Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Panowie mam pytanie do posiadaczy serii 54.. oraz 56..  bo właściwie podstawa kabiny jest taka sama . 

Jak u was sprawuje się klimatyzacja ?  Czy schładza prawidłowo ,czy jest lodówka ,czy schładza średnio czy słabo ? 

Mam model 5609 i u mnie klimatyzacja działa fatalnie a właściwie nie chłodzi wcale .

Niby coś tam chłodnego z tych nawiewów dmucha ale w upalne dni normalnie się pocę w kabinie .

Serwis był dwa razy napełniał klimatyzację na nowo , z początku w miarę chłodziło a po czasie przestawało .

Mam porównianie z moim JD i tam mam niezależnie do warunków na zewnątrz w kabinie przy ustawieniach maksymalnych zamrażarkę a w MF-ie  jest z tym chłodzeniem fatalnie .  

 

Nie mam pomysły gdzie tkwi przyczyna fatalnego działania tej klimatyzacji -czy jest to wada konstrukcyjna  złego dobrania

komponentów czy mam gdzieś coś uszkodzonego i przez to  brak chłodzenia w kabinie .   

 

Edytowane przez Vril
Opublikowano

Dzięki :)  

Być może jest gdzieś nieszczelność ponieważ jak jest gaz nowo naładowany to dzień dwa w miarę chłodzi i niestety na pewno nie na I czy II biegu :(

Po  pau dniach  praktycznie przestaje . 

Będę musiał udać się ciągnikiem do jakiegoś serwisu od klimatyzacji . 

A słyszeliście o tym że jest jakiś czujnik który rególuje moc (temperature) klimatyzacji względem temperatury zewnętrznej to znaczy reguluje temperature w kabinie o parę (naście???) stopni niedopuszczjąc do maksymalnego schłodzenia w środku ???  (informacja od serwisanta) 

 

Opublikowano

Epizod z moim podnośnikiem sie powtórzył.. Mignięcie kontrolki jest takie - 2 mignięcia przerwa 2-3 sekundy 3 mignięcia przerwa i szybkie migniećia 5-6 razy trudno policzyć

Wie ktoś co to oznacza???

Opublikowano (edytowane)

 

Przerwa w układzie albo potencjometr rozłączony, albo wiązka przewodów EHR, albo uszkodzenie rezystora R30, czyli ogólnie problem z potencjometrem wysokości.

W moim przypadku działo się tak jak podnośnik za bardzo się opuścił, po tym jak na oko próbowałem go regulować, a wystarczyła kalibracja podnośnika. 

 

Edytowane przez b0gdan
Opublikowano

 

Przerwa w układzie albo potencjometr rozłączony, albo wiązka przewodów EHR, albo uszkodzenie rezystora R30, czyli ogólnie problem z potencjometrem wysokości.
W moim przypadku działo się tak jak podnośnik za bardzo się opuścił, po tym jak na oko próbowałem go regulować, a wystarczyła kalibracja podnośnika. 

 

 

Czyli czujnik wysokości szwankuje??

Wiesz jak się kalibruje podnośnik??

Opublikowano (edytowane)

Ma ktoś z was katalog części do 5600 najlepiej w języku polskim. Może być w pdf ale także jako książka. a może wiecie gdzie kupić?

idziesz do korbankowa i mówisz, że chcesz katalog... dostaniesz login i hasło i masz katalog do wszystkich wyprodukowanych sprzętów MF

 

Konrad... wieszasz z tyłu 200kg... 

przekręcasz 3 pokrętła max zgodnie ze wskazówkami zegara

pokrętło głębokości ustawiasz pomiędzy 3 a 4

obroty ciągnika na minimalne

przycisk opuszczania w dół

i naciskasz przycisk od amortyzacji szybko 4 razy

pogiba pomiga przez minutę ... jak przestanie kalibracja zrobiona

 

Edytowane przez b0gdan
Opublikowano

Podczas pracy w 5425 zniknęło nagle wyświetlanie prędkości i obroty WOM, bezpieczniki całe co mogło walnąć? Podczas włączania wyświetla się tylko kilka kontrolek m. in. od oleju, ostrzegawcza,  kierunki , napęd, blokada mech. roż., a powinny wszystkie. I zauważyłem że przestał bić licznik godzin, może się zacina a może padł? Ale to raczej nie ma nic wspólnego z wyświetlaczem, bo tam linka idzie...

Znów to samo, co się dzieje z tym panelem...

