Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Pracuje 1014 glownie przy pracach polowych i wcale tak malo nie pali. W orce 18-20l litrow na hektar to norma co uwazam za sporo przesadzone ale na mniejszym gazie jak 2000 po prostu nie chce ciagnac wiec trzeba cisnac i tyle.

Opublikowano

Moim zdaniem Ursus jest dobrym ciągnikiem ale do ciężkiej roboty, takie jeżdżenie bez celu nie jest dobre bo wtedy sporo pali, dopiero w ciężkiej robocie to spalanie w porównaniu do reszty mu wychodzi w miarę.

Gość Profil usunięty
Opublikowano (edytowane)

Ja również polecam ci 1014 to bardzo udane ciągniki no może w turze trochę przednia oś pada ale ze spalaniem nie można narzekać pali praktycznie to samo co 914 ale moc większa

No no nie przesadzaj 1014 ma turbinę która zwiększa moc ale nic za darmo.Nie na darmo te z turbo mają drugi zbiornik paliwa. :D

Edytowane przez MAT912
Opublikowano

Sąsiad przychodzi i pyta ile belarus spali mi dziennie w orce? Odpowiadam mu ze zbiornik 120 l. to od rana do wieczora starcza. A on na to ze bankrut ze mnie, bo on C-360 dwa dni będzie orać na 120l. tylko ile on zaorze a ile ja?? i tu zależy na jaki areał ma być ten ursus i do jakiej pracy.

Opublikowano

zależy o jakiej 6-tce mowa. Jeśli zetorowska (ursus) to inna bajka i jeśli perkins to też inna. Tak się składa że mój delegat z izby rolniczej ma 1014 i żeśmy zmierzyli spalanie na ha bo mamy obok siebie pola takie same. Już drugi rok mierzyliśmy i on się wkurza bo wychodzi że mój MF 3095 mniej spali. Cały myk polega na tym że ja szybciej te 6 ha oblecę w orce. Ale mówię:to jest perkins, 6-tka bez turbo. Pewnie U-1224 by więcej łyknął.

Opublikowano

Wybacz, ale porównanie 6 Perkinsa do Ursusowo - Zetorowej 4 jest co najmniej nie na miejscu. Te silniki dzieli przepaść konstrukcyjna. Nie zapominajmy że konstrukcja tego silnika wywodzi się z lat 60-tych XX wieku. Co do 1014 to dobry ciągnik, prosty w obsłudze i tani w naprawie. Po przesiadce z powiedzmy C 360 to tak jak trafić od nieba bez konieczności umierania ;)

Opublikowano

Dokładnie, porównanie do perkinsa jest bez sensu bo pali mniej;) Mam ursusa 914 i mfa 3085 i on spali mniej na h, a przy tym i tak znacznie więcej zrobi. Ursus uzyskuje moc przy dużych obrotach, przez co robi się wir w zbiorniku, ja w orce mfa trzymam 1600-1700 to naprawde ekonomicznie a mocy nie brakuje;)

Opublikowano

Pracuje 1014 glownie przy pracach polowych i wcale tak malo nie pali. W orce 18-20l litrow na hektar to norma co uwazam za sporo przesadzone ale na mniejszym gazie jak 2000 po prostu nie chce ciagnac wiec trzeba cisnac i tyle.

 

No to strasznie dużo Ci ten 1014 żre paliwa. Mój C-385A Turbo w orce przedzimowej nie spali więcej niż 15 litrów/ha, a tak średnio to pali 11-14 litrów/ha, zależy od ziemi.

