROTECT 360 - PODKŁAD EPOKSYDOWY ANTYKOROZYJNY, Unikor C, Urekor S Podkład Antykorozyjny śnieżki?  coś innego? - w żadnym ze sprzętów nie uda mi się w 100 % pozbyć rdzy czy to w zakamarkach czy innych miejscach trudno dostępnych. Piaskowanie odpada. Więc z tego co się orientuje inne podkłady odpadają.
      Dalej czy jak już podkład wyschnie to go mam zmatowić papierem? nakładać jeszcze inny podkład? chciałbym użyć farby poliuretanowej, bo z tego co się orientuje jest  najlepsza do maszyn, ciężko ją uszkodzić i takie tam . Tylko że jest jedno ale, na stronach producentów unikor-u urekor-u (swoją drogą to czym się te dwa podkłady różnią?)  nigdzie nie jest wyszczególnione że można na nie kłaść farbę poliuretanową. więc jak to jest?

      Więc podsumowawszy gdyby ktoś mądry mógł napisać co i jak zrobić aby było dobrze i dlaczego akurat tą farbę czy podkład użyć a nie inny  to był bym ogromnie wdzięczny.
    • Przez patrykrolnik11
      Witam,mam problem .Rozcieńczam farbę chlorokauczukową podczas malowania, i gdy dużo dodam farbę to farba spływa. Jeśli doleję mało  robi się pajęczynka. Proszę o pomoc !
    • Przez sandrii
      Witam czy da się jakoś przerobić ten siewnik konny na siewnik do kukurydzy czytałam stare wpisy ale żeby dopytać co i jak stworze nowy wpis 
      i dokładnie co to jest ten górny wysiew?
    • Przez ursucolo1214
      Witam, ja zapytaniem czy da się przerobić Tur 1 na 3A z siłownikiem od cyklopa.

      Tur ten będzie pracował przy Ursusie c330. chcę już zlikwidować linkę z tego tura na rzecz właśnie tego siłownika 

      i też mam tutaj drugie zapytanie jaki by był najlepszy rozdzielacz dwusekcyjny do tego 

×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v