Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

a prubowałeś odkręcać przewody paliwowe i sprawdzać czy pompa daje paliwo na wtryski a jak daje to musisz zobaczyć jak z wtryskami sie dzieje bo morze poprostu musisz wyrególować wtryski ale nie wiem a morzliwe ze zle wyrególowane zawory masz

Opublikowano
Tylko tyle znasz różnic ? W samym silniku to : inne panewki , głowica , inne koło zamachowe , inna obudowa sprzęgła

, nawet po części inne uszczelki......... bo i miska olejowa też inna , inna obudowa rozrządu i długo by jeszcze wymieniac <_<

no tak powiedz mi jeszcze, że "bez inwazyjnie" dasz radę zerknąć na panewki, a chodziło mi o to na co zwracam uwagę w pierwszej kolejności

ale masz rację jest więcej różnic

 

w pierwszych 30 z tymi panewkami bywało różnie, (jak to w tamtych czasach) np w mojej są panewki główne tzw "grube" a korbowodowe są "cienkie" a nie było nic przerabiane, blok od nowości, wał też, jak 1 kapitalkę jeszcze za "komuny" mechanik z POM-u robił to mówił, że trafiały się takie egzemplarze

Opublikowano
tylko jak byś regulował wtryski to daj razem z nimi pompę do regulacji bo po wyregulowaniu wtrysków pompa może z nimi nie współgrać i się rozreguluje <_<

 

co ty za durnoty wypisujesz?dawaj jakiś link,artykuł czy coś

Opublikowano

Jeśli chodzi o zakleszczanie się biegów (i ile tryby w skrzyni nie są wybrane) to wystarczy wymienić dźwignie zmiany biegów wraz z tą pokrywką (jakieś czas temu koszt ok.40 zł). Czasami przydaje się tez wymienić sprężynki i kulki (przy popychaczach) które umożliwią pewniejszą zmianę biegów. Ja po takim zabiegu przejeździłem póki co całą jesień i ani razu biegi się nie zakleszczyły... Koszty śmieszne robota zresztą tez a jak ręką odjął...

Opublikowano

żadne głupoty @miszka31 nie żnij kozaka. Już nie jeden ciągnik miałem i wiem z doświadczenia. W C-360 i C-330 regulowaliśmy końcówki wtrysków bez pompy to po jakimś czasie wysiadała pompa. I wtedy trzeba było dać i pompę i końcówki do regulacji żeby były jednakowo ustawione :)

Opublikowano (edytowane)

Kolega ma racje dodam że jeśli siada pompa to i wtryski są już lekko zużyte i odwrotnie. Odnośnie różnic miedzy c 328 a c330. to 28 ma przód z blokiem skręcany na 4 sr a 30 na 6,rozrusznik w c 330 ma równiez o 1 srube wiecej czyli 3 filtr oleju w c 330 jest mały wymieniany w całosci a c 328 ma duzy i obudowa po wymianie filtra jest zawsze ta sama

Edytowane przez andrzej2110
cytowanie posta wyżej
Gość Profil usunięty
Opublikowano
tylko jak byś regulował wtryski to daj razem z nimi pompę do regulacji bo po wyregulowaniu wtrysków pompa może z nimi nie współgrać i się rozreguluje ;)

Kolego @Pawel328 możesz nam niedouczonym rolnikom, którzy nigdy nie mieli ciągnika wyjaśnić jak może się rozregulować pompa wtryskowa jeżeli nie wyreguluje się jej razem z wtryskiwaczami?

Gość Profil usunięty
Opublikowano

Masz na myśli teorię kolegi @Pawel328, czy moją wypowiedź?

Opublikowano
c 328 ma duzy i obudowa po wymianie filtra jest zawsze ta sama

 

nie po wymianie, ale po dokładnym wyczyszczeniu wirnika, tam w zasadzie się go nie wymienia, chyba, że jest uszkodzony, itp

w tym filtrze zanieczyszczenia, np opiłki, zostają w winiku, bo siła odśrodkowa powoduje, że zbierają się na jego zew. ściankach a z wirnika wypływa "czysty" olej

 

 

a propos wtrysków i pompy, wtryski ustawia się na określone ciśnienie, i jeśli po wymianie wtrysków siada pompa to tylko dlatego, że i tak była do wymiany

 

pompę ustawia się na określiną wydajność, , musi przy danej ilości obrotów wytłoczyć określoną ilość paliwa, na wtryskach "wzorcowych" na np. takim czymś:

http://www.superdiesel.neostrada.pl/U_JANUSZKA.JPG

 

sekcje mają podawać tyle samo, określoną ilość itd, tak ogólnie

Opublikowano

@Elektrotechnik teraz tak miałem w C-330 w styczniu <_< wyregulowaliśmy końcówki wtrysków i ciapek palił jeszcze gorzej niż przed regulacją, wyjęliśmy pompę i końcówki daliśmy do ustawienia i pali za pierwszym obrotem wału. Tak samo było kiedyś z C-355. A poza tym w mojej pierwszej wypowiedzi napisałem że MOŻE ale nie musi się rozregulować :)

Opublikowano

C 330:spalanie dobre,nowszy od 25 i 28.W C 328 jak to jest z hydrauliką?Różni sie jakoś od c 330.Bo wujek mi mówi,że nie ma filtra oleju i ładowacz by się psuł więc go sprzedał.Nie żebym mu nie ufał ale wole sie upewnić.

