Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Tak tylko zauważ że 360 przy większym tyle będą "wolniejsze" niż 320 a to powoduje rozstrzal przełożeń A jak masz tura to jest to dość istotna sprawa. Nośność raczej większą ma 360 - co byś nie zrobił to będzie sztuka kompromisu 

Opublikowano

Tzn. te 360 to założył bym już teraz. Z tyłu bym narazie zostawił 15.5 bo one jeszcze na jakiś czas wystarczą. A jak przyjdzie wymieniać na 16.9 to wtedy i przód wymienię na większe tak by się lepiej zgrywało. 

A jaki jest taki maksymalny stosunek obwodów kół zeby sie wszystko zgrywało? Bo np. 15.5r38 do 12.4r20 ma gdziś około 1,52. Można zejść jeszcze niżej np. 1,50 czy to już przesada?

Opublikowano
Dnia 31.03.2023 o 21:37, michal1993 napisał:

Z racji tego że pytałem tu o sporo rzeczy to podzielę się moimi spostrzeżeniami odnośnie doboru opon do mtz. Na  wstępie trzeba powiedzieć, że jeden obrót tylnego koła to 1,56 obrotu koła przedniego. MTZ z mostem na stożku, pomiar metodą podniesienia jednej strony ciągnika, poziomica, marker... Po wszystkich analizach dobrałem następujące opony 400/75r38 taurus na tył (czyli oryginalne 15,5r38). Na przód zostały dobrane 320/85r20 BKT i zostały zmienione felgi z 7" gwiazdy na 9" felgę współczesną i po tych zabiegach mogę powiedzieć, że to są optymalne rozmiary opon do tego ciągnika. Przedni napęd jest delikatnie szybszy niż tył. Na polu do przodu normalnie skręca, do tyłu też można normalnie jechać z napędem, nic się nie wlecze. Co prawda jazdy na napędzie w polu miałem jakąś godzinę ale mogę powiedzieć, że w porównaniu do tego co było to jest super.

Rozumiem ze przy kołach z przodu 85r20 napęd jest załączany tylko na stałe bo automat mało da.  A podporę masz przerobiona czy cały czas z tarczkami?

Opublikowano

Panowie pytanie może ktoś posiada taką wiedzę. Pacjent MTZ 82 TS koła tył Belshina 16.9 R38 , będzie zmieniany most na typ krzyżakowy. Jaką oponę wrzucić na przód aby napędy się zgrały 360/70 r24 czy 380/70 r24 - takie dane znalazłem w instrukcji Pronara ale nie jestem pewien może ktoś doradzi. Pozdrawiam

Opublikowano

Witam zakupiłem ostatnio MTZ 82 ma założone opony przód 12.5-18 a tył 520/70r34 czy w takim układzie napęd się zgrywa ? z racji również na ich mocne złużycie planuję wymienić na nowe opony chciałbym założyć nieco werzsze na tył napewno 420 na przód nie wiem jeszcze jakie może coś doradzicie 

Opublikowano (edytowane)
15 minut temu, przemek0099 napisał(a):

Witam zakupiłem ostatnio MTZ 82 ma założone opony przód 12.5-18 a tył 520/70r34 czy w takim układzie napęd się zgrywa ? z racji również na ich mocne złużycie planuję wymienić na nowe opony chciałbym założyć nieco werzsze na tył napewno 420 na przód nie wiem jeszcze jakie może coś doradzicie 

20250118_102238.jpg

Edytowane przez pawel86lhr

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez AgrostokParczew
      Witam, mam na magazynie kilka czapek oryginalnych Belarus, ciepłe obszyte od środka, jakby ktoś był zainteresowany proszę dzwonić pod 516-220-311 


    • Przez Kulik
      Witam tak jak w temacie w jaki sposób inżynierowie ustalili ciśnienie na siłownik od womu ?? czy ktoś ma taką wiedzę ? proszę nie pisać że ciśnienie wstala króciec wkręcony w monoblok bo sprawdziłem i jest to nieprawdą jedynie co to on utrzymuje stałe ciśnienie na wolnych obr,podejrzewam że musi być coś w rozdzielaczu z elektrozaworami bo przecież ciśnienie idzie bezpośrednio z pompy i w rozdzielaczu zmniejszą może przez jakiś zaworek czy coś.Czekam na ciekawe pomysły
    • Przez Phosgen
      Cześć, wałkowany temat, do kupienia ciągnik w niewielkich pieniadzach.
      Niemam doświadczenia w tego typu maszynach ile według Was mógłby kosztować (chce go po prostu kupić) i proszę o wyrozumiałość pierwszy raz na forum  silnika nie słyszałem, dużo wycieków taki standard rusin 😁


    • Przez kukum
      Witam znalazłem coś takiego https://www.agroinform.com/pl/rynek-arkusz-danych/czesc/czesci-do-ciagnikow/zestaw-do-konwersji-mechanicznej-blokady-mechanizmu-roznicowego-mtz/h_7470875 I interesuje mnie właśnie taka blokada bo powiem szczerze ze nie chce mi się walczyć już z moja oryginalna , myślałem nad pneumatyka nawet ale znalazłem coś takiego jak mechaniczna blokada na dźwigienkę i pytanie moje jest takie czy udało się komuś to ściągnąć z Węgier bo ja nie mogę się wgl z gościem skontaktować 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v