Skocz do zawartości

Cummins 6t-590 Case mx135



Składanie zbliża się do końca. Jeszcze mam tylko dylemat z uszczelką pod głowice. Blok został splanowany niestety na niewiadoma grubość, ale raczej nie więcej jak 0,1mm, specyfikacja jaką udało mi się zdobyć do tego silnika zakłada występ tłoka nawet do 0.91mm przy uszczelce 1.5mm , ale zasadniczy występ to 0.6-0.7mm, tyle że w silnikach case zastosowano nominalnie wyższe tloki i nigdzie nie mogę znaleźć jaki powinien być tu występ. Aktualnie mam do 0.87 i pytanie do bardziej obeznanych mechanikow czy lepiej lekko zwiększyć stopień kompresji ma granice specyfikacji (odstęp zaworu 1.3mm) czy odprężyć silnik grubszą podkładką o 0.25mm. A może ktoś posiada specyfikację Case 6bt -590 o rocznika 1997?




Rekomendowane komentarze

Jak widać tu tulei to nawet nie ma :P, i tu tłok w gmp wystaje powyżej linii bloku ;).  Odległość zawór - tłok 1.3mm wystarczy?  NIestety przy robieniu głowicy nie do końca się popisali, bo ssące zagłębili na 1.4mm, a  wydechowe na 1mm, a przecież to wydechowe mocniej się grzeją i rozszerzają. NIe wiem jak u was, ale u mnie nie znajdziesz kompetentnego szlifierza znającego się na rzeczy. Wszystko na odp. bez pomiarów jak wyjdzie tak jest. Kolega dawał wał do szlifu od Ursusa niby do renomowanego zakładu to 3 razy mu szlifowali i w końcu kase zwrócili, ale już na zamiennik tylko.

Pozatym jak można nie pomierzyć ile czego się zrobiło? Na koniec powinno się dostawać specyfikacje na papierze ile co i gdzie...

Edytowane przez Dastan
  • Like 1

a przed oddaniem do szlifierni nie mierzyles ? skoro nie napisali ile zebrali dokładnie z bloku i głowicy to teraz już zostają tylko pomiary i szukanie informacji w jakiejś serwisowce jakie mają być tolerancję. Co do tego 1.3mm między zaworem a tłokiem to na sucho mierzyles ? nie zapomnij że jak motor się rozgrzeje to i wymiary się zmieniają, dochodzi jeszcze do tego prędkość obrotowa silnika i bezwładność elementów silnika, także na obrotach po rozgrzaniu w krytycznym punkcie może być całkiem co innego jak na sucho i na zimno.

  • Like 1
1 godzinę temu, Dastan napisał:

Jak widać tu tulei to nawet nie ma :P, i tu tłok w gmp wystaje powyżej linii bloku ;).  Odległość zawór - tłok 1.3mm wystarczy?  NIestety przy robieniu głowicy nie do końca się popisali, bo ssące zagłębili na 1.4mm, a  wydechowe na 1mm, a przecież to wydechowe mocniej się grzeją i rozszerzają. NIe wiem jak u was, ale u mnie nie znajdziesz kompetentnego szlifierza znającego się na rzeczy. Wszystko na odp. bez pomiarów jak wyjdzie tak jest. Kolega dawał wał do szlifu od Ursusa niby do renomowanego zakładu to 3 razy mu szlifowali i w końcu kase zwrócili, ale już na zamiennik tylko.

Pozatym jak można nie pomierzyć ile czego się zrobiło? Na koniec powinno się dostawać specyfikacje na papierze ile co i gdzie...

No właśnie trochę szlifierz do doopy. W dobrym zakładzie wszystko byś miał na kartce ile czego zebrane i bez spiny by podpowiedzieli czy w takiej sytuacji zbierać tłoki czy uszczelką odprężać. Ja siątkę robiłem, oddałem blok do osiowania i przy odbiorze przyszedł, powiedział co i jak. 

Znajdź na YT Łukasz Kłosowski kanał i napisz maila. On w cumminsach zęby zjadł. Ostatnio mówił że u niego w magnumach na tych samych numerach idą dwa wymiary tulei i tłoków i kiedyś oddawał tuleje do obniżenia i tłoki bo nie mieli innych na stanie. 

Każdego trzeba pilnować, zawiozłem kiedyś koło zamachowe i docisk rozkręcony do zebrania, zebrał ponad 2mm z dwóch stron, ale z obudowy już nie. Miał być fachowiec, a tłumaczyłem mu z 10 minut zanim załapał, że o te ponad 2mm zmniejszyła się siła docisku sprężyn i trzeba obudowę też zbierać. 

Edytowane przez pedro2

Niestety nie pomierzyłem właśnie, bo serwisówkę miałem. Tylko ona chyba bardziej dotyczy samochodowych zastosowań (DODGE), tą od Case nie znalazłem nigdzie, a po tłokach widać jakieś różnice jednak są. Wiadomo, że materiał się rozpręża, luz zaworu wykasowałem i 10st przed i po GMP mierzyłem. Na forach amerykanskich piszą bardzo różnie  od 0,9mm do 2mm jako minimum, tylko oni z tych silników wyciągają 400KM i 9000 obr/min :P

3 minuty temu, tomek73 napisał:

Jakie tłoki kupiłeś i robiłeś szlif czy tuleję wstawiałeś. 

Tłoki poszły stare - brak zużycia tak samo cylindry były w normie tylko honowanie. Tomek z tego co pamietam uszczelke dawałeś z KMP? Trzyma do dziś?

 

Z tymi nowymi tłokami to trzeba uważać, bo sporo wersji było/jest inne do BT, Inne do BTA (inny stopień sprężąnia).

Edytowane przez Dastan

Po prawej to zawór, ale śmiało możesz wykręcać bo nie ma regulacji.

1 godzinę temu, tomek73 napisał:

okazało sie że to 3 letnia chłodnica zgniła. 

Ta w silniku? W końcu dałeś tam zamiennik czy z cnh za 1700?  Ja na razie kupiłem zamiennik... stara jest dobra tylko po zatarciu trochę strach zakładać, bo nie wiem czy uda się dobrze ją wyczyścić.  Nominalną uszczelke można z Reintza za 200zl dostać, gorzej z grubszymi jedynie kmp lub z cnh za 1100 co i tak nie jest aż tak drogo. Tylko ciekawią mnie te części z cnh czy to ori cummins czy jakieś swoje.

Śmiało możesz okręcać,  po prawej jest zawór ale bez regulacji.

Edytowane przez Dastan

Chodzi mi o chłodnice wody, przed silnikiem, tak sączyła że nie widziałem. kupiłem uszczelkę, nowe śruby i płyn do wykrywania spalin w wodzie. Płyn nic nie pokazał, barwy nie zmienił, ciśnienia nie robiło to znalazłem że sączy i chłodnica. Chłodnice kupiłem teraz aluminiową, Niemiecką,i okazało się że plastyk na dole pęknięty, po tygodniu nowa przyszła z reklamacji.


Na oryginalnej z Cumins za 1500 pisało MADE IN CHINA na tej z zamiennika za 500 nie pisało tego. .No mam tą za 1500 założoną.


Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v