Opublikowano

Witajcie

Mam pytanie do społeczności AF, otóż jak myślicie przez ile lat jeszcze będzie można zakupić popularnego Ciapka, który jest legendą polskiego rolnictwa. Mam takie pytanie, ponieważ nie mam jeszcze miejsca, domku, garażu na wsi, a Ciapki to moje hobby.

Z góry dziękuje :P:)

Opublikowano

Ja mam prawko na ciągnik prawie 3 lata :P jak ktoś dobrze cofa z przyczepą to nie jest problem, ale trzeba wyjeździć przed egzaminem(teoretycznie) 20 godz. i tam można się tego naprawde nauczyć :)

Opublikowano

Ciapki to nie 5 a z 25 lat jeszcze pochodzą spokojnie, wystarczy spojrzeć na 4011 są jeszcze gdzieniegdzie a ile mają lat po 30-40. A 330 na złom nie odadzą bo w końcu jeszcze pochodzą a zresztą za złom mało płacą

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez abuk14
      Mam kilka pytań dotyczących ładowacza czołowego do Ursusa C-330 M.
      1. Na co zwracac uwagę przy zakupie ( byc może będzie używany)
      2. Jeśli nowy to jakiej marki wybrac??
      3.Czy naprawdę tak ciężko się kreci kierownicą prz zwożeniu bel słomy ( o obornik nawet nie pytam)??
    • Przez pablo21
      Ostatnio przeglądałem katalog częci z Grene i widziałem pompę hydrauliczną do c-330 wzmocnioną czym ona różni się od zwykłej, jaki ma wydatek, i co da jej założenie w ciapku(będzie szybciej podnosił?)
       
      Od kiedy to się pisze pąpa?
    • Przez vitoma
      Czesc
       
      Czy moge zamiast zalecanego Hipola 6 uzyc do C330/360 oleju przekladniowego klasy 80W90 "zachodnich" firm ? Np. castrol, elf, mobil, valvoline ?
       
      oczywiscie planuje calkowita wymiane oleju. do tej pory byl zalany hipol 6.
       
      Z tego co widze to obecnie produkowany przez Orlen Hipol 6 rowniez ma klase 80W90, i jakis oznaczenie GL-4 . Nie wiem co ono oznacza.
       
      Jest tez olej Orlen Agro 80W90.
       
      Czy wszystkie wymienione moga zastapic orginalnego Hipola 6 podczas wymiany?'
       
      dzieki
      pozdrawiam
      Piotrek
    • Przez AdrianWasiak
      Mam ursusa c-330m 1800mth z 89r orginał zadbana narazie nie sprzedaje ale chętnie zamienię na coś większego np. Zetor 5011/5211 7011/7211 Case 685xl/745xl lub MF czterocylindrowy itp. rozważę różne propozycje jak nikt się nie zgłosi to na wiosnę będzie na sprzedaż.Zdjęcia w mojej galerii.
    • Przez Awek
      witam , od pół roku posiadam ursusa 1224 i od początku był problem z podnosnikiem , nie podnosił agregatu siewnego tzn podnosił na pełnym gazie a jak ujmowałem gazu to zaraz opuszczał , pojechałem na pole i po chwili nie chciał opuscić  albo nie chciał podnieść , jak jechałem drogą to na całym gazie bo zaraz opuscił i problem był z podniesieniem nawet gazowanie nic nie dało , więć wymieniłem pompe na wzmacnianą nową , nowy tłok i cylinder , rozdzielacz po regeneracji ,filtry nowe , oleju jest max , i to samo więć pomysłem ze rozdzielacz moze jest trafny więc oddałem na gwarancje i stwierdzili ze jest dobry i to samo , wie moze ktos co jeszcze moze być nie tak ? i na pokrywie podnośnika od strony fotela  są dwa otwory w jeden jest wkręcony korek a drugi otwór jest wkręcona sruba która wchodzi w rozdzielacz zwykła sruba z otworem i tak mysle czy nie powinno być tam jakiegoż zaworu , bo miałem dwóch mechaników i kazdy mówi jedno (panie jak wszystko nowe to nie wiem co moze być ) i tyle aby wiem  z góry dzięki za odp

×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v