Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Dokładnie. Mając prawo jazdy na B możesz powadzić ciągnik ważący np 7 t, z B+E możesz prowadzić ciągnik (rolniczy oczywiście bo siodłowy nie jest pojazdem wolnbieżnym) z 2 przyczepami.

Opublikowano

Dokładnie. Mając prawo jazdy na B możesz powadzić ciągnik ważący np 7 t, z B+E możesz prowadzić ciągnik (rolniczy oczywiście bo siodłowy nie jest pojazdem wolnbieżnym) z 2 przyczepami.

 

 

 

Kolego ciągnik rolniczy podobno juz od dłuższego czasu nie jest maszyną wolnobieżną

Opublikowano

Kolego farmervip. Z całą pewnością nie napisałem że ciągnik rolniczy jest maszyną wolnobieżną, ponieważ ciągnik rolniczy jest POJAZDEM.

A jeżeli nie jest już traktowany jako wolnobieżny to tym lepiej - biorąc pod uwagę, że większość nowych ciągników może poruszać się znacznie szybciej. Może kiedyś (w co śmiem wątpić biorąc pod uwagę to, jak politycy i urzędnicy w naszym kochanym kraju dążą do ułatwiania nam życia) zostaną zniesione ograniczenia prędkości związane z homologacją tychże pojazdów.

Jednak to, czy ciągnik rolniczy jest pojazdem wolnobieżnym, czy "jakimśtam" specjalnym (bo nie wiem w takim razie jak to jest teraz), nie zmienia faktu, że można prowadzić go, mając jedynie prawo jazdy kat. B / B+E...

Gość Profil usunięty
Opublikowano

Ja zdawałem kategorię "T" na ciągniku ursus 2812 podczas ruszania pod górkę z ręcznego podniosło mi przud przyczepa mała dwosiowa załadowana betonowymi płytami do pełna czyli razem przyczepa 5T.

Opublikowano

Mam pytanie czy w szkole w Piotrtrowicach mozna zrobic kurs na kat t nieuczeszczajac do nich do szkoly?

Chciałem tam robić, ale ciężka sprawa, dużo uczniów chętnych mają i nie mają czasu dla innch.

Opublikowano (edytowane)

Witam. kto zdawał egzamin w WORDzie w Lesznie?? cieżko jest zdać jak wyglądał egzamin ? zdaje w poniedziałek, a ostatnie 2 godziny jazdy mi wylecialy(mialem miec dzisiaj) bo instruktor zachorował :( chodzi o kat T

Edytowane przez Jackson19
Opublikowano (edytowane)

Ja w czerwcu zdawałem egzamin na kat T w WORDzie w Lesznie. Ja na przykład zdałem za 1 razem teoretyczny i praktyczny w ten sam dzień. Myślę, że jak umiesz testy i jazde to zdasz :)

Edytowane przez piter161
Opublikowano

dobra a wie ktoś jak wygląda sprawa prowadzenia ciągnika za granicą np. w Niemczech?? chyba b+e nie wystarczy?? to w takim razie co?? T ??

 

W niemczech ciągniki głównie te starsze wyposażone są w zwykłe hamulce, bez instalacji pneumatycznej do przyczep, przyczepy mają hamulce najazdowe takim zestawem spokojnie możesz jechać na naszym prawie jazdy kat "T", ale jeśli chcesz jeździć ciągnikiem z przyczepami z hamulcami pneumatycznymi potrzebna jest kategoria CE, od taka ciekawostka (wiem bo pracuję od 7 lat w niemczech)

Opublikowano

Ja w czerwcu zdawałem egzamin na kat T w WORDzie w Lesznie. Ja na przykład zdałem za 1 razem teoretyczny i praktyczny w ten sam dzień. Myślę, że jak umiesz testy i jazde to zdasz :)

a egzaminator wyrozumialy byl czy nie bardzo?, teorie tez zdalem za pierwszym razem, nic trudnego to nie jest, ale wczesniej bo chcialem zdarzyc przed tą zmiana co wchodzi, zostala tylko czesc praktyczna, mialem te trzy godzinki zeby pocwiczyc zaczepianie no i na miasto wyjechac a tu lipa..jaki zaczep tam jest bo slyszalem ze samozatrzaskowy? prawda to? z góry dzieki :)

Opublikowano (edytowane)

Nom egzaminator wyrozumiały ale nic nie mówił chyba wszytko dobrze wykonałem. Tak zaczep jest automatyczny. Tylko końcówka od powietrza jest inna. Znaczy się jest ta żółta końcowka od 2 obwodowej pneumatyki, troche sie inaczej podłącza ale myśle, że dasz rade. :D

Edytowane przez piter161
Opublikowano

wie ktoś jak sprawa wygląda, jeśli ma się kat B i "chce się mieć" <<<(tak dobre określenie heh) jeszcze oprócz oczywiście kat B też kat T ( rusz tyłek i zrób tą kategorie ... nie? by się chciało powiedzieć ) ale powiedzmy że posiadaczowi samej kat B nie chce się pupalka ruszać, wolałby załatwić sobie kat T na Ukrainie ... słyszałem że z kat B tak robią , posmarują na Ukrainie wiadomo czym i do polandii przychodzi ukraińskie prawko i z tym prawkiem do urzędu i bez problemu wymieniają na polskie prawko z kat B ... a mi się rozchodzi o kategorie T wie ktoś ile coś takiego by kosztowało sama kat T bez B bo B już jest.

Opublikowano

Napewno Ci się to nie opłaci, policja ściga już osoby które zrobiły prawko na Ukrainie, przynajmniej te osoby które zdobyły tam prawko ale wogóle nie byli na Ukrainie, Można to zrobić legalnie ale trzeba pojechać na Ukrainę przynajmniej 2 razy, trzeba najpierw się tam zameldować przynajmniej na 3 miesiące (trzeba znaleźć osobę która to zrobi), następnie pójść na egzamin (dość łatwy) wszystko oczywiście trzeba odpowiednio opłacić $. Później prawko przesyłane jest do Polski i po ok. pół roku możemy zmienić ukraińskie prawo jazdy na polskie (oczywiście tylko wtedy jeśli nie będzie wątpliwości czy uzyskaliśmy je legalnie). całkowity koszt takiego rozwiązania to ok 400$. Uważam że lepiej jednak ruszyć tyłek u nas, ja osobiście zrobiłem kat. B+E w ok 3 tyg. (od zapisania się na kurs do zdania egzaminu) koszt - ok 800zł.

Opublikowano

Nom egzaminator wyrozumiały ale nic nie mówił chyba wszytko dobrze wykonałem. Tak zaczep jest automatyczny. Tylko końcówka od powietrza jest inna. Znaczy się jest ta żółta końcowka od 2 obwodowej pneumatyki, troche sie inaczej podłącza ale myśle, że dasz rade. :D

aha, dzieki za info :) mam taka nadzieje, a zabezpieczenie w zaczepie jak wygląda mozesz powiedziec?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez RometOgar200
      Witam, mam pytanie otóż jak najlepiej usunąć ten luz prawo lewo. Myślałem, żeby dać grubsza rurę tam od dołu, ale dalej ten luz zostanie. Co myślicie, żeby tam zrobić, coś wspawac, czy jak. Z góry dziękuję za odpowiedź.
      20180329_171256.mp4
    • Przez RedPower
      Witam,
      Od  jakiegoś czasu wydaje mi się że spod kabiny słychać stuki podczas jazdy. Słychać je jedynie gdy jadę po nierównościach ... (dołkach lub gdy mocno skręcę) Na równej drodze jest dobrze.
      Dodatkowo gdy wcisnę ostro pedał hamulca to słychać właśnie takie stuki.
      Załączam nagranie: W 19-20 sekundzie słychać dwa charakterystyczne stuknięcia.
      Co może być nie tak... wyjąłem wałek od przedniego napędu bo myślałem że to on ma luzy jednak stukanie nie ustało.
      Z góry dziękuje za pomoc
       
      20180426_002.m4a
    • Gość
      Przez Gość
      Witam. Mam takie pytanie, czy sąsiad może postawić plot betonowy w granicy jezeli przy granicy (10cm od) jest mój budynek w którym jest duzo okien. Czy ma takie prawo zasłonić mi okna?
    • Przez majes
      Podczas jazdy i głównie pod obciążeniem słychać w kabinie takie nieregularne chrobotanie chyba ze skrzyni, raczej nie z silnika. Ostatnio nawet zauważyłem że jest to chrobotniecie jak ciągnik stoi i szarpne ładowaczem w dół. Co to może być? Byłem u mechanika, oglądał, zaglądał kamerą do skrzyni i nic nie znaleźli.
    • Przez Blusik
      Witam
      Mam pytanie jakie wymagania muszą spełnić np pług, siewnik,kosa konna aby poruszać się po drodze rejestrowac nie musze ale czy wystarczy że mają odblask czy nie? 
      Pozdrawiam 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v