Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

witam kolegów... Mam pytanie, zakładał ktoś pompę wtryskową z centralnym układem smarowania od Zetora 72xx do Ursusa C-360? Interesuje mnie głównie to smarowanie na czym to polega. Jest tylko doprowadzenie pod ciśnieniem? Czy też doprowadzenie i powrót oleju do korpusu silnika... Proszę o mądre odpowiedzi, a nie o wymądrzanie się...

Opublikowano (edytowane)

Zasilanie centralnego smarowania pompy jest wzięte z pierwszej zaślepki kanału olejowego na wysokości wałka rozrządu. Natomiast powrót jest tak jak @seweryn20 napisał poprzez łożysko na wałku pompy . Nie wiem co chcesz tym osiągnąć,ale pamiętaj ,że na standardowe tłoki 95 to musisz zmniejszyć dawkę na sekcjach . Chyba ,że rozwiercasz na większe na 100 lub 102 to też musi być odpowiednia dawka. Na 102 Będzie pasować jak mówisz ,że to od zetora 7211. I zostaje jeszcze kwestia ustawienia początku wtrysku trzeba przestawić o jeden ząbek na sprzęgiełku pompy.

Edytowane przez Radekk
Opublikowano (edytowane)

Witam

Co sie kupuje do pompy gdy sie ja regeneruje ??

W mojej jest siednieta jedna sekcja i zaworki ale jak sie robi to sie robi pozadnie

 

Połączone

Edytowane przez razor275
Opublikowano

Heh hodzi o to ze ja jestem praktykantem ze szkoly i go porosilem zeby mi zrobil pompe , ale on powiedzial ze mnie nauczy regnerowac pompe i gdy mu zanioslem swoja pompe to pwiedzial mi czesci jakie mam kupic ale pamiec czlowieka jest zawodna i sobie zapomnialem

Opublikowano

@GoRAL1 mam pompę tylko do wspomagania z wału korbowego, mnóstwo takich rozwiązań było na AF a do tura mam oryginalną pompę. Mam przystawkę na wom ale nie używam, bo pompa(od cyklopa) wywalała mi uszczelniacz, a po drugie to nie chciało by mi się tej przystawki zakłądać i ściągać +jeszcze węże do niej solidne. Hm nie bardzo jest tu co pokazywać,zapraszam na YT kanał Sylwester Skotnicki i tur własnej produkcji i tam masz zdjęcia, a po drugie to wiesz, temat tu jest o pompach wtryskowych:) pozdrawiam

Opublikowano

Panowie założyłem wczoraj pompę wtryskową po regeneracji ciągnik odpalił tylko ciężko więc przyspieszyłem zapłon przekręcając pompę na silnik do końca była nie wielka poprawa mam zdemontowaną pokrywę rozrządu i patrząc od przodu silnika w którą stronę należy okrecic wałek pompy by jeszcze trochę przyspieszyć ursus 355.

Opublikowano

No nie mów kolego. Wiesz w którą stronę przekręcając pompą przyspiesza zapłon(zwiększasz kąt wtrysku), widzisz cały rozrząd, czyli które koło w którą stronę się obraca.

Koła rozrządu miałeś zmieniane?

Gość Profil usunięty
Opublikowano

Na skrzyni samemu możesz nanieść znak

Opublikowano

a to nie umiesz sobie znaleźć znaków ? wykręć wtrysk, pierwszy od chłodnicy, cienki śrubokręt kręcisz kołem aż tłok będzie na górze a śrubokrętem wyczujesz kiedy jest na GMP. 2 obroty wału to jeden cykl pompy. czyli pierwszy tłok masz 2 x w GP i GMP jest wtedy gdy tłok pierwszy masz u samej góry oba zawory są zamknięte a na 4 głowicy wydechowy się zamknął a ssący otwiera.. (ssący konik jest krótszy a wydechowy dłuższy takie przypomnienie). no i jak masz już pierwszy cylinder w GMP to w okienku masz mieć te znaki. (też mam skrzynię od c355 więc wiem o co ci biega) zobacz na skrzynie c360 ile mm od dołu okienka jest kreska. (chyba coś koło 10mm ale nie jestem pewny). nie piszę tu nowości i chyba nawet więcej jest takich tematów i pytań, wystarczy poczytać. Co do ustawiania kata to na oko też ustawisz (ale nie precyzyjnie) jak twardo chodzi jak proxima to musisz opóźnić kąt ....

