Skocz do zawartości

Turbina w silniku -mity i rzeczywistostość


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Więc tak nie wiedziałem gdzie dać ten temat więc dałem tu do tego działu. Mam do was pytanie jak to jest z tym turbo zakładanym do ciągników które orginalnie nie miały go założonego. Czy to prawda że taka turbina daje około 20 koni mechanicznych dodatkowo? Czy taka turbina potrzebuje smarowania ? Czy dało by rade założyć takie cudo np do c 360? W którym miejscu silnika zakłada się turbinę ? Czy w silniku trzeba wymieniać coś np. tuleje czy tłoki ? Wszystkim udzielającym się dziękuje z góry i proszę o dużo postów na temat oczywiście.

Opublikowano

20km :P:P - kto ci to nagadał (to by musiała być turbina o zmiennej geometrii, ale silnik i skrzynia to by takiego przybytku mocy nie wytrzymały). Na drugie pytanie odpowiem ci że potrzebuje smarowania!!! Trzecie pyt. jedna część turbo do wylotu z kolektora wydechowego a druga część do kolektora ssącego. A dalej szkoda gadać: tłoki, korbowody, wał, koło zamachowe, głowica, itd. Taka zabawa to dla tych co mają kupe kasy i nie wiedzą co mają z nią zrobić (czysta rozrywka lub pasja)

Opublikowano

Turbina daje moc daje moment obrotowy w zależności od ciśnienia doładowania, zazwyczaj zwiększa moc o 20-30%. Moim zdaniem do małych ciągników jest to nieopłacalna inwestycja , jeżeli mamy kasę na nowe części do silnika to lepiej sprzedać ciągnik i kupić silniejszy.

 

Chociaż widziałem na AF kilka starych małych ursusów z turbinami np. C-4011 usera @gintek. http://www.agrofoto.pl/forum/Turbo-w-Ursus...image83088.html

Opublikowano
20km :);) - kto ci to nagadał (to by musiała być turbina o zmiennej geometrii

 

Kolego chyba nie wiesz po co stosuje się zmienną geometrie łopatek. Turbiną bez zmiennej geometrii można uzyskać nawet i 100% przyrostu mocy.

Opublikowano

Jest to mój pierwszy post , tak więc proszę o wyrozumiałość;). Jak w temacie mity i prawdy co do turbiny* . A więc błędnie jest głoszone wszem i wobec przez nie uświadomionych znawców* że turbo odzyskuje energie ze spalin, to jest nieprawda ona nie odzyskuje tylko czerpie tą energie spaliny nie opuszczają silnika swobodnie to jest dodatkowe obciążenie dla silnika. Tak więc w jaki sposób turbo dodaje energi . Kolejność jest taka , naciskamy na pedał gazu > zwiększa się obciążenie silnika, ilość wtryskiwanego paliwa zwiększa się temperatura jak i ilość spalin zwiększa się mimo że obroty silnika są takie same turbina szybciej się kręci więcej wtłacza powietrza do silnika , wzrasta ciśnienie w kolektorze ssącym , i teraz uwaga ;) kolektor ssący jest połaczony wężykiem z pompą wtryskową (nie zawsze może być to np. jakiś czujnik) wzrastające ciśnienie przesuwa pszepone na pompie wtryskowej>> pompa wtruskuje więcej paliwa do silnika jest produkowanych więcej spalin turbina kręci się jeszcze szybciej tłoczy jeszcze więcej powietrza do silnika . Efekt >>>przy tej samej pojemności skokowej silnik może zassać* więcej powietrza, dzięki czemu może spalić więcej paliwa>> wyprodukować więcej energi. Turbina to nie jest magiczne cudo które dodaje powera . Moim zdaniem jest to urządzenie które zwiękrza zdolność zasysanie więkrzej ilośći powietrza a przez to spalania więkrzej ilości paliwa i na końcu wyprodukowania więkrzej ilośći energij. Czy silnik z turbo* zużywa się szybciej ?? Jest to uzależnione od samego silnika silnik turbodoładowany jest wzmocniony to niejest zwykły wolnossący tylko dołożone turbo to są kompletnie inne silniki tam jest wzmocnione wszystko ewentualnie blok jest taki sam. Czy silnik pali więcej? tak pali więcej ale na moto godzine nie na wyprodukowaną energie . Czy silniki z turbinami są dobre ? moim zdaniem bardzo dobre ponieważ zyskujemy elastyczność, turbina pracuje* tylko wtedy kiedy jest to wymagane ona nie pracuje nonstop , kręci sie zawsze ale nie zawsze jest to praca gdy jedziemy np. na pole turbina kręci się ruchem jałowym dopiero gdy przekroczymy pewien próg obciązenia turbina dotłacza* powietrza i pompa paliwowa zaczyna podawać* więcej paliwa itd. . Jst to moja opinia na ten temat nikt nie musi się z nią zgadzać ( toczyłem podobne kłutnie na temat czy bez włączonej blokadzie ciągną* obydwa koła czy jedno[ja wiem że obydwa niektórzy tego niewiedzą])Pozdrawiam

Opublikowano

Merytorycznie nie jest źle. Pod względem ortografii, to tragedia.

