Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
A po czym poznać czy jest to 355 czy 360? Są jakieś rożnice widoczne gołym okiem?

 

 

 

w ursusie 4011 był silnik o oznaczeniu S 4001, w c355 był montowany silnik o oznaczeniu S 4002, a juz w c360 silnik S 4003 powinno to pisać na tabliczce znamionowej traktora...

Opublikowano

tak tylko że prawdopodobnie już prawie karzda c 355 miała remont i niejedna ma zmieniony blok lub silnik cały

dzis trudno znaleźć oryginała

hehhehe

a oznaczenia były takie jak pisze kolega

Opublikowano
Skoro tak twierdzisz to rozbiesz C355 i C360 i zobaczysz ze to samo

kolega morowa91 ma rację, róznica mocy polega na zmianie rozrządu "Ciągnik Ursus C-355, produkowany również od 1975 roku w wersji C-355M, wersja rozwojowa C-4011 i poprzednik Ursusa C-360 (różniącego się od protoplasty głównie kosmetyką i zwiększoną mocą, z 45 KM do 52 KM, dzięki zmianie rozrządu)."

Opublikowano
tak tylko że prawdopodobnie już prawie karzda c 355 miała remont i niejedna ma zmieniony blok lub silnik cały

dzis trudno znaleźć oryginała

hehhehe

a oznaczenia były takie jak pisze kolega

Po wyglądzie każdego z tych silników juz można poznać różnice. Każdy z tych silników się nieznacznie ale różni. No i muszę stwierdzić że dziś jest ciężko znaleźć takie prawdziwe 4011. Praktycznie większość które spotykałem nie miało oryginalnego silnika.

Opublikowano

Witam wszystkich ;)

 

Mam pytanie odnośnie filtra oleju, a dokładnie chciałbym zmienić w swoim c-4011 oryginalny filtr oleju na taki jaki jest w c-360 bo już mam dość babrania się z tymi bączkami :) . Czy jest to kwestia wymontowania starego i kupienia poszczególnych podzespołów do c -360 czy trzeba coś dorabiać i kombinować i czy nie wpłynie to negatywnie na parametry i prace silnika.

przeglądając forum zauważyłem u niektórych kolegów taka przeróbkę miedzy innymi u matucha :).

Ursus c-4011 niezawodna maszyna

 

Pozdrawiam

Opublikowano

U mnie w okolicy większość C 4011 ma właśnie filtr oleju zmieniony na taki jak w C 360. Nie wiem jak wygląda taka przeróbka, bo w swojej nie zamierzam zmieniać- co oryginał to oryginał ;). Kiedyś jak olej był lipny, to trzeba było się męczyć z czyszczeniem, a teraz to wystarczy przemyć w ON, zakładać i jechać :).

Opublikowano

Witam wszystkich ;)

 

Mam pytanie odnośnie filtra oleju, a dokładnie chciałbym zmienić w swoim c-4011 oryginalny filtr oleju na taki jaki jest w c-360 bo już mam dość babrania się z tymi bączkami :) . Czy jest to kwestia wymontowania starego i kupienia poszczególnych podzespołów do c -360 czy trzeba coś dorabiać i kombinować i czy nie wpłynie to negatywnie na parametry i prace silnika.

przeglądając forum zauważyłem u niektórych kolegów taka przeróbkę miedzy innymi u matucha :).

Ursus c-4011 niezawodna maszyna

 

Pozdrawiam

 

Mam takie cos przy mojej c 355 poprostu kupiłem kiedys w sklepie cały zestaw nic nie trzeba przerabiać, dorabiać. W tym zestawie o ile dobrze pamiętam to jest tak: flansza przykręcana do silnika do tego przykręcasz oryginalny uchwyt filtru taki jak jest przy 60, jest też inna rurka olejowa i króciec wkręcany w silnik i komplet uszczelek. Polecam dokupienie takiego czegoś jest to świetne rozwiązanie nie musisz sie bawić w przemywanie tych siateczek i blaszek filtru, tylko wymieniasz cały wkład na nowy .

Opublikowano

Oleju nie musisz raczej spuszczać bo przecież olej wylejesz tylko z tych starych filtrów i z rurki jak bedziesz odkręcał , a reszta zostaje przecież w silniku w misce olejowej, tak mi sie przynajmniej wydaje jak ja wymieniałem to zalałem zaraz nowy olej bo stary był już do wymiany tak więc wypuszczałem go,zresztą ile to trwa spuścić olej chwila moment ,dla pewności możesz wypuścić.

