Skocz do zawartości
wojtas

Turbina w silniku -mity i rzeczywistostość

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
wojtas    73

byłem dzisiaj świadkiem rozmowy trzech pracowników warsztatu naprawiającego ciągniki. jeden twierdził że silniki turbo mają w stosunku do wolnossących 15%większe zużycie paliwa ale uzyskują 30% większą moc , drugi że chyba odwrotnie , a trzeci że w nowoczesnych ciągnikach nie ma większego zużycia paliwa w silnikach z turbiną a nawet mniejsze. co wy sądzicie na ten temat

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość peres100   
Gość peres100

według mnie na przykladzie 1614 te ciagniki duzo wiecej pala od 1224 a moca prawie wogole sie nie roznia.1614 maja tez skrzynie 3 wiec jak dla mnie to 1224 jest duzo lepsze od 1614, a jak to jest w zachodnich ciagnikach to niewiem u nas jeden kupil w 2006 nowego new hollanda 90 km z turbina to spisuje sie dobrze pali malo ale jest na te swoje konie za lekki bo nim oralem to z 2 skibowym obrotowym ibisem 550kg ledwo dawal rade plug troche glebiej to sie kopal

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
szczupak    1

no nie gadaj że 155 km to jest "prawie" tyle co 117 km. W 1614 skrzynia jest 3 biegowa to też nie oznacza że jest ciągnikiem gorszym. Jest przez to wzmocniona, bo ta z 1224 pewnie by się rozpadła :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

Turbina    9

Na 100% że skrzynia od 1224 by się rozleciała w 1614.A codo turbiny w silniku to ja bym się raczej zgodził z opinią tego trzeciego mechanika.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość peres100   
Gość peres100

nie twierdze ze skrzynia 3 jest gorsza od 4 ale mogli zrobic w 1614 skrzynie 4 tak samo mocna jak 3 bo gdy jezdze 1614 to nigdy nie mozna znalezc odpowiedniego biegu albo jest za wolno albo za szybko i ciagnik nie daje rady a przez turbine napewno wiecej pali co nie jest proporcjonalne do mocy jaka ona mu daje.niewiem czy tak mozna zrobic ale mogli by mu poprostu dolazyc 2 gary moc byla by taka sama a spalanie pewnie mniejsze i byla by 8

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Hvb3000    4

Z turbiną:

+ mniej pali

+ zwiększa moc silników o małej pojemności

- szybsze zużycie silnika

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Miki7211    5

Ja bym do minusów dodał jeszcze szybsze zużycie skrzyni biegów przynajmniej tak słyszałem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kserkses    2
Ja bym do minusów dodał jeszcze szybsze zużycie skrzyni biegów przynajmniej tak słyszałem.

Co ma piernik, do wiatraka ??? chyba że wadą jest to że silnik wytwarza większą moc ???

 

Dla mnie jedyną wadą TURBO jest to, że jest kolejną częścią która może się zepsuć. Wiadomo że nie psuje się to czego nie ma !!!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Miki7211    5

Dokładnie o ta moc chodzi. Jeden u nas ma przy zetorze(nie wiem jaki model) ale tak oszczedza ten ciągnik i tylko mówi ze sie boi zeby mu skrzynia nie strzeliła.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukas120    4

według danych producenta starsze URSUSY z turbiną paliły troszkę więcej niepamiętam 5-10g/KWg trzy biegowa skrzynia w 1614 jest atrudnieniem a znam rolników którzy zamontowali turbo do1214 i te skrzynie wytrzymują a aktualnie większość silników posiada turbo jest to wykorzystywanie energi która ulatuje w powietrze :) to pomaga sprostać nornie EURO2

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kserkses    2
Jeden u nas ma przy zetorze(nie wiem jaki model) ale tak oszczedza ten ciągnik i tylko mówi ze sie boi zeby mu skrzynia nie strzeliła.
Są tacy oszczędni, miałem sąsiada co tak oszczędzał samochód - już dawno, dużego fiata - że przy 30km/h włączał czwórkę. Zajeżdził silnik tak, że po 30 tysiącach wał korbowy już nawet do szlifu się nie nadawał :) .

 

Przy turbo najważniejsza zasada to żeby nie gasić bardzo rozgrzanego silnika, trzeba by trochę pochodził bez obciążenia. Gasząc bardzo rozgrzany, może się olej w turbo spalić i wtedy póżniej będzie problem ze smarowaniem i po TURBO. Z tego względu i olej powinien być pożądny.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
timasz    52

same roller 70 ma turbine w porownaniu do rollera 60 bez turbo roznicy w spalaniu nie ma z turbo wieksza moc przy nizszych obrotach a trwałosc napewno podobna jezeli sie dba

