Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

podobny problem miałem w 360 ale okazało sie ze była winna pompka hamulcowa poprostu dostała ,,wrzerów '' i płyn spływał. po drugie radze sprawdzić stan sprezyn które sciagają szczeki hamulowe prawdopodobnie się wypracowały i nie sciagają szczek jak powinne lub na sworzniach mocujacych szczeki pojawiła się sniedz i sprezyny nie daja rady sciagniąć szczek spowrotem na swoje miejsce.

Opublikowano

U mnie też czasem się przyblokują, że nieraz i dymek poleciał-wtedy przy pedałach w kabinie popuszczam te śruby od tłoczków i puszczają. Z tymi hamulcami hydraulicznymi tak już jest- a to zapowietrzanie, blokowanie, przecieki płynu!

Opublikowano

To masz je źle wyregulowane, jak Ci sie odblokowuje hamulec od popuszczenia na pompce to masz tam właśnie przeciągnięte z wstępnym naprężeniem i niby fajnie sie hamuje ale po kilku szybkich puszczeniach pedału do przewodów dostaje sie zbyt duża ilość płynu który nie ma jak wrócić do zbiorniczka i blokuą sie hamulce-przerabiałem to az sie zapiekły. Zrobiłem na wiosne po zakupie i zapieczeniu remont hamulców i mam swięty spokój..

Opublikowano (edytowane)

Witam. Posiadam ciągnik Zetor 7011 z 1984 roku. Jedyny problem jaki występuje to że jak włączę bieg wsteczny to blokują mi się hamulce. Przy jeździe do przodu nie ma takiego problemu. Czy ktoś spotkał się z takim problemem lub wie co może być przyczyną blokowania hamulców???

Za pomoc serdecznie dziękuję.

Tematy połączone

Edytowane przez danielhaker
Opublikowano

U mnie była taka sytuacja że ręczny hamował i faktem było to że gdy jechało się np. na trójce to nie odczuwalne było to hamowanie ale na wstecznym ledwo co można było ruszyć. Ale za to jak jechałem na piątce dłuższy czas to zaczynało dymić-tzn. z hamulców, było tyle dymu w kabinie ze nic nie było widać, radzę sprawdzić ręczny czy nie jest za bardzo podciągnięty no i czy hamulce nie są zapowietrzone.

Opublikowano

zerknij gdzie idzie linka od hamulca ręcznego, połóż się pod ciągnik i w odpowiednią stronę postukaj młotkiem w tą dźwignię(przeciwną od zaciągania). U mnie tak mam.

To raczej trzeba zdemontować dźwignie (tą od ręcznego na dole) przeczyścić, nasmarować i zamontować z powrotem, i sprawdzić czy linka się nie blokuje.

To jest moja opinia, bo tak bym musiał u siebie zrobić, ale możliwe że to samo będzie u Ciebie.

Opublikowano

U mnie bylo identycznie. Tez na wstecznym trzymal hamulec reczny. Ojciec troche poluzował ta tasme od recznego (nie wiem jak to sie dokladnie nazywa) przy kole. Teraz jest w porzadku.

Opublikowano

w zetorach tak już jest ,że się hamulca ręcznego nie używa .

w moim 7211 nie dotykam się do tej wajchy i mam spokój.

zapomnij o tym hamulcu możesz zostawić na biegu .

Ja tak robię i nie muszę wchodzić pod ciągnik z młotkiem i odbijać dzwignie .

Opublikowano

też nie używam ręcznego, ale czasami by się przydał

sama ta wajcha (dźwignia) w ciągniku się mi blokuje, tzn. ten przycisk od odblokowania hamulca, a powinno chodzić...

Opublikowano

U mnie to ten przycisk do odblokowania dzwigni ręcznego wypada ;) Chyba trzeba wymienic tą wajche, albo moze najpierw zobacze co jest nie tak.

Gość Profil usunięty
Opublikowano

przycięcie hamulca ręczne lub niedpowietrzenie hamulca

Opublikowano

Hamulec ręczny powinien działać ale w 7211 się zacina . Nie wiem jak jak jest w większych zetorach,podobno lepiej.

ręczny nie powinien blokować jeśli po naciśnięciu przycisku na gałce nie ma ona luzu.Jeśli można ją podnieść swobodnie do pewnego momentu to hamulec nie odbija i hamuje .

