Skocz do zawartości

Ukad kierowniczy w Z056


Gość Profil usunięty

Rekomendowane odpowiedzi

Wybrane dla Ciebie
Gość Profil usunięty
Opublikowano

Mam problem. A dokładniej chodzi mi o tylny wózek.

Kiedz kieruje, to w prawo skręca sie bez problemów, ale w lewo tylko do pewnego momentu. jaka może być tego przyczyna???

Gość Profil usunięty
Opublikowano

Chodzi mi o tylną os kombajnu. Jak kiedyś rozebrałem zwrotnice to okazało sie, ze tam jest taka blaszka- chyba dystansowa. Ona jest miedzy tulejami. I okazało sie, ze ona ma zagięty róg. Wszystko wyprostowałem, nasmarowałem i nic to nie dało. Juz mi sie szkończyły pomysły, gdzie szukać przyczyny... :)

Opublikowano

Przyczyną może być krzywy siłownik (gryf) jak wspominał kolega wcześniej, lub "zakordowanie" siłownika w środku (dziwne ale możliwe znajomy miał taki przypadek, a ugięty gryf sam miałem coś się dostało pomiędzy ramę a siłownik i taki skutek).

Gość Profil usunięty
Opublikowano

siłownik jest ok. Jak go odłączę, to chodzi dobrze. każde koło osobno tez jest dobre. A razem nie gra.

Opublikowano

Witam wszystkich - mam pytanie - raczej skierowane do ewentualnych posiadaczy bizona.

Głównie chodzi mi o założenie wspomagania z bizona do ciągnika

Mam c330 - nadchodzi kres żywotności kolumny kierowniczej (nowa kosztuje coś ok 1000), więc m,yślę o wspomaganiu.

Udało mi się tanio - bo za 150zł - kupić od spalonego bizona orbitrol i siłownik. Gdzieś w garażu mam pompę hydrauliczną, która to zamontowana była w mojej starej vistulce - więc jej wydajność powinna być dość spora.

Pytanie takie - co ja jeszcze potrzebuję do kompletu by wspomaganie działało prawidłowo?

Chodzi mi o to, żeby nie szło za duże ciśnienie na orbitrol - by go nie uszkodzić, ale i również by koła przy skręcaniu chodziły płynnie, by np nie szarpały

W bizonie za pompą a orbitrolem, czy rozdzielaczami jest taki wynalazek jak "regulator przepływu", tyle że u mnie - jeśli dobdze myślę - w bizonie wchodzi do niego wąż zasilający i wychodzą dwa - jeden do orbitrola a drugi do rozdzielacza. Gdzieś w schematach znalazłem jeszcze zawór bezpieczeństawa, ale myślę że nie gra on wielkich roli, jeśli chodzi o przepustowość przepływu oleju, czy płynność skręcania kół.

Bardzo proszę o podpowiedź

Opublikowano

kolego ale przepływomierz jest na roździelenie oleju na skręt i heder a z tego co wiem to ciapek hederu nie ma :) wiec ci nie potrzebny a ty potrzebujesz tylko orbitrol, siłownik, zbiornik, węże no i przydałby się jakiś filtr no i oczywiście trochę inwencji twórczej :)

Opublikowano (edytowane)

Witam chciałbym dołączyć się do tego postu i dowiedzieć się kilka rzeczy otóż zakładam wspomaganie do c-360 3p na takich samych podzespołach jak "Mareczek78" i nie daje mi spokoju jedna rzecz kolega pisał o "regulatorze przepływu" który reguluje ilość przepływu na orbitrol i rozdzielacz lecz znalazłem jeszcze w "Katalogu części bizona" że jeszcze jest jakiś dławik przy orbitroże. Teraz moje pytanie: Czemu ma służyć ten dławik, obniżeniu czy zwiększeniu ciśnienia czy zmniejszeniu dopływu oleju do orbitrola? Proszę o objaśnienie mojego pytania. Załączam zdjęcie.

post-41626-0-07014900-1325710259_thumb.jpg

Edytowane przez Michal127
Opublikowano

Pompa ma swoją wydajność i ciśnienie a orbitrol potrzebuje tylko 7 litrów na minutę ale stałego przepływu więc ten dzielnik strumienia i dławik są po to żeby to zapewnić jeśli się mylę to mnie poprawcie

Opublikowano

To nie dzielnik strumienia, a właśnie regulator przepływu, i ja polecam wkładać regulatory do bizona o przepływie 9l/min, ładniej pracuje,a do traktorów odpowiednio większe zależnie od pojemności siłownika od skrętu.

Dławik przed orbitrolem jest po to by w razie uszkodzenia lub nagłego otwarcia regulatora przepływu była możliwość skręcania, chodzi o to że dławik nie przepuści zbyt dużo oleju i zapobiegnie to zamknięciu zaworu szokowego, co uniemożliwiło by skręcanie i np. na drodze by było bum w dużego fiata :D .

