Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Na twoim miejscu zaniósł bym ja do pompiarza jeżeli wszystko jest dobrze to dużo nie zapłacisz a na pewno będzie trzeba wyregulować i jak już zdjęta to sprawdzić ja nie zawadzi.

Opublikowano

roki212 może masz rację że jak ciężarki zaczną się obracać to ramie będzie wypychać do przodu, bo tak jak mówisz mam tą listwę na maksa wysuniętą do regulatora a jak dodaje sie gazu to ta listwa właśnie powinna posuwać się w tym kierunku tzn. do regulatora ale skoro ona już jest na maxa to nie idzie, ale może tak jak mówisz jak ciężarki zaczną się obracać to wypchną tą listwę na maxa do przodu i w tedy jak będę dodawał gaz ona będzie się posuwać do regulatora, mam jeszcze takie pytanie bo najpierw założyłem klin na ten wał potem ten nośnik z ciężarkami następnie dałem podkładkę ,nakrętkę głowicy i na końcu mufę mam takie pytanie tą nakrętkę z tym rowkiem przykręca się na maxa do tego wałku po czym nakłada się tą mufę i jakim cudem te ciężarki ją wypychają ? ta nakrętka głowicy ma taki wzorek ale ta mufa w środku jest gładka jak to działa może mi ktoś opisać

Opublikowano (edytowane)

Tam zasada jest prosta, jak masz tą nakrętkę z tymi rowkami to te rowki sa po to aby dochodziło tam po prostu smarowanie, mufa jest gładka w środku aby bez zacięć się przesuwało po tej nakrętce. Jak widziałeś mufa ma kołnierz i ten kołnierz mufy opiera się o te ciężarki, a druga strona mufy ma taki zderzak gdy siła odśrodkowa zacznie rozsuwać ciężarki wtedy one napierają na ten kołnierz mufy i przesuwa się ona po tej śrubie. Zderzak mufy opiera się o rolkę mechanizmu i wywiera na niego nacisk i już tam poprzez te dźwignie i sprężynki steruje resztą. Im większe obroty tym ciężarki bardziej się rozwierają i ta mufa mocniej naciska na rolkę mechanizmu

Edytowane przez Roki212
Opublikowano

ok dzięki a mógłbyś mi powiedzieć czy tą nakrętkę z tymi rowkami to dokręca się na maxa , bo jak ja odkręciłem tą pokrywę to wszystko mi wyleciało,przypomnę mój powód odkręcenia tej pokrywy regulatora , powód był taki że miał strasznie szybkie obroty już przy delikatnym gazie więc jak tą nakrętkę przykręcić na maxa jak idzie ręką czy?

Opublikowano

No zapewne ma być dokręcone z wyczuciem, aby nie zerwać gwintu nie może być luźne bo rozbije znów tam gdzie klin.

Dodam tylko że temat dotyczy ciśnienia oleju, a ciągle piszemy o pompie :P

Opublikowano

wiem że temat dotyczy czegoś innego ale moderator mój post tu przeniósł dobra pompa skręcona montuję ją już do ciapka, mam jeszcze takie pytanie z boku za pompa paliwa na pompie wtryskowej jest przykręcona dwoma śrubkami pokrywa taka kwadratowa za nią znajduje sie ten mechanizm moje pytanie dotyczy do czego służą jak się odkręci tą pokrywę do góry są takie dwie śrubki w katalogu pisze że są to śrubki ustalające czy jak się nimi coś pogrzebie to źle ?

Opublikowano

aha czyli jak np. odkręcę i przykręcę z powrotem to nic sie nie stanie, a skoro pan jest tak obeznany to chciałbym nawiązać teraz do tematu mój ciapek jest po kapitalnym remoncie cały silnik i po uruchomieniu ciśnienie oleju jest trochę za czerwoną kreską jak zwolnię obroty to tak na równi z czerwoną kreską czy jak się cały silni dotrze to ciśnienie spadnie? i teraz jak długo powiano docierać się ciapka

Opublikowano

Nie powinno się nic stać, ale skoro nie ma takiej potrzeby to nie ma co tych wkrętów ruszać...

A co do ciśnienia oleju to powinno ono spaść w miarę docierania panewek do wału, i tak samo zawór w nowej pompie oleju powinien się doklepać.

Jeśli po 50 mth od remontu po dotarciu ciśnienie nie unormuje się to wtedy trzeba je zmniejszyć na zaworze pompy tak aby było na gorącym silniku 4 lub 5 bar.

Zazwyczaj docieranie 50 mth wystarcza pierwsze 10 niech popracuje tak na postoju przy obrotach 1200, potem do 25-30 jazda gdzie tam trzeba, powyżej 30 można zapinać jakaś przyczepę oczywiście bez przesady z ładownością lub bronowanie. Tylko bez wkręcania go na bardzo wysokie obroty 2000 i wyżej.