Opublikowano

scannedimagej.jpg

w1700.png

scannedimage2.jpg

w1700.png

bardziej przejrzystych shematów nie znalazłem XP a chciałem jakieś kolorowe wstawić ;)

teraz możecie mówić co i z czym u was nie gra, podawać numer, problem, i opis z czym to sie je, jak kto woli

i powiedzcie czy w 7011 jest tak samo

Opublikowano

recznego sie nie uzywa ;););) ,wy jezdzicie ciagnikami czy tylko na drodze je widzicie.ciagnikom trzeba poswiecic troche czasu-hamulec to podstawa,jak chcecie troche dluzej pozyc.jak stajesz na gorce to za kazdym razem gasisz czy co?

Opublikowano

Ciągnik z 1986 roku i nigdy się nie zaciął anie nie blokował przy cofaniu. Używany cały czas, w garaży stoi na ręcznym. Po prostu trzeba smarować regulować i czyścić- od czasu do czasu.Jak sprzęgło źle działa to też lepiej nie używać? Za to słowo "zostawić na biegu", to język uciąć, bo lepiej go stracić niż życie.

Opublikowano

a co jeśli nie masz na to wpływu?

mam 7211 a dopiero od tygodnia stoi pod dachem, zrobiłem porządek z tym

ale przyzwyczajenie zostało, zostawiam na biegu bo tak zostałem nauczony, chciałem to zmienić ale muszę naprawić ręczny.

powiedzcie może co ja mogłem poradzić mając kilkanaście lat?

tata nie dbał o maszyny wręcz wcale, nie ma maszyny której nie trzeba było by naprawić lub wymienić

teraz ja płacę za jego błędy, ale w warsztacie siedziałbym od rana do nocy, czyli idę w dobrym kierunku

 

mam łąki i pola o dużym stopniu nachylenia, więc jak przyjdzie mi stanąć na górce to nie robie nic innego jak włanczam bieg i gaszę ciągnik, jeszcze nie zdarzył się żaden wypadek przez brak ręcznego, głównie przez rozwagę

 

mam sprzęt jaki mam, podobno lepiej go mieć choćby nie w pełni sprawnego choćby nie mieć go wcale i pola ugorowane.

i proszę się z tego nie śmiać, bo mnie to wcale nie śmieszy

ciekaw jestem co wy byście zrobili na moim miejscu, kiedy wszystko się wali, nie ma pieniędzy na naprawy i nie wiesz od czego zacząć, więc zaczynasz od porządku i wykonywania ważnych i istotnych prac, czyż nie?

Opublikowano

Smarować i regulować i nic nie robić tylko chodzić w koło ciągnika . Znam takich , ciągle im coś nie pasuje i tylko by smarowali i regulowali i ręce brudne mieli .Język chcesz odcinać .

hamulec powinien działać zgadza się ,ale ciągnik to nie samochód ,tam są inne przełożenia

Mam fronterre i tam hamulec działa i go używam,ijest super ale w 7211 się zacina .

Nie wiem co trzeba zrobić by go naprawić .Chyba trzeba rozebrać pół ciągnika tj.zdjąć koła i zwolnice.

Opublikowano

Dziś mama wsiadła do ciągnika ale nie wiedziała że że ręczny się zacina, lekko pociągnęła, na szczęście nie do końca i tak odbić nie może.

Myślę że trzeba będzie sprawdzić sprawność tej ośki na której są dźwignie 22 i 25. Ale może mieć też winę sama linka, za dużo brudu się w niej nagromadzi i się zacina. Jest tam też sprężyna odciągająca pod numerem 19, możliwe że jest za słaba.

Tak czy siak pod ciągnik położyć się trzeba. ;)

Opublikowano

Każde urządzenia wymaga obsługi i konserwacji. Przy braku kultury technicznej widzimy na drogach maszyny bez

lamp, świateł, hamulców, zachlapane olejem itp. Pisanie, nie używaj hamulca ręcznego jest niedorzecznością, można napisać nie używaj ciągnika.