Opublikowano

Dokładnie, porównanie do perkinsa jest bez sensu bo pali mniej;) Mam ursusa 914 i mfa 3085 i on spali mniej na h, a przy tym i tak znacznie więcej zrobi. Ursus uzyskuje moc przy dużych obrotach, przez co robi się wir w zbiorniku, ja w orce mfa trzymam 1600-1700 to naprawde ekonomicznie a mocy nie brakuje;)

 

 

Bartek ekonomika MF z tej serii bierze w łeb przy pierwszej naprawie skrzyni biegów ;) Tak więc bezawaryjności życzę :)

Opublikowano (edytowane)

Jesteś posiadaczem skoro mówisz takie rzeczy ?:)

A po za tym prosty rachunek, przyjmując spalanie 3 litry mniejsze od np 914 na godzinę pracy, robiąc no minimum 300 godzin rocznie, wychodzi oszczędność 900 litrów, co przy dzisiejszych cenach paliwa daje nam rachunek 4500 zł , wiec wolę użyć trochę komfortu a na naprawę skrzyni stać mnie nawet jakby psuła się co drugi rok. Przelicz coś nie raz zanim napiszesz.

Edytowane przez Bartek72511
Opublikowano

Wiem na ile opiewała faktura naprawy skrzyni MF-a z gospodarstwa na którym pracowałem. Być może inny kraj inna kasa. Osobiście posiadam U902 i wiem ile co kosztuje i ile pali. Szczrze powiedziawszy wątpię w różnicę 3 litrów na mth - nie będę polemizował nie mam MF-a. Druga sprawa że wartość konkretnego towaru odzwierciedla jego cena. Porównaj ceny MF i innych konkurencyjnych marek z tamtych czasów - przeważnie MF x 2. Tak więc pozostawmy to tak jak jest i bez spiny. Racja jest jak d**a każdy ma swoją. Pozdrawiam i kończę offtopować.

Opublikowano

Tak z ciekawości zapytam, ile wynosiła ta faktura i w jakim kraju to było? W polsce koszty napraw nie są tak duże, głownie chodzi o dobre użytkowanie skrzyni, ten ma dynashift to zupełnie inna bajka;) Mam Mfa i ursusa, i wiem że różnica jest znaczna, głównie jeśli chodzi o lekkie prace, ursus wtedy też nieźle ciagnie paliwo z baku. W orce mf też mi znacznie lepiej wyszedł;)

Opublikowano

Wschodnia Anglia - ciągnik remontowany w serwisie koszt brutto nieznacznie przekroczył 7000 funtów - nie wiem ile by to kosztowało w Polsce, pewnie podobnie tylko w złotych. Ja osobiście nie mam nic przeciwko MF, wręcz przeciwnie około dwa miesiące katowałem w sadzie taką kozicę MF 264 - wąskie, zgrabne, ekonomiczne i bardzo szybkie B) a w dodatku w pełni mechaniczne ;) Fakt faktem - jeśli u Ciebie wychodzi 900 l różnicy w paliwie to nie ma dyskusji. Sam w okolicach jesiennych będę zmieniał ciągnik - nie skreśłam MF, ale celuję tylko w jedną serię 3XX. Na nowszy mnie nie stać. Pozdrawiam i kończymy dyskusję bo dostaniemy po pazurach. Jak co jestem dostępy na PW:)

Opublikowano

Koledzy za części w Polsce zapłacicie tyle samo a może nawet drożej wiem coś o tym jedynie robocizna może być tańsza. Wymiana synchronizatorów rewersu to koszt 4,5 tyś a ile ich tam jest 2 więc rachunek prosty 7 tyś funtów razy aktualny kurs. Cena części w polskich serwisach czy sklepach jest astronomiczna dla przykładu ostatni temat pompka hamulcowa MF 260 540 zł. Wręcz identyczna do zetora 47 zł, gwinty trochę inne pyzatym to samo. Wiem z doświadczenia że po części do zachodnich ciągników warto jechać do Belgi, Francji tam taniej jak w Polsce.

Opublikowano (edytowane)

Kolego nie zgodzę się z Tobą, może zacznij od lektury tematu o mfach, tam wiele było o tym mówione. Synchronizator kupisz za 2 tys a nie jak Ty podajesz 4,5. Jak Ci siądzie komputer sterujący to koszt naprawy wynosi 2 tys a nie jak jeden by powiedział z 10. Co do części z Francji to różnie jest, za głupi tłumik w Polsce trzeba dać 500 zł a tam 500 euro wiec też się z Tobą nie zgodzę całkowicie. Przestańcie już tutaj op tym pisać, bo to nie na temat. Jest odpowiedni dział to tam piszcie, bo moderator zobaczy to polecą procenty pewnie.

Edytowane przez Bartek72511
Opublikowano

a co może się stać?? jedynie przeholuje dawkę i ciągnik będzie palił jak smok. sam ustawiałem dawkę w 902 bo właśnie "SPECJALiści" mieli tak ustawione, że ciągnik nie mógł w polu uciągnąć 6 tonowego rozrzutnika obornika. teraz prędzej się "okopie" niż się zadusi. już nie muszę pod każdą góreczkę redukować mu do trójki.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez abuk14
      Mam kilka pytań dotyczących ładowacza czołowego do Ursusa C-330 M.
      1. Na co zwracac uwagę przy zakupie ( byc może będzie używany)
      2. Jeśli nowy to jakiej marki wybrac??
      3.Czy naprawdę tak ciężko się kreci kierownicą prz zwożeniu bel słomy ( o obornik nawet nie pytam)??
    • Przez pablo21
      Ostatnio przeglądałem katalog częci z Grene i widziałem pompę hydrauliczną do c-330 wzmocnioną czym ona różni się od zwykłej, jaki ma wydatek, i co da jej założenie w ciapku(będzie szybciej podnosił?)
       
      Od kiedy to się pisze pąpa?
    • Przez vitoma
      Czesc
       
      Czy moge zamiast zalecanego Hipola 6 uzyc do C330/360 oleju przekladniowego klasy 80W90 "zachodnich" firm ? Np. castrol, elf, mobil, valvoline ?
       
      oczywiscie planuje calkowita wymiane oleju. do tej pory byl zalany hipol 6.
       
      Z tego co widze to obecnie produkowany przez Orlen Hipol 6 rowniez ma klase 80W90, i jakis oznaczenie GL-4 . Nie wiem co ono oznacza.
       
      Jest tez olej Orlen Agro 80W90.
       
      Czy wszystkie wymienione moga zastapic orginalnego Hipola 6 podczas wymiany?'
       
      dzieki
      pozdrawiam
      Piotrek
    • Przez AdrianWasiak
      Mam ursusa c-330m 1800mth z 89r orginał zadbana narazie nie sprzedaje ale chętnie zamienię na coś większego np. Zetor 5011/5211 7011/7211 Case 685xl/745xl lub MF czterocylindrowy itp. rozważę różne propozycje jak nikt się nie zgłosi to na wiosnę będzie na sprzedaż.Zdjęcia w mojej galerii.
    • Przez Awek
      witam , od pół roku posiadam ursusa 1224 i od początku był problem z podnosnikiem , nie podnosił agregatu siewnego tzn podnosił na pełnym gazie a jak ujmowałem gazu to zaraz opuszczał , pojechałem na pole i po chwili nie chciał opuscić  albo nie chciał podnieść , jak jechałem drogą to na całym gazie bo zaraz opuscił i problem był z podniesieniem nawet gazowanie nic nie dało , więć wymieniłem pompe na wzmacnianą nową , nowy tłok i cylinder , rozdzielacz po regeneracji ,filtry nowe , oleju jest max , i to samo więć pomysłem ze rozdzielacz moze jest trafny więc oddałem na gwarancje i stwierdzili ze jest dobry i to samo , wie moze ktos co jeszcze moze być nie tak ? i na pokrywie podnośnika od strony fotela  są dwa otwory w jeden jest wkręcony korek a drugi otwór jest wkręcona sruba która wchodzi w rozdzielacz zwykła sruba z otworem i tak mysle czy nie powinno być tam jakiegoż zaworu , bo miałem dwóch mechaników i kazdy mówi jedno (panie jak wszystko nowe to nie wiem co moze być ) i tyle aby wiem  z góry dzięki za odp
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v