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukas120    4

no może tłoki i korbowody są bardziej obciążone ale czy jest większa różnica w obciążeniach 120km 6cylindrów z i bez turbo?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukas120    4

jak pamiętam w instrukcji były inne dane ale może to było w starszych modelach

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Turbina    9

@xsc-wytłumacz mi to na chłopski rozum bo ja twojej teorii nie rozumie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piootr    3

w g/kWh zmniejszy spalanie ale w litrach raczej nie ja miałem 1014 silnik robiłem jak go kupiłem po zrobieniu 1500 mth juz ciągnoł olej przez turbine do kolektora i luzy były na wirniku ale miał kilku kierowców , ( przygazówki na zimnym , gaszenie z dużych obrotów , podczas orki w nocy łącznik między turbiną a wspornikiem do tłumika robił się czerwony ) , poniżej 1500 obr nie ma czym jechać starsznie mółowaty jest

 

Mnie palił max 10 l / mth przy oryginalnym nadajniku do obrotów jak założyłem od 360 to szybciej nabijał mth i większe obroty pokazywał i wtedy mniej na mth wychodziło

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukas120    4

to normalne turbina nie dmucha korektor dymienia zmniejsza dawkę paliwa i ja ciągnik ma mieć ducha w starszych silnikach turbo działa przy wyrzszych obrotach w nowych turbina jest mniejsza sprawniejsza i wydajniejsza :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
laktok    0

sa rozne rodzaje turbo sprezarek te ktore nie sa zasilane dodatkowa dawka paliwa nie zwiekszaja zuzycia paliwa a nawet je zmniejszaja po przez doprowadzenie wiekszej ilosci paliwa do cilindrow i lepsze spalanie paliwa jednak nie daja duzego wzroztu mocu z kolei te ktore maja dodatkowy silownik przy pompie wtryskowej do podawania wiekszej ilosci paliwa do cilindrow zuzywaja wiecej paliwa i daja wieksza moc a co do szybszego zuzywania to z silnikiem turbo doladowanym trzeba sie odpowiednio obchodzic tzn kiedy silnik jest zimny powinien pochodzi okolo 40 do 60sek na wolnych obrotach a kiedy silnik jest cieply tez powinien pochodzic chwile na wolnych obrotach bo podczas ciezkiej pracy w turbinie wytwarzaja sie gazy ktore niszcza silnik dlatego przed zgaszeniemsilnik powinien ochlonac i oczyscic sie z tych gazow

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
laktok    0

bynajmniej tak jest w silnikach turbo diesla w samochodach osobowych ale mysle ze w ciagnikach jest bardzo podobnie :wacko:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
nowy1989    0

Obecnie turbiny są po to by zmniejszyć zużycie paliwa i poprawić elastyczność silnika. Na przykładzie samochodów: kiedyś

diesel kojarzył się z dymiącym, klekoczącym, zamulonym silnikiem. Jak jest obecnie, kiedy w każdym dieselu są

turbosprężarki?- ciche, oszczędne, czyste i mocne.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mirasek    7

Eh, wszystko zależy od nastawów pompy, ciśnienia doładowania i bezwładności turbiny. Silnik z turbo może palić tyle samo albo więcej (chodzi o konkretną robote a nie ciąganie grabacza po łące przy 1200rpm). Może palić mniej w porównaniu do wiekszych jednostek wolnossących o podobnej mocy. W prospektach silniki turbo mają mniejsze zużycie g/kWh niż ich wolnossące odpowiedniki, ale przecierz maja więcej kW przy tych samych obrotach więc w rzeczywistości jest j.w.

 

Co do trwałości to zależy z czy dany silnik projektowano pod kątem turbiny, ew. odpowiednio zmodyfikowano z wersji wolnossącej. Zazwyczaj silniki turbo są odprężone (mają mniejszy stopień sprężania), mocniejsze korbowody, ew. chłodzenie tłoków (oil jet), itd... Rzemieślnicze uturbienie wolnossącego motoru jest ryzykowne i skraca jego trwałość. Co do skrzyń to głupotą jest dla mnie takie oszczędzanie, skoro ciągnik ma xxxKM to jego skrzynia powinna wytrzymać taką moc, a jak nie da rady to do luftu z takim sprzętem :wacko:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ralf    5

a mnie rozwaliło to ze w turbinie powstala szkodliwe gazy :wacko: dla kogo szkodliwe ?? turbine napedzaja spaliny :P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
laktok    0

pijesz do mnie ja tego z palca nie wyssalem wiem ze turbina napedzana jest spalinami ale pod wplywem wysokiej temperatury i tych wlasnie spalin wytwarza sie gaz ktory jest szkodliwy wlasnie dla turbiny dlatego tez turbo diesla nie gasi sie goracego ostatnio wozilem do regeneracji turbo od samochodu vw golf III i takie informacje uzyskalem w owym serwisie pozdrawiam ralf

 

poza tym istnieje doładowanie mechaniczne - sprężarka napedzana paskiem np.: VW G60,