Opublikowano

Jednak linka zabrudzona ciężko chodziła, przeczyściłem i teraz chodzi dobrze. Ale jeśli zaciąga się sprzęgło WOM to ręczny hamulec się zacina, jak WOM się włączy problem znika.

Linke hamulca i tak mam mocno rozkręconą, czyli musiałbym już wymienić taśmę hamulcową z okładzinami.

Chodzić chodzi ale to nie jest jeszcze to co powinno, czasami się przycisk zacina głównie przez tarcie choć nie mam mocno dźwignię skręconą

Opublikowano

Nie koniecznie, o ile dobrze pamiętam to one (dźwignie) mają wspólną oś. Jeśli dźwignia nie obraca się na niej swobodnie to porusza drugą. W każdym bądź razie poruszają się obie dźwignie.

Ta wspólna oś to chyba nie przy samych dźwigniach tylko przy korpusie zespołu napędowego, taki układ zmiany kierunku ruchu cięgieł.

Opublikowano (edytowane)

Witam mam zetora 5320 kupiłem go nowego po jakimś czasie podły hamulce ręczny działa a nożny nie jak odpowietrze to pochodzą troche i od nowa niema prosze o pomoc

Tematy połączone

Edytowane przez danielhaker

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez Dariusz123456789
      Witam nie mogę uzyskać wysokiego pedału hamulca prawego zetor 72 11 ( nowa pompka,wyrównywacz, przewód cylinderek i szczęki proszę o pomoc
    • Przez ZimowyZolnierz
      Witam w katalogu części naszego Zetora występują 4 świece żarowe w głowicy, natomiast fizycznie mamy świece płomieniową w kolektorze. Czy to oznacza że głowica jest nieoryginalna czy w starszej wersji z mostem zetorowskim po prostu tak jest? Oraz mam mega problem z rozruchem, w mrozy jak złapie początkowo chodzi na jeden cylinder, pora się szykować do remontu?
    • Przez Maverick
      Witam. Chciałbym dorobić zaczep rolniczy (dolny) do Zetora 14145 gdyż jest to wersja eksportowa z zaczepem piton fix do której standardowy zaczep z agromy nie pasuje gdyż jest zbyt gruby (30mm). Grubość zaczepu jaki pasowałby w mocowanie piton fix to max 25mm. Zakupiłem odpowiednio gruby płaskownik wycięty palnikiem acytylenowym i teraz stoję przed pytaniem jak bardzo wysunięty był fabryczny zaczep w tym ciągniku. Gdyby był ktoś tak uprzejmy i zmierzył w swoim ciągniku tej serii odległość od końcówki wałka wom do środka oka listwy zaczepu dolnego byłbym niezmiernie wdzięczny. Dodam że ciągnik jest na kołach 20.8 R38 co powoduje że nie mogę umieścić zaczepu zbyt blisko tylnej osi, bo spowoduje to trudności w skręcaniu pod ostrym kątem. Odległość od końcówki wałka wom do środka oka zaczepu (mierzone w idealnym poziomie) uważam za uniwersalny punkt odniesienia w tej serii ciągników. Zdjęcie zamieszczam poniżej. Z góry dziękuję.
      Oto zdjęcie piton fixa. Ta belka pod spodem jest od przedniego tuza która była przykręcona do piton fixa. Interesuje mnie odległość końcówki wałka do środka oka sworznia zaczepu rolniczego (dolnego). Czy ktoś z posiadaczy ciężkiej serii zetora mógłby zmierzyć u siebie i podać odległość?

    • Przez KlimekPL
      Narodził się kolejny problem w Zetorze 5211. Wymienialiśmy pompę wody na nową, daliśmy nową uszczelkę a miejsce mocowania pompy zostało dokładnie oczyszczone i odtłuszczone, śruby dokładnie i równo dociągnięte a podczas zalewania okazało się, że cały płyn zaczął uciekać właśnie w miejscu mocowania pompy. Gdzie należy szukać przyczyny? Czy jedynym sposobem będzie uszczelnienie na silikon? Bo tak właśnie była zamontowana stara pompa a teraz zamiast tego poszła normalna uszczelka, a płyn ucieka pokaźnym strumieniem (nie kropelkami, tylko normalnie wodospad).
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v