Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

to wszystko zalezy jak będzie wyglądało rolnictwo w polsce ...

jak bedzie rolników stać na nowy sprzet (w co nie wierze :mellow: ) to ciapków bedzie coraz mniej , ale jak bedzie tak jak jest to nie ma obaw 330 beda służyły wieki polskim rolnikom.Prawie w każdym gospodarstwie mniejszym czy wiekszym jest ciapek :lol:

Ja napewno swojego nie sprzedam :D

Opublikowano

pawlus224 racja

ja tez mam ciapera i nie sprzedam go

hehehhe

dziadek kupił go nóweczke wiec wiadomo co w nim siedzi

ale to są miłe traktorki

przestarzałe ale banalnie proste i przezto funkcjonalne

Opublikowano

Witam ja mam też 30kę od nowości u mnie ma już 29 lat ale nie zamieniłbym jej na inny model na małe areały jest niezastąpiona a jeżeli nawet coś nawali to nie ma rzeczy których by nie zrobił praktycznie samemu. Jedynie myślę po założeniu tura zrobić tanim kosztem wspomaganie kierownicy. I daje gwarancje że te ciągniki będą jeszcze bardzo długo użytkowane i żadne nowe w których napchane jest elektroniki itd ich do konca nie wyprą.

Opublikowano

między c 330 z 72 ,a c 330 z 82 nie ma różnic w tylnym moście ani w skrzyni, dopiero w c 330m jest wzmocniomy most ,łożyskowanie w skrzyni i zwiększona prędkość przełożeń :D Z tego co mi wiadomo zmiana przedniej osi tez nastapiła dopiero w modelu c330m ale tego nie jestem pewien :)

Opublikowano

Dobrze że nie jesteś pewnien bo to nieprawda z tą osią. zwykłe 330 też miały już tzw "kwadratową" przednią oś. Kolega @kiełbasa napisał wszytko no może prawie. Wybór kabiny też był inny

Opublikowano

No , kwadratowe osie wychodziły w 1979r. My mamy 330 z 79 z okrągła osią , ale jak tata go kupował to stał tam z kwadratową już. Wybrał z okrągłą bo ten tam miał przebitą oponę. Ojciec mówił mi kiedyś , że jak tam jechał to mu mówili , żeby tylko nie brał z kwadratową osią . :D "Podobno" były gorsze, ale to tam niewiadomo :)

Opublikowano
Witajcie

Mam pytanie do społeczności AF, otóż jak myślicie przez ile lat jeszcze będzie można zakupić popularnego Ciapka, który jest legendą polskiego rolnictwa. Mam takie pytanie, ponieważ nie mam jeszcze miejsca, domku, garażu na wsi, a Ciapki to moje hobby.

Z góry dziękuje :):D

Raczej długo ale ile lat masz i jak długo chcesz czekać??

 

Ps.Ja też mam taki dylemat mam 14 lat i chcę w przyszłości kupić nowego -U-R-S-U-S-'a ale nie wiem czy będą jeszcze je produkować??Przecież nasz piękny Ursus upada... :)

 

Z jednej strony skoro tak długo C-325 i C-328 wytrzymują to może w przyszłości kupisz jakiegoś Ursusa ale C-330M może z 1986-1993roku... :)

 

pawlus224 racja

ja tez mam ciapera i nie sprzedam go

hehehhe

dziadek kupił go nóweczke wiec wiadomo co w nim siedzi

ale to są miłe traktorki

przestarzałe ale banalnie proste i przezto funkcjonalne

..

Niestety ja zamierzam kupić Ursusa C-360 3P i mam takiego na oku ale ciapek "M" idzie na zamianę... może nawet za 2 tyg..

Ale jakbym miał już tego Perkinsa to bym go nie sprzedawał...kupił bym jeszcze jakiegoś nowe go Ursusa i powiększyłbym swój areał..

Opublikowano
co do osi to chyba od 79 albo 80 roku.

Tak @Kielbasa ma racje mój dziadek pod koniec swojego gospodarowania(w roku 1979r) kupił Ursus'a C-330 wraz z kolegą ze wsi i ten kolega miał jeszcze okrągłą a mój dziadek płaską oś (tzw.kwadratową) w Ursusie...

Opublikowano

po 78 lub 79 roku WOM zależny był montowany tylko na żądanie.

były też zmiany sprzęgła i simmeringów w zwolnicach

 

A i jeszcze jedno. C-330 produkują od 1972 roku , wczesniej był c-328. I na początku 72 roku mogli wsadzać jeszcze podzespoły z c-328..

Płaska oś była montowana od 1979 r. (po wyczerpaniu zapasów)

Opublikowano

witam. MAM mały problem ze swoim ciapkiem.

a wiec w maju był robiony remont generalny. czyli szlif wału nowe zestawy naprawcze regeneracja głowicy pompy paliwa wtrysków i tak dalej.

i jest taki problem ze ciapek strasznie olej bierze. czego to może być wina??

