Skocz do zawartości

Renault 110 54 problem ze skrzynią/mostem


Rekomendowane odpowiedzi

Wybrane dla Ciebie
Opublikowano (edytowane)

Witam,

Podczas jazdy przyspieszając lub utrzymując prędkość wszystko jest ok, jedna przy odpuszczeniu gazu gdy silnik jest napędzany przez koła (hamowanie biegiem), ze skrzyni/mostu (sam nie wiem) wydobywa się dziwny dźwięk, jakby chrobotania. Przy małych prędkościach prawie nie słyszalne ale na 3 i 4 biegu wyraźnie. Co może być przyczyną ? Wydaje mi się, że albo poszło jakieś łożysko w skrzyni, albo coś się odwaliło w tylnym moście. Może ktoś już się z tym spotkał. Proszę o wasze uwagi. Zastanawiam się, czy można na tym dalej jeździć czy od razu szukać mechanika. Może ktoś się orientuje jakie mogą być koszta naprawy ?

 

Dodam, że skrzynia mechaniczna 16/16.

Edytowane przez Gość
Opublikowano (edytowane)

Moze miales pekniety docisk i ci go pospawali..
Nikt ci nie bedzie wrozyl. To sie dzieje na kazdym biegu ? Rowniez pod obciazeniem?
Im dluzej bedziesz jezdzil tym wieksze straty poniesiesz.
Za duze luzy w skrzyni plus lozysko i zabezpieczenia najprowdopodobnie. I do tego moga byc wykruszone tryby-przez luzy

Edytowane przez zetores
Opublikowano (edytowane)

Dzięki za podpowiedzi, jak będę miał czas to się za to wezmę. @zbyszekbrzuze o którą nakrętkę ci chodzi ?

 

 

post-201474-0-62064700-1481841826_thumb.png

Edytowane przez Gość
Opublikowano (edytowane)

Domyśliłem się po tym gwincie na końcu wałka, dzięki. Kabinę wystarczy podnieść z tyłu czy trzeba ściągać? Nie wiem czy zaprosić do pomocy sąsiada, który robi ursusy i zetor, czy szukać jakiegoś mechanika od zachodnich. 

Edytowane przez Gość
Opublikowano

Jeszcze nie wiesz, jaka jest przyczyna usterki, dlatego bez zdejmowania kabiny się nie obędzie.

Po pierwsze: będzie lepszy dostęp i widocznść, a po drugie o dostaniu się do wałka atakującego bez zdjęcia kabiny zapomnij.

Opublikowano

Ja wolał bym zdjąć całkowicie kabinę ale to tylko moje zadnie, przykładowa fotka kolegi izydor6280 wszystkie linki hydrauliki odpięte i sterowanie rewersem itp zostało odpiąć instalacje elektryczną i paliwową i sciągamy całkowicie a komfort pracy dużo większy i bezpieczniej zdecydowanie.

Opublikowano

przy zrzucaniu kabiny musisz jeszcze puścić płyn chłodniczy

 

jeśli jest czym to oczywiście że lepiej zwalić, ale nie każdy ma w okolicy HDS czy ładowarkę

co do bezpieczeństwa, myślę że jak ktoś robi z głową to i w takim ułożeniu nic się nie stanie

Opublikowano

A jak jest przy jeździe do tyłu? Teoretycznie jeśli był by to mechanizm różnicowy to przy przyśpieszaniu do tyłu miał byś te same odgłosy co przy hamowaniu biegiem przy jeździe do przodu. Jeśli na wstecznym bedzie cicho to być może jest to wina rewersu lub miałem przypadek że hałasowały zębatki przedniego napędu. 

Opublikowano

Widzę, że od strony technicznej duży problem sprawia dzisiejszej młodzieży zdjęcie kabiny. A to naprawdę nic strasznego. Nie potrzeba ani HDS-u, ani tym bardziej mocarnego dźwigu, wystarczy zwykły bloczek i kilka metrów sznurka - nic więcej.

Opublikowano

Przy przyśpieszaniu do tyłu i zwalnianiu nie słychać żadnych niepokojących dzwięków

Opublikowano

Jeśli na biegach wstecznych jest ok to prawdopodobnie coś z rewersem. Spuść olej i zobacz czy nie ma jakiś opiłków w skrzyni czy igiełek z łożyska .

Kopiłeś taki ciągnik czy stało się to u Ciebie ?

Opublikowano

Panowie,

proszę o polecenia jakiś mechaników, którzy mogą się tym zająć w okolicach Brodnicy (kujawsko - pomorskie).

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez damianzb9613
      Witam, co może być przyczyną mokrego kolektora wydechowego i całego tłumika aż do samej góry (podstawiłem puszkę pod tłumik to nakapało oleju z paliwem czy coś takiego )zostały wymienione pierścienie tłokowe , uszczelki pod głowicą i pompa paliwa i wtryski były sprawdzone.
    • Przez Piotrek106
      Witam, mam pytanie z jakiego samochodu podchodzą klocki hamulcowe do ciągnika renault 106.14?

       
    • Przez mumin0121
      KOLEDZY KTO POMOZE CO TO ZA KONTROLKA POD NUMEREM 10 ZASWIECILA SIE NA GORACYM SILNIKU I PISZCZAL SYGNAŁ
    • Przez BartekCiszek
      witam mam problem a mianowicie pólbiegi nie chca sie przelaczac jak pojezdze troche to wtedy sie przelaczy ale to dopiero po polowie dnia gdy przelacze z polbiegu 2 na 3 to kontrolka przeskakuje jak by sie przelaczyl a zaraz wskakuje spowrotem na 2 to samo z 1 póbiegiem
    • Przez spirit01
      Witam mam problem z Renault podczas zmiany biegu na 4 ciągnik  zaczął się dławic i zgasł próbowałem odpowiedszyc nic to nie dało ponieważ na wtryskach nie ma paliwa na pompce jest na wtryskach już nie  czy jest to oznaka końca pompy paliwowej ? 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v