Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Właśnie sprzedałem w tamtą niedzielę ciapka oryginała z pękniętym blokiem i tam od nowości silnik ani tył nie był robiony i ciśnienie oleju trzymał mi jeszcze na mobilu 3 bary na gorącym. A w 60-siątce dół i góra była robiona z 4 lata temu i na turdusie trzyma ok. 2,5 bara. Zobaczymy jakie będzie na jesień jak zmienię na rimule albo delvaca.;)

Opublikowano
53 minuty temu, ippon napisał:

Dzień dobry. ProsiŁbym o link do jakiegoś wiarygodnego sklepu z olejem superol cc do trzydziestki

Jak kupowałem zestawy naprawcze do c330 zapytałem o superol CC bo przecież to tylko c330 niby po co lepszy olej, to mi sprzedawca zapytał po co ten remont robie jak chce dalej lać CC, do mojego ciapka zalewam fuchs 15w30 lub turdus plus dodatek z 2siarczkiem molibdenu, przynajmniej lekko kręci jak podniosę klawiaturę.

  • Like 1
Opublikowano

Wziąlem superolCC30, bo nie mieli ani fuchsa ani turdusa, nawet milvusa. Mam paragon to mogę zamienić na superol a(landa) 15w 40, tyle, że ten klasy CB. Wystarczy mi jednosezonowy i zostawiłbym ten superol cc, bo jest klasę wyższy, tylko, że ma sae 30 , czyli w temperaturze do 30 stopni moze pracować, a ja latem w upał mam takie dni gdy silnika nie gaszę, ale cięzko nie ma. Co robić?.

Opublikowano

Witam, panowie mam takie pytanie zmieniłem olej z Turdusa na mobil Delvac i c 330m jak by ciut gorzej trzymała ciśnienie na zimnym bo na turdusie trzymała ok 5 bar a na mobilu Wacha się między tak 4.7-5.3bar. Ciągnik był remontowany na wiosnę i na początku jeździł na turdusie ale teraz właśnie wlałem mu mibila. Niby mechanik mówił że do c330 nie ma co lac lepszego oleju jak Turdus ale chciałem poprawić i nie wiem czy dobrze zrobiłem. A i ten mobil jest rzadszy i jest sporo jaśniejszy jak Turdus. Po lewej stronie mobil po prawej Turdus. I teraz pytanie zmienić jednak na na taki olej jaki był czyli Turdus czy może jednak trafiłem na jakąś podróbkę w sklepie? Pozdrawiam 🙂🤚

IMG_20221208_175412.jpg

Opublikowano

U mnie też ciśnienie było słabsze na Fuchsu niż na Superolu. Obecnie góra silnika złożona na nowych częściach i układa to się na Superolu, potem wleje Turdusa. Nie zamierzam wlewać drogiej oliwy do niemal 50 letniego bloku który wiadomo jak pięknie w środku wygląda

Opublikowano
46 minut temu, tytanowyJanusz napisał:

U mnie też ciśnienie było słabsze na Fuchsu niż na Superolu. Obecnie góra silnika złożona na nowych częściach i układa to się na Superolu, potem wleje Turdusa. Nie zamierzam wlewać drogiej oliwy do niemal 50 letniego bloku który wiadomo jak pięknie w środku wygląda

Też ten Fuchs był tak rzadki? 

Opublikowano

wita co...? to są dylematy... dobrze że ja takich nie ma... załamał bym sie... 😟

Opublikowano (edytowane)

Cześć. Wymieniałem olej i było "deko" opiłków na korku - szczegóły w innym wątku. W każdym razie dziś zalałem Superol CC.... Tylko kurde coś mi się pomyliło i wlałem ok 7 litrów oleju. Zalałem olej, otworzyłem odprężnik żeby pokręcić trochę wałem i następnie zakręciłem żeby odpalić. Po kilku sekundach ciśnienie skoczyło na 4 atm - czyli standard. 

