mateusz44

Połączenie pomp

Polecane posty

zbozowy    29

AlaCapone znów nie czytasz ze zrozumieniem. Nigdzie nie napisałem żeby kolega zakładający ten temat łączył pompy szeregowo. Nie napisałem też, że takie połączenie zwiększy wydatek, ciśnienie czy nie wiem co jeszcze tam sobie wymyśliłeś. Napisałeś, że nie ma takich układów, a ja Ci napisałem, że są i podałem przykład. Połączenie szeregowe jest wtedy kiedy jedna pompa (zasilająca o większym wydatku) zasysa olej ze zbiornika i tłoczy go do drugiej pompy o mniejszym wydatku (główna mająca mniejszy wydatek, ale mogąca wytworzyć większe ciśnienie, zazwyczaj tłoczkowa). Pomiędzy tymi pompami jest w układ wpięty zawór ograniczający ciśnienie. Pompy zasilające stosuje się również w określonych warunkach (pamiętasz jak pisałem, że przy połączeniu pomp trójnikiem zbiornik musi być wyżej?) jeżeli pompy główne mają zasilanie na trójniku.

Po co się stosuje pompy zasilające wpięte SZEREGOWO w układ nie muszę Ci mówić bo przecież jesteś mądry.

obejrzyj schemat układu common rail, albo schemat napędu hydrostatycznego stosowanego w kombajnach np. Class, bo to jest popularne i łatwo znaleźć.

Tak samo było z trójnikiem na zasilaniu pomp. Kolega się zapytał czy tak może być, ty powiedziałeś, że nie ma takich układów więc ja znowu napisałem zgodnie z prawdą, że są. Nie napisałem nigdzie żeby kolega Mateusz tak zrobił. 

A teraz może ja się czegoś nauczę. Jak są połączone pompy szeregowo-równolegle? przyznam, że nigdy nie widziałem takiego połączenia.


Naprawy maszyn budowlanych VOLVO u klienta (mechanika, hydraulika, elektryka, dpf, ad-blue).

Obsługa klimatyzacji w każdym sprzęcie u klienta.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
AlaCapone    5015

W takim razie zacytuj, gdzie napisałem, że nie ma takich układów.


"Nie dyskutuj z głupszym, bo sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona swoim doświadczeniem!" - ciągle muszę o tym pamiętać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbozowy    29

Co chcesz łączyć szeregowo: pompy? - gratuluję pomysłu!

 Odebrałem to jako stwierdzenie, że tak się nie da.

teraz Ty napisz coś o połączeniach szeregowo-równoległych.


Naprawy maszyn budowlanych VOLVO u klienta (mechanika, hydraulika, elektryka, dpf, ad-blue).

Obsługa klimatyzacji w każdym sprzęcie u klienta.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kamilk19912    1

Kolego nie denerwuj sie ,poprostu czy jestes w stanie mi wytlumaczyc dlaczego druga pompa nie podawała oleju chociaz ma "zasilanie"? ja poprostu mialem taki przypadek i tak jak ty ciagle uwazalem ze to nie mozliwe powinna spasc wydajnosc itp.  mialem zamiar rozebrac caly ten uklad ale niestety nie posiadam zestawu zegrow oraz stołu zeby pozniej wszystkie parametry poustawiac tak jak nalezy. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
AlaCapone    5015

 Odebrałem to jako stwierdzenie, że tak się nie da.

teraz Ty napisz coś o połączeniach szeregowo-równoległych.

 

Nie obchodzi mnie Twoja interpretacja. Jeszcze raz ponawiam prośbę: zacytuj, gdzie napisałem, że nie ma takich układów.

 

Kolego nie denerwuj sie ,poprostu czy jestes w stanie mi wytlumaczyc dlaczego druga pompa nie podawała oleju chociaz ma "zasilanie"? ja poprostu mialem taki przypadek i tak jak ty ciagle uwazalem ze to nie mozliwe powinna spasc wydajnosc itp.  mialem zamiar rozebrac caly ten uklad ale niestety nie posiadam zestawu zegrow oraz stołu zeby pozniej wszystkie parametry poustawiac tak jak nalezy. 

 

Żeby było jasne, nie jestem ani prorokiem, ani jasnowidzem. Musiałbym mieć przed oczami układ. Pracuję tylko i wyłącznie na danych sprawdzalnych empirycznie i opieram się na aparaturze pomiarowej. Bez precyzyjnych pomiarów nie jestem w stanie odpowiedzieć dlaczego.


"Nie dyskutuj z głupszym, bo sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona swoim doświadczeniem!" - ciągle muszę o tym pamiętać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
AlaCapone    5015

Bez pomiarów nie wiem dlaczego. Ale nie przejmuj się, są na forum ludzie, który na odległość wiedzą co trzeba wymienić. Załóż temat a będziesz miał odpowiedzi bez liku.


