Skocz do zawartości
BoNes

Instalacja elektryczna Bizon Z056

Polecane posty

BoNes    0

Cześć jestem tu nowy.

Wujek niedawno kupił Bizona Z056 z rozwalona cala instalacja elektryczna, niema w ogóle świateł i żadne czujniki nie działają,

szukałem w internecie schematu instalacji elektrycznej ale znalazłem tylko do Bizona Z058 i z stad moje pytanie , czy ten schemat rożni się bardzo od modeli Z056 ? jeśli tak to w jakich miejscach, i czy warto robić nowa instalacje czy kupić gotowa ?

Pozdrawiam.

Słyszałem ze można zrobić ja na podstawie ursusa serii C-3xx, próbował ktoś ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Schematy są takie same. Robiłem kilka kombajnów 056 na podstawie tego schematu i wszystko się zgadzało. Mogą różnić się tylko tym, że niektóre REKORDY miały włącznik masy sterowany z kabiny. A co do instalacji to nie wiem czy kupisz nową bo ja nigdzie nie mogłem dostać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
LukaszP    2

Z056 też miał dwa rodzaje podłączenia wyłącznika masy. Kiedyś spotkalem się z nową instalacją kosztowała chyba 600 zł, więc postanowiłem ratować swoją.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

michas1934    1

czy ktoś morze mi powiedzieć od czego są te 3 żółte kontrolki,2 przyciski obok wielowskaznika,ile kabli musze przeciągnoć do wskaznika paliwa i obrotomierza,gdzie jest włącznik koguta i gniazdo lampy przenośnej i czy w bizonie jest kontrolka ładowania czy tylko woltomierz.I jak podłączyć przekaznik ,i do czego są te wszystkie przyciski i wyłaczniki,mam schemat tylko nie moge go ogarnąć

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
c4011ursus    0

Napiszę Ci tak jak jest w rekordzie. Przednia górna kontrolka jest od sprzęgła przeciążeniowego przenośnika kłosowego i ziarnowego. Przedni dolny nie jest podpisany (nic tam nie jest podłączone). Tylny górny jest od sprzęgła przeciążeniowego rozdrabniacza słomy. Tylny dolny jest od lampy błyskowej, a w nawiasie pisze, że gdy kontrolka się świeci jest napełniony zbiornik ziarna. Włącznik koguta jest pod przyciskiem rozrusznika, U mnie na dole wskaźnika zespolonego jest woltomierz, więc u ciebie też powinien być. To co pominąłem to nie wiem, i napisz dokładnie, które włączniki i inne rzeczy masz na myśli na końcu posta.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Te przyciski obok wielowskaźnika nie były fabrycznie montowane, ktoś musiał sobie je dołożyć. A wyłącznik miniaturowy LM-10R, to wygląda tak, i jest to czujnik o przeciązenia przenośnika kłosowego/ziarnowego, lub rozdrabniacza słomy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Mareczek78    1

co do instalacji - reanimować starą - po co robić koszty. Sprawność przewodu można zbadać tanim miernikiem z brzęczykiem lub żaróweczką.

Ktoś pisał o czujniku paliwa - czy on jest tak istotny? Rano jak zalejesz zbiornik do 160 litrów to do końca dnia na pewno starczy.

Ważne by chodziło to co najważniejsze. Poprzedni właściciel z elektryką nie dawał rady a zwłaszcza ze wskaźnikami temperatur. Wstawił dwa zegary temperatury od starego typu bizona (takie z 5m kapilarą)i szczerze powiem te są chyba najlepsze - szkoda tylko że nie podświetlane.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wiktor27    1

panowie co moze byc z kierunkami w 056 wtawilem nowy przerywacz,przelacznik nawet stacyjke ale kierunki sie nieodzywaja,zarowki nowe :D :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
michas1934    1

jak nie były fabrycznie montowane skoro mam schemat z opisem.My mamy bizona zo50 przerobionego na zo56 tylko że instalacja jest od 50 i chce zrobić jak ma 56 i dlatego się pytam od czego są te kontrolki i przyciski bo u nas ich niema,gdzie orginalnie 56 ma przycisk rozrusznika i włącznik koguta ,prosiłbym o zdjęcie tych przycisków i czujnika przeciążeniowego żebym wiedział gdzie jest zamontowany

post-11860-032895800 1280420776_thumb.jpg

post-11860-054092600 1280420800_thumb.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Te przyciski w niekażdym ZO56 były fabrycznie montowane. Kontrolki to tak: pierwsza pod obrotomierzem młocarni to jest od przeciążenia sprzęgła przenośnika kłosowego i ziarnowego; 2 kontrolka pod obrotomierzem silnika to jest od przeciążenia rozdrabniacza słomy; 3 kontrolka na samym dole jest od lampy błyskowej.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
asharot    176

Oryginalnie tych przycisków w ZO56 tam nie ma.

