Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

witam wszystkich uzytkowników agrofoto mam do was wielka prosbe ponieważ nie znalazłem nic na agrofoto.pl na ten temat wiec tak kupiłem manometr do cisnienia oleju i chce go założyc tylko nie wiem gdzie zamonotwać zegar to znaczy wiem gdzie wkrecić co i jak tylko gdzie przykrecić sam zegar bo mam ciapka bez kabiny i duzo jedzi sie po lesie i pasuje założyc w takim miejscu zeby go nie urwac porsze o wasze pomysły z góry dziekuje

 

 

http://www.agrofoto.pl/forum/topic/36072-wskaznik-cisnienia-oleju/ tu moj post masz. Jaki masz wskaźnik ? tez szukalem miejsca i takie mi sie wydaje najlepsze

Opublikowano

Witam.

Nie mogłem znaleść nic na taki temat więc sam napisałem może wiecie co może być rok temu zrobiłem generalkę tzn. zestawy zetor,szlif wały itp. i po 200 mth mam taki problem ponieważ przy poniżej 800 obrotów mryga mi lampka od ciśnienia oleju i podłączyłem zegar i mam ciśnienie na rozgrzanym cały dzień talerzówka tylko 1.8 i co to może być czy muszę znów wywalać michę olej zmieniany ok. 100 mth temu

Opublikowano

Od czego zacząć? Gdzie szukać przyczyny?

Na wolnych obrotach wskazówka zegara w ogóle nie drgnie. Kontrolna ciśnienia od czasu do czasu się zapali. Przy maksymalnych obrotach zegar pokazuje 4 bary, a po rozgrzaniu spada do 2.

Opublikowano (edytowane)

Dopiszę coś do tego tematu aby nie zaczynać kolejnego. Z racji że musze parę rzeczy poprawić w C330M (uszczelka z przodu na wale bo coś tam się brudzi od dawna a denerwuje to i sprawdzić tulejki na sworzniu przedniej osi) zastanawiałem się nad remontem dołu silnika (wymiana panewek bez szlifu oraz tego co zobaczę). Remont góry był wykonany kilka lat temu jak przerdzewiała tuleja, dół nie był ruszany. Ciągnik pracuje jako pomocniczy co nie znaczy się nie dostaje w kość czasami. Moc ma.

Do tego roku silnik chodził na oleju FALCO CD z Lotosu, czasami superol F z Orlenu ale w tym roku zalaliśmy go olejem AGROMA 1550 D. Lato przechodził a teraz naszło mnie sprawdzić ciśnienie oleju bo jeżeli trzyma się dobrze to po co ruszać silnik. Podpiąłem między czujnik od kontrolki dodatkowy manometr. Po uruchomieniu na wolnych (750-800) obrotach jest 3,6, po dodaniu gazu do 1800 jest 3,9 czyli prawie 4. Zegar nie skacze w różnym zakresie obrotów. Po zatrzymaniu silnika strzałka manometru powoli opada a kontrolka ciśnienia zapala się przy 0,7.

Chcę jeszcze popatrzeć jak będzie zachowywać sie ciśnienie po rozgrzaniu go ale to za jakiś czas bo nie mam nic do roboty ciągnikiem.

Utwierdzcie mnie w przekonaniu że nie warto ruszać silnika.

 

Ile powinno wynosić ciśnienie? Bo tak czytam i wychodzi że podobnie jak w osiemdziesiątce czyli od 2,5 do max 6 atm, czyli u mnie jest OK.

 

Kolejna sprawa to olej, obecnie jest AGROMA 1550 D. Zetor10145 i MTZ952.3 chodzą na turdusie, i tak się zastanawiam czy nie rozwalę silnika w ciapku jak zaleję go turdusem. Co myślicie?

Edytowane przez Nikita_Bennet
Opublikowano

U mnie jak odpale zimny traktor i zgasze to kontrolka oleju przez ponad minute nie może się zaświecić.A jak goracy temp.90" to po 2-5 sekundach.

Opublikowano (edytowane)

Na zimnym masz dobre ciśnienie. Po dodaniu gazu jest na takim poziomie jak jest ustawiony zawór. Nie ma się do czego przyczepić, nie ruszałabym panewek. Co wskazuje manometr na gorącym silniku?

Edytowane przez zorzyk2
Opublikowano

Na podstawie tego co piszesz silnik zdrowy. Na pewno bym nie ruszał. Sprawdź jeszcze ciśnienie po pracy

A dlaczego Turdus ma mu zaszkodzić?

Dlaczego lepszy olej ma mu szkodzić skoro ma tę sama klasę 15W/40?

Ja bym lał taki. W ogóle ja Turdusa leję do swoich maszyn i jestem zadowolony.

Opublikowano
Na podstawie tego co piszesz silnik zdrowy. Na pewno bym nie ruszał. Sprawdź jeszcze ciśnienie po pracy

A dlaczego Turdus ma mu zaszkodzić?