"Nie dyskutuj z głupszym, bo sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona swoim doświadczeniem!" - ciągle muszę o tym pamiętać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbozowy    29

Ok. nie napisałeś wprost, że nie ma takich układów. Zacząłeś pierwszy pisać w moim kierunku ja się tylko broniłem. 

Kamilk19912 ponieważ nie doczekasz się odpowiedzi ze strony AlaCapone (ja zresztą też na swoje pytanie się nie doczekam) chociaż napisałeś co było uszkodzone, to ja Ci odpowiem.

post-16735-0-86685500-1479423263.png

To jest schemat z Twojego MFa. Na czerwono pompa zasilająca, na niebiesko główna wielotłoczkowa. Klasyczny układ.

Musisz wiedzieć, że pompy tłoczkowe nie mają dużej siły ''na ssaniu'' i szybko od takiej pracy się zacierają. Wynika to z ich konstrukcji i potrzeby smarowania połączenia tłoczków z kołyską, łożysk itp. Nie wdając się w szczegóły konstrukcyjne, gdy zasilanie do pompy tłoczkowej nie jest podawane pod ciśnieniem można powiedzieć, że pompa zaczyna zasysać olej od strony tej gdzie pompa powinna być smarowana. Z tego powodu wynika jej niska siła zasysania i możliwość jej szybkiego uszkodzenia.

W Twoim wypadku gdy zużyciu uległa pompa zębata i nie zapewniała ciśnienia na linii do pompy tłoczkowej, twoja pompa tłoczkowa była zapowietrzona. Nie dość, że musiała by zassać olej przez dwa filtry to jeszcze musiała by pokonać opór jaki zaczęła jej stawiać pompa zębata. Prościej nie umiem tego wytłumaczyć. 


Naprawy maszyn budowlanych VOLVO u klienta (mechanika, hydraulika, elektryka, dpf, ad-blue).

Obsługa klimatyzacji w każdym sprzęcie u klienta.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
AlaCapone    5015

Kolego @zbozowy JESTEŚ KŁAMCĄ! Nie mam zamiaru rozmawiać z kłamcą, dopóki nie zejdzie z drogi zakłamania - dlatego nie doczekasz się odpowiedzi, bo nie zasługujesz na poważne traktowanie.

Dalej kłamiesz i zarzucasz innym to co sam robiłeś i nadal będziesz to robił i oczerniał bezzasadnie!

 

Jeśli nie będę odpisywał na Twoje kłamliwe oskarżenia to tylko dlatego - patrz moje motto! - wg niego postępuję i nie zniżę się do Twojego poziomu.


"Nie dyskutuj z głupszym, bo sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona swoim doświadczeniem!" - ciągle muszę o tym pamiętać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbozowy    29

tak, jest to szeregowe połączenie pompy zębatej o tłoczkowej.

 

 

 

 

Jeśli dla kogoś zasilanie jednym przewodem ze zbiornika z trójnikiem (z niewiadomo jakimi średnicami, bo nic o nich nie wspomina ani słowem) i dwoma osobnymi o odpowiedniej średnicy nie ma różnicy - to nie mam pytań.

Na pocieszenie dodam, że nie jesteś osamotniony. Są na forum "ludzie" a nawet moderatorzy, przepraszam byli (na szczęście) ,dla których brak w tym układzie rozdzielacza lub pompy hydraulicznej nic by nie znaczył. I nadal upieraliby się, że układ działałby prawidłowo.  :D

 

 

 

Tym postem pierwszy mnie zaatakowałeś i oczerniłeś. Ja cały czas staram pisać z szacunkiem o Tobie, a Ty nazywasz mnie kłamcą. Masz ze sobą jakieś problemy?

Ja się przyznałem, że nie napisałeś nigdzie, że takie rozwiązania nie istnieją. Ty dalej się upierasz żebym Ci coś udowodnił.

Znowu pokazałeś, że nie umiesz czytać ze zrozumieniem. Pokazałeś też jak znasz układy hydrauliczne.

Miałem się zastosować do Twojego motta już kilka postów wcześniej ale zrobię to dopiero teraz. Pozdrawiam ozięble.

 

Edytowano przez zbozowy

Naprawy maszyn budowlanych VOLVO u klienta (mechanika, hydraulika, elektryka, dpf, ad-blue).

