Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Wybrane dla Ciebie
Opublikowano
kategoria B:

 

1. pojazdem samochodowym o dopuszczalnej masie całkowitej nie przekraczającej 3,5 t, z wyjątkiem autobusu lub motocykla,

2. pojazdem, o którym mowa w pkt. 3.1, z przyczepą inną niż lekka o dopuszczalnej masie całkowitej nie przekraczającej masy własnej pojazdu ciągnącego, o ile łączna dopuszczalna masa całkowita zespołu tych pojazdów nie przekracza 3,5 t,

3. pojazdem, o którym mowa w pkt. 3.1 z przyczepą lekką,

4. mikrobusem, jeżeli posiada do 9 miejsc siedzących,

5. ciągnikiem rolniczym lub pojazdem wolnobieżnym,

No i co ty na to? Kogo tu trzeba oświecać? ;)

Opublikowano

Sens , czy to znaczy używanie słów jakie popadnie bo tak coś nazywasz. Przydałoby się byś sam zrozumiał rzeczywiste znaczenie słów. Ja przyswoiłem Twoje nazewnictwo, a Ty przyswój inną informację i nie unoś się.

Opublikowano

Ja sie nie unosze ale w momencie kiedy pisze o pojeździe dwuosiowym byle jakiego typu a raczej o zakazie ciągnięcia go ciągnikiem przy kategorii B a Ty mi zaczynasz przekładać to na znaczenie dosłowne-sorry ale mnie to wpienia.

Opublikowano

Prawdopodobnie kurs na ciągnik będę miał MF 255 a jak by ktoś chciał wiedzieć jaki kosz kursu to 700 zł. Mam związku z tym parę pytań. Czy w tym mf alternator i rozrusznik są tak samo jak w Ursusie 330? I to jest tak samo jak w innych że pierwsze przekręcenie to np. nic drugie postojowe trzecie krótkie a czwarte długie? Kluczykiem się przeręca?

Opublikowano

W 3512 z prawej strony jest pokrętło do świateł, obracasz raz masz pozycyjne, dwa mijania, trzy drogowe, wciskając go masz sygnał dźwiękowy. Pewnie w mf 255 jest tak samo.

 

To się pochwalę, dzisiaj udało mi się zdać prawko na T :)

A co ciekawe w grupie były 2 dziewczyny! Jedna zdała, a miały te prawko za darmo ze szkoły, ale dzisiaj to niecodzienny widok dziewczyna na traktorze :D

Opublikowano

Ciężko jest to wytłumaczyć, tego po prostu trzeba się samemu nauczyć. Ale w skrócie to jeśli chcesz żeby przyczepa poszła w prawo, to musisz ciągnikiem kierować dyszel w lewo, a żeby ten dyszel skierować w lewo musisz kierować ciągnik w prawo. To jest , że jak jednoosiowymi się cofa to kierujesz ciagnik w lewo żeby przyczepka skręciła w prawo, a jak masz dwu osiową to ciagnik jakby musisz kierować w tą stronę w którą chcesz skręcić przyczepę. To jest tak po krótce, resztę musisz wypraktykować, wiadomo nie mozesz za mocno skręcić bo stracisz kontrolę i będziesz musiał pojechać do przodu, musisz mieć jakby takie wyczucie żeby nie za mocno i nie za słabo. ;)

Opublikowano

Ciężko jest to wytłumaczyć, tego po prostu trzeba się samemu nauczyć. Ale w skrócie to jeśli chcesz żeby przyczepa poszła w prawo, to musisz ciągnikiem kierować dyszel w lewo, a żeby ten dyszel skierować w lewo musisz kierować ciągnik w prawo. To jest , że jak jednoosiowymi się cofa to kierujesz ciagnik w lewo żeby przyczepka skręciła w prawo, a jak masz dwu osiową to ciagnik jakby musisz kierować w tą stronę w którą chcesz skręcić przyczepę. To jest tak po krótce, resztę musisz wypraktykować, wiadomo nie mozesz za mocno skręcić bo stracisz kontrolę i będziesz musiał pojechać do przodu, musisz mieć jakby takie wyczucie żeby nie za mocno i nie za słabo. ;)

Wielkie dzięki:)

Opublikowano (edytowane)

Co tu tłumaczyć, będziesz chodził na kurs to do znudzenia będziesz to ćwiczył, proste, po co sobie krzątać już tym głowę...

 

No ale jak chcesz to tak w skrócie

Łuk:

- przejazd przez łuk do przodu, po całej długości, ciągnik musi zatrzymać się w odległości <1m od pachołka

- zaczynasz cofanie, bez wyjeżdżania za linie, bez potrącania pachołków, czas na wykonanie manewru- 3min, jeśli dobrze pamiętam możesz zrobić jedną korektę [tzn podjechać do przodu i np. wyprostować zestaw]

- na końcu musisz przyczepę zatrzymać również w odległości <1m od pachołka

Cenione jest kiedy zatrzymasz się na środku koperty, wyprostowanym zestawem, bez zbędnych korekt i cały manewr będzie przebiegał płynnie

 

Ruszanie ze wzniesienia:

- zatrzymujesz ciągnik na wzniesieniu wraz z przyczepą

- zaciągasz ręczny, wrzucasz na luz

- wrzucasz odpowiedni bieg i ruszasz w taki sposób żeby ciągnik Ci nie zgasł, nie stoczył się do tyłu czy też w ekstremalnych warunkach nie zrobił "świecy" :lol: [a zetorkiem z przyczepą idzie tak zrobić :lol: ]

- najczęściej po wzniesieniu, wyjeżdżasz z egzaminatorem na miasto, to wszystko, nic strasznego jak ktoś się uczył.

Edytowane przez kris14
Opublikowano

To bardzo ogólnie opisałeś chodzi mi jeszcze jak wykręcasz już na uku to w którą stronę kręcisz? W tą co ma przyczepa wykręcić? A i co do wzniesienia do jak wrzucasz bieg, i puszczasz równo sprzęgło i ręczny i dodajesz gazu? I co zmieniło się w testach teoretycznych ?

Opublikowano

Po twoich wypowiedziach sądze że nigdy ciągnikiem nie jeździłeś :blink:

Już każdy ma chyba dość twoich głupich pytań :blink:

 

Zadajesz takie proste pytanie na które odp. jest wiadoma, jak to można ruszac pod górke nie dodając gazu ? to chyba oczywiste że trzeba gazu dodac...

Opublikowano

Parkowanie jest na ciągnik?:P Tzn ja nie w temacie;) Ruszanie ciągnikiem pod górę to chyba nie jakaś filozofia? Więc po co tym się przejmujecie? C-330 niech ktoś z ręcznym ruszy:P

Opublikowano

oczywiście że jest parkowanie z przyczepą ;) parkowanie skosnie i parkowanie przodem lub tyłem to zalezy co Ci wylosują :D ja miałem tyłem :) No i na początku ta obsługa, sprzeganie. Duzo rzeczy do zrobienia i łatwo mozna o czyms zapomniec :D

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez RometOgar200
      Witam, mam pytanie otóż jak najlepiej usunąć ten luz prawo lewo. Myślałem, żeby dać grubsza rurę tam od dołu, ale dalej ten luz zostanie. Co myślicie, żeby tam zrobić, coś wspawac, czy jak. Z góry dziękuję za odpowiedź.
      20180329_171256.mp4
    • Przez RedPower
      Witam,
      Od  jakiegoś czasu wydaje mi się że spod kabiny słychać stuki podczas jazdy. Słychać je jedynie gdy jadę po nierównościach ... (dołkach lub gdy mocno skręcę) Na równej drodze jest dobrze.
      Dodatkowo gdy wcisnę ostro pedał hamulca to słychać właśnie takie stuki.
      Załączam nagranie: W 19-20 sekundzie słychać dwa charakterystyczne stuknięcia.
      Co może być nie tak... wyjąłem wałek od przedniego napędu bo myślałem że to on ma luzy jednak stukanie nie ustało.
      Z góry dziękuje za pomoc
       
      20180426_002.m4a
    • Gość
      Przez Gość
      Witam. Mam takie pytanie, czy sąsiad może postawić plot betonowy w granicy jezeli przy granicy (10cm od) jest mój budynek w którym jest duzo okien. Czy ma takie prawo zasłonić mi okna?
    • Przez majes
      Podczas jazdy i głównie pod obciążeniem słychać w kabinie takie nieregularne chrobotanie chyba ze skrzyni, raczej nie z silnika. Ostatnio nawet zauważyłem że jest to chrobotniecie jak ciągnik stoi i szarpne ładowaczem w dół. Co to może być? Byłem u mechanika, oglądał, zaglądał kamerą do skrzyni i nic nie znaleźli.
    • Przez Blusik
      Witam
      Mam pytanie jakie wymagania muszą spełnić np pług, siewnik,kosa konna aby poruszać się po drodze rejestrowac nie musze ale czy wystarczy że mają odblask czy nie? 
      Pozdrawiam 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v