Turdus jest lepszym olejem od tego który był lany obecnie, lanie lepszego oleju tam gdzie był gorszy nie jest raczej dobrym pomysłem - przynajmiej tak radzą ci co nie jednym sprzętem jeździli.

 

Na zimnym masz dobre ciśnienie. Po dodaniu gazu jest na takim poziomie jak jest ustawiony zawór. Nie ma się do czego przyczepić, nie ruszałabym panewek. Co wskazuje manometr na gorącym silniku?
na to muszę poczekać bo manometr wczoraj założyłem i nie było jak zagrzać ciągnika. Napewno napiszę cowyszło jak się zagrzeje.
Opublikowano

Przecież nie zmieniasz na półsyntetyk tylko nadal to będzie mineralny.

Niby co miało by mu się stać?

Wypłukać aż zacznie cieknąć? Jak jest nieczelny to na każdym oleju zacznie kapać.

A teraz każdy olej silnikowy ma właściwości czyszczące silnik.

Turdus to lepszy olej ale w nim nie ma jakiejś kosmicznej technologii która mogła by mu zaszkodzić.

W 3 ciągnikach które kiedyś jeździły na Superolu była zmiana na Turdus i nic totalnie nic się im nie stało. Tylko same korzyści, bo olej przy wymianie nie wyglądał jak czarna woda tylko nadal olej przy którym można było się pokusić o dłuższe przebiegi miedzy winianami.

Przez słowo lepszy olej trzeba rozumieć lepsze smarowanie co chyba jest ważne.

Przeczytaj do jakich silników producent zaleca ten olej.

Opublikowano (edytowane)

witam mam ursus c-330 jakie powinno być ciśnienie oleju mam trójskładnikowy i na ciśnieniu oleju pokazuje max silnik dopiero po remoncie pierwszy raz odpalany czy takie ciśnienie to norma ???

 

Połączony

Edytowane przez MAT912
Opublikowano (edytowane)

Maksymalne powinno być 0,4MPa.

To był kapitalny remont silnika?

Pompa olejowa była zmieniana?

Ten trójwskaźnik jest stary, wcześniej dobrze pokazywał?

Po remoncie potrafi na zimnym oleju pójść na maksa, bo zawór bezpieczeństwa nie daje rady zredukować ciśnienia.

Po kilku minutach pracy spada ciśnienie? U ciebie może być ten zawór zablokowany bądź ustawiony na za duże ciśnienie.

 

Edit:

Podobny temat: http://www.agrofoto.pl/forum/topic/10387-cisnienie-oleju-w-c-330/

Prosimy moderatora o połączenie.

Edytowane przez mtracz
Opublikowano

silnik po kapitalnym remoncie szlif wału nowe panewki korby tłoki wał rozrządu tuleje pompa oleju głowica ogólnie wszystko nowe tylko blok stary po szlifie trój wskaźnik stary silnik włączyłem nawet na nie całą minutę po prostu włączyłem zobaczyłem jakie ciśnienie oleju i wyłączyłem olej zimny ciapek stoi w nieogrzewanej stodole

Opublikowano

Maksymalne powinno być 0,4MPa.

To był kapitalny remont silnika?

Pompa olejowa była zmieniana?

Ten trójwskaźnik jest stary, wcześniej dobrze pokazywał?

Po remoncie potrafi na zimnym oleju pójść na maksa, bo zawór bezpieczeństwa nie daje rady zredukować ciśnienia.

Po kilku minutach pracy spada ciśnienie? U ciebie może być ten zawór zablokowany bądź ustawiony na za duże ciśnienie.

 

Edit:

Podobny temat: http://www.agrofoto....-oleju-w-c-330/

Prosimy moderatora o połączenie.

 

a czemu akurat max 0,4MPa?

moja instrukcja podaje max 0,55MPa

  • Like 1
Opublikowano

zapaliłem jeszcze raz ciapka i paliłem przez 30minut,ciśnienie oleju tak trochę za czerwoną kreską prawie na 0,6

mam też drugi problem coś z pompą paliwa bo jak zapale ciapka to ma strasznie mocne obroty normalnie wystarczy tak 2/3milimetry gazu i wali prawie na maxa nie idzie na małe obroty co to może być ???tzn. idzie na małe obroty ale zaraz gaśnie i muszę lekko docisnąć pedał gazu tak drobno, normalnie czucie takie ma że wystarczy tak lekko rękę przyłożyć to już ma duże obroty co to może być

Opublikowano (edytowane)

pompa bez regeneracji olej nie wiem nawet nie sprawdzałem ??? ale brak oleju może być przyczyną?, mogę wlać olej taki jak do silnika? on po prostu jest taki czuły że lekko nacisnę i garuje na max nawet do końca nie dociskam pedał gazu bo by raczej tłumik wyrwało oczywiście przesadzam ale takie mam wrażenie, a wtryski były nowe zakładane ustawiane w warsztacie, ciapek stał 2 lata dopiero teraz miał zrobiona kapitałkę i odpalony można prosić mechanika jakiegoś o numer gg będę mógł szybciej rozwiązać problem a rozwiązanie podam na forum

Edytowane przez greeduz123
Opublikowano

witam może mi ktoś podać numer gg co zna się na pompie wtrysku do c-330, rozkręciłem tylną pokrywę od regulatora obrotów i wyleciało mi wszystko, pompę miałem na stole więc nic mi nie zginęło złożyłem wszystko według katalogu ,był ukruszony klin ( nie spełniał swojej pracy) wymieniłem na nowy i ładnie wszystko złożyłem problem mam taki że zębatka regulacyjna (która idzie przez pompę wtryskową do regulatora)jest na maksa schowana (jak wykręciłem ta zaślepkę z przodu pompy wtryskowej)to oznacza że są maksymalne obroty, i nie wiem czy jak przychodzi paliwo i jest ciśnienie on powraca na minimum i w tedy reguluje się normalnie przez naciskanie gaz, czy może coś w tej pompie wtryskowej jest nie tak, w regulatorze pompy wszystko jest ok

Opublikowano (edytowane)

no właśnie tak, przyciąga do minimum a powinno być odwrotnie bo jak jest teraz to jest na maksymalnych obrotach i dawanie gazu nic nie robi bo już jest ta listwa na maxa, więc skoro tak powinno być to dlaczego jest na maxa jak by było odwrotnie to przy dawaniu gazu ta listwa stopniowo się chowa a tu jak ma się schować jak już jest schowana? pompa jest na stole i sucha bez paliwa

Edytowane przez greeduz123
Opublikowano (edytowane)

No wiesz ja nie mam 100% pewności jak tam powinno być bo się dokładnie nie przyglądałem nigdy temu.

Ale mi się wydaje że jak ta listwa jest najbardziej wysunięta (czyli najbliżej regulatora) masz gaz na max, a im bardziej się chowa w głąb to obroty powinny się zmniejszać. A czemu się nie cofa to nie wiem, sprężynki dobrze pozakładałeś wszystkie?? Może ona ciągle stoi na wzbogacaczu dawki rozruchowej. Bo regulator, gdy ciężarki zaczną się rozsuwać gdy odpalisz ciągnik wtedy to ramie będzie popychało listwę do przodu i wtedy zmniejszy dawkę

Edytowane przez Roki212
Opublikowano

Jeśli naprawiłeś, złożyłeś to pozostaje zamontować do ciągnika i sprawdzić. Na sucho się nie dowiesz.

Nie masz stołu do sprawdzania pomp jakie maja zakłady więc sprawdzaj w ciągniku.

Pompa to takie ustrojstwo, że nawet jak jest wiedza to i tak bez przyrządów się jej nie da naprawić, ustawić. Tak aby pracowała w 100% właściwie.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez abuk14
      Mam kilka pytań dotyczących ładowacza czołowego do Ursusa C-330 M.
      1. Na co zwracac uwagę przy zakupie ( byc może będzie używany)
      2. Jeśli nowy to jakiej marki wybrac??
      3.Czy naprawdę tak ciężko się kreci kierownicą prz zwożeniu bel słomy ( o obornik nawet nie pytam)??
    • Przez pablo21
      Ostatnio przeglądałem katalog częci z Grene i widziałem pompę hydrauliczną do c-330 wzmocnioną czym ona różni się od zwykłej, jaki ma wydatek, i co da jej założenie w ciapku(będzie szybciej podnosił?)
       
      Od kiedy to się pisze pąpa?
    • Przez vitoma
      Czesc
       
      Czy moge zamiast zalecanego Hipola 6 uzyc do C330/360 oleju przekladniowego klasy 80W90 "zachodnich" firm ? Np. castrol, elf, mobil, valvoline ?
       
      oczywiscie planuje calkowita wymiane oleju. do tej pory byl zalany hipol 6.
       
      Z tego co widze to obecnie produkowany przez Orlen Hipol 6 rowniez ma klase 80W90, i jakis oznaczenie GL-4 . Nie wiem co ono oznacza.
       
      Jest tez olej Orlen Agro 80W90.
       
      Czy wszystkie wymienione moga zastapic orginalnego Hipola 6 podczas wymiany?'
       
      dzieki
      pozdrawiam
      Piotrek
    • Przez SebastianP
      Chciałbym samodzielnie zamontować wspomaganie do c330 napędzane z rozrządu. Oś okrągła. Montował ktoś? Jaki zestaw polecacie? Mile widziane linki, oceny i opis problemów przy montażu. Pozdrawiam.
    • Przez artur1295
      Witam
      Czy wicie może albo moglibyście sprawdzić w swoich gniotownikach jakie macie w nim obroty i wymiary kół pasowych. bybłby wdzięczny poniewaz sam buduje i potrzebowalbym te informacje 
      moje walce maja 150mm średnicy i 300mm długie i czy uciagnie je silnik 5,5kw oba beda napedzane
      i jeszcze jedno pytanie walce lepiej gladkie czy rowkowane 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v