 

a i dodam jeszcze ze jak jak stoi na jałowych obrotach to dymu nie widać tylko jak się doda gazy to zaczyna dymić na czarno.

ostatnio jak jechałem z żytem do młyna rozrzutnikiem 1 osiowym z 4 tonami to na asfalcie 6 bez problemu szedł dymku nie widać ale jak kawałek górki to chmara czarnego dymu

Opublikowano

po remoncie to normalne że dymi i na czarno a c 330 pod górkę z 4 tonami ma co robić już

a olej zjada bo pewnie jeszcze nie jest dotarty i elementy się nie ułożyły do końca

A ile masz mth od remontu??

Opublikowano

po prostu nie jest dotarty po remoncie pierwsze 30 mth używasz tylko 50 % mocy ciągnika od 30 do 70 mth 75 % a do 100 mth całej mocy ale by nie przeciążyć go tzn nie może w tym czasie spadać z obrotów i nie przegrzać się bo inaczej straci swą moc

 

Wiec u Ciebie bierze olej bo niedocierasz go tylko od razu w du..

Opublikowano

bo to była wyjątkowa sytuacja. zwykle to 60-tka takie rzeczy robi tylko że akurat kapcia złapała. taki peszek. do tej pory to z wozem chodziła albo słoneczkiem na łące czy pokosy rozbijała.

Opublikowano

Ale macie problem który silniejszy. I jeden i drugi jest słaby bo on był wymyślony, żeby ludzie w PGR ach na piwo mieli czym jeździć :) ale z dwojga złego to w c330m mam alternatywę i zamiast ruszyć 4 jak ma ciężko to ruszę 3, wyjadę na jakąś lepszą drogę to po magluję wajchę, przełączę na wyższe przełożenie i mogę 5 jechać z ciężarem i jest prawie jak c330 na 6 biegu. A jak ma lekko i zamyka licznik to można nawet w miarę się rozpędzić, tyle teori, a szczerze to jedną i drugą ruszałem z tego samego biegu i ze swoimi przyzwyczajeniami i nie odczuwałem tego "wyraźnego braku mocy " jak piszą niektórzy.

 

ja wybrałem wersje m bo to prawie jak oznaczenie M w bmw czyli wozy seryjne fabrycznie przygotowane do sportu o potężnych mocach. :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez abuk14
      Mam kilka pytań dotyczących ładowacza czołowego do Ursusa C-330 M.
      1. Na co zwracac uwagę przy zakupie ( byc może będzie używany)
      2. Jeśli nowy to jakiej marki wybrac??
      3.Czy naprawdę tak ciężko się kreci kierownicą prz zwożeniu bel słomy ( o obornik nawet nie pytam)??
    • Przez pablo21
      Ostatnio przeglądałem katalog częci z Grene i widziałem pompę hydrauliczną do c-330 wzmocnioną czym ona różni się od zwykłej, jaki ma wydatek, i co da jej założenie w ciapku(będzie szybciej podnosił?)
       
      Od kiedy to się pisze pąpa?
    • Przez vitoma
      Czesc
       
      Czy moge zamiast zalecanego Hipola 6 uzyc do C330/360 oleju przekladniowego klasy 80W90 "zachodnich" firm ? Np. castrol, elf, mobil, valvoline ?
       
      oczywiscie planuje calkowita wymiane oleju. do tej pory byl zalany hipol 6.
       
      Z tego co widze to obecnie produkowany przez Orlen Hipol 6 rowniez ma klase 80W90, i jakis oznaczenie GL-4 . Nie wiem co ono oznacza.
       
      Jest tez olej Orlen Agro 80W90.
       
      Czy wszystkie wymienione moga zastapic orginalnego Hipola 6 podczas wymiany?'
       
      dzieki
      pozdrawiam
      Piotrek
    • Przez AdrianWasiak
      Mam ursusa c-330m 1800mth z 89r orginał zadbana narazie nie sprzedaje ale chętnie zamienię na coś większego np. Zetor 5011/5211 7011/7211 Case 685xl/745xl lub MF czterocylindrowy itp. rozważę różne propozycje jak nikt się nie zgłosi to na wiosnę będzie na sprzedaż.Zdjęcia w mojej galerii.
    • Przez Awek
      witam , od pół roku posiadam ursusa 1224 i od początku był problem z podnosnikiem , nie podnosił agregatu siewnego tzn podnosił na pełnym gazie a jak ujmowałem gazu to zaraz opuszczał , pojechałem na pole i po chwili nie chciał opuscić  albo nie chciał podnieść , jak jechałem drogą to na całym gazie bo zaraz opuscił i problem był z podniesieniem nawet gazowanie nic nie dało , więć wymieniłem pompe na wzmacnianą nową , nowy tłok i cylinder , rozdzielacz po regeneracji ,filtry nowe , oleju jest max , i to samo więć pomysłem ze rozdzielacz moze jest trafny więc oddałem na gwarancje i stwierdzili ze jest dobry i to samo , wie moze ktos co jeszcze moze być nie tak ? i na pokrywie podnośnika od strony fotela  są dwa otwory w jeden jest wkręcony korek a drugi otwór jest wkręcona sruba która wchodzi w rozdzielacz zwykła sruba z otworem i tak mysle czy nie powinno być tam jakiegoż zaworu , bo miałem dwóch mechaników i kazdy mówi jedno (panie jak wszystko nowe to nie wiem co moze być ) i tyle aby wiem  z góry dzięki za odp

×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v