Obsługa klimatyzacji w każdym sprzęcie u klienta.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez ROLOMAZ
      Cześć koledzy,
      Mam problem z moim Fiatagri F120 
      W tamtym roku padła pompa hydrauliczna, została wymieniona na nową.  Przez okres zimy nie był na tyle uzywany, żeby sprawdzić działanie "w pracy". Teraz zaczęły się roboty polowei jest ubytek oleju. Okazało się, że z tyłu pod rozdzielaczem przepuszczają simeringi. Ściągnęliśmy rozdzielacz i wymieniliśmy je, dodatkowo został wymieniony filtr od hydrauliki. Od tego czasu pompa "wyje" tak jakby pompowała cały czas olej, rurki na rozdzialaczu są gorące, co potwierdza jej ciągłą pracę. Przedni tuz jest nie do ruszenia, drążka nie można przesunąć. Znajomy mechanik doradził, abym sprawdził filtr olejowy, który wymieniłem. Po zdjęciu okazało się, że go zassało i był lekko zdeformowany. Zamówiłem już nowy filtr, prawdopodobnie źle dobrali mi go w sklepie. Aktualnie żeby sprawdzić założyłem filtr, który był przed usterką i na początku tuz chodził normalnie. Jedynie było słychać takie syczenie przy rozdzielaczu, gdy zacząłem ruszaj gałkami od tylnego rozdzielacza, to tuz znowu jakby zablokował się i nie można było go podnieść, ani opuścić. Gdy włączę kiper i w tym samym czasie dam opuszczanie lub podnoszenie przedniego tuza to wtedy działa normalnie i da się przeciągnąć gałkę od tuza. Co to może być za przyczyna ? Czy ktoś miał coś podobnego? 
    • Przez kafarek1123
      witam. mam problem z moim case 4240. nagle przestało dzialac wspomaganie.wieczorem dzialalo a rano odpalam i nie mogę skrecic ani w lewo ani w prawo. zaczalem od uszczelnienia siłownika a dziś wymieniłem orbitrol i nic.na szczescie kupilem tani zamiennik bo mialem przeczucie ze to nie wina orbitrolu bo dziwilo mnie ze stalo sie to tak nagle.ale zapasowy orbitek sie pewnie kiedys przyda. i teraz nie mam pojecia co zrobic dalej. czy do wspomagania jest dodatkowa pompa? pytam bo podnosnik pieknie podnosi nawet na wolnych obrotach z podpietym plugiem.przedni tuz tez dziala bez zarzutu i juz mi sie pomysly skonczyly. mam traktor od pieciu lat i nigdy nie bylo problemów wiec nie zdazylem poznac budowy ukladu.jesli ktos ma jakis pomysl lub mial podobny problem to prosze o pomoc bo juz rece opadaja a chcialbym sie z tym uporac bez mechanika.
    • Przez c308
      Witam zastanawiam sie czysto teoretycznie gdybym chciał założyć firmę produkującą traktory to jak taka maszyna powinna wyglądać aby z podzespołów dostępnych na rynku stworzyć tanią,prostą maszynę do której nawet za 20,30 lat nie byłoby problemu o części.I czy w ogóle w Polskich realiach takie cos (moje marzenie z dziecinnych lat)jak budowa ciągnika jest realne.
      Moja propozycja jest taka silnik 100km mocy perkins,pompa podnośnika ursus c 385 lub 1224,tuz także od nich,Kabina prosta wykonana we własnym zakresie tak samo maska i światła.Najważniejsze z czego skrzynia i mosty aby za pare lat był dostęp do części.Wałek 540 zalączany elektromagnetycznie jak noże w kosiarce,tak samo załączany przedni napęd.Cena 100 tys za egzemplarz czy to ma jakikolwiek sens.
    • Przez PatrykBesiński
      Dzień dobry, 
      Problem jaki wykryłem w Renault Dionis 130 podczas pracy na wałku WOM. Po włączeniu wałka na sucho, bez podłączonej maszyny jest wszystko ok, wałek pracuje, natomiast podczas pracy pod obciążeniem WOM wałek po chwili wyskakuje, dźwignia przeskakuje w pozycję neutralną. Trzymając dźwignię lekko palcami jest ok, ale gdy nie przytrzymuję dźwigni to po sekundzie wypada. 
      Dzieje się tak pod obciążeniem.
      Gdzie może leżeć problem? 
      Czy jest tam jakaś regulacja dźwigni i być może za lekko wskakuje czy raczej problem leży gdzieś w napędzie WOMu? 
    • Przez dominikl95
      witam pojawił mi się problem w fordzie 7910 z przednim napędem Majac wyłączony napęd uprawiałem ziemię i jechałem pod górkę i widziałem że napęd się sam załączał i wyłączał.Tak jak by dostawał prąd i się włączał Dodam że rowniez że przy włączonym przycisku nie pali mi się światełko na przycisku że jest załączony. Myślicie że to wina włącznika elektrycznego 4x4 czy głębsza usterka
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj