Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

A ze zbyt wczesnym kątem wtrysku motor dobrze by chodził? Paliłby od strzała na zimnym i ciepłym?

 

Cały czas chodzi mi po głowie złe ustawienie pompy na kołach zębatych.

 

Bo jak pompę daję od lewej strony do prawej to silnik chodzi naprawdę źle.

 

Wtryski mam zrobione, zawory ustawione. Na pompie jest naklejka pobliskiego pompiarza który raczej lipy nie robi więc pompa musiała być robiona chyba niedawno(kombajn mam od wiosny tego roku).

 

Płynu mi nie gania ani nie miesza z olejem, chyba że jest tylko przedmuch między cylindrami...

 

Silnik ogólnie pracuje miękko i nie wydaje dziwnych dźwięków.

 

Edytowane przez SipmaZ224
Opublikowano

Na zbyt czesnym wtrysku zimny ciężko zapala dość długo kręci  zanim zapali i daje biały dym przed zapaleniem, może jest i przedmuch między cylindrami lub też jak słusznie zauważyłeś żle ustawiony rozrząd i wówczas po przestawieniu pompy silnik pracuje dobrze lub prawie dobrze, dobrze jest jeszcze sprawdzić ciśnienie na poszczególnych tlokach, wówczas wiadomo czy nie ma przedmuchu między tulejami, ponadto okaże sie jakie jest ciśnienie na tłokach lub różnica na poszczególnych komorach spalania.

Opublikowano

To mi pali idealnie na zimnym i ciepłym (zagrzałem go tylko tyle o ile na podwórku bo w polu jeszcze nie byłem), a dymek lekki puszcza ale to tylko po odpaleniu i momentalnie zanika.

 

 

Opublikowano
SipmaZ224 przestawiliśmy już pompe na maxa w lewo i jest znacznie lepiej , ale jeszcze nie chodzi tak jak powinien.

Ja myśle ,że musiał bym zobaczyć jak wyglądaja cechy w przystawce pod pompom ,bo może ktoś wcześniej tam grzebał .

Jak ktoś coś by wiedział niech da znać 

Opublikowano

Niestety...Dołączyłem do grona znawców "pyrkania".

Merkator Perkins 6 cylindrów. Pali na dotyk zimny/ciepły. Niskie obroty, średnie obroty - jak zegarek. Gaz max roboczy - nierówna praca z zwiększona ilością dymu, strzela. Moc w normie.

Przeczytałem, że temat dość szeroki. Zatem pytanie do was koledzy: czy długo pyrkacie, pyrkaliście(musiałem :D )? Zastanawiam się czy dokończyć żniwa w takim stanie silnika. Teraz dziwne uczycie w trakcie koszenia, że coś jest nie tak... Zostało ok 3ha. 

 

Kolego @sipmaZ224, udało Ci się zwalczyć temat?

 

 

 

Opublikowano (edytowane)

Zapewne zapowietrzony, odkrec jedną rurkę od wtryskiwacza ja zawsze odkręcałem pierwszą od lewej i kręcić rozrusznikiem aż będzie tryskać ropa ,zakręć potem rurkę i powinien odpalić ,śmiem twierdzić że jest porządnie zapowietrzony, jednakże najpierw jeszcze odpowietrz pompę wtryskową pompując ręczną pompką, luzując śrubę odpowietrzającą na pompie wtryskowej.

Edytowane przez wieslaw16
Opublikowano

Zapewne zapowietrzony, odkrec jedną rurkę od wtryskiwacza ja zawsze odkręcałem pierwszą od lewej i kręcić rozrusznikiem aż będzie tryskać ropa ,zakręć potem rurkę i powinien odpalić

Ja też odkręcam ten najdłuższy (pierwszy od lewej) i po odpowietrzeniu sam zapali na 5 tłokach. Jak zapali, to dokręcasz przewód na wtryskiwaczu. Jak już tu ktoś zauważył - samą pompką nie odpowietrzysz kombajnu nawet jak będziesz słyszał przelew. Odpowietrzysz jedynie filtry i dobijesz do pompy, a dalej już masz kredki.

Opublikowano

no to tyle to sam wiem z samego doświadczenia teraz zauważyłem ze pompa podaje mi na 3 wtryski a na 3 nie dodam że jest do angielska pompa rotacyjna dwusekcyjna

To powinno ci chociaż na tych trzech chytać .
Opublikowano

To powinno ci chociaż na tych trzech chytać .

Na trzech może jedynie podawać paliwo, ale chycić nie chyci. Na 4 będzie chciał chytać, ale jak puścisz przycisk rozrusznika, to po paru obrotach zgaśnie.