Opublikowano

ciapek chodzi dzięki Roki212 za odp. na moje pytania przed chwilą zapaliłem ciapka i chodzi tak jak powinien tzn. jak przed remontem obroty sa takie jak powinny i gaz chodzi normalnie, teraz aby docierać i jazda

Opublikowano (edytowane)

Panowie dzisjaj pojechałem orac a wiec po koleji

Kupiłem nowy dwuwskaznik. Bo stary nie pokazywał temperatury nie mam termostatu wiec jak zamontowalem nowy okazało sie ze silnik sie nie dogrzewa to włozyłem w chłodnice połowe tektury no i zaczoł łapac temperature

nie wiem co jest bo oram a tu patrze zeby zobaczyc czy woda jest ok a tu olej chlapie mi z pod dekielka ale silnik ma mocny jest i wczesniej tak nie dmuchało a na silne nic nie stracil ;/ Podejzewam uszczelke pod glowicą a moze to cos innego ?

Edytowane przez Damianwp
Opublikowano

U mnie wydmuchał pod głowicą od strony baku. Cały zalany olejem i wodą tam ale jeżdżę tak już 2 lata i nie odczułem żeby mocy stracił ale coś ostatnio zaczął mi kopcić a na remont czasu brak. Jeśli możecie to powiedzcie jakie mogą byc skutki dalszej takiej jazdy z wydmuchaną uszczelką

Opublikowano (edytowane)

To nie jest dziwne, to prawda. Nie ma czasu na remont a i nie ma za specjalnie mechaników w moich stronach a jak są to liczą nie wiadomo ile. Właśnie wczoraj jak zjechałem z pola i po odpięciu kultywatora jak odpaliłem to tak buchnął biało-niebieskim dymem że nic na podwórku nie było widać. Remont ma być w tym roku ale to też nie pewne bo jest nowy ciągnik w planach ale i to i to nie pewne na 100% :(

Edytowane przez kamil927
Opublikowano

Możesz jeździć tak dalej.Nie będziesz remontował bo nie będzie sensu. :o Możesz kasę szykować na nowy wał i blok.Ale jak cię stać na nowy ciągnik a na mechanika nie to sorki o czym my tu dyskutujemy. :(

Opublikowano

mogę teraz powiedziec że już jest po remoncie uszczelka zmieniona wszystko git tylko problem ten co u kolegi dmucha z pod korka wlewu oleju. czym to jest spowodowane ? nie mówcie że znowu będę musiał go rozbierac bo mnie s*** trafi :/

Opublikowano

No bez rozbierania go raczej nie zrobisz, a za dmuchanie może odpowiadać już zbyt duży luz między tłokiem a tuleją do tego podrobione pierścienie i kompresje bije w dół lub prowadnice zaworów podrobione szczególnie wydechowe

Opublikowano

miałem ten sam problem ale :D Teraz ani kropelki :) Wydmuchało mi uszczelke pod głowicą i nie dość że dymiło się na schowek to także od czasu remontu kapitalnego w 2010 roku nie wiadomo czemu zaczęło własnie dmuchac spod korka wlewu ( maska od zewnątrz była w oleju) , po wymianie uszczelki pod głowicą , zakupieniu kilka lasek popychaczy i po ustawieniu luzów zaworowych po ponad tygodniu użytkowania ciągnika moge z pewnością zapewnić że nie było w okolicach korka ani troche oleju :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez abuk14
      Mam kilka pytań dotyczących ładowacza czołowego do Ursusa C-330 M.
      1. Na co zwracac uwagę przy zakupie ( byc może będzie używany)
      2. Jeśli nowy to jakiej marki wybrac??
      3.Czy naprawdę tak ciężko się kreci kierownicą prz zwożeniu bel słomy ( o obornik nawet nie pytam)??
    • Przez pablo21
      Ostatnio przeglądałem katalog częci z Grene i widziałem pompę hydrauliczną do c-330 wzmocnioną czym ona różni się od zwykłej, jaki ma wydatek, i co da jej założenie w ciapku(będzie szybciej podnosił?)
       
      Od kiedy to się pisze pąpa?
    • Przez vitoma
      Czesc
       
      Czy moge zamiast zalecanego Hipola 6 uzyc do C330/360 oleju przekladniowego klasy 80W90 "zachodnich" firm ? Np. castrol, elf, mobil, valvoline ?
       
      oczywiscie planuje calkowita wymiane oleju. do tej pory byl zalany hipol 6.
       
      Z tego co widze to obecnie produkowany przez Orlen Hipol 6 rowniez ma klase 80W90, i jakis oznaczenie GL-4 . Nie wiem co ono oznacza.
       
      Jest tez olej Orlen Agro 80W90.
       
      Czy wszystkie wymienione moga zastapic orginalnego Hipola 6 podczas wymiany?'
       
      dzieki
      pozdrawiam
      Piotrek
    • Przez SebastianP
      Chciałbym samodzielnie zamontować wspomaganie do c330 napędzane z rozrządu. Oś okrągła. Montował ktoś? Jaki zestaw polecacie? Mile widziane linki, oceny i opis problemów przy montażu. Pozdrawiam.
    • Przez artur1295
      Witam
      Czy wicie może albo moglibyście sprawdzić w swoich gniotownikach jakie macie w nim obroty i wymiary kół pasowych. bybłby wdzięczny poniewaz sam buduje i potrzebowalbym te informacje 
      moje walce maja 150mm średnicy i 300mm długie i czy uciagnie je silnik 5,5kw oba beda napedzane
      i jeszcze jedno pytanie walce lepiej gladkie czy rowkowane 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v