Zapiąłem brony i pojechałem na pole. 4 i 1800 obrotów i tak ok 20 minut bronowania. Od początku coś mi się wydawało, że niby obroty ok, ale na 4 biegu 3 brony (+połówki bloczków betonowych jako obciążenie) i silnik jakby nie miał kopa. Dojechałem do końca pola i kurde silnik nie chce wejść na pełne obroty, tak jakby się paliwo kończyło, z tłumika dźwięk lekko jak "pepesza"? Ciśnienie oleju na ciepłym cały czas 2-4,2 atm czyli tak jak było zawsze. Dałem sobie spokój i wróciłem do domu w sumie normalnie, no ale... 

Podobnie silnik chodził zaraz po remoncie - słabo wchodził na obroty, chodził tak "twardo" - i wtedy mechanik wyregulował zawory. Tylko teraz zaczął jeszcze gorzej wchodzić na obroty. 

Jutro jak olej ścieknie to się okaże o ile dokładnie za dużo i odciągnę nadmiar przez bagnet. 

Czy taki nadmiar oleju mógł zepsuć silnik? 

Dodam, że pompa paliwa od nowości nie robiona więc od dawna było wiadomo, że nie daje dobrego kopa i trzeba regenerować. Tylko chyba to nie tym razem przyczyna raczej.... 

Edytowane przez johnzalaski
Opublikowano

Zależy ile za dużo przelałeś przeważnie jeżeli  jest zbyt dużo to może wypchnąć uszczelniacze na wale raczej bym się nie przejmował gdybyś zlał pod korek to wtedy  tak 

Opublikowano

Pomijając ekstremalnie za dużo oleju, to lekko ponad stan dopuki wał i korbowody nie uderzają w taflę oleju to zazwyczaj nic się nie dzieje. 

Jak już uderzają, to mamy dużo drobinek oleju fruwających w silniku. 

Przeważnie wtedy pluje mocno z odmy olejem, kopci bo pierścienie nie dają rady zgarnąć takiej ilości oleju itp

Jak już mocno uderza o taflę oleju, to może od udarów w ekstremalnym przypadku złapać panewkę w korbowodzie i obrócić.

Opublikowano

6.2 wchodzi na max z filtrem na sucho przy kolejnych wymianach zawsze coś nie ucieknie i wchodzi poniżej 6 l także przelałeś o litr nic wielkiego może nie powinno się stać upuscić albo oddesać przez bagnet aby było w zakresie pomiarowym i ma chulać

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez miśc360
      Dzień dobry,
      W c330 na 1 stopniu przełącznika grzeje świece żarowe, czy przy kręceniu rozrusznika też powinny grzać?
      Przy kręceniu u mnie grzeją, gdzie jest oryginalny przełącznik, a ciągnik z 1973. Tylko pytanie jak ma być, bo z nudów podłączyłem kontrolkę od świec żarowych i właśnie grzeje przy kręceniu, bo sprawdzałem na odprężniku bez odpalania.
      Jak jest u was?
    • Przez prezesss89
      Witam, kupiłem kiedyś pompę c360 3p po regeneracji tylko bez dekla górnego, dekiel mam już kupiony nowy i składam sobie ją w całość tylko mam pytanie jak  powinna być założona ta sprężynka? Pompa będzie zamontowana do Ursusa c360 3p. Na pompie nie mogę znaleść kodu (ewentyalnie w którym miejscu go szukać?) 

    • Przez ferdek2620
      Cześć 
      Miał ktoś problem z żółwiem zającem w Fergusonie 2620?
    • Przez Dominik07
      Witam od jakiegos czasu przybywa mi oleju w silniku co moze byc przyczyna(new holland t3040 )
      Wykluczylismy dostawanie sie paliwa bo olej nie ma zapachu ropy
      Wiec teraz sprawdzany mozliwosc oleju hydraulicznego,wymienilismy uszczelki na pompie.
      Jesli ktos ma pomysl to prosze pisac
       
    • Przez agrosoltys13
      Witam! Szykuje mi się teraz wymiana oleju w zetorze 7011 i chciałbym się dowiedzieć o waszej opini o oleju mobil delvac. Już od 15 lat zetor chodzi na turdusie  ale słyszałem że mobil jest lepszej jakości i jest odrobinę droższy od turdusa ale może akurat warto dopłacić parę złotych do oleju.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v