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek    0
...dla turbiny dlatego tez turbo diesla nie gasi sie goracego ostatnio wozilem do regeneracji turbo od samochodu vw golf III i takie informacje uzyskalem w owym serwisie pozdrawiam ralf

a ja myślałem dlatego że nie gasi się gorącego bo olej który tam się znajduje (smaruje łożyska turbiny) zaczyna się przypalać i łożyska podczas następnego odpalania nie mają smarowania(przez chwilę) i to wystarczy aby się zatarły(nie od razu oczywiście)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez patryk165
      Słyszeliście możne że ktoś komuś wsypał cukier do baku w traktorze lub maszynie napędzanej na ropę. Słyszałem ze traktory stawały, a ciekawi mnie jak było naprawdę?  
    • Przez AdrianFanDeutz
      Gdzie mozna kupic ile kosztuje obciaznik do ciagnika na przedni tuz waga jaka mnie interesuje to ok 800kg
    • Przez michal_xs
      Witam chciałbym dowiedziec sie cos wiecej o użytkowaniu traktora z DPF. Planuje zakup jd z filtrem dpf. Pracował by on głównie z turem . Przez okres zimowy co 3 dzień po ok 30min. Jak bd wyglądać to cale wypalanie itp? Czy bedzie to uciążliwe? Moze ktos taki traktor uzytkuje i opiszę jak sie ma sprawa?
    • Przez endrju00711
      Stworzyłem ten temat, ponieważ coraz więcej na rynku pojawia się tzw. okazji, i ludzie mają zabujcze pomysły jak wyłudzić od człowieka pieniądze. Oraz jak można się przed nimi przestrzec.
       
      To może ja zaczne, dziś wróciłem z wycieczki kraioznawczej, ponieważ tak to nazwaliśmy. Od jakiegoś czasu szukałem ciągnika, RENAULT cztero cylindrowego, jak się trafi to tur nie zawadzi, ale do rzeczy. Znalaeźliśmy oferte tzw. suuuuper okacje RENAULT 75-14 z ładowaczem czołowym, krokodyl, łyżka, trzy miesiące gwarancji (co było dla mnie podejrzane od razu ), transport gratis. I takie tam szmery bajery
      Dokładnie to ta oferta :
      http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=B99711
       
      Niezła co nie ?? PRZESTRZEGAM TO OSZUST !!! najlepsze jest to że gość robi tak co miesiąć, dowiedziałem się to w sklepie, bo szukałem adresu, ale oczewiście on nie istniał. Pytam się czy jest taki gośc co ciągniki sprzedaje ?? Mówią cytuje ,, Nie, ile pan stracił, pewno po John Deera pan przyjechał HEH ?? " Mój ojciec mówi, nie po Renault , ,, O to nowość, ale nie jest pan pierwszy, bo już siedmiu u nas było HEH "
       
      Całą spawe zgłosiliśmy na komendzie, jednego gością nie dość, że jechał 700 km w jedną strone, bo JD 6100 był w równie promocyjnej cenie, bo za 44 tyś
       
      Najlepsze jest to że w środe miałem dojechać do niego na trasie i niby podpisać deklaracje, że taki i taki ciągnik odbiore, gość wyłączył telefon i udał głupka, później miał wymówke że mu się rozładował, że mamy wpłacić na konto zaliczke, że to na 100% ciągnik będzie nasz, ojciec mówi że inaczej jak do ręki kasy nie dostanie, to mówi że mamy przyjechać w piątek o piętnastej to zaraz całą kase mu damy i z ciągnikiem pojedziemy do chaty, no to pojechaliśmy, a tam niespodzianka Nie powiem troche ładnie mówiąc źli byliśmy ale nam przeszło na szczęście
       
      Temacik ma być ku waszej przestrodze, i prosze o zamieszczanie linków, lub podawanie numerów istnych oszustów, lub ciągników z nieznanego źródła, może ona baaardzo pomuc innym, bo po co tracić kase, czas i nerwy
       
      I jedna sentencja : NIGDY NIE WPŁACAJ KASY NA KONTO BEZ OGLĄDANIA CIAGNIKA I POTWIERDZENIA DANYCH OSOBOWYCH
       
      Aha, zapomniał bym, mieli oni podrobiony dowód osobisty i założone konto w banku w Poznaniu, niech ten złodziej wie, że korzystając z komórki można go namierzyć co do 10 metrów, i policja ostro nad tym pracuje, ale na razie nie włącza numeru, i raczej był sprytniejszy i wyrzucił karte do śmieci, ale i tak mogą określić z kąd były wykonywane połączenia ( To dla złodzieja )
    • Przez tommy66692
      Instrukcje obsługi, tabele wysiewu i katalogi czesci do maszyn rolniczych podajemy w tym temacie. Przed pytaniem postawionym w tym temacie polecam poprzeglądać te tematy;
      http://www.agrofoto.pl/forum/Instrukcje-ob...czes-t2826.html
      http://www.agrofoto.pl/forum/Instrukcje-ob...czes-t9098.html
×