Skocz do zawartości

Ursus C-360 prototyp



Silnik S-43 o mocy 60KM

  • Thanks 1



Rekomendowane komentarze

4 godziny temu, Roman176 napisał:

to ze nie produkowali to tylko wina naszych polityków ... jak z bizonem w latach 90 pracowali nad 5 prototypami bardzo nowoczesnymi ...  Balcerowicz kazał zniszczyć cała dokumentacje i zezłomować prototypy ...  powód bo rolnika nie bd na to stać ...........  

2 przypadek ursus współpraca ze sayerem  nowoczesny ciągnik  skrzynia jak w zachodnich ciągnikach powód ten sam ...  na prace zostały włożone miliony zł   ..........

 

W sumie to nie pierwsze podejście do współpracy polskich zakładów z firmą Steyr. W latach 70 prowadzono współpracę z Jelczem. Polska strona zainwestowała sporo pieniędzy i powstały  dla nas prototypy silników V10 i V12. W Polsce miały powstawać wszystkie silniki widlaste, a steyr miał produkować tylko rzędówki. W umowach było coś o silnikach do ciężkich jelczy i przewija się  temat silników steyr dla rolnictwa (Bizon? Ursus?) Zabrakło niby tylko części funduszy na uruchomienie produkcji. Chyba nawet w Tczewie powstała jakaś skrzynia biegów specjalnie do tych silników. Czyli mnóstwo funduszy utopionych w konstrukcję silnikow bez zwrotu.

27 minut temu, bears napisał:

To że Ursus, Zetor czy MTZ to gówno to wiadomo od dawna ale w tamtych latach co by nie było to i tak było lepsze od konia. Od cały sukces takich ciągników podobnie jak z naszymi motocyklami czy samochodami. Z resztą nawet teraz taki Ursus jest lepszy od taczki, może do zarabiania pieniędzy się to nie nadaje ale hobbistycznie czemu nie.

Tylko porównując do zachodnich konstrukcji często robi się błąd i porównuje z powiedzmy produktów,,premium". Jak porównać do tego co za tą samą cenę można było kupić na zachodzie to te konstrukcje ursusa wypadły korzystniej cenowo. 

Ursusy były tak kiepskie i nikt ich nie kupował, że do tej pory handlarze zwożą je z zagranicy ;)

 

 

6 godzin temu, Roman176 napisał:

to ze nie produkowali to tylko wina naszych polityków ... jak z bizonem w latach 90 pracowali nad 5 prototypami bardzo nowoczesnymi ...  Balcerowicz kazał zniszczyć cała dokumentacje i zezłomować prototypy ...  powód bo rolnika nie bd na to stać ...........  

2 przypadek ursus współpraca ze sayerem  nowoczesny ciągnik  skrzynia jak w zachodnich ciągnikach powód ten sam ...  na prace zostały włożone miliony zł   ..........

Ursus 1414 to steyr z naklejka ursusa i tyle, Ursus nic nie włożył do tego ciagnika

7 godzin temu, Roman176 napisał:

2 przypadek ursus współpraca ze sayerem  nowoczesny ciągnik  skrzynia jak w zachodnich ciągnikach powód ten sam ...  na prace zostały włożone miliony zł 

prawdopodobnie wyglądałaby współpraca jak wcześniej z MFem , tzn kupno licencji i tyle 

35 minut temu, JD1052 napisał:

Ursus nic nie włożył do tego ciagnika

no jak nie ? a logo i nalepki 

4 minuty temu, konteno napisał:

prawdopodobnie wyglądałaby współpraca jak wcześniej z MFem , tzn kupno licencji i tyle 

nie razem skonstruowali traktor ...... a po za tym gdyby tak to chyba tylko JD ma swój silnik i wszystko  

44 minuty temu, JD1052 napisał:

Ursus 1414 to steyr z naklejka ursusa i tyle, Ursus nic nie włożył do tego ciagnika

Ten Ciągnik Mógł Uratować URSUSA! | Historia Zapomnianego Prototypu 1414S |  Rolnicy Z Mazowsza - YouTube

ja mam inne informacje 

 ciągnik rolniczy wyprodukowany przez Zakłady Przemysłu Ciągnikowego "Ursus" we współpracy z austriackim Steyr. Zaprezentowany po raz pierwszy przez Ośrodek Rozwoju Wyrobów ZPC Ursus na Międzynarodowych Targach Rolno-Przemysłowych w Poznaniu POLAGRA 94'.

gdzie masz napisane ze to licencja ? 

  • Like 1
18 godzin temu, Bogdan_ja napisał:

A takie pepiczki potrafiły wyprodukować Zetora w tamtych czasach z dobrych materiałów i te ciągniki do dziś chodzą i mają nabywcę ....

Mi ten obraz ,,delikatnie" psuje fakt, że okoliczna firma miała lepszy zysk kupić Zetora ciężkiej serii i przerobić go na Ursusa , żeby sprzedać bodaj w Danii, czy Holandii, bo Zetora nikt tam nie chciał. W latach 90 przerabiali tak 1- 2 sztuki tygodniowo. Ursusy szły bez kombinacji jako Ursus.

20 godzin temu, Bogdan_ja napisał:

A takie pepiczki potrafiły wyprodukować Zetora w tamtych czasach z dobrych materiałów i te ciągniki do dziś chodzą i mają nabywcę ....

Zetor to pikuś. Tatry ciężarowe, osobowe Liazy ciężarowe, Skody autobusy auta osobowe i ciężarowe. Motocykle Jawa czy CZ samoloty Zlin cenione w akrobacji np. Taki mały kraik a robili coś o czym nawet naszym się nie marzyło. I te produkty były w PRL cenione bardziej niż nasze rodzime. W śród których te lepsze były jedynie licencjami a te polskiego autorstwa przeważnie totalnym szajsem.

  • Like 1
17 godzin temu, Roman176 napisał:

nie razem skonstruowali traktor ...... a po za tym gdyby tak to chyba tylko JD ma swój silnik i wszystko  

Ten Ciągnik Mógł Uratować URSUSA! | Historia Zapomnianego Prototypu 1414S |  Rolnicy Z Mazowsza - YouTube

ja mam inne informacje 

 ciągnik rolniczy wyprodukowany przez Zakłady Przemysłu Ciągnikowego "Ursus" we współpracy z austriackim Steyr. Zaprezentowany po raz pierwszy przez Ośrodek Rozwoju Wyrobów ZPC Ursus na Międzynarodowych Targach Rolno-Przemysłowych w Poznaniu POLAGRA 94'.

gdzie masz napisane ze to licencja ? 

 

IMG_5670.jpeg

Szkoda, że Ursus nie poszedł dalej we współpracę z MF. W gamie maseja były znacznie prostsze i tańsze ciągniki serii 300 i 600 oraz ich następcy seria 4200. No ale tak to jest jak się jedzie całe życie na licencjach. To wtedy inni dyktują warunki co i za ile chcą dać. Zetor jakoś trudne czasy po upadku komuny przetrwał. Głównie tez dzięki dobrej sprzedaży w PL w pierwszej i drugiej dekadzie tego wieku.

Ze Steyrem w tamtym czasie też nie wiadomo do końca jak to było na prawdę. Jak nasza samochodówką były zainteresowane inne firmy, to były z tamtej strony wypowiedzi w stylu: ,,nie jesteśmy gotowi na zaspokojenie tak dużych ,,nieoficjalnych" potrzeb finansowych kierownictwa."

Później weszło Daewoo ( oni dali tyle co trzeba?) Analogicznie było w Ursusie?

W tych latach Steyr miał ciężkie czasy i przechodził restrukturyzacje itp. Podzielono go na różne spółki, wydzielono osobno produkcję skrzyń, silników itp.   Po przygodzie z ursusem, samą część ,,od  traktorów" przejął Case.

54 minuty temu, ursus152 napisał:

 

 

 

5314 był na licencji ale takiej powiedzmy bida licencji. To już wtedy zaczynało odstawać od tego czego szukali rolnicy. A było dołożyć choćby skrzynię 12x12 czy lepsza kabinę. Lub silnik 6 cyl. Poza tym to było na licencji serii 300 w której to wszystko było. Dołożyć mu balastu i spokojnie zastąpił by średnie ursusy. Ale mistrzowie z ursusa nawet kabiny z podłoga nie umieli wyspawać porządnie. A wystarczyło na serię 300 popatrzeć.

Daewoo dało komu trzeba ale w łapę. Zaczęli produkować przedpotop który kiedyś kupili od opla jako kadet. A pomyśleć ,ze FSO interesował się VW ale oni w łapę nie chcieli dawać I teraz wystarczy popatrzeć na Skodę.

Edytowane przez hubertuss
6 godzin temu, JD1052 napisał:

Ja to wiem, pisałem do romana który twierdzi że Ursus projektował też tego 1414...

a jeśli ty masz auto to zaprojektujesz je i włożysz skrzynie innego producenta to nie projektowanie ?   a co złe by były te ursusy ... ja miałem bardziej na myśli przykład jak nasi polityce niszczyli rozwój 

2 godziny temu, ursus152 napisał:

 

IMG_5670.jpeg

takie coś to sam mogę napisać 

Pamiętajcie, najpierw płacimy a potem ratujemy

Krzysztof81 napisał:

A taki Fendt seria 600 czy 300 z lat 80-90 to było co? - silnik MWM, mosty, skrzynia ZF, hydraulika Bosch, siedzenia Grammer:), farba, naklejka Fendt. Najlepsze ciągniki z tych lat. Wystarczyło tylko dobrać odpowiednich producentów i dobrze to poskładać. W PL nie było niestety takiej możliwości.

nie koniecznie ,,dobierać,, czasem się zleca wykonanie podzespołu o konkretnych parametrach...


Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v