Skocz do zawartości
jackkk1988

wskaźnik ciśnienia oleju

Polecane posty

jackkk1988    7

zamierzam zamontowac dodatkowy wskaznik cisnienia oleju w 30 ma ktos patent w jakim miejscu go umiescic ? zeby nie przeszkadzał i jakos to wygladało. i który wybrac? oba podświetlone ? Nie mogłem znalesc tematu podobnego o wskaznikach cisnienia.

http://allegro.pl/wskaznik-czujnik-cisnienia-oleju-ursus-330-360-i1461125316.html

 

http://allegro.pl/wskaznik-czujnik-cisnienia-oleju-ursus-330-360-i1460353516.html

 

http://allegro.pl/wskaznik-czujnik-cisnienia-oleju-ursus-330-360-mf-i1457333252.html

Edytowano przez jackkk1988

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
andrzej207    0

ja bym wybrał ten pierwszy możesz wyciąć otwór w desce rozdzielczej jeżeli nie masz dodatkowych zegarów ja wstawiłem zegar do temperatury lub możesz zrobić mocowane z boku tablicy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Olekc330    2

Przecież jest w 30 wskaźnik ciśnienia oleju bynajmniej u nas to po co Ci dodatkowy ???

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

sawo10    1

W starszych wersjach były wskaźniki. Ale potem zaczęto stosować czujnik z kontrolką(jak w samochodzie)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wierzba1272    8

W C-330 nie ma. Były tylko w C-325/328 gdzie był zamontowany stary typ wskaźnika (biały) który posiadał wskaźnik ciśnienia oleju, który w nowszych został zastąpiony kontrolką.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jackkk1988    7

ja mam juz nowe wskaźniki,własnie z kontrolka. Kupiłem dzis wskaźnik z przewodem. za 60 zł teraz sie zastanawiam gdzie go załozyc zeby go wmiare bylo widac. Myslalem zamocowac na opasce do tego elentu co jest zamocowany obrotomierz. albo na dole opaska do kolumny kierownicy ale nie widac..;/ a w desce na dziure nie bardzo jest miejsce;/ dylemat...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jackkk1988    7

wskaźnik zamontowany po prawej stronie kolo obrotomierza. Jutro mysle fotki jakies wrzuce. Super sprawa:) ładnie podswietlony:)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ursus328    2

ja tez miałem osobny wskaźnik teraz kupiłem orginalny trójwskaźnik racja troche kosztował 100 zl ale mam wszystko temp.cisnienie oleju. powietrze

oplacało sie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ursus328    2

ja mialem taki sam ale pod deska rozdzielcza zanim zrobilem remont i kupilem trujwskaźnik

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Junkers    42

Można założyć zegar bezpośrednio wkręcany przy obudowie filtra ale na trójniku żeby można było wkręcić oryginalny czujnik. Ja mam u siebie wkręcony sam zegar zaraz przy filtrze, ale bez tego trójnika właśnie.

 

Jest jeszcze opcja wkręcenia czujnika elektrycznego, znajomy ma tak zrobione kable, pod zegar dwa podchodziły o ile pamiętam, tylko stary czujnik do wywalenia, chyba że jest trójnik. Nie wiem czy od Żuka nie pasuje... tylko wg mnie dokładniejsze będą te co w pierwszym poście od tych elektrycznych, bo z czujnikami różnie może być, ale nie musi.

 

ed. o właśnie coś podobnego widziałem co ma Roki

 

 

Edytowano przez Junkers

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Roki212    83

Kiedyś w szkole badaliśmy te czujniki i właśnie elektroniczne są dokładniejsze od tych mechanicznych błąd pomiarowy elektronicznego wynosił 1-2% a mechanicznego 5% ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    587

A co ma do rzeczy 2 czy 5 procent tolerancji w silniku którego konstrukcja ma ponad 40 lat i chodzi bezproblemowo nawet przy znikomym ciśnieniu oleju. Poza tym nic z tej dokładności gdy po zapaleniu silnika wskazówka waha się od wibracji o pół atmosfery a po roku pracy na desce jeszcze więcej.

 

Ogólnie uważam że ważna jest kontrolka. Sam czujnik jest prosty i mniej awaryjny niż manometr. Informuje o tym co najważniejsze... o spadku ciśnienia oleju poniżej wartość bezpieczną. I to wystarcza. Rakiety z 30-ki nie zrobicie, nie rozumiem po co obładowywać go niepotrzebnym dziadostwem gdy jego główną zaletą jest prostota.

 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Roki212    83

toż chyba te wskaźniki mają szerokie zastosowanie i nie są do samych starych konstrukcji, a co do wahan wskazówki to może i komuś sie tam waha u mnie stoi nieruchomo i pokazuje daną wartość juz od 4 lat :P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    587

Pewnie że szerokie. Ale tam gdzie są potrzebne. W silnikach które mają bardziej skomplikowany układ smarowania... turbo, chłodnice oleju, vakupompki czy instalacja na zewnątrz silnika. A 30-ka? tam w ogóle nic nie ma. Smarowanie jest proste a ryzyko awarii to przynajmniej 1:10000 . Dla tego uważam że obwieszanie zegarami 30-ke to czyste bajeranctwo i nic więcej. Moje zdanie. W każdym razie jeśli ktoś chce koniecznie mieć to nie zabraniam. Zastanawiam się tylko po co?

 

 

 

 

 

Edytowano przez seweryn20

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Roki212    83

Zegar nie szkodzi, ale pomóc może... czy ktoś wstawi czy nie to wiadomo kazdego indywidualna sprawa, a juz ci odpowiadam czemu ja se wstawiłem właśnie zegar. Miałem taki przypadek nie ze swojej winy tylko starego, wymieniał olej w ciapku i nie dokręcił korka spustowego, poszedłem orać i w czasie orki ów korek sie odkręcił <_< i uciekł mi wszystki olej z misy i właśnie nie wiem co było ale lampka sie nie zapaliła!!! I właśnie tak orałem to pole aż mi zgasł i juz rozrusznikiem nie dało sie zakręcić... Dalej to juz wiadomo nie trzeba pisać

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn7701    0

No nie trzeba. Dla tego fajny patent jest w mtz-cie. Guzik po wciśnięciu którego kontrolnie zapalają się wszystkie kontrolki.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jackkk1988    7

w 30 ich wiele nie ma:D ja mam 4 dodatkowe jak widac. awaryjne, swiece zarowe i hamulca i dla wypełnienia dziury od swiateł mijania zielona

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jackkk1988    7

sorrki ze post pod postem. Tak zapytam z ciekawosci.. ciekawe jak by podłaczył ori dwuwskaznik (od powietrza manometr) pod cisnienie oleju ? testowal ktos tak ? jak by to wskazywalo ? mialem dzis przetestowac na starym dwuwskazniku z rozbita szyba.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    587

Normalnie. Ta sama zasada działania, tan sam manometr tylko inna skala. Kiedyś w 28 i pierwszych 30-kach był zegar z trzema wskaznikami; ciśnienie powietrza, ciśnienie oleju i temp. silnika. nie było kontrolki od oleju.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jackkk1988    7

wiem wiem:) skala troche przesunieta.. olej w sumie od 0 do 6 atm. a powietrze do 10 moze sprbouje podłaczyc ten stary dwuwskaznik (od powietrza) do oleju dla podtomnych:D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


×