Wiem starałem sie sry za tą ortografie. To moja pięta achillesowa :( ,walcze jak moge ale ona jest silniejsza. >>> sry za spam i post niezwiązany z tematem

Opublikowano

wg. mnie Turbiny są dobre do samochodów bo tam chodzi o mała masę silnika a dużą moc. Przy ciągniku jest inaczej. Masa jest bardzo potrzebna. Po co wyciągać z jakiegoś małego silnika Bóg wie ile koni... a potem zaczepiać mu na przedni tuz jakieś dodatkowe obiążenia by poprawić jego stabilność. Przy ciągniku silnik powinien być duży dzięki czemu miał by wielką masa... co dla ciągnika jest bardzo ważne... a ponadto by wytrzymał wiele tys motogodzin.

A obecnie koncerny robią zupełnie coś innego. Ja osobiscie w stosunku do turbiny przy ciagniku jestem na NIE!!

Gość Profil usunięty
Opublikowano

Porównaj sobie promień skrętu ciągnika z silnikiem 4 i 6 cylindrowym. Druga sprawa to silniki o mocach ponad 300 KM, silnik wolnossący musiałby mieć chyba 20 litrów pojemności. Doładowanie pozwala też obniżyć spalanie, silnik 4T ma mniejsze opory wewnętrzne niż 6 cyl tej samej mocy.

Opublikowano

Wiem starałem sie sry za tą ortografie. To moja pięta achillesowa :( ,walcze jak moge ale ona jest silniejsza. >>> sry za spam i post niezwiązany z tematem

Włącz słownik i będziesz widział gdzie źle napisałeś.

Opublikowano

Wątpię czy te doładowane nowe ciągniki są faktycznie takie oszczędne... a co do promieniem skrętu można nad tym popracować, wystarczy chcieć, albo wstawić silnik V i po sprawie.

 

A tak w ogóle to 6 cyl. jest jednym z najlepszych silników np. bardzo równa praca i sam głos jaki on wydaje... muzyka dla uszu...

Opublikowano

powiedzcie mi jedna rzecz jak mozna gasic silnik (zakladam, ze za pomoca stacyjki) z wysokich obrotow?? :) :)

to takie troche nie naturalne, to tak jakby startowac "z hamulca" :(

 

@ferdek07 w Same w tym roku ukrecila sie oska zdaje sie, ze po stronie goracej, ale dokladnie nie pamietam. sa podejzenia co do tego, ale pewnosci nie mam. chodzi o to, ze chlopaki troche remontowali ciagnik i przy okazji zajrzeli do silnika tj. wymiana koncowek wtryskiwaczy, i regeneracja turbo.

koncowki zamowil sasiad (nie raczyl mnie jednak poinformowac, ze nie bylo takich jak potrzeba tylko nr wieksze, przez co caly czas dymi), turbo mowilem, ze oddam do zakladu w markusach, ale jakos przekabacil sasiad szefa i wzial je pod swoja opieke.

ciagnik dostal nowego ducha po tych zabiegach, niestety nie na dlugo, gdyz po tygodniu owa oska sie ukrecila. wniosek jest taki: albo na wskutek uszczelnienia wzrosly opory na tyle mocno, ze poddal sie material, co by wskazywalo na zuzycie turbo, albo ten paprak cos spiepszyl :)

 

nie mniej w calej rozciaglosci zgadzam sie z chlopakami, ktorzy zapatruje sie pozytywnie na stosowanie silnikow doladowanych :)

 

 

Wątpię czy te doładowane nowe ciągniki są faktycznie takie oszczędne...

sa :) wynika to z termoobiegu takiego silnika, po prostu maja wieksza sprawnosc. to jest wiedza elementarna z ktora nie ma bata, nie wygrasz.

osobna sprawa sa dodatkowe odbiorniki mocy, ktorych uzycie determinuja np. normy spalin, komfort.

