Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Wybrane dla Ciebie
Opublikowano

Poradźcie Mi, co mam zrobić. Otóż do tej pory na Bizonie miałem 2 "koguty" 24V, które obecnie są do wywalenia. W garażu mam 2 koguty 12V i myślę o założeniu ich, wpinając je szeregowo. I tu jest moje pytanie. Czy wpięcie ich w szereg nie będzie stwarzać problemów? Ogólnie niby to nie jest dobre rozwiązanie, ale wydaje Mi się najsensowniejsze.

Gość Profil usunięty
Opublikowano

Jeżeli są identyczne i nie mają żadnego bieguna połączonego z obudową to można połączyć szeregowo. Ale muszą pobierać identyczny prąd.

Opublikowano

Żarówki, oraz napęd obrotu.

 

Ale jak ktoś napisał napięcie z 1 akumulatora lub przetwornica, ja to widzę jeszcze inaczej żarówki 24V i stabilizator napięcia 12V do zasilenia napędu.

Gość Profil usunięty
Opublikowano

I to by było najlepsze rozwiązanie. 

Opublikowano

Jak się wychyla to nie ma masy.

 

Koledzy, niemogę wyregulować regulatora napięcia. Przyczyną tego może być to, że są nierówne akumulatory? Jeden mam 110 a drugi wziąłem z auta 60 czy 65. Albo ładuje za mocno, albo wcale... Macie jakiś patent na to?

Gość Profil usunięty
Opublikowano

Jak się wychyla to nie ma masy.

 

Koledzy, nie mogę wyregulować regulatora napięcia. Przyczyną tego może być to, że są nierówne akumulatory? Jeden mam 110 a drugi wziąłem z auta 60 czy 65. Albo ładuje za mocno, albo wcale... Macie jakiś patent na to?

Na kombajnie nie wyregulujesz. Po pierwsze muszą być takie same akumulatory, po drugie dobrze naładowane. Poza tym muszą być odpowiednie odległości między stykami i między rdzeniem a kotwicą. Z tym, że takiego zużytego regulatora nie opłaca się regulować, bo nawet jak Ci się uda to zrobić to i tak nastawy będą się zmieniać w trakcie pracy.

Opublikowano

Wymieniłem regulator napięcia na elektroniczny ten niebieski co na internecie po cztardzieści parę złotych chodzi. Ale do rzeczy- przed wymianą wskazówka od napięcia szła na ponad 30v, po wymianie ustawiając obroty silnika w połowie (na wolnych zresztą też) napięcie skacze od 28 do 30v- podobnie jest gdy mierzę na akumulatorach. Dodam że akumulatory Centry 120Ah 870A a więc te mniejsze nie oryginalne. Boję się żeby ich nie przeładowało (wybuchowo). Po obczytaniu się wiem że te regulatory są dobre ale dwie sztuki na dziesięć. O czym świadczy takie skakanie napięcia?

Opublikowano

U mnie ten niebieski wytrzymał 3 godziny.

 

Elektrotechnik-regulator jest nowy, polski. Założę dwa równe akumulatory i wtedy zobaczę. Jeden nowy, jeden ładowany przed sezonem codziennie kilka godzin niedużym prądem.

Opublikowano

Ile lat ja z tym walczyłem??!!

w ubiegłym roku dałem swój alternator koledze @elektrotechnik do przeróbki na 9 diodowy, do tego kolega dorobił mi regulator napięcia.

Kupiłem nowe akumulatory i dopiero od tego momentu jest normalnie....

wcześniej dziesiątki regulatorów - mechaniczne elektroniczne, niebieskie, czarne, itd itp, wszystko jak krew w piach...

działało pół dnia i koniec!

 

Opublikowano (edytowane)

U mnie to wogóle najlepiej byłoby postawić od nowa instalację...

 

Elektotechnik- a są jakieś dane książkowe jakie przerwy mają być na regulatorze lub coś w ten deseń? Czy wszystko na czuja?