Opublikowano

Ja rozbierałem już kilka raz, bo żaróweczki i obrotomierz wymieniałem (niepotrzebnie) tam nic się nie popsuje, wszystko ładnie się rozbiera, tylko pamiętaj aby śrubki mocujące z wtyczek wykręcić.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez Cassius
      Witam. Po odpalniu z rury wydechowej wydobywaja sie ogromne ilosci bialego dymu, gdy silnik troche sie nagrzeje to na wolnych obrotach dym znika jednak gdy dodam gazu to znowu bialy dym leci cala rura jak z parowozu. Moze ktos podpowie gdzie szukac przyczyny? Dodam ze płynu chlodniczego nie ubywa i oleju nie bierze. Ciagnik to MF 8270 z silnikiem Valmet 280km. Dodaje link do filmiku z pracy silnika. 
       
    • Przez włodek
      Witam Państwa
      Chciałbym zasięgnąć od Was opinii na temat wspomnianych w tytule modeli ciągnika Massey ferguson. Nie mam to jakichś konkretnych predyspozycji że musi być to model 6120 albo 6130. Oba te modele będą w pełni wystarczające mocowo dla mnie a o decyzji czy będzie to 6120 czy 6130, zadecyduje stan konkretnego egzemplarza. Czy są na forum użytkownicy któregoś z tych modeli i mogą wypowiedzieć się w kilku słowach na ich temat? O silnik się nie obawiam bo to raczej dobre jednostki jak się o nie odpowiednio dba. Bardziej martwię się skrzynią i mostem. Jak to z Waszej perspektywy wygląda? Na co warto zwrócić szczególną uwagę przy zakupie tego ciągnika? A może któryś z tych modeli będzie mniej awaryjny? Z tego co patrzyłem to 6130 ma 4 półbiegi na każdym biegu a 6120 ma ich 2. Chyba najbezpieczniej jakby ich nie było w ogóle tak jak np w starszych modelach 3050/3060 gdzie były dostępne skrzynie 16/16 w pełni mechaniczne. No niestety w nowszych modelach chyba już takiej opcji nie ma. Czy te półbiegi pod obciążeniem sprawiają dużo kłopotu? Ciągnik nie będzie pracował na wielkim areale. Około 20ha i zastąpi wysłużonego już ursusa 912. Oczywiście MF będzie miał napęd na przód czego w 912 nie mam. Tu bardziej chodzi o poprawę komfortu na stare lata. Czekam zatem na Wasze komentarze i zapraszam do dyskusji. 
    • Przez tomaho
      Witam? warto kupić ten model za około 70 tys. Przebieg na zegarze około 5 tys. Trzyma się kupy. Revers i półbiwg nie szarpie.
    • Przez szymi4512
      Witam, mam problem z MF 5435 ze skrzynią Dynashift, otóż coś trzyma(wyhamowuje) ciągnik. Podczas jazdy gdy wcisnę sprzęgło czy też ustawie rewers w pozycji neutralnej ciągnik zwalnia i czuć, że coś go trzyma po zatrzymaniu się. Nie wiem jak to dokładnie wytłumaczyć, mam nadzieję, że rozumiecie o co chodzi. W czym może być problem?
    • Przez JasiuS
      Cześć pacjent to MF 8240 ze skrzynia powershift funk ah150 wersja z hydrauliką 110l/min 
      Po zakupie zostało naprawione juz kilka awari i przyszedł czas na wymianę oleju w skrzyni. I tu pojawił sie problem. W filtrze hydrauliki z lewej strony za zbiornikiem paliwa znalazłem oring o średnicy około 34mm. Oring nie jest przerwany ale ubrudzony klejem anaerobowym.
      Filtry poszły zamienniki z Donaldsona i ssawny za flanszą z hifi. Olej Orlen 10w30 utto (około 150l wchodzi) przez pewien czas wszystko bylo git skrzynia chodzi ładnie, wszystkie biegi bez szarpnięć czy tez poślizgu hydraulika pracowała jak należy aż do momentu testu gdy po dłuższej pracy z bezorkowcem zapaliła sie czerwona kontrolka zapchania filtra hydrauliki. Ciągnik został od razu zgaszony po ostygnięciu maszyny i ponownym zapłonie przez chwilę świeciła sie juz tylko pomarańczowa kontrolka poziomu oleju a stan jest prawidłowy.
      Po tym incydencie nie świeci sie nic, ale ciężko działa wspomaganie kierownicy i słychać syczenie w rozdzielaczu podczas kręcenia. Powoli podnoszą sie tylne ramiona i pomimo prób nie wyłącza sie przedni naped, cały czas słychać jego pracę. Skrzynia natomiast przełącza biegi bez zarzutu.
      Wykonałem pomiar nr 1,2 i 7 (ZAŁĄCZNIK) i ciśnienia są w normach.
      O tym oringu w filtrze znalazłem wzmiankę na zachodnich forach ale sprawa nie została wyjaśniona. Może ktoś wie gdzie mam szukać przyczyny, albo podpowie mi co jeszcze sprawdzić. 
       
      Pozdro
       
       
       


×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v