Zawór trojdrozny przy pompie
 

Zawór trojdrozny przy pompie

  • 1623 wyświetleń

Czy aby do podlaczenia tura nie uzywac tylnej pary złącz hydraulicznych można tutaj wstawić zawor trojdrozny i sterowac przepływem w jedna strone zasilanie tura, w druga hydraulika zewnetrzna itd? Widze to tak: ten przewod od pompy odkrecam z zewnątrz, wkrecam w zawor trojdrozny, dokupuje kawalek odpowiednio zakutego weza który podlaczam w miejsce tego odkreconego, druga strone w zawor i trzeci waz od tura tez pod zawor. dobrze myślę?


Informacje o zdjęciu Zawór trojdrozny przy pompie

Zrobione z HUAWEI HUAWEI VNS-L21

  • 3.8 mm
  • 40000000/1000000000
  • f f/2.0
  • ISO 500

Rekomendowane komentarze

  • Zaawansowany
  • Michal014d
  • 142 1298

A w miejsce tego korka z tylu przy zlaczach hydraulicznych (gdzie jest zawor ktory czasem lubi sie przyciac i trzeba puknac) chcialbym zrobic powrot tyle ze ciezko z dostępem do takiego nypla m30.

@WitekRolnik 

@krzysiek277 moze wy cos podpowiecie jak podłączyć aby nie zajmowac wyjsc z tylu ciągnika. Iczy dobrze kombinuje

IMG_20230818_202817.jpg

IMG_20230818_203050.jpg

    • Like 1

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • toorano
  • 182 785

wąż z pompy który idzie do podnośnika podłącz do wejścia rozdzielacza od tura, a z wyjścia rozdzielacza podłącz do podnośnika

wszystko działa, bez zbędnych kombinacji

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • soko74
  • 39 288
Pod warunkiem że rozdzielacz tura wyposażony jest w tuleję ciśnieniową i wolny spływ

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • MarcinZetor8011
  • 167 612

Ja mam tak podłączone jak radzi Ci użytkownik toorano. Mam tak 5 lat i wsio ok. Ale fachowo powinna być zastosowana tuleja ciśnieniowa.

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • Michal014d
  • 142 1298

Skoro tak sie da to dlaczego producent "rolmar" podpina tylko pod tylne wyjścia, no chyba ze przygotuje inna opcje do szybkiego podlaczenia ktora wyzej opisalem tylko nwm czy takie podłączenie zda egzamin?

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • Michal014d
  • 142 1298

A czy te moje rozwiazanie z zaworem trojdroznym tez moze być czy do kitu bo mam juz kupione pare nypli przejsciowek itp i niechcialbym wywalac w kąt? Poki co tylko nie kupilem zaworu trojdroznego i przewodu jescze niedorobialem(czyli najdrozsze elemety). A i mam pytanie czy w turze przewody zasilania i powrotu zakonczone zakuciem na gwint m18 to taki standard bo jakos mały przepływ mi sie wydaje bedzie na nich i wolny tur przez to?

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • jaco512
  • 1003 4828

M18 to nadaje się do c330, firmy oszczędzają na wszystkim, porównaj sobie średnicę fabrycznej rurki wewnątrz i będziesz miał odpowiedź. Montuj M22 bo mogą być problemy z grzaniem oleju.

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • szymon09875
  • 9917 7851

M18 nie robi problemu jeśli jest wpięty w gniazdo z tyłu. Eurozłącze i tak zdławi olej. 

    • Like 1

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • WitekRolnik
  • 3137 8804

@Michal014d Sorki, że dopiero teraz, ale gorący okres żniw dał trochę popalić, że tu na AF powstały dość spore zaległości. Przechodząc do sedna sprawy to u siebie mam podłączone przez zawór trójdrożny m22 i hula to pięknie, fakt jednocześnie wtedy nie popracujesz turem i podnośnikiem lub tylnymi wyjściami, nie mniej jednak jeszcze mi się nie zdarzyło, żebym potrzebował tego na raz w jednej sekundzie, a poza tym przestawienie dźwigni nie jest problemem więc jak tylko tak przerobiłem to i tak zostało, a co do gwintów to zasilanie i powrót z rozdzielacza tura zakładaj z wężami na zakucie m22, bo m18 będzie dławiło przepływ i będzie grzać się bez potrzeby olej, a co do wolnego spływu to z boku z lewej strony w okolicy korpusu plecaka też jest taki korek, i tam zakup redukcję i się wepnij, bo jak tu się wepniesz to przy zacięciu się rozdzielacza w plecaku bez potrzeby będziesz musiał wykręcać wąż, a tak tylko korek odkręcisz pukniesz i pojedziesz dalej. A co do redukcji m30 na m22 myślę, że w każdym lepszym sklepie z hydrauliką siłową dostaniesz, a jak nie to aledrogo i na drugi dzień masz u siebie.

Screenshot 2023-08-27 at 18-06-30 Złączka hydrauliczna złącze M22 _ M30 BB.png

Mam nadzieję, że w miarę to wszystko jest jasne, zresztą tu dużej filozofii przy tym to nie ma :)

Edytowano przez WitekRolnik
    • Like 2
    • Thanks 1

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • Michal014d
  • 142 1298

A wiec tak. Na początku powrót podlaczylem z tylu w miejsce tego korka co wcześniej pisalem. A zasilanie z to tak: z pompy przewod do zaworu trojdroznego i do zaworu z jednej przewod do zasilania tura a z drugiej przewód co zasila podnosnik,hydraulika ciagnika. Później przerobilem ze zasilanie tura do pompy a powrót z tura do zasilania hydrauliki ciagnika. Zawor wywalnieilem i ten korek z tylu spowrotem zaslepilem tym oryginalnym korkiem. I tym sposobem działa wszystko na raz. A Przewody powrotu i zasilania tura na m22 jak radził witekrolnik. Wszystko hula bardzo dobrze.

    • Like 1

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • WitekRolnik
  • 3137 8804

@Michal014d Z rozmiarem przewodów bardzo dobrze zrobiłeś, ale te połączenie co zrobiłeś pompa-tur-plecak to mi osobiście się nie podoba, z tego co ja rozumiem to trochę tak nie tak jak książka pisze zrobiłeś, bo jak już poszedłeś w ten kierunek, żeby wszystko jednocześnie działało to robiąc zgodnie ze sztuką powinieneś zrobić tak: pompa na rozdzielacz od tura, następnie poprzez tuleję ciśnieniową dajemy zasilanie na plecak i jeszcze z rozdzielacza od tura wyprowadzamy 3 przewód jako wolny spływ i wtedy to w 100% będzie hulać i będzie zrobione tak jak trzeba.

    • Like 2
    • Thanks 1

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • Michal014d
  • 142 1298

Pompa, rozdzielacz tura, powrót rozdzielacz tura, plecak ciągnika tak mam podlaczone bez żadnej tulei cisnieniowej i wszystko gra. A jak dziala nie ma co szukac dziury w calym :) aa i minus taki że w tym połączeniu priorytetem jest tur wiec tez niepodzialamy na raz podnosnikiem i turem. Ale przynajmniej nie trzeba wajchy przestawiac ot cały plus tego polaczenia :D

Edytowano przez Michal014d

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • WitekRolnik
  • 3137 8804

@Michal014d No wiesz nie neguję Twego rozwiązania, ale ja już tak mam, że jak już coś robię to staram się robić to jak najlepiej potrafię, i przede wszystkim nic na odwal aby tylko było zrobione. Wiesz bez tulei ciśnieniowej jakoś chodzić to będzie ale do czasu, wystarczy, że Ci się zatnie przelew w rozdzielaczu w plecaku, i z rozdzielacza tura olej nie będzie miał dokąd uciec i masz zrobiony niezły bigos w hydraulice i wtedy chcąc nie chcąc musi puścić najsłabsze ogniwo i mogę nawet stówe na stół położyć, że za jakiś czas byś dodał fotkę z tego typu zapytaniem czemu tak się stało.

Zgodnie ze sztuką to tak to powinieneś mieć spięte, i wtedy to już wszystko gra na najwyższym poziomie.

334376726_Screenshot2023-09-21at08-43-14Rozdzielaczhydrauliczny40L1jednostronny1-sek.png.a0a225e24a5cf239185520ac4658f3dd.png

Edytowano przez WitekRolnik
    • Like 1

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • zycietoniejebajka1
  • 1783 2850

Dużo osób zaleca sposób z tuleja , a jeszcze więcej podpina bez tulei ciśnieniowej i wszystko śmiga dobrze . Rzadko się spotyka zdjęcie rozsadzonego rozdzielacza , wydaje mi się że prędzej wąż się rozszczelni niż  pęknie którykolwiek rozdzielacz . W jednym ciągniku mam tuleje , w drugim nie mam , w tym który mam dłużej bez tulei jak do tej pory jeszcze nic się nie stało . Mam rozdzielacze elektryczne i tam niema wyjścia na tuleje i też podepnę bezpośrednio jak @Michal014d

 

    • Like 1

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • Michal014d
  • 142 1298
48 minut temu, WitekRolnik napisał:

@Michal014d No wiesz nie neguję Twego rozwiązania, ale ja już tak mam, że jak już coś robię to staram się robić to jak najlepiej potrafię, i przede wszystkim nic na odwal aby tylko było zrobione. Wiesz bez tulei ciśnieniowej jakoś chodzić to będzie ale do czasu, wystarczy, że Ci się zatnie przelew w rozdzielaczu w plecaku, i z rozdzielacza tura olej nie będzie miał dokąd uciec i masz zrobiony niezły bigos w hydraulice i wtedy chcąc nie chcąc musi puścić najsłabsze ogniwo i mogę nawet stówe na stół położyć, że za jakiś czas byś dodał fotkę z tego typu zapytaniem czemu tak się stało.

Zgodnie ze sztuką to tak to powinieneś mieć spięte, i wtedy to już wszystko gra na najwyższym poziomie.

Dzięki za schemat. Ale nie bądźmy nadgorliwi nie ja pierwszy tak podlaczone mam i nie słyszałem o takich sytuacjach jak piszesz. Jak trzeba bedzie to wroce do pierwszej opcji jak mialem z początku czyli przez zawor trojdrozny a powrot z tylu w miejsce tego korka co sie czasem puka w ten zaciety zawór.

    • Like 1

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • WitekRolnik
  • 3137 8804

@Michal014d Nie no wiadoma sprawa, dlatego też od razu na początku mojej wypowiedzi, zaznaczyłem, że nie neguję Twego rozwiązania, i daj Boże oby chodziło to bezawaryjnie jak najdłużej. Jedynie co to podkreśliłem, jak to ja bym zrobił. Wiadomo, może chodzić tak bezawaryjnie i z 10 lat, a może i pół roku, różnie z tym bywa, a że złośliwość rzeczy martwych jest na porządku dziennym, zresztą sam wiesz jak to ze sprzętami bywa, zimą jak stoją to się nie psują.

    • Like 1

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj