Skocz do zawartości
Boniar

Ropa w oleju - 7245

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
galeria
Ropa
Boniar    8

Czołem.Mam problem z wysokim poziomem oleju w misie - bagnet jest czyściutki,olej kapie z bagnetu jak woda.Ewidentnie jest rozpuszczony przez ropę.Zetor 7245 - centralne smarowanie pompy paliwa.

Pierwsza diagnoza to lejące wtryski i sekcje na pompie.Wszystko wylądowało u pompiarza z dobrą opinią w okolicy. Wymienił końcówki wtrysków,wyregulowal (w zasadzie były ok).W pompie wymienił jedną sekcję i wszystkie możliwe uszczelnienia.Sprawdzał na stole.Ręczy za swoją robotę i pompę.

Po złożeniu traktor (nowy olej, motor pracuje dobrze,równo,nie kopci ) popracował ok 12 - lekkie prace - ładowanie big - bagów,przetależowanie łąki u sąsiada. Dzisiaj rano na bagnecie sporo powyżej górnego poziomu.Przeźroczysta olejo-ropopodobna ciecz,rzadka.

Po weekendzie sprawdzę ciśnienie na wszystkich tłokach.

 

Szykować się na wymianę pierścieni ? Co jeszcze może być?

Edytowano przez Boniar

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
AlaCapone    5003

Żeby paliwo przedostało się przez pierścienie do miski olejowej to musi się tam pojawić a pojawi się tylko i wyłącznie poprzez lejące końcówki wtryskiwaczy.

 

Wtryski łatwo sprawdzić samemu. Wykręć je i wyciąg z silnika, następnie podłącz ponownie pod przewody od pompy wtryskowej, daj do końca gaz ręczny i zakręć rozrusznikiem. Zobacz, jak wygląda wtrysk paliwa (chmurka)? Druga sprawa: Czy otworem nadmiarowym z każdego wtryskiwacza wydobywa się paliwo?


"Nie dyskutuj z głupszym, bo sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona swoim doświadczeniem!" - ciągle muszę o tym pamiętać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Renault145    4

u mnie lała pompa z uszczelnienia. a może z pompki paliwa ci leje? mówię to co sam sprawdzałem u siebie. u mnie jest w pompce membrana. nie wiem jaka jest u ciebie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

Boniar    8

Wtryski sprawdzane na stole 12mtg temu.Wymienione końcówki.Wyregulowane chyba na 170 bar.Pompiarz robił to przy mnie.

Jedna rurka nadmiarowa na wtrysku lekko puszczała,niedokręcona, więc chyba tak - przelewa się.

Pompka jest taka

W pompie wymienił wszystkie uszczelki na oryginały czeskie.Dlatego jestem w szoku że nadal przybywa paliwa w misie.

 

Ale paliwo z pompki dochodzi do sekcji i przez sekcję musiałoby się lać do pompy i dalej poprzez centralne smarowanie do misy.Więc nadal nie do końca rozumiem co z pompką? Jeśli nawet nie trzyma to spuszcza paliwo z poziomu sekcji do niżej położonego zbiornika.

 

"u mnie lała pompa z uszczelnienia. a może z pompki paliwa ci leje?" - w sensie uszczelki na sekcjach wymieniłeś?

Edytowano przez Boniar

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Renault145    4

chodzi mi o pompe wtryskowa w renault 103.14 pompa boscha jest uszczelnienie simering i on odziela ropę od oleju. a druga sprawa to chodziło mi też o pompkę paliwa u mnie może tez z niej lać to silnika bo jest wkręcna w blok i jak membrana pęknie to leje.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Boniar    8

W zetorze są dwa albo trzy simeringi na każdej sekcji wtryskowej i to one utrzymują szczelność.

Pompiarz mi wymienił wszystkie na nowe,zetorowskie i ręczy głową za nie :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ptaszyna    140

A z pompką zasilającą coś robił? Pompka może przepuszczać na trzpieniu,który opiera się o krzywkę, tam nie ma uszczelnienia, tylko jest spasowane jak sekcja wtryskowa i tam może przeciekać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Boniar    8

Nie była zupełnie ruszana.Ściągałem całość z pompą wtryskową i tak wiozłem do pompiarza.

Co nie zmienia faktu że jeśli nie ma tam uszczelnienia to może przepuszczać.Jutro odkręce ją i obejrzę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DarekD    60

też bym obstawiał pompę zasilającą skoro sekcje i wtryski pewne a przybywa aż tak szybko

 


nowy

 
 
 
 
 
 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zetorki12    4626

Nie wiem dokładnie co i jak , ale u znajomego w 6211 za coś takiego była odpowiedzialna pompka zasilająca .


ZETOR TEAM

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dakota    31

Ja również potwierdzam, miałem u siebie też taki przypadek, wina była po stronie pompki zasilającej, jest taki mały oring na bolcu co dochodzi do krzywki, tamto obejrzyj dokładnie,

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mikad    247

Oczywiście że pompka zasilająca, przerobiłem ich ostatnio jakieś 5 sztuk, wszystkie przepuszczają nawet czeska motorpal choć ta chyba najmniej, takie goowna teraz robią. Można to łatwo sprawdzić, musisz wymontować pompkę zaślepić jeden otwór a na drugi podać ciśnienie ze sprężarki ok 3 bar, psiknij na popychacz pianką do gazu abo czymkolwiek co się pieni i zobaczysz jak puszcza bańki.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Boniar    8

Pompka zasilająca wymieniona - na nową Motorpal.Zalałem nowym olejem, zaorałem 2ha na zimę.Po wyjęciu bagnetu dosłownie wylewa się przez otwór olej z ropą.

Już nie mam pomysłów,okoliczni fachowcy już nie chcą ze mną gadać.Ciągnik stoi bezużyteczny a pogoda jest jaka jest.

Nowa pompa wtryskowa?

Edytowano przez Boniar

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Grzesiek84
      Witam mam problem z układem paliwowym w zetorze 6211, opisze krótko w czym tkwi problem. Otóż wymieniłem pompkę zasilającą (Bosch) rok temu wówczas ciągnik nie chciał pracować gdy w zbiorniku było ok połowy paliwa, zbiornik 90 litrów więc ma bardzo nisko do ciągnięcia paliwa. Przewody sprawdzone, korek też na próbę jeździłem nawet bez nic nie pomagało, teraz sytuacja się powtarza pytanie co robić ? 
      Mam dwa pomysły: 1 - kupić nową pompkę oraz dodatkowo pompkę jak z linku http://www.sklep.traktor.com.pl/pl/czesci-do-traktorow/3044-pompa-paliwa-niskocisnieniowa-hep-02a.html  i tą drugą podpiąć zaraz przy zbiorniku by pompa od zetora miała lżej tylko czy to na dłuższą metę zda egzamin, co z nadmiarem paliwa i ciśnienia ?
      2 - kupić nową pompkę zasilającą plus zbiornik ok 10l z czujnikiem rezerwy i umieścić go nad silnikiem (powyżej pompy wtryskowej) i pompkę HEP02A i ze zbiornika dolnego pompować do tego 10l a wyłączać ją za pomocą czujnika w zbiorniku 10l?
      Każda pomoc jak rozwiązać i ulepszyć problem mile widziany?
    • Przez Blady25
      Witam.
      Co to za numery panewek, 51010304 panewka korbowodowa oraz panewka główna 51010167, w katalogach są numery zaczynające się od 55 np. 55010304 oraz 55010167, pytanie czy to to samo.
      Pozdrawiam i dziękuję za podpowiedź.
    • Przez mds212
      Dzis zauwazylem ze luz na kole pasowym ejst dośc spory. Czy moge tak przejezdzic do zimy i dopiero wtedy naprawic czy brac sie odrazu bo istnieje ryzyko wyrobienie rowka na klin na wale?
    • Przez Ist
      Sytuacja wygląda w sposob następujący... Przy rozsiewaniu wapna ciagnik zaczął cykać. Przyczyną jest uszczelka na pierwszym cylindrze. Cykanie jest dość głośne i z pod głowicy wydostaje się dym. Niestety uszczelkę będę miał dopiero w poniedziałek... Jak myślicie nie posypie się coś wiecej jak popracuje tak jeszcze jeden dzień? Chciałem jutro skończyć wapno i wymieszać na szybko z glebą.
    • Przez mixxion_agro
      Mam problem z zetorkiem, jest po regeneracji pompy wtryskowej, a pare obrotów musi zrobić żeby odpalił, poza tym troche dymi, wtryski są ok, w okolicach filtra słychac takrze fukanie. Może wiecie co jest przyczyną tych objawów? Za pomoc dziękuje 😊
×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.