Gość Profil usunięty
Opublikowano

Mylisz się, znaki są na kole jak i obudowie i okrerślają wyprzedzenie wtrysku względem GMP a nie samo GMP.Dla 355 i 360 kreska oznacza 200 kąt wyprzedzenia

Opublikowano

tak tak na pewno sie myle :) heh ale wytlumacz mi w czym sie myle... dla mnie to jest oczywiste ze sa znaki dla GMP i dla poczatku wtrysku, wiec sorry ze nie dopisalem. A co do obudowy to masz kolego slabe informacje i teraz Ty sie mylisz. Bo u mnie na obudowie nie ma;) chyba ze ty uwazasz innaczej i nie mam racji?!:) jest takie powiedzenie: nie pchaj palca miedzy jajca... Chyba rozumiesz przeslanie. pozdrawiam kolego

Opublikowano

Kilka pytań amatora

 

Czy żeby obrócić lekko pompę muszę odkręcać przewody wysokiego cisnienia i przewód paliwa biegnący od pompki do filtrów?

Są to dość sztywne elementy i nie bardzo to idzie, mam obracać "na chama"? (czytałem o obracaniu pompą na pracującym silniku)

 

Czy po poluzowaniu śrub mocujących pompę może się coś lać na połączeniu? pisalem juz kiedys ze po robocie cos tam sie czesto sączy na polaczeniu pompa-sprezarka, myslalem ze to paliwo, ale dzisiaj po poluzowaniu srub zaczął powoli plynac chyba olej - czarny. Czy powinienem się tym martwić? Olej z pompy tak by chyba nie wyglądał.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez abuk14
      Mam kilka pytań dotyczących ładowacza czołowego do Ursusa C-330 M.
      1. Na co zwracac uwagę przy zakupie ( byc może będzie używany)
      2. Jeśli nowy to jakiej marki wybrac??
      3.Czy naprawdę tak ciężko się kreci kierownicą prz zwożeniu bel słomy ( o obornik nawet nie pytam)??
    • Przez vitoma
      Czesc
       
      Czy moge zamiast zalecanego Hipola 6 uzyc do C330/360 oleju przekladniowego klasy 80W90 "zachodnich" firm ? Np. castrol, elf, mobil, valvoline ?
       
      oczywiscie planuje calkowita wymiane oleju. do tej pory byl zalany hipol 6.
       
      Z tego co widze to obecnie produkowany przez Orlen Hipol 6 rowniez ma klase 80W90, i jakis oznaczenie GL-4 . Nie wiem co ono oznacza.
       
      Jest tez olej Orlen Agro 80W90.
       
      Czy wszystkie wymienione moga zastapic orginalnego Hipola 6 podczas wymiany?'
       
      dzieki
      pozdrawiam
      Piotrek
    • Przez AdrianWasiak
      Mam ursusa c-330m 1800mth z 89r orginał zadbana narazie nie sprzedaje ale chętnie zamienię na coś większego np. Zetor 5011/5211 7011/7211 Case 685xl/745xl lub MF czterocylindrowy itp. rozważę różne propozycje jak nikt się nie zgłosi to na wiosnę będzie na sprzedaż.Zdjęcia w mojej galerii.
    • Przez Awek
      witam , od pół roku posiadam ursusa 1224 i od początku był problem z podnosnikiem , nie podnosił agregatu siewnego tzn podnosił na pełnym gazie a jak ujmowałem gazu to zaraz opuszczał , pojechałem na pole i po chwili nie chciał opuscić  albo nie chciał podnieść , jak jechałem drogą to na całym gazie bo zaraz opuscił i problem był z podniesieniem nawet gazowanie nic nie dało , więć wymieniłem pompe na wzmacnianą nową , nowy tłok i cylinder , rozdzielacz po regeneracji ,filtry nowe , oleju jest max , i to samo więć pomysłem ze rozdzielacz moze jest trafny więc oddałem na gwarancje i stwierdzili ze jest dobry i to samo , wie moze ktos co jeszcze moze być nie tak ? i na pokrywie podnośnika od strony fotela  są dwa otwory w jeden jest wkręcony korek a drugi otwór jest wkręcona sruba która wchodzi w rozdzielacz zwykła sruba z otworem i tak mysle czy nie powinno być tam jakiegoż zaworu , bo miałem dwóch mechaników i kazdy mówi jedno (panie jak wszystko nowe to nie wiem co moze być ) i tyle aby wiem  z góry dzięki za odp
    • Przez agrof
      Witam.
      W c330 "zniknęło" ładowanie, ponadto:
      - bardzo niepokojące jest grzanie się regulatora (element który się bardzo mocno grzeje zaznaczony na fotce)
      - grzeje się również kabel, który idzie do stacyjki (osłona kabla aż się przy topiła).
      - kontrolka od ładowania gaśnie jak zwiększy się obroty

      Podstawowe pytanie:
      - jak sprawdzić prądnice czy jest sprawna,
      - gdzie najlepiej zmierzyć napięcie i jakie wartości powinny być (na akumulatorze brak ładowania, a na wyjściach z regulatora jakieś dziwne wartości pokazuje)
      - co może być powodem, że się grzeje regulator (chyba że tak ma być?)

      Bardzo proszę o pomoc.

      -
      (zdjęcie poglądowe z internetu)
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v