Opublikowano

Niech będzie regulator przepływu nie sprzeczam się ważne że wiadomo o co chodzi

Gość Profil usunięty
Opublikowano

Witam wszystkich. mam taki problem w bizonie Z056. Otóż siłownik układu kierowniczego ma skok 200mm. Więc podczas jazdy na wprost powinien być ustawiony na połowie, tj. 100mm. Podczas skrętu w lewo powinien schować się do zera, a przy skręcie w prawo wysunąć się do wartości 200mm. U mnie sytuacja jest następująca. wszystko ładnie pięknie, ale podczas jazdy prosto siłownik jest wysunięty na 150mm. Więc przy skręcie w lewo siłownik nie chowa się o 100mm ale aż o 150mm. Efekt- kombajn zawraca na miejscu, koła prawie rwą ziemie. Przy skręcie w prawo (który jest mi bardziej potrzebny ze względu na jeden rozdzielacz łanu) siłownik wysuwa się tylko o 50mm przez co mam problemy z wyjazdem z bramy na drogę bo jest zaje***sty promień skrętu. Ma może ktoś pomysł jak to ustawić? Myślałem o rozkręceniu drążka kierowniczego, wtedy bym schował siłownik, ale darło by opony.

Gość Profil usunięty
Opublikowano

Tak. Ale w moim przypadku chodzi o to, żeby skrócić, a już jest wszystko poskręcane na maxa

Opublikowano

@mlodymechanik jest to problem w siłowniku a miano wicie stary typ a nowy typ w starym typie obie główki na siłowniku są około centymetrów dłuższe. przespawaj wąsy mocowania siłownika na wózku i będzie OK :rolleyes: Ja też tak miałem jak zmieniłem siłownik jak ni główkę na polu wyrwało a do domu było daleko żeby pospawać ;) Pozdrawiam

Opublikowano

Witam, mamy problem z naszym Bizonem, który bardzo ciezko kieruje. Wymienilśmy już orbitrol, rozdzielacz przepływu oleju, sprawdzony został rozdzielacz 2-sekcyjny, siłownik od kierowania, sprawdziliśmy czy zwrotnice nie są zapieczone i nic, nadal ciężko się kręci. Na dodatek w kierownicy nie ma oporu przy maksymalnym skręcie kół idzie nadal kręcić kierownicą. Macie jakieś pomysły co może być przyczyną takiej sytuacji?

Opublikowano

Może w tym słupku co kierownica jest przymocowana i do orbitrola podłączona coś się wyrobiło? U nas działo się tak samo ale po wymianie orbitrola uspokoiło się i jest teraz elegancko :) Jak dojdziesz co było tego przyczyną to napisz co to :)

Opublikowano

@wojtek93 jak nie ma oporu w kierownicy to będzie wina siłownika skrętu.Zesztywniały wargówki w siłowniku i przepuszczają olej.A co ciężkiego kręcenia kierownicą to sprawdź czy na wejściu w orbitrol głównego ciśnienia oleju jest dławik oleju czyli podkładka z małym otworem.Jak jest to jeszcze na orbitrolu od strony kierownicy jest zawór regulacji ciśnienia weź i podkręć jeden obrót i sprawdź :) Pozdrawiam

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez SebastianP
      Chciałbym samodzielnie zamontować wspomaganie do c330 napędzane z rozrządu. Oś okrągła. Montował ktoś? Jaki zestaw polecacie? Mile widziane linki, oceny i opis problemów przy montażu. Pozdrawiam.
    • Przez Rafał11
      Witam, mam takie pytanie jestem młodym rolnikiem i jeszcze nie mam doświadczenia w obsłudze kombajnu i chciałbym się dowiedzieć czy da się sprawdzić stan skrzyni biegów bez rozbierania. Wiem jakie te skrzynie są w bizonie  i chciałbym sprawdzić czy w trakcie żniw się nie rozsypie. Z góry dzięki za pomoc.
    • Przez Rolniczek95
      Witam Moje pytanie brzmi jak sprawdzic sprawnosc akumulatorow hydraulicznych? Zwazylem jeden i 3.2 kg a drugi 3.8 kg i tez chcialbym sie zapytac czy ten ciezszy nadawalby sie jeszcze do uzytku bo na tabliczce pisze 4kg ?
    • Przez kukum
      Witam , Czy jak pomieszam te dwa środki , to przypale roślinę ? albo z czym mogę pomieszać basagran żeby i tez jednoliścienne  zwalczyć ?
    • Przez daree
      Witam, aktualnie remontuje kombajn Bizon Sampo 2020. 
      Podczas składanie części pojawiły sie pewne wątpliwości. W zwiazku z powyzszym chcialbym zapytac czy na forrum jest ktos z wojewodztwa Lubelskiego u kogo można by podejrzeć pewne szczegóły dotyczące ememetów kombajnu ?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v