Edytowane przez master20002
Opublikowano

Witam, w swoim bizonie z056 wymieniłem zegar zespolony, ponieważ w starym nie wskazywały wskaźniki od temperatury wody i oleju. Czujniki zostawiłem stare (czujnik wody: 130° 8612;  czujnik oleju: 38001635001). Wskaźniki od ciśnienia oleju, poziomu paliwa i ładowania działają prawidłowo. Problem pojawia się przy wskaźnikach temperatury wody i oleju. Po wciśnięciu kluczyka wychylają się one do ok. 60 °C. Po zmasowaniu kabli od czujników wychylają się do 120°C więc sądzę, że je dobrze podłączyłem.  Czy problemem są stare czujniki, a może coś innego ? 

Dziękuje i pozdrawiam.

Opublikowano (edytowane)

Hallo.hallo spala mi.sie bezpiecznik z tylu w bizonie przy pradnicy.gdzie szukac problemu.chodzi o zegary.

O który bezpiecznik dokładnie chodzi koledze?. Ten główny 25A? (chociaż on jest bliżej rozrusznika). Innego bezpiecznika poza tym głównym (przynajmniej w Z056) nie ma przy alternatorze, a ewentualny bocznik jest pod zegarami.

Witam, w swoim bizonie z056 wymieniłem zegar zespolony, ponieważ w starym nie wskazywały wskaźniki od temperatury wody i oleju. Czujniki zostawiłem stare (czujnik wody: 130°C 8612; czujnik oleju: 38001635001). Wskaźniki od ciśnienia oleju, poziomu paliwa i ładowania działają prawidłowo. Problem pojawia się przy wskaźnikach temperatury wody i oleju. Po wciśnięciu kluczyka wychylają się one do ok. 60 °C. Po zmasowaniu kabli od czujników wychylają się do 120°C więc sądzę, że je dobrze podłączyłem. Czy problemem są stare czujniki, a może coś innego ?

Dziękuje i pozdrawiam.

Z którego roku jest kombajn? W starszych rocznikach Z056 były czujniki temperatury, których rezystancja wzrastała wraz ze wzrostem temperatury. W nowszych rocznikach Z056 zastosowano czujniki temperatury, w których rezystancja malała wraz ze wzrostem temperatury. Edytowane przez Ares

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez Rafał11
      Witam, mam takie pytanie jestem młodym rolnikiem i jeszcze nie mam doświadczenia w obsłudze kombajnu i chciałbym się dowiedzieć czy da się sprawdzić stan skrzyni biegów bez rozbierania. Wiem jakie te skrzynie są w bizonie  i chciałbym sprawdzić czy w trakcie żniw się nie rozsypie. Z góry dzięki za pomoc.
    • Przez Rolniczek95
      Witam Moje pytanie brzmi jak sprawdzic sprawnosc akumulatorow hydraulicznych? Zwazylem jeden i 3.2 kg a drugi 3.8 kg i tez chcialbym sie zapytac czy ten ciezszy nadawalby sie jeszcze do uzytku bo na tabliczce pisze 4kg ?
    • Przez kukum
      Witam , Czy jak pomieszam te dwa środki , to przypale roślinę ? albo z czym mogę pomieszać basagran żeby i tez jednoliścienne  zwalczyć ?
    • Przez daree
      Witam, aktualnie remontuje kombajn Bizon Sampo 2020. 
      Podczas składanie części pojawiły sie pewne wątpliwości. W zwiazku z powyzszym chcialbym zapytac czy na forrum jest ktos z wojewodztwa Lubelskiego u kogo można by podejrzeć pewne szczegóły dotyczące ememetów kombajnu ?
    • Przez Rolniczek95
      Z wujkiem zastanawiamy się czy dało by się przerobić instalacje elektryczną w bizonie z 24v na 12v, co sądzicie, czy gra jest warta świeczki ?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v