Przycisk od rozrusznika jest z tyłu tej konsoli obok tego dużego wyłącznika od sygnału braku ciśnienia oleju.

Wyłącznik od koguta też tam jest.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
armi95    0

Ja mam te przyciski w Rekordzie fabrycznie. Jeden jest do włączania a drugi do wyłączania hebla. W Suprach jest mechaniczne pod klapa.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Famer21    6

O widzę temat już jest. Ja mam problem z ładowaniem w bizonie. Nowe akumulatory, alternator działa, wymieniliśmy regulator napięcia i nic. Jaka może być inna przyczyna, że akumulatory po sezonie siadają? 2 dni koszenia i trzeba ładować akumulatory, bo ledwie obracają dają moc na obrót wału :/

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
asharot    176

Musisz zapatrzyć się w miernik za 20zł i sprawdzić napięcie na akumulatorach w czasie pracy silnika.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
c4011ursus    0

O panowie dobrze trafiłem. Ja właśnie chcę zrobić , by mój bizon ładował akumulatory. Jak sprawdzić, czy bizon ładuje akumulatory, jakie jest te napięcie, gdy ładuje dobrze? Jeśli macie rację to ja mam 2 wyłączniki akumulatorów, bo mam te przyciski na desce rozdzielczej i hebel z tyłu. Moje drugie pytanie jest odnośnie amperomierza, on mi nie pokazuje ładowania, czy przyczyna może być to, że przy heblu ma zdjęte takie 2 żółte kable. Chcę je założyć, ale nie wiem jak, bo nie chcę czegoś popsuć. Mam prośbę do Was, zobaczcie jak one są podłączone, bo w schemacie instalacji ich nie ma.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
asharot    176

Gdy silnik pracuje powinno być 28-29Volt.

O ile dobrze pamietam to w ZO56 nie ma amperomierza tylko woltomierz na którym wszystko jest ładnie oznaczone kolorami.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Famer21    6

Musisz zapatrzyć się w miernik za 20zł i sprawdzić napięcie na akumulatorach w czasie pracy silnika.

 

Pewien mechanik już sprawdzał swoim przyrządem i jak silnik chodził to właśnie ledwie co pokazywało, dopiero jak ruszał stykami przy regulatorze to coś było no, ale to zawsze będzie przy takim stykaniu styków.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
armi95    0

U mnie elektryk ustawiał blaszki w regulatorze. Kiedyś miałem takie ladowanie, że wskazówka była na czerwonym polu. Trzeba było światła włączać, by było niższe. Teraz elektryk elegancko mi ustawił ładowanie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
LukaszP    2

Po to regulator jest zalakowany na śrubie, żeby żaden '' mechanik '' go nie otwierał. Jeśli źle ładuje to na złom! Regulator napięcia jest pokaźną przyczyną zapaleń kombajnów!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez Marcin007
      witam
      posiadam deutz fahr agrotron 135 mk3. Mój problem polega na tym że w wycieraczce tylnej cały czas jest prąd i gdybym jej nie rozłączył cały czas by chodziła. Wtyki, kostki bezpieczniki sprawdzone. Moim drugim problemem są przednie reflektory a mianowicie nie działają , po wyjęciu przełącznika stwierdziłem że nie dochodzi do niego prąd . Może spotkał się ktoś z was z takim problemem lub wie o co chodzi ? Czego to może być wina ?

      Pozdrawiam
    • Przez Famer21
      Witam, zamienię Super Bizon zo-56 86r, na inny. Oczywiście dopłacę kwotę wartości. Bizon garażowany, zadbany, wszystko wymieniane na bieżąco kosił areał 22ha co rok, od 13 lat, więc wiele nie kosił, choć kupiony z Prywatnego gospodarstwa w dobrym stanie. Może pracować jako kolejny na innym gospodarstwie, po remoncie, choć obecnie nic mu nie dolega, ale... . Nie posiada kabiny tylko daszek, z oryginalnym z fabryki rozdrabniaczem do słomy, który chodzi, choć ramy nadają się do "wzmocnienia" - obecnie na stałe jest przyspawany.
      Pisać PW jak coś.
    • Przez mateuszsoja1
      Witam, chciałbym zamątować wiatraki do kabiny bizona, chciałbym takie aby było w miarę chłodno i można było zamknąć kabinę. Myśle że 2 lepsze by wystarczyły jakie polecacie lub jakie macie zamątowene we swoich bizonkach? Proszę o linki do wiatraków w komentarzach z góry dziękuję za odp ;D 
    • Przez marcin14-90
      Witam, kieruje do was pytanie czy ktoś próbował przeszczepić oś przednią z Rekorda i jak mógłby ktoś pokazać jak to wygląda w wersjach na podwoziu rekorda(głównie chodzi o mocowanie).
×