Opublikowano

Tylko coś te nowe generacje silników nie potrafią juz tego co te stare. Wg mnie zakłada się te wszystkie urządzenia turba itp by pokazać co to nady koncern ma do zaoferowania, lecz to tylko obniża żywotnosć silnika

 

Ps. Stary Merc Beczka 70 lata jeździły po 2-3 mln km. a obenie Merc ile przejedzie?? może na da rade 500 tys... Tak samo jest przy ciągnikach.

Opublikowano

zywotnosc silnika zalezy bardzo mocno od uzytych materialow, a nie od sposobu zasilania (wiadomo, ze jest powiazanie, ale bardzo niebezpośrednie).

 

@ferdek nie znajdziesz takich 2 silnikow o jakich opowiadasz, w dodatku nie zmierzysz ich zuzycia paliwa w wystarczajaco porownywalnych warunkach, wiec to utopia i mozesz sie tylko przekonac o swoim bledzie, chyba ze wypaczysz wyniki co mozna zrobic nawet nieumyslnie.

 

firma mercedes-benz stanela na skaju bankuctwa wlasnie poprzez model W-123 i po tej nauczce zaden koncern samochodowy nie wazyl sie zrobic tak bezawaryjego auta.

dzis strategia bezawaryjnosci auta jest jeszcze inna (jesli kupujecie nowe auta to lepiej je sprzedajcie przed uplywem 7 lat :) ), ale to nie ten temat!!!!!

ps. silnik merca beczki wystrzymywał max 800-1 mln, a z 2gim silnikiem może dokłatał by tych 2 miln

tak jasne kazdy jeden przejechal dokladnie tyle i ty o wszystkich przypadkach wiesz doskonale :(

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez AdrianFanDeutz
      Gdzie mozna kupic ile kosztuje obciaznik do ciagnika na przedni tuz waga jaka mnie interesuje to ok 800kg
    • Przez Dastan
      W zimie poskładałem silnik Cumminsa, robiona głowica, pompa paliwa, wtryskiwacze, nowe pierścienie blok honowany. Przyczyną remontu była zatarta panewka. Od początku dwa cylindry po odpaleniu bardzo kopcą na jasny gryzący dym dopóki się silnik nie zagrzeje potem to nie występuje. Dodam że przed remontem tak nie było.  Pompa ustawiona na znaki. Silnik ma przepracowane 30mtg i dalej to samo, a liczyłem że muszą się pierścienie dotrzeć, ale nie jestem pewny czy to to bo oleju nic nie ubywa. Jak to zdiagnozować? Może źle pierścienie założone? Ale to by brał olej? Kąt wtrysku?
    • Przez KatarzynaJeziorkowska
      dzień dobry,
       
      jestem pośrednikiem kredytowym i pozwoliłam sobie napisać do Państwa z propozycją finansowania skierowaną do Waszej grupy zawodowej a mianowicie - kredyt dla rolników poz zastaw ziemi na max 15 lat
      max kwota BRAK
      pod zastaw hipoteczny
      uproszczone procedury - do 500 tys na oświadczenie o osiąganym dochodzie
      na okres 15 lat
      szybka decyzja
      bez wpisu do bik
      spłacamy inne zobowiązania do 500k na uproszczonej procedurze, powyżej polisa i zestawienie faktur(bez faktur i przelewów;)) konsolidujemy inne zobowiązania wpisane na hipotece
      w każdej chwili możliwa wcześniejsza spłata bez żadnych dodatkowych kosztów hipoteka możliwa i na domu i na ziemi, itd, itp   zapraszam do kontaktu dkfinanse.spzoo@gmail.com tel 695 588 952 w swojej ofercie mam produkty zarówno dla osób z dobrymi bazami bik jak i złymi cała Polska   pozdrawiam   Katarzyna Jeziorkowska DK Finanse sp. z o.o. wpis do KNF RPK037045
    • Przez Fugeo
      Poszukuję sprawdzonych lamp roboczych ledowych na tył ciągnika.  Na chwilę obecną będą założone dwie. Preferowane z wbudowanym złączem typu AMP. Pierwsze jakie znalazłem to takie:
      https://elmoto.pl/lampy-robocze/4562-lampa-robocza-led-4000-lm-owalna-amp-wesem-kat-60-5905445633354.html
      Mogą być? Mają odpowiednią moc, strumień świetlny i kąt?
    • Przez przemyslaw111187
      Witam
      Mam dwie duże przyczepy Pronar 14 ton ciągnik 150km mam problem z wyjechaniem z kukurydzy po kiprowaniu na bok . Jazda prawie na wprost nie ma możliwości wykręcenia na bok lub zajechania drugi raz.Do tej pory miałem mniejsze przyczepy i nie było problemu
      Może ktoś doradzi jaka kolejność i jaka technika wyjeżdżania?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v