Rozkręć przewody przy pompie i na tych, co nie będzie ropy - odkręć tą śrubę (taki nypel) miedzy przewodem a pompą - pod nim powinien być taki grzybek ze sprężynką w środku. Weź jakiś gwóźdź, twardszy pręcik czy coś w tym rodzaju i spróbuj wcisnąć tą sprężynkę celem sprawdzenia, czy się nie zawiesiła (powinna płynnie chodzić). Na wykręconym grzybku pokręć rozrusznikiem i sprawdź, czy się pokazała ropa. Jak tak, to włóż grzybek, przykręć ten nypel i znowu pokręć trochę rozrusznikiem - czy się pokaże ropa. Jak się pokarze, to przykręć przewód, odkręć przewód przy wtryskiwaczu i kręć, aż się pojawi ropa na końcówce przewodu przy wtryskiwaczu, a następnie przykręć do wtryskiwacza zostawiając jeden najdłuższy przewód odkręcony. Jak to nie pomoże, to już nie wiem... 

Opublikowano

witam mam problem z perkinsem 6 z merkatora 75 nie równa praca i co 5-10 sekund niebieska chmórka dymu i mokry wydech takim lepkim czarnym płynem . co zrobilem pompa paliwa dobra wtryski sprawdzone ok są cisnienie na cylindrach od 22do 24 i trzyma ok pierścienie są ok czy to morze być wina glowicy. proszę o pomoc.,

Opublikowano

uszczelnienia mogą puszczać tzn te gumki  tam turba nie masz??? bo może być turbina padnięta trzeba stan oleju sprawdzać ale w zimę lepiej zrobić bo smary olej + kurz lubią się zapalić i wtedy jest problem

Opublikowano

witam mam problem z perkinsem 6 z merkatora 75 nie równa praca i co 5-10 sekund niebieska chmórka dymu i mokry wydech takim lepkim czarnym płynem . co zrobilem pompa paliwa dobra wtryski sprawdzone ok są cisnienie na cylindrach od 22do 24 i trzyma ok pierścienie są ok czy to morze być wina glowicy. proszę o pomoc.,

 

zawieszają się końcówki od wtryskiwaczy

Opublikowano

witam nie mam turba w tym silniku oddalem glowice do naprawy szczelna jest powiedzieli ze ma luzy w prowadnicach czy to może być przyczyna nie rownej pracy puszczania niebieskich chmórek dymu

Opublikowano

witam nie mam turba w tym silniku oddalem glowice do naprawy szczelna jest powiedzieli ze ma luzy w prowadnicach czy to może być przyczyna nie rownej pracy puszczania niebieskich chmórek dymu

Ją myślę że to opóźniony kąt wtrysku no albo jak wcześniej kolega szwankujace końcówki wtryskow a kont wtrysku nie musiał się przy pompie przestawić mógł w środku na rozrzadzie.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez andrz17xd
      Witam wszystkich tutaj na forum. Piszę tutaj bo chciałbym się was poradzić w pewnej sprawie, a szczególnie chodzi mi o użytkowników którzy posiadają kombajn claas dominator 85. Chciałbym się dowiedzieć od czego służy lampka zaznaczona w kółeczko na zdjęciu. Domyślam się, że służy ona do retromatu, ale chciałbym się dowiedzieć co dokładnie ona sygnalizuje?


    • Przez Grzechooo
      Witam, Urwał mi się wytrząsacz w Senatorze i mam pytanie czy może ktoś wie czy taki wytrząsacz pasuje np z Mercatora lub protektora? czy były jakieś różnice w wytrząsaczach? jeśli tak to z czego jeszcze mogę go dobrać.?
    • Przez Szron88
      Witam.
      Sąsiad poprosił mnie o pomoc przy kupnie kombajnu. Sam posiadam JD 1065 i z Claasem nigdy nie miałem doczynienia. Prosiłbym użytkownikow dominatorów na co zwrócic szczególnie uwage bo jednak claas sie troszke różni od JD. Wyjazd na oględziny jutro rano więc mało czasu na zbieranie informacji. Z góry dzieki za pomoc.
    • Przez kotek85
      Witam 
      Potrzebuję waszej rady który z kombajnów wybrać rowazam New Holland 8030 8040 lub Dominatora 66. Kombajn pracował by na 40-50 ha.
      Z góry za wszystkie sugestie dziękuję
    • Przez Theprzemo205
      Witam Jestem zainteresowany tym oto kombajnem.  https://www.olx.pl/oferta/claas-mercator-50-kosa-3m-oryginal-jeden-wlasciciel-export-szwecja-CID757-IDCeVnD.html#fe296148d1 
      Za bardzo się nie znam na kombajnach. Dotychczas uztkowałem tylko Claas Cosmos. Czy mercatorem da rade kosić kukurydze i rzepak?  Czy te 2029 motogodzin to dużo jak na taki kombajn?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v