Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Czołem.Mam problem z wysokim poziomem oleju w misie - bagnet jest czyściutki,olej kapie z bagnetu jak woda.Ewidentnie jest rozpuszczony przez ropę.Zetor 7245 - centralne smarowanie pompy paliwa.

Pierwsza diagnoza to lejące wtryski i sekcje na pompie.Wszystko wylądowało u pompiarza z dobrą opinią w okolicy. Wymienił końcówki wtrysków,wyregulowal (w zasadzie były ok).W pompie wymienił jedną sekcję i wszystkie możliwe uszczelnienia.Sprawdzał na stole.Ręczy za swoją robotę i pompę.

Po złożeniu traktor (nowy olej, motor pracuje dobrze,równo,nie kopci ) popracował ok 12 - lekkie prace - ładowanie big - bagów,przetależowanie łąki u sąsiada. Dzisiaj rano na bagnecie sporo powyżej górnego poziomu.Przeźroczysta olejo-ropopodobna ciecz,rzadka.

Po weekendzie sprawdzę ciśnienie na wszystkich tłokach.

 

Szykować się na wymianę pierścieni ? Co jeszcze może być?

Edytowane przez Boniar
Opublikowano

Żeby paliwo przedostało się przez pierścienie do miski olejowej to musi się tam pojawić a pojawi się tylko i wyłącznie poprzez lejące końcówki wtryskiwaczy.

 

Wtryski łatwo sprawdzić samemu. Wykręć je i wyciąg z silnika, następnie podłącz ponownie pod przewody od pompy wtryskowej, daj do końca gaz ręczny i zakręć rozrusznikiem. Zobacz, jak wygląda wtrysk paliwa (chmurka)? Druga sprawa: Czy otworem nadmiarowym z każdego wtryskiwacza wydobywa się paliwo?

Opublikowano (edytowane)

Wtryski sprawdzane na stole 12mtg temu.Wymienione końcówki.Wyregulowane chyba na 170 bar.Pompiarz robił to przy mnie.

Jedna rurka nadmiarowa na wtrysku lekko puszczała,niedokręcona, więc chyba tak - przelewa się.

Pompka jest taka

W pompie wymienił wszystkie uszczelki na oryginały czeskie.Dlatego jestem w szoku że nadal przybywa paliwa w misie.

 

Ale paliwo z pompki dochodzi do sekcji i przez sekcję musiałoby się lać do pompy i dalej poprzez centralne smarowanie do misy.Więc nadal nie do końca rozumiem co z pompką? Jeśli nawet nie trzyma to spuszcza paliwo z poziomu sekcji do niżej położonego zbiornika.

 

"u mnie lała pompa z uszczelnienia. a może z pompki paliwa ci leje?" - w sensie uszczelki na sekcjach wymieniłeś?

Edytowane przez Boniar
Opublikowano

chodzi mi o pompe wtryskowa w renault 103.14 pompa boscha jest uszczelnienie simering i on odziela ropę od oleju. a druga sprawa to chodziło mi też o pompkę paliwa u mnie może tez z niej lać to silnika bo jest wkręcna w blok i jak membrana pęknie to leje.

Opublikowano

W zetorze są dwa albo trzy simeringi na każdej sekcji wtryskowej i to one utrzymują szczelność.

Pompiarz mi wymienił wszystkie na nowe,zetorowskie i ręczy głową za nie :)

Opublikowano

Nie była zupełnie ruszana.Ściągałem całość z pompą wtryskową i tak wiozłem do pompiarza.

Co nie zmienia faktu że jeśli nie ma tam uszczelnienia to może przepuszczać.Jutro odkręce ją i obejrzę.

Opublikowano

Nie wiem dokładnie co i jak , ale u znajomego w 6211 za coś takiego była odpowiedzialna pompka zasilająca .

Opublikowano

Ja również potwierdzam, miałem u siebie też taki przypadek, wina była po stronie pompki zasilającej, jest taki mały oring na bolcu co dochodzi do krzywki, tamto obejrzyj dokładnie,

Opublikowano

Oczywiście że pompka zasilająca, przerobiłem ich ostatnio jakieś 5 sztuk, wszystkie przepuszczają nawet czeska motorpal choć ta chyba najmniej, takie goowna teraz robią. Można to łatwo sprawdzić, musisz wymontować pompkę zaślepić jeden otwór a na drugi podać ciśnienie ze sprężarki ok 3 bar, psiknij na popychacz pianką do gazu abo czymkolwiek co się pieni i zobaczysz jak puszcza bańki.

Opublikowano (edytowane)

Pompka zasilająca wymieniona - na nową Motorpal.Zalałem nowym olejem, zaorałem 2ha na zimę.Po wyjęciu bagnetu dosłownie wylewa się przez otwór olej z ropą.

Już nie mam pomysłów,okoliczni fachowcy już nie chcą ze mną gadać.Ciągnik stoi bezużyteczny a pogoda jest jaka jest.

Nowa pompa wtryskowa?

Edytowane przez Boniar
Opublikowano

 Uuuu , nie do pozazdroszczenia , sam jestem ciekaw co za czort .

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez tomato21
      Witam mam zetora 6245 w ktory założyłem nowy blok po przemrożeniu. Nowy blok jest od 72XX-średnica tłoka 102(bo podobno do 62XX-średnica tłoka 100, już nie produkują). Pompa wtryskowa jest ta sama, nie została zmieniona ani oddana do regulacji/sprawdzenia.
      Wie ktoś czy pompy wtryskowe w 62XX i 72XX różnią się wydatkami lub dawkami paliwa. Jeśli ktoś posiada takie dane to proszę o zamieszczenie.
      Pozdrawiam i dziękuje z góry
    • Przez Piotruniu25
      Ile wchodzi płynu do układu chłodzenia w 5211?Dzisiaj wymieniałem i nie wiem ile powinno wejść.
    • Gość
      Przez Gość
      Witam. Czy orientuje się ktoś

      jaki powinien być nominalnie luz na wale w silniku perkins 6, dokładnie jest to T6.354.? Silnik odebrany ze szlifierni i przy mierzeniu występu tłoka, jest wyczuwalny luz, czujnik zegarowy pokazuje 0,04mm - 0,05mm. Czy jest to dopuszczalne? Pozdrawiam serdecznie 
    • Przez wojt
      Witam
      Doradzcie czy to objedzie dajac nowe panewki czy nadaje sie do szlifu, na 4 cylindrze takie rysy na wale, roznica pomdzy gladka powierzczhnia a gdzie rysa jest tak od 0.05 do 0.1.
      Wał nominał 
       








       


    • Przez Włader
      Witam potrzebuje pomocy mam problem z odpalaniem zetora majora 80 z silnikiem deutz 2016 rok. Włączam zapłon kontrolki się zaświecą po chwili zgasną wszystko jest jako powinno być przekręcam kluczyk zakręci  krótko coś rozłączy i nie odpali czy miał ktoś taki sam problem ? Dodam jeszcze że od nowości jest przejechane 500 motogodzin i akumulator jest nowy założony 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v