Opublikowano

Montujac podstawe pod filter w zestwie masz takze rurke i zawor do pompy. Wiem bo jakis czas temu to robilismy.

 

I zeby wszystko sie zgralo to musisz zamontowac ten zawor. Wiec musisz zdjac mise olejowa i dostac sie do pompy oleju.

 

No chyba, ze jakis inny zestaw kupisz. U nas pierwszy raz poszlismy na latwizne i tylko zalozylismy podstawe i rurke nowa, zawor z kompletu sobie podarowalismy bo bylo za duzo roboty. Po odpaleniu poszlo takie cisnienie, ze wywalilo uszczelke na filtrze i piekna fontanna z oleju sie zrobila, wiec trzeba bylo odkrecic mise olejowa.

Opublikowano

@POLKOP a czy po przeciwnej stronie też są takie trzy otwory?? bo jak są to w to miejsce przykręca się siedzenie bynajmniej w tej co ostatnio robiłem to było takie wygodne jak ... :D

Opublikowano

Witam posiadam Ursus c 4011 z silnikiem Ursus c 360, w nadchodzącym roku biorę się za remont owego pojazdu. Czy ktoś mógłby mi podać jakieś wskazówki, informacje jak zmienić tuleje.

 

Pozdrawiam

Opublikowano

chodzi o tuleje cylindrowe?

jeśli tak to:

- zdejmujesz głowice

- odkręcasz miskę olejową

- odkręcasz korbowody i wyjmujesz z tulei razem z tłokami do góry

- wybijasz tuleje cylindrowe z bloku również do góry (najlepiej użyć do tego ściągacza, który mocujesz u dołu tulei od strony miski olejowej, natomiast druga jego część opierasz na górze bloku i wyciągasz)

 

Cała filozofia. POWODZENIA :lol:

Opublikowano

Mam zamiar rozpołowić silnik i robić to w ogrzewanym garażu w domu. Czy lepiej jest przeciągnąć ciągnik i robić to na złożonym. Dwie opcje są możliwe bo ciągnik na styk mieści sie w garażu.

Opublikowano

wybór należy do Ciebie.

ja robiłem to bez rozpoławiania, jeśli planujesz także naprawę sprzęgła to przy okazji mając silnik na dole możesz wymienić tuleje, ale jeśli nic nie planujesz robić ze sprzęgłem i skrzynią biegów to po co dodatkowa robota?? :lol:

Opublikowano

jak odkręcisz cały silnik z pewnością będzie wygodniej ci robić bo nie będziesz musiał sie kłaść pod ciągnik żeby odkręcać korbowody ale jak kolega napisał jak nie planujesz nic robić przy sprzęgle to trochę dużo roboty żeby rozpóławiać

 

a tak po za tym to temat nie w tym dziale

Opublikowano

Denerwuje Mnie. Jak to nieliczni Twierdzą ze Ursus 4011 i Zetor to to samo gówno. Ze To zetor składany w Polskim zakładzie. A przeciesz Ursusy 4011 Mają wybitą nazwe na bloku silnika -U-R-S-U-S-. Ursus ,a Zetor to inna Bajka. Ja bym nie zamienił swojej 4011 na nic :) ,a jakie jest Wasze zdanie na ten temat roznicy Miedzy Zetorem ,a Ursusem ?

Opublikowano

Zetor 4011 Drugi typ zunifikowanej rodziny ciągników z czterocylindrowym silnikiem produkowany od 1962 roku w kilku modyfikacjach. Na bazie tego modelu został wyprodukowany w URSUSIE ciągnik URSUS 4011 z pózniejszymi modyfikacjami URSUS c-360

 

Dane z zetor.pl

 

W 1961r. pomiędzy Polską i Czechosłowacją podpisano umowę rządową, w wyniku której powstał Polsko Czeski Ośrodek Badawczo Rozwojowy Ciągników (PCOBRC), a w 1965r., ZM „Ursus” przyjęły produkcję średniego ciągnika Zetor 4011 o mocy 42 KM pod oznaczeniem Ursus C-4011. Za opracowanie kompleksowej technologii seryjnej produkcji ciągnika C-4011 zespół technologów pod kierunkiem A. Tyszkiewicza otrzymał Nagrodę Specjalną w Konkursie Mistrza Techniki w 1965r.

 

Dane z ursus.com.pl

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v