Boniar

Ropa w oleju - 7245

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
galeria
ROPA
Boniar    8

Czołem.Mam problem z wysokim poziomem oleju w misie - bagnet jest czyściutki,olej kapie z bagnetu jak woda.Ewidentnie jest rozpuszczony przez ropę.Zetor 7245 - centralne smarowanie pompy paliwa.

Pierwsza diagnoza to lejące wtryski i sekcje na pompie.Wszystko wylądowało u pompiarza z dobrą opinią w okolicy. Wymienił końcówki wtrysków,wyregulowal (w zasadzie były ok).W pompie wymienił jedną sekcję i wszystkie możliwe uszczelnienia.Sprawdzał na stole.Ręczy za swoją robotę i pompę.

Po złożeniu traktor (nowy olej, motor pracuje dobrze,równo,nie kopci ) popracował ok 12 - lekkie prace - ładowanie big - bagów,przetależowanie łąki u sąsiada. Dzisiaj rano na bagnecie sporo powyżej górnego poziomu.Przeźroczysta olejo-ropopodobna ciecz,rzadka.

Po weekendzie sprawdzę ciśnienie na wszystkich tłokach.

 

Szykować się na wymianę pierścieni ? Co jeszcze może być?

Edytowano przez Boniar

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
AlaCapone    5006

Żeby paliwo przedostało się przez pierścienie do miski olejowej to musi się tam pojawić a pojawi się tylko i wyłącznie poprzez lejące końcówki wtryskiwaczy.

 

Wtryski łatwo sprawdzić samemu. Wykręć je i wyciąg z silnika, następnie podłącz ponownie pod przewody od pompy wtryskowej, daj do końca gaz ręczny i zakręć rozrusznikiem. Zobacz, jak wygląda wtrysk paliwa (chmurka)? Druga sprawa: Czy otworem nadmiarowym z każdego wtryskiwacza wydobywa się paliwo?


"Nie dyskutuj z głupszym, bo sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona swoim doświadczeniem!" - ciągle muszę o tym pamiętać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Renault145    4

u mnie lała pompa z uszczelnienia. a może z pompki paliwa ci leje? mówię to co sam sprawdzałem u siebie. u mnie jest w pompce membrana. nie wiem jaka jest u ciebie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

Boniar    8

Wtryski sprawdzane na stole 12mtg temu.Wymienione końcówki.Wyregulowane chyba na 170 bar.Pompiarz robił to przy mnie.

Jedna rurka nadmiarowa na wtrysku lekko puszczała,niedokręcona, więc chyba tak - przelewa się.

Pompka jest taka

W pompie wymienił wszystkie uszczelki na oryginały czeskie.Dlatego jestem w szoku że nadal przybywa paliwa w misie.

 

Ale paliwo z pompki dochodzi do sekcji i przez sekcję musiałoby się lać do pompy i dalej poprzez centralne smarowanie do misy.Więc nadal nie do końca rozumiem co z pompką? Jeśli nawet nie trzyma to spuszcza paliwo z poziomu sekcji do niżej położonego zbiornika.

 

"u mnie lała pompa z uszczelnienia. a może z pompki paliwa ci leje?" - w sensie uszczelki na sekcjach wymieniłeś?

Edytowano przez Boniar

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Renault145    4

chodzi mi o pompe wtryskowa w renault 103.14 pompa boscha jest uszczelnienie simering i on odziela ropę od oleju. a druga sprawa to chodziło mi też o pompkę paliwa u mnie może tez z niej lać to silnika bo jest wkręcna w blok i jak membrana pęknie to leje.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Boniar    8

W zetorze są dwa albo trzy simeringi na każdej sekcji wtryskowej i to one utrzymują szczelność.

Pompiarz mi wymienił wszystkie na nowe,zetorowskie i ręczy głową za nie :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ptaszyna    143

A z pompką zasilającą coś robił? Pompka może przepuszczać na trzpieniu,który opiera się o krzywkę, tam nie ma uszczelnienia, tylko jest spasowane jak sekcja wtryskowa i tam może przeciekać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Boniar    8

Nie była zupełnie ruszana.Ściągałem całość z pompą wtryskową i tak wiozłem do pompiarza.

Co nie zmienia faktu że jeśli nie ma tam uszczelnienia to może przepuszczać.Jutro odkręce ją i obejrzę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DarekD    63

też bym obstawiał pompę zasilającą skoro sekcje i wtryski pewne a przybywa aż tak szybko

 


nowy

 
 
 
 
 
 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dakota    31

Ja również potwierdzam, miałem u siebie też taki przypadek, wina była po stronie pompki zasilającej, jest taki mały oring na bolcu co dochodzi do krzywki, tamto obejrzyj dokładnie,

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mikad    286

Oczywiście że pompka zasilająca, przerobiłem ich ostatnio jakieś 5 sztuk, wszystkie przepuszczają nawet czeska motorpal choć ta chyba najmniej, takie goowna teraz robią. Można to łatwo sprawdzić, musisz wymontować pompkę zaślepić jeden otwór a na drugi podać ciśnienie ze sprężarki ok 3 bar, psiknij na popychacz pianką do gazu abo czymkolwiek co się pieni i zobaczysz jak puszcza bańki.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Boniar    8

Pompka zasilająca wymieniona - na nową Motorpal.Zalałem nowym olejem, zaorałem 2ha na zimę.Po wyjęciu bagnetu dosłownie wylewa się przez otwór olej z ropą.

Już nie mam pomysłów,okoliczni fachowcy już nie chcą ze mną gadać.Ciągnik stoi bezużyteczny a pogoda jest jaka jest.

Nowa pompa wtryskowa?

Edytowano przez Boniar

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do rozmowy

Możesz pisać i zarejestrować się później. Jeśli masz konto,Zaloguj się teraz, aby publikować na swoim koncie.
Uwaga: Twój wpis będzie wymagał zatwierdzenia moderatora, zanim będzie widoczny.

Gość
Odpowiedz...

×   Wklejony jako tekst z formatowaniem.   Wklej jako zwykły tekst

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Twoja poprzednia zawartość została przywrócona.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz wkleić zdjęć bezpośrednio. Prześlij lub wstaw obrazy z adresu URL.


  • Podobna zawartość

    • Przez nokia01
      Witam wszystkich na forum. Mam problem i mam nadzieję że, mi w tym pomożecie. Zetor forterra  ma ciężko podczas prac z maszynami- brak mocy uciągu. Przebieg około 1700 mtg, nie kopci,zapala bez problemu.
    • Przez barttek790
      jak wyregulować ciśnienie oleju  w silniku zetor 5211
    • Przez Michal3512
      Witam
      Zauważyłem że zaczęło mi ubywać płynu chłodniczego. Silnik nic nie dymił, odpalał za pierwszym obrotem. Przy odpalonym silniku wyciągnąłem miarkę oleju, a tam wypływało olejowe mazidło. Czyli wiadomo..... zdjąłem głowice - 1 tłok na górze był mokry reszta suche.
      Odkręciłem misę olejową, zalałem blok płynem i zostawiłem na noc. Po nocy widoczne były krople oczywiście na 4 cylindrze(tam gdzie siedzi grzałka) i delikatnie na 3.
      Zdjąłem wszystkie tuleje.  4 tuleje miała trochę rdzy a w bloku było sporo brudu, syfu, to chyba przez te dogrzewanie bloku silnika(grzałka fabrycznie montowana).
      1. Czy ten syf to normalne na 4 cylindrze ?
       
      Pierwszy tłok okazał się być mocno porysowany jak i tuleja. Prawdopodobnie będzie wymiana zestawu, zobaczę co powiedzą w zakładzie gdzie planują głowice, bloki itp.
      2.  I teraz zastanawiam się czy sama wymiana zestawu pomoże ? Co mogło być przyczyną tak porysowanego tłoka?
      Czyżby tuleja miała mikro pękniecie i pod wpływem temperatury się to rozszerzało i komora spalania zalewała się płynem chłodniczym, stąd ten mokre denko tłoka na pierwszym cylindrze ?
      3. Czy można wymieniać tylko jeden zestaw cylindra czy trzeba już wszystkie 4 zestawy ?
      Pozostałe tłoki i tuleją sa w idealnym stanie, widać ślady honowania, brak rys i progów. Wątpię że są to oryginalne zestawy, pewnie ktoś nie dawno to zmieniał.
      4. Czy na laskach popychacza zaworów okrągła końcówka może wypadać, czy powinna być ciasno wprasowana bez luzu? U mnie na dwóch laskach ruszają się końcówki i wypadają.
      5. Zauważyłem że na jednym ramienu wału korbowego jest luźny przeciw ciężar, czy da się to jakoś dokręcić bez demontażu wału korbowego ? Dokładnie tam jeszcze nie zaglądałem od spodu dlatego pytam.
      6. Cała część wtryskiwaczy co siedziała w głowicy były bardzo mocno pordzewiałe. Z dużym oporem wyszły. Czy to oznaki przegrzania silnika ?
       
      Ciągnik kupiony rok temu z krajów skandynawskich, przebieg ponad 5tyś mth.
       








    • Przez zetoreXPL
      Zastanawiam sie nad remontem Zetora 7745. Na internecie znalazłem kilka zestawów naprawczych (Zetor, Mahle , Kolbenschmidt).Pytanie jaki będzie najlepszy, może ktoś z Was zakładał  i ma jakies doświadczenie. I czy brać na 3 czy na 4 pierścienie.
       
      Dziękuję i czekam na odpowiedzi
    • Przez Historyk
      Witam, mój Zetor 7011 kopci na niebiesko. Moc jest, wkręca się w obroty, aż miło spojrzeć. Czytałem o tym, że olej dostaje się do ropy i stąd ta barwa. Jednak silnik nie wydaje się "jeść" oleju, stan jego jest stabilny.
      Co mogę zrobić by pozbyć się tego problemu?
      Jaka może być przyczyna tego stanu rzeczy?
×
×
  • Utwórz nowe...

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.