Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Wybrane dla Ciebie
Opublikowano (edytowane)

Dobry pomysł... pokręciłem kluczem za przedni wałek - traktor jedzie. Pokręciłem za wałek wychodzący ze skrzyni - traktor jedzie. Założyłem wał, zaparłem sie o drzewo... wałek wychodzący ze skrzyni stoi.

Od razu spuściłem olej, wyszarpałem sprzegło przedniego napedu. Jedna z tarczek ciernych miała oberwane wypustki i zużycia 0,4mm bo 3mm -> 2,6mm. Czy to aż tak dużo? Czy te oberwane wypustki na jednej z 4 tarcz powodują ślizganie sie sprzegła?

Edytowane przez lukbold
Opublikowano

Jak brakuje 1 z 4 to 25% mniej mocy, a zdarzyło mi się kilka razy że przy dobrej przyczepności (glina) przodek przestawał się kopać, min. po to jest sprzęgło żeby nie po ukręcać nic w napędzie. Gdy brakuje 25% siły ciągu to już widocznie nie grzebnie

Opublikowano

ale myśmy nawet eksperyment zrobili... zaparł sie o drzewo, przód na lewarku i starczyło za koło złapac i juz przestawało się kręcić.. Więc tej mocy to może 1% tylko było przekazywanej :P Zamówiłem nowe tarczki, przekładki tarczek mają gładką powierzchnie więc raczej dobre... zobaczymy co bedzie

Opublikowano

Witam,

sprawa wygląda tak przeabiam mf 3080 bo oczywiście jak to bywa padł sterownik skrzyni, nie chce mi się bawić w kupowanie używanego nie pewnego sterownika więc wszystko będzie na przekaźniki o ile z blokadą mostów jest najmniejszy problem bo założę włącznik taki sam jak do półbiegu elektrohydrauicznego, WOM już też załatwiony,   to czy mógł by mi ktoś powiedzieć jak rozwiązać sprawę póbiegów (żów/zając) i napędu, z tego co zauważyłem to wszystko włącza jedna cewka, ostatnia na dole, jeżeli jest na niej prąd to napęd jest cały czas włączony i działa zając, jeżeli prądu nie ma można zmienić półbieg  ale co wtedy z napędem ? :P czy potrzebny był by tu jakiś przekaźnik dający impuls na tą cewkę żeby zmieniać półbiegi?

Opublikowano

za***iście.. nie masz pojęcia jak to działa a pchasz tam swoje grabie. Ja kupił regenerowany sterownik za 800zł oddając swoje zgliszcza w rozliczeniu.... majątek? w porównaniu do cześci skrzyni biegów to groszowe sprawy a żyje spokojniej

Opublikowano

czy mógł by mi ktoś powiedzieć jak rozwiązać sprawę póbiegów (żów/zając) i napędu, z tego co zauważyłem to wszystko włącza jedna cewka, ostatnia na dole, jeżeli jest na niej prąd to napęd jest cały czas włączony i działa zając, jeżeli prądu nie ma można zmienić półbieg  ale co wtedy z napędem ? :P czy potrzebny był by tu jakiś przekaźnik dający impuls na tą cewkę żeby zmieniać półbiegi?

Popatrz dobrze, pierwsze słyszę żeby była jedna "cewka" (elektrozawór) od dwóch rzeczy. Normalnie jest jeden elektrozawór na jeden mechanizm i każdy działa tak samo; raz prąd dochodzi a raz nie. Wystarczy wszystko oprzeć o zwykłe włączniki włącz/wyłącz tylko wtedy trzeba dobrze opisać żebyś przypadkiem nie zmieniał żółw/zając w biegu.

A najlepiej zrób jak @lukbold radzi, sterowniki od MF-a można naprawić i nie kosztuje majątku a z orginalnego rozwiązania jest trochę wygody, jak policzysz materiały i czas na grzebanie w przeróbce to wcale nie taka wielka korzyść.

Opublikowano

na funkcji reduktora widziałem zamontowany przekaźnik bistabilny.... dajesz na niego impuls z dzwigni biegów tak jak ma to miejsce w oryginale i raz przekaźnik włącza, raz wyłacza prąd na elektrozaworze reduktora. 

Opublikowano (edytowane)

Są przekaźniki, które sterowane są impulsem wtedy czójnik nie pozwoli przerzucić zająca, a jeśli przy ciągniku nikt nie grzebał to jest jeszcze zabezpieczenie mechaniczne. Następna sprawa jest z WOM tam jest zawór proporcjonalny, który uruchamia wałek łagodnie. Są też odpowiednie sterowniki żeby sobie z tym poradzić, ale licząc koszt robocizny i cześci taniej będzie kupić sterownik...

Edytowane przez Variotechnic
Opublikowano

za***iście.. nie masz pojęcia jak to działa a pchasz tam swoje grabie. Ja kupił regenerowany sterownik za 800zł oddając swoje zgliszcza w rozliczeniu.... majątek? w porównaniu do cześci skrzyni biegów to groszowe sprawy a żyje spokojniej

 

No w takim wypadku to jest nawet bardzo atrakcyjne rozwiązanie w stosynku do takiej przeróbki, może kolego masz jakieś namiary na osobę która takowe posiada, był bym bardzo wdzięczny. A co do pchania tam rąk to ja sam tego nie będę robił bo jak już trafnie zauważyłeś nie znam się na tym ;P

 

Opublikowano

sterownik wygąda już mniejwięcej tak jak ten, płytka jest już oczyszczona z olakowania, poprzedni właściciel już miał z nim pewnie jakieś przejścia ale fakt jakiś czas działał aż do tego momętu.

9412334800_1351623869_thumb.jpg

 

 

Opublikowano (edytowane)

Kilka pytań to znawców ciągników.

Przymierzam się do zakupu MF 3120 lub 3125. Wczoraj oglądałem jednego takiego i mam kilka pytań.

Ciągnik z 1995 roku 3120 dynashift przegieg 21tys. motogodzin :o Cyzy taki przegieb ciągnik dyskwalifikuje? W środku bardzo zadbany, nic nie zniszczone.

Kolejne pytanie odnośnie dynashiftu. Ciągnik jeździ na każdym półbiegu przerzuca normalnie. Jednak po przełączeniu na B lub C kontrolka z literą mruga a razem z nią żółw lub zając. Na A i D nic nie mruga tylko normalnie świeci. O co w tym chodzi?

Kolejna sprawa to przedni napęd. Kontrolka świeci cały czas, napęd także ciągle działa. Wciskanie guzika od napędu nic nie daje.

Ostatnia rzecz. Czytałem już o różnych oznaczeniach na drzwiach a ten ma Euro-Line czym się to różni od innych.

 

Będę wdzięczny za wszelkie odpowiedzi i sugestie.

Edytowane przez tromba222
Opublikowano

To że ine traktory na liczniku mają 5 czy 9 tys po 25 latach wg Ciebie lepiej wyglada? powiedz sprzedawcy to CI taki przebieg ustali jeśli chcesz być oszukany ;)

Żeby napęd wyłaczyć to wpierw hamulec trza wcisnąć

Opublikowano

cóż.... sprawdzić kable do autotronica, czy przychodzi napięcie z pedału hamulca i z przycisku od napedu... a jak będzie grało to cóż... autotronic kuleje. A czy po przekroczeniu prędkości 14km/h wyłącza się napęd?

Opublikowano

A bezpiecznik nie jest czasem wspólny z blokadą? Bo ten przycisk działa bez problemu.

Może coś przy pedale hamulca jest nie tak. Ponieważ nie działają światła stop. Pali się bezpiecznik. Wymienię, dotknę pedał hamulca i znowu spalony. :/

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez xzibit0000
      Czesc. Mam problem z wałkiem wom. Podczas jazdy z rozrzutnikiem nagle wałek wom sie zatrzymał i zaczął zgrzytac. Po zdjęciu przekaźnika i wlaczeniu wom walek zaczął sie kręcić i zgrzytal i na ,,oko,, nie kręcił z ta prędkością co powinien kręcić patrząc na obroty silnika. Dzisiaj za każdym włączeniem walka zgrzytal i po wyłączeniu go tez zgrzytal dopiero po chwili przestawał.
      Za co sie zabrać? Kosz WOM czy cos innego? Dzięki za podpowiedzi
       
    • Przez darkowe1
      Pany da radę wymienić w rozdzuelaczu od ponosnika suwak na linkę? Teraz jest na panel ehr jednak sa z nim straszne problemy . Ostatnio przestał działać był jakis elektronik stwierdził ze panel jest dobry . Przerobiliśmy podnosnik na krótko nowe kable gura dół i tez się zacina ... chciałem przerobić sterowanie na linkę tylko czy da radę...
    • Przez szymon628
      Mam problem ponieważ rozebrałem przedni most w mf 3050 i zauważyłem że jedna półos jest dluzsza od drugiej czy ktoś wie z której strony powinna być 
    • Przez Sadownik3650
      Witam . Posiadam MF 3650 sadownik, co może być przyczyna takich objawów:?
      Przy pracy ze siewnikiem ciągnik wszedł w tryb migającej kontrolki oleju. Stracił moc, po kilku minutach odcina zapłon. Po ponownym odpaleniu objawy są podobne nieregularna praca. 
      Filtry paliwa są wymienione pompka działa tłoczy paliwo, filtr oleju nowy jak i olej. 
      proszę o jakaś podpowiedz...
       
       
    • Przez Mateusz1254
      Massey Ferguson 6160 skrzynia speedshift podczas pracy na polu na desce rozdzielczej zniknął napęd półbieg blokada i drążek od zmiany biegów ciężko chodzi i nie można załączyć zająca gdzie trzeba szukać przyczyny? Sterownik z prawej strony pod kabiną był sprawdzony i naprawiony Autotronic 3.przy akumulatorze u góry bezpieczniki mają prąd.Główne bezpieczniki